بازدید 28232

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱ 21 May 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

محسن رضایی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت در ماه‌های پایانی:


می‌خواهید بعد از گوشت و برنج، شکر و روغن را هم از سفره مردم حذف کنید؟

محسن رضایی در توئیتی نوشت: برنج و گوشت به سبب کاهش قدرت خرید مردم، از سفره‌ی بسیاری از هموطنان حذف شد. امروز با افزایش بی رویه قیمت روغن، شکر و چند کالای دیگر، مدیریت معیشت خانواده برای هم میهنانمان دشوارتر شده است.

آیا دولت بنا دارد در واپسین ماه‌های حیاتش، بیش از این، عرصه را بر مردم تنگ کند؟!

 

سعید محمد یکبار دیگر از اظهارات روز ثبت‌نام علی لاریجانی انتقاد کرد


انتقاد سعید محمد از علی لاریجانی


به تازگی ویدئویی از سعید محمد، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شده که در آن با کنایه درباره علی لاریجانی صحبت می‌کند. او در این ویدئو می‌گوید: فردی خودش در سپاه و پادگان بوده، برادرش سال ها ریاست همه دادگاه ها را بر عهده داشته، اکنون بخاطر یک انتخابات دارند همه ساختارها را زیر سوال می برند.

احمدی نژاد: در سال ۸۸، سلطنت طلبان، کاندیدای رسمی در ایران داشتند

محمود احمدی نژاد که کاندیدای ریاست جمهوری شده است در سخنانی مدعی شد: در سال ۸۸، سلطنت طلبان، کاندیدای رسمی در ایران داشتند؛ آمریکایی ها هم از او حمایت کردند.

مهدی غضنفری از اقدامات سیاسی رستم قاسمی می‌گوید:


کابینه رستم قاسمی در حال چینش است

 

مهدی غضنفری وزیر دولت احمدی نژاد و رئیس ستاد رستم قاسمی می گوید: تصمیم رستم قاسمی بر ادامه حضور است نه اینکه به نفع کسی کنار بکشد.او احتمال انصراف رستمی به نفع رئیسی را تایید نکرد و گفت«حتی اگر کاندیدایی رأی اقلیت را دارد باید اجازه حضور داد تا گفتمان های جدید در انتخابات مطرح شود.» غضنفری از چینش کابینه رستم قاسمی هم خبر داد اما حضور خود در جایگاه معاون اولی را رد کرد. او در ادامه گفت: آقای قاسمی شروع کردند به رصد افرادی که به لحاظ کارایی و فکر سیستماتیک، یک دولت قوی را تشکیل بدهند. اندکی از آنها مشخص شدند البته همه چیز احتمالی است ولی چیدمان کابینه به این معنا که از صدر تا ذیل، همه مشخص شده باشند هنوز این کار صورت نگرفته است.

 

علی لاریجانی: جدیت نداشتن در کار» یکی از اشکالات دولت فعلی است

علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1400 پنجشنبه30اردیبهشت‌ماه با حضور در کلاب هاوس به سوالات خبرنگاران و فعالین سیاسی پاسخ گفت. برخی محورهای این گفت‌و‌گو به شرح ذیل است:

نمی‌توانستم مسائل مهم کشور را به خاطر امیال عده ای معطل بگذارم و جلو تصمیم عاقلانه نظام را بگیرم.

- اگر برجام طرح خائنانه ای بود شورای نگهبان می توانست نگه دارد و بنظرم مسئله عمیق تر هست.

-اگر برجام چیز نجسی بود چرا زیرش نمی زنند و می‌گویند باید اجرا کنیم؟ برجام در آن مقطع کار درست و دقیق نظام بود و الان هم باید برای نجات کشور تا جایی که می توانیم باید شرایط را برای یک تفاهم حل کنیم.

- جبهه انقلاب یعنی همه مردم و رهبران واقعی انقلاب.

- دسته بندی های متعارف را قبول ندارم و بنا ندارم کنار بروم.

- با عنوان دولت سوم روحانی تبلیغاتی علیه من می‌کنند.

- گوشم برای انتقاد باز است اما نباید یک مدیر در برابر ایرادات سلیقه ای تسلیم شود.

- یکی از اشکالات دولت فعلی جدیت نداشتن در کار است.

- بیکاری به دلیل این است که اصل در کشور به سمت اقتصاد محوری نرفت و باید حداقل برای 20سال اقتصاد مسئله اصلی کشور شود.

 

معمای آینده رئیس‌جمهور؟

عباسعلی کدخدایی می‌گوید شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها حداقل‌هایی را به موجب قانون دارد که می‌تواند صلاحیت‌ها را بررسی و اعلام کند و نمی‌تواند آینده فرد انتخاب شونده را تضمین کند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اخیرا در گفتگوی مفصل با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، جوانب مختلف انتخابات را مورد ارزیابی قرار داده و به سوالات مختلف این خبرگزاری پیرامون انتخابات پاسخ داد.

او در بخشی از این گفت‌وگو گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها حداقل هایی را به موجب قانون دارد و به موجب آن می تواند صلاحیت ها را بررسی و اعلام کند. طبیعتا شورای نگهبان نمی تواند آینده کسی که انتخاب می شود را تضمین کند. این موضوع در انتخابات مجلس خیلی ملموس تر است. یک نماینده ای که با تایید شورای نگهبان انتخاب می شود، ممکن است طی ۴ سال مرتکب تخلفاتی شود. طبعا شورای نگهبان در دوره بعد صلاحیت او را تایید نمی کند. این یک امر طبیعی است که در همه پست ها و سمت ها ممکن است که اتفاق بیافتد شورای نگهبان هم با حداقل شرایطی که در قانون است می تواند ارزیابی کند و غیر از این هم راه دیگری نیست.

 

محسنی اژه‌ای: کاندیداهای ریاست جمهوری مراقب رفتار و اعمال خود باشند

معاون اول قوه قضاییه گفت: با توجه به اینکه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نزدیک می‌شویم بایستی نامزدها مواظب و مراقب اعمال و رفتارهای خود باشند و به خاطر داشته باشند که رعایت اخلاق اسلامی یکی از مهم‌ترین موضوعات مهم در برگزاری انتخابات در کشور ایران است و تمام ضوابط و مقررات را رعایت کرده و کاری نکنند که دشمن را خوشحال کنند.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در آیین تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری کل آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بحث انتخابات یکی از مهم‌ترین رویدادهای پیش‌روی کشور است و در چنین شرایطی دشمنان تا به امروز از هیچ تلاشی برای تضعیف قدرت کشورمان دریغ نکرده‌اند و چه بسا فعالیت‌های خود را تشدید کرده و به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند که بایستی مردم فهیم، ولایتمدار و آگاه ایران اسلامی با تدبیر و بینش بیشتر نقشه‌های دشمنان را برهم بزنند و شاهد یک انتخاب پرشور همراه با امنیت و سلامت و پیش رونده در کشور باشیم.

وی کاندیداهای ریاست جمهوری را مورد خطاب قرار داد و گفت: با توجه به اینکه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نزدیک می‌شویم، بایستی نامزدها مواظب و مراقب بر اعمال و رفتارهای خود باشند و به خاطر داشته باشند و رعایت اخلاق اسلامی یکی از مهم‌ترین موضوعات مهم در برگزاری انتخابات در کشور ایران است و باید تمام ضوابط و مقررات را رعایت کرده و کاری نکنند که دشمن را خوشحال کنند.

 

قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا: سخنان برخی کاندیداها جز وطن فروشی چیزی ندارد

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا صبح روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از نمایشگاه عملکرد پلیس تهران بزرگ از ابتدای سال تا کنون گفت: اگر مردم در آسایش و آرامش هستند، اگر امنیت اجتماعی داریم مدیون تلاش‌های شبانه روزی ماموران هستیم. جانشین فرمانده ناجا در خصوص آماده باش نیروی انتظامی برای انتخابات اظهار کرد: دشمن دنبال این است که انتخابات ما پرشور برگزار نشود، اما کور خوانده است. مردم ایران هم پرشور خواهند آمد و هم با تاثیر می‌آیند. مردم ایران نتیجه اعتقادات و بصیرتشان را به دشمن تحمیل خواهند کرد.

رضایی افزود: ناجا مسئولیت حفظ آرامش و امنیت انتخابات را برعهده دارد. قطع به یقین خود را بیشتر از قبل برای برخورد با افرادی که سعی در برهم زدن آرامش انتخابات را دارند، آماده می‌کنیم البته ما دغدغه‌ای در حوزه آرامش مردم نداریم، اما باید همیشه برنامه‌های خود را مرور کنیم. جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: راهبرد نیروی انتظامی جلوتر بودن از زمان است. به‌طور قطع با هر توطئه‌ای که از سمت آن طرف آب‌ها یا در همین کشور برخورد می‌شود و فتنه‌ها را در محفل‌هایشان خفه می‌کنیم. وی افزود: هر فتنه گری با هر عنوانی و با هر لباسی بخواهد آرامش مردم را بر هم بزند، آن را در نطفه خفه می‌کنیم.

رضایی در خصوص رفتار خلاف برخی از کاندیدا‌های انتخابات گفت: برخی از افراد مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند که وقتی آن را بررسی می‌کنیم جز وطن فروشی چیزی ندارد. این افراد عرق ملی را از دست داده اند و خود را نوکر و مزدور آن طرف آب‌ها می‌داند. جانشین فرمانده ناجا در پایان اظهار کرد: ناجا به پشتیبانی مردم و به خواست مردم با این افراد ذره‌ای مماشات نخواهد کرد.

 

سیدمحمد صدر: مشارکت پایین مردم، اقدامی ضدامنیتی است

 

سید محمد ضدر: عنوان حکومت ما «جمهوری اسلامی ایران» است؛ یعنی حکومتی که مردم در آن نقش اساسی دارند. وقتی به قانون اساسی مراجعه می‌کنید، می بینید که از بالاترین مقامات کشور یعنی رهبری، رییس‌جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شوراهای شهر، همگی با رای مردم تعیین می‌شوند. حالا این انتخاب یا مستقیم است یا غیرمستقیم. درنتیجه اگر این مشارکت در انتخابات اندک باشد؛ یعنی نقش مردم در انتخاب مسوولان کاهش یافته و این یعنی جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست داده است.

این مساله اما تاثیر بین‌المللی هم دارد. جمهوری اسلامی امروز دشمنانی به نام اسراییل، براندازان و ایالات متحده دارد و همه اینها منتظرند که مشکلی در مسائل ایران به وجود بیاید و بگویند که جمهوری اسلامی پایگاه مردمی خود را از دست داده و زمینه‌های فروپاشی آن مهیاست. حال ما کجا می‌توانیم همه این تلاش‌ها را خنثی کنیم؟! در انتخابات! اینجاست که می‌توانیم بگوییم مردم در تشکیل دولت و مجلس، نقش اساسی دارند و حکومت برآمده از خواست مردم است و اینجاست که بحث امنیت نظام مطرح می‌شود. وقتی مردم مشارکت فعال و حداکثری داشته باشند، امنیت نظام تقویت می‌شود و اگر خدای ناکرده مشارکت پایین باشد، به‌عنوان اقدامات ضد امنیتی تلقی می‌شود.

 

حسین مرعشی: اصولگرایان نهایتاً یک کاندیدا خواهند داشت

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: به نظرم اصولگرایان از کرسی‌های متعددی در مناظره‌ها استفاده خواهند کرد و نهایتا یک کاندیدا خواهند داشت همچنین در جریان اصلاح‌طلبان هم از قبل از ثبت نام انتخابات توافقی بین دوستان انجام شد اینکه در واقع اصلاح‌طلبان هم به یک کاندیدای واحد برسند.مرعشی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اجماع بر روی یک کاندیدای بین جریانی وجود دارد؟ بیان کرد: الان هم جناح اصلاح طلب و هم جناح اصولگرا کاندیداهای اختصاصی خودشان را دارند؛ آقای علی لاریجانی هم به صورت ابتدایی کاندیدا هستند در واقع دلیل ندارد که جناح ها از کاندیداهای اختصاصی خودشان حمایت نکنند و این موضوع از شخصیت و اعتبار آقای لاریجانی هم کم نمی کند ولی شخص آقای لاریجانی هم اعلام کردند که به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده اند. معتقدم انتخابات و سیاست یک پدیده پویا و سیال است و متناسب با حوادثی که در هفته های آینده رقم خواهد خورد صحنه های نهایی شکل خواهد گرفت.

 

قاضی‌زاده هاشمی: جمهوری اسلامی برای پروانه شدن پیله‌سازی کرده

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» با تشریح برنامه‌ها و تالیفات خود درباره اداره کشور گفت: در کتاب فصل پروانگی نحوه اداره دولت را بیان نمودم، جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته برای پروانه شدن و پرواز به سمت تمدن نوین اسلامی پیله‌سازی کرده است؛ پیله‌سازی یعنی ظرفیت‌سازی‌های فراوان و ایجاد مؤلفه‌های قدرت در ایران، در کتاب دیگری گفتمان دولت و مردم را تشریح کردم و در کتاب دولت اعتماد برنامه‌های اجرایی دولت را تشریح کردم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طلیعه گام دوم انقلاب نیاز به حرکت جدیدی داریم، گفت: تغییر مسیر مدل حکمرانی و تحول در نظام مدیریت برای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی یک ضرورت است وگرنه روش اداره کنونی کشور یک روش ۱۰۰ ساله است که قوانین پایه آن مربوط به سال‌های ۱۳۰۴ تا ۱۳۱۰ است. در این فاصله اتفاقات زیادی افتاده و باید به این تغییر و تحولات توجه جدی داشته باشیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۱
آقای رضایی آیا شما دبیر همان مجمعی نیستید که FATF را تصویب نمسمند? حالا منتقد هم شدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
چه عجب یک انتقاد از اقامحسن منتشر کردید
مریخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
جناب اقای دکتر ضایی یک نظامی کارکشته و یک اقتصاد دان در دانشگاه معتبر است او یکی از بهترین گزینه هاست اما خیلی ها نمیدانند و بیشتر متمایل به جناجال افرین ها هستند خودم بارها در همین سایت نظر مخالف در مورد ایشان نوشته و چاپ شده است البته برخی اوقات بیشتر شوخی بوده تا انتقاد
اشکنه! جان برادر اشکنه!
من7تا رای دارم به کاندیدی میدم که جرات داشته باشد یک جمله در مقبولیت کوروش کبیر سخن بگوید.
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
شوخی میکنی؟ هفت تا رای بده تا هفتاد هزار آه و بلا شاملت بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
خدا شفات بده نه فقط تو بلکه تمام کسانی که دچار توهم آریایی هستن باید شفا پیدا کنن
همتون مهره شطرنجید نه شاه و وزیر و نه حتی سرباز .
احمدی نژاد: در سال ۸۸، سلطنت طلبان، کاندیدای رسمی در ایران داشتند) پس تو و شورای نگهبان چه کاره بودید اطلاعات سپاه چه میکرد ؟! ای خالی بند متوهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
آخرشم اسم همونی می گی دراومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
واقعا راست گفتی
ایشون بود که دنیا را برعلیه ایران متحد کرد
قاضی زاده : جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته برای پروانه شدن و پرواز به سمت تمدن نوین اسلامی پیله‌سازی کرده است؛ پیله‌سازی یعنی ظرفیت‌سازی‌های فراوان و ایجاد مؤلفه‌های قدرت در ایران) پس چرا اگر یک روز به دولت روحانی یا اصلاحاتی ها فحش ندهید روزتان شب نمیشه اینها که ظرفیت سازی کردند
"مشارکت پایین مردم اقدامی ضد امنیتی است"
این یعنی تهدید و ارعاب مردم و بی اعتبار کردن کل انتخابات
حالا به فرض سلطنت طلبان هم كانديد داشته باشند!شما از چه مي ترسيد اگر به مردم و رايشان اطمينان داريد؟!
واقعا این آقایان چقدر سواد دارند؟
مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود را ارائه کنند.
رضایت نامه از جاهایی که قبلا کار کردند ارائه کنند.


باید در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و کلاب هاوس اتاقهای باشد تا رضایت کارکنان از مدیران به روز اعلام شود و کارکنان نظر بدهند.

با شعار نمیشود مملکت اداره کرد
باید یک اپلیکیشن یا سایت اینترنتی باشد همه کارمندان ، ارباب رجوع ، مردم عادی میزان رضایت خود از افراد مسئول و مدیران و وزرا و رئیس جمهور را اعلام کنند.

مدارک تحصیلی مدیران و وزرا با زیر نمرات باید اعلام عمومی شود.
کتابها و مقالات آنها به اشتراک گذاشته شود تا از فلسفه فکری آنها مردم آگاه شود.
با شعار مملکت داری نمیشود.
حرف های کاندیداها مخصوص خندیدن است.
حیف که ملت ناراحت و افسرده شده
از اقای احمدی نژاد سیوال بفرمایید این کاندیدا تایید صلاحیت هم شده بود یا خیر اگر تایید شده چند تا رای داشته؟
آقای احمدی نژاد لطف کنید بگید کی بود نماینده سلطنت طلب ها ،ناقلا نکنه خودت بودی.
من بخاطر کشورم رای میدهم
و هر گونه فساد در این کشور محکومه
زندگی همراه با رفاه حق همه مردم کشورم است
رای به انسانهای خوب بدهید
بعضی ها جانشان برای کشور میدهند بعضی ها هم حاضر نیستند یک رای هم بدهند
مطمنا اگر ایران روابط قوی با غرب داشت آقای رضایی یا در صندوق بین المللی پول و یا بانک جهانی صاحب نظر و دارای کرسی و مقاماتی میرود چه بهتر آنکه ریس جمهور آینده اقتصاد دادن هم باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر