بازدید 22287
پیمانه اقتصادی

وزیر اقتصاد: یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد؛ از مردم قرض گرفتیم/ چاپ ۸۰ هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه تکذیب شد/ شرط بزرگترین پالایشگر هندی برای خرید نفت ایران

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند معاملات بورس در هفته پایانی اردیبهشت ماه، افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، قیمت نفت خام کاهش یافت، افزایش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت، کاهش حباب سکه به ۱۰۰ هزار تومان امری کم سابقه است، درباره رمزارز‌ها نباید شتابزده عمل کرد و تهدید اصلی برای ۱۴ تریلیون دلار دارایی‌های نفت و گاز را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 21 May 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند معاملات بورس در هفته پایانی اردیبهشت ماه، افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، قیمت نفت خام کاهش یافت، افزایش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت، کاهش حباب سکه به ۱۰۰ هزار تومان امری کم سابقه است، درباره رمزارز‌ها نباید شتابزده عمل کرد و تهدید اصلی برای ۱۴ تریلیون دلار دارایی‌های نفت و گاز را در بر دارد.

 

وزیر اقتصاد: یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد؛ از مردم قرض گرفتیم

دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش اقتصاد هوشمند در جمع خبرنگاران در مورد استقراض دولت از بانک مرکزی اظهار داشت: سال ٩٩ از نظر تامین مالی بحرانی ترین و موفق ترین سال بوده و از بودجه ۵٧١ هزار میلیارد تومانی فقط ١٢ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان را از  طریق فروش نفت تامین کردیم. وزیر اقتصاد با بیان اینکه بدون یک ریال استقراض از بانک مرکزی توانستیم بودجه سال ٩٩ را تامین کنیم، گفت: به جای اینکه از بانک مرکزی قرض بگیریم اوراق فروختیم و از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم. همچنین در بخش مالیات در سال گذشته تحقق ١٠٧درصدی داشتیم. وزیر اقتصاد با بیان اینکه با این اقدامات دیگر نیازی به استقراض از بانک مرکزی نداشتیم، گفت: هر چند هیچ استقراضی از بانک مرکزی نشده، بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش یافته که آن هم در چارچوب چرخه چهار جانبه و تهاتر بدهی دولت به شرکت‌ها بوده است. دژپسند ادامه داد: من در چهار سال اول دولت در سازمان برنامه مشغول به کار بودم. در آن دوره هم هیچ استقراضی از بانک مرکزی انجام نشد. وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه استقراض از بانک مرکزی را پدیده شوم می دانیم گفت: استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول منشأ بسیاری از گرفتاری هاست.

چاپ ۸۰ هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه تکذیب شد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که خبر منتشره به نقل از دکتر همتی، رییس کل بانک مرکزی، مبنی بر «چاپ ۸۰ هزار میلیارد تومان» اسکناس «بدون پشتوانه» صحت ندارد و تکذیب می‌شود. براساس این گزارش صبح دیروز جلسه‌ای با حضور تعدادی از فعالان حوزه بازار سرمایه در بانک مرکزی برگزار شد که برداشت سوء از بخشی از سخنرانی دکتر همتی، شائبه چاپ پول بدون پشتوانه را در فضای رسانه‌ای ایجاد کرد که روابط عمومی بانک مرکزی این موضوع را تکذیب کرده است.

روند معاملات بورس در هفته پایانی اردیبهشت ماه

معاملات بورس در آخرین هفته اردیبهشت ماه بدون توجه به واریز نقدینگی از بانک مرکزی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به روند نزولی خود ادامه داد و این اقدام هم نتوانست خوش‌بینی چندانی را بین سهامداران برای سرمایه‌گذاری دوباره در این بازار ایجاد کند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ‌ماه) با ۲۹ هزار واحد کاهش به عدد یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته قبل آن حدود ۲.۵ درصد افت داشت. شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۴۱۷ هزار و ۸۶۸ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۷۱ هزار و ۱۸۷ واحد به عدد ۲۵۷ هزار و ۱۱ واحد رسید. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ملی صنایع مس ایران (فملی)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و سایپا (خساپا) در گروه نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت استخراج کانه‌های فلزی، بیمه و بازنشستگی، هتل و رستوران و شیمیایی فروشی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی

دیروز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت و به بیشترین قیمت چهار ماه گذشته رسید. براساس گزارش رویترز سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی پیش‌نویس نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه آوریل هستند که بر میزان خرید آنها تأثیرگذار است. از سوی دیگر شاخص دلار به کمترین میزان سه ماه گذشته رسیده و به این دلیل جذابیت  طلا را برای سرمایه گذاران بیشتر کرده است. زمانی که ارزش دلار پایین می آید، طلا برای خریداران با دیگر ارزها ارزانتر تمام می شود و با ترغیب سرمایه گذاران به سمت خرید این فلز گرانبها، قیمت در بازار بالا می رود.

بر اساس این گزارش، دیروز هر اونس طلا با ۸.۲ دلار افزایش نسبت به روز قبل به قیمت ۱۸۷۷ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. قیمت فلز زرد در کمترین زمان ۱۸۶۴ دلار و ۶۰ سنت و در بیشترین زمان ۱۸۸۱ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. قیمت فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته ۹۸.۷ دلار و نسبت به یک سال گذشته ۱۲۹ دلار افزایش داشت. فلز گرانبهای پلاتینوم ۱۰ دلار افزایش داشت، اما پلادیوم ۱۳ دلار کاهش را تجربه کرد.

قیمت نفت خام کاهش یافت

فارس: به نقل از رویترز قیمت نفت دیروز برای سومین روز متوالی کاهشی شد، چون دیپلمات‌های مذاکره کننده وین، خبر‌های خوشی از توافق هسته‌ای بین ایران و کشور‌های طرف مقابل دارند که این انتظار را تقویت کرده عرضه نفت ایران در آینده بیشتر می‌شود. قیمت نفت برنت ۸۰ سنت کاهش داشت و بشکه‌ای ۶۵ دلار و ۸۶ سنت معامله شد. نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش ۶۹ سنتی داشت و بشکه‌ای ۶۲ دلار و ۶۷ سنت به فروش رفت. به گزارش رویترز، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنرانی تلویزیونی گفته است لغو تحریم‌های نفتی، کشتیرانی، پتروشیمی، بیمه و بانک مرکزی در این مذاکرات توافق شده است. اما در دیگر سو دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند که موفقیت در این مذاکرات چندان تضمینی ندارد و مسائل اصلی هنوز باقی مانده است. مقامات تجاری اعلام کردند؛ پالایشگاه‌های هند و حداقل یک پالایشگاه اروپایی در حال ارزیابی خرید نفت از ایران برای نیمه دوم سال هستند. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که تحریم‌های آمریکا برداشته خواهد شد.

افزایش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

بررسی روند بازار ارز در هفته گذشته نشان می‌دهد نرخ خرید و فروش دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور در آخرین روز هفته به نرخ ۲۱۸۵۷ تومان از مردم خریداری شده و در مقابل به قیمت ۲۲۲۹۹ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به اولین روز هفته، ۱۶۵۶ تومان گران‌تر شده است؛ بنابراین بهای اسکناس آمریکا در هفته‌ای که گذشت با رشد دو کاناله مواجه شده است.

نرخ انواع سکه در ایستگاه پایانی هفته

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار تهران با افزایش حدود ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۸ هزار تومان رسید. قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۴۱۹ هزار تومان شد.

کاهش حباب سکه به ۱۰۰ هزار تومان امری کم سابقه است

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به دلایل روند کاهشی قیمت طلا و سکه در روزها و هفته‌های اخیر گفت: کاهش حدود ۲۵۰ هزار تومانی قیمت ربع سکه در یک روز و رسیدن حباب سکه تمام بهار آزادی به ۱۰۰ هزار تومان امر کم سابقه‌ایست. /ایرنا

شرط بزرگترین پالایشگر هندی برای خرید نفت ایران

اس کی گوپتا، مدیر فاینانس شرکت ایندین اویل در یک جلسه با تحلیلگران گفت: ما پیش از تحریمها نفت ایران را خریداری می کردیم و اگر تحریمها رفع شوند، درباره خرید نفت ایران در آینده تردیدی ندارم، زیرا مناسب سیستم پالایش هند است بنابراین ما قطعا نفت ایران را خریداری خواهیم کرد.

یک مقام اتحادیه اروپا که مذاکرات برای احیای برجام را هدایت می‌کند، روز چهارشنبه اظهار کرد: مطمئن است توافقی حاصل خواهد شد؛ هر چند دیپلمات‌های اروپایی گفته اند موفقیت تضمین شده نیست، زیرا مسائل بسیار متفاوتی به قوت خود باقی مانده اند. پالایشگاه‌های هندی با انتظار برای رفع تحریم‌های آمریکا، قصد دارند خرید محموله‌های تکی نفت را در نیمه دوم سال کاهش دهند تا فضا برای ازسرگیری واردات نفت ایران فراهم شود. ام کی سورانا، رییس هیات مدیره شرکت دولتی هندوستان پترولیوم اظهار کرد: عرضه نفت از سوی ایران توازن بیشتری در بازار ایجاد می‌کند که به نفع کشور‌های مصرف کننده خواهد بود. وی گفت: اگر تحریم‌ها رفع شوند، شرکت هندوستان پترولیوم خرید نفت از ایران را بررسی خواهد کرد و امیدوار است که ایران همچنان در فروش و حمل نفت تخفیف دهد. سورانا گفت: این امر همواره بر مبنای مذاکرات دو جانبه میان دو طرف بوده است. صادرکنندگان ایرانی در گذشته شرایط پرداخت و شرایط حمل بار بهتری به ما عرضه می‌کردند و انتظار می‌رود که شرایط مذکور همچنان حفظ شوند.

درباره رمزارزها نباید شتابزده عمل کرد

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با فعالان بازار سرمایه با تأکید بر این مهم که درخصوص رمزارزها نباید شتابزه عمل کرد، یادآور شد: تراکنش های حوزه رمزارزها از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است و تنها با بستن شتابزده درگاه‌های بانکی مشکلات برطرف نمی‌شود. البته در این زمینه دولت کارگروهی را با مسئولیت بانک مرکزی تعیین کرده و جلساتی نیز در این باره برگزار شده است. بانک مرکزی در هر حال هشدارهای لازم را درباره مخاطرات رمزارزها مطرح کرده است و البته در این مسیر تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی تصمیماتی بگیریم.  

تهدید اصلی برای ۱۴ تریلیون دلار دارایی‌های نفت و گاز

شرکت تحقیقاتی وود مک کنزی اعلام کرد که گذار انرژی دارایی‌های نفت و گاز به ارزش ۱۴ تریلیون دلار را به خطر می اندازد. به گزارش ایسنا، این شرکت تحقیقاتی اعلام کرد در کوتاه مدت آینده برای نفت و گاز خوب به نظر می رسد. تقاضا برای نفت و گاز به سطح پیش از شیوع پاندمی بهبود پیدا خواهد کرد و حتی از آن فراتر می رود و به معادل روزانه ۱۶۰ میلیون بشکه نفت می رسد. به گفته تحلیلگران وود مک کنزی، شرکتهای نفت و گاز همچنان چابکتر می شوند اما امسال قادر خواهند بود با نفت ۶۰ دلار در هر بشکه به همان میزان که هفت سال پیش با نفت ۱۰۰ دلاری درآمد داشتند، جریان نقدینگی تولید کنند. با این حال در بلندمدت اوضاع متفاوت به نظر می رسد و تمامی سناریوهای گذار انرژی شامل کاهش تقاضا برای نفت می شود.

در خوش بینانه ترین سناریو برای نفت و گاز، تقاضای جهانی به کندی و به تدریج کاهش پیدا کرده و به ۹۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۵۰ می رسد. این امر سرمایه گذاری در تولید جدید را تشویق کرده و صعود قیمتها به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه تا سال ۲۰۳۰ را به دنبال خواهد داشت. با این حال اگر دنیا تصمیم بگیرد سناریوی گرمایش دو درجه ای را دنبال کند، تقاضا برای نفت ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به ۳۵ میلیون بشکه در روز نزول کند و رشد تقاضا تا سال ۲۰۲۵ به پیک می رسد. این به معنای آن خواهد بود که میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۳۰ به ۴۰ دلار می رسد و پس از آن پایین تر می رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۸
از مردم قرض گرفتید یا اینکه آنها را فریب دادید و جیبشان را خالی کردید؟!!!!!!!
جناب وزیر این مردم پولهاشونو کجا میزارند؟
از مردم قرض نکردید از مردم گرفتید.از اون کودک زباله گرد نان شبش را گرفتید
از مردم قرض گرفتید؟!!! رک و راست بگو به مردم در بورس خیانت کردیم.
کاهش حباب سکه به 100هزار تومان
خخخخ
برادر من مردم میفهمن اینا یعنی نرخ تعیین کردن
چند میلیون تومان حباب دارد نه 100هزار تومان
باریکلا خوب جیب مردمو خالی کردید!
توصیه من برای حل مشکل چاپ بدون پشتوانه یا با پشتوانه این است یک بزرگ اگر بتواند رییس سازمان مدیریت نه برنامه ریزی و وزیر اقتصاد نه دارایی و رییس بانک نه مرکزی را گرد هم اورده تا حداقل یک حرف از دولت بیرن بیاید کلید بزرگ حل مشکلات را به دولت هدیه کرده
آقای وزیر اقتصاد یعنی چه از مردم پول قرض گرفتید؟ مگر آدم می تواند از صاحب مال پول بدون اجازه بردارد؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
زندگی مردم رو نابود کردند میگن قرض گرفتیم.خیلی محترمانه است یعنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
کمی دقت و انصاف هم بد نیست. گفته است اوراق قرضه .فروخته‌ایم. هر کس خریده است به دولت قرض داده است
و بعدا با سودش پس می‌گیرد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
... ایشون با کلمات بازی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
بنده خدا بورس را میگه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
فاجعه را متوجه نشدید از حرف های وزیر اقتصاد؟
درآمد دولت دوازده هزار میلیارد تومان و هزینه پانصد و هفده هزار میلیارد تومان؟
به این میگن دولت تدبیر و امید....!!
درآمد های دولت کجا رفته در جیب پتروشیمی ها و فولادی ها و صادر کنندگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
منظورش پولهای بود که خودشون آن بردند بالا وخودشون در اوج قیمت ها از بورس کشیدند بیرون
؛ از مردم قرض گرفتیم؟؟!!!! یا با بازی با دلار و طلا و بورس تو روز روشن از جیب مردم دزدی کردیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
آنوقت خود مردم توی بازار طلا و دلار و بورس مشغول چه کاری بوده‌اند؟ همان کاری که به دولت نسبت می‌دهند. همه‌مان عین هم هستیم!
بی پشتوانه تر از ارز های دولتی نداریم که هر وقت خواستن چاپ میکنن و ادعا داره بر اساس میزان دارایی طلاشونه..
کی گفته بر اساس میزان دارایی طلای دولت هاست؟
آقای وزیر قرض و باید پرداخت کرد ولی برای عدم پرداخت بهتر و واقعی تر بود می گفتید ما جیب مردم با بورس خالی کردیم و اگه بورس نبود دولت خدوم و دلسوز نمی دونست به چه ترفندی از جیب خالی مردم برداشت کنه خداوند این مدیران دلسوز و برای ما و جهان حفظ کنه لطفا در این یکماه پایانی دولت مدیران تمام تجربیات خودشونو در زمینه خالی کردن جیب مردم با بلا و پائین بردن بورس ، خودرو ،طلا و از همه مهمتر دلار مکتوب و در اختیار مدیران تمام کشورهای جهان اول قرار بدن
رقم چاپ اسکناس بسیار بیشتر از این عددها است در واقع با این کار مردم عادی را بیچاره کردید
من یادم نمی اید میخواستم به شما قرض بدهم سهم من به شما دزدی از مال من است .
حالا کجا باید از شما شکایت کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
منظورشان اوراق قرضه است- اگه شما نخردید از شما قرض نگرفتند. خیالتون راحت
عربستان و کشور های شیخ نشین نفتشون رو به بالاتربن قیمت موجود در بازار به اروپا و آمریکا میفروشن و ایران کشور عزیزمان نفتش رو به ۳۰ درصد قیمت بازار میفروشه اون هم بت چند واسژه که سر آخر چیزی هم ازش نمیمونه
کاملا مشخص هست.
ایران فقط اقتصادش با فروش نفت می گذرد
بعد از تحریم ها نتونست نفت بفروشه پس دلار کم شد
دلار که کم شد ارزشش زیاد شد و گرون شد
تولیدات نیاز به مواد اولیه خارجی و ماشین آلات خارجی داشت. پس با گرون شدن دلار کالاهای اساسی هم گرون شد
همان بس که خوراک دام و طیور در ایران وارداتی می باشد
جناب آقای دژپسند بجای قرض از ملت بهتره بگین مردمو به خاک سیاه نشاندیم
سرمایه مردم رو توی بورس بردید زندگی مردم رو سیاه کردید سرتون رو هم بالا میگیرید و با افتخار می گویید پول مردم را برداشتیم خجالت اور است
از مردم قرض گرفتیم یعنی اینکه به شرکت ما که یک مهندس مشاور است ۴۰ میلیارد تومان‌بدهکارند وپرداخت نمی کنند.پیمانکاران که حساب تکن
ای‌ مرگ‌ بیا‌ که زندگی‌ ما را کشت ..... اقای‌ وزیر‌ دوزار‌ ده‌شی‌ پول‌ داشتم‌ توی‌ بورس‌ از چنگمان‌ در اوردید‌ و حالا‌ ما‌ موندیم‌ هاج‌ و واج‌ که‌ کجا‌ خودمونو‌ بکشیم‌ از شر‌ این‌ فلاکت‌ راحت‌ شیم‌ ! حالا‌ شما شرح‌ فتح‌ الفتوح‌ میدی‌ ؟!!!
شما بازندگی مردم بازی کردید.چطور مردم برای یک وام کلی ضامن وتعهد میخواید ولی موقعی که از مردم بدون اجازه میگیرید هیچ تظمینی وضمانتی نمیدید ودارایی مردم‌را به فنا میدید تودنیا لنگه ندارید
از مردم قرض گرفتیم توضیح بدید یعنی چه
امیدوارم فروش نفت به طرف هندی آخرین گزینه برای فروش نفت باشه جوری که این ها دیگر جرات شرط گذاشتن برای خرید نفت رو نداشته باشند. نفت که دال عدس نیست که فقط هندی ها مشتریش باشن.
بفرمائید از جیب ملت بدبخت برداشتیم
الان دیگه اسکناس چاپ نمی کنند.
فقط به کارت کارمندان دولت مجازا مبلغ اضافه می کنند!!!!
راست گفته !
هم پول چاپ کردین هم از بانک مرکزی قرص گرفتین هم از مردم برداشتید. فقط سوال اینجاست با اینهمه پول چه کار کردین؟ حتی واکسن که حق مردمه نخریدین!
البته قرض نگرفتید
منظورش بدون اجازه از جیب مردم برداشتنه(بورس)،،،، چ زندگی ها که از هم نپاشید و چ دوستانی که یه شبه مولتی میلیاردر نشدن...
تمام دارایی های مردم در بورس سوخت شد رفت جیب دولت بنده به پیشنهاد مسوولین گفتن سهام بخرید سهام خریدم 1100 حالا شده 300
وزیر محترم اقتصاد اینکه بخش زیادی از کسر بودجه تان را از جیب مردم در بورس تامین کردید شکی نیست.اگر از بانک مرکزی قرض نگرفتید پس رشد نقدینگی تا حدود ۳۸۰۰ هزار میلیارد تومن از کجا پدید آمد. منشائ کسر بودجه سیاستهای و تصمیمات پولی نبوده بلکه سیاست مالی و تامین کسر بودجه بوده است...
برداشت از بورس به واسطه گول زدن مردم....
اقای وزیرافرین که تونستید 60میلیون حمعیت ایران را نابود کنید ...
از مردم قرض نگرفتند !! در بورس پول مردم بیچاره را به یغما بردند!!!
آدم یاد واژه قرض گرفتن توی فیلمای سینمایی میفته جایی که روشون نمیشه بگن چی کار کردیم، می گن قرض کردیم!
از مردم قرض نگرفتید جیب مردم را در جریان دلار و بورس خالی کردید. نام این کار قرض گرفتن نیست
...اقای وزیر اقتصاد از شاهکار بورس تان و سوزاندن پول مردم بفرمایید.
وقتی پول نفت به دست دولت نرسد برای پرداخت هزینه ها رئال لازم دارد پس یا پول جدید چاپ میکند یا پولهای قبلی را به شکلی از مردم پس میگیرد . تحت عنوان خودرو ، قبض موبایل ، خروجی ، عوارض گمرکی، فروش آهن به قیمت جهانی، فروش دارد به قیمت جهانی و هزار راه دیگر از جمله بالا بردن قیمت زمین های بی ارزش و سهام شرکتهای ورشکسته با تبلیغات و بازارهای دروغین در ت۶ران و سپس در شهرستانها
وقتی پراید که زیر یک تن وزن دارد را بجای ۲۰ میلیون بفروشی صد و ده میلیون که دیگه نیاز به استقراض نیست.
فقط پدر مردم در میاد.
امروز پمپ آب ۵۰۰ هزار تومانی ما شده ۴ میلیون تومان و علت آن هم تدابیر خردمندانه دولت بوده که فکر میکند خیلی هنرمندانه عمل کرده.
وای به حال ان ملتی که مسئولانش شما باشید ... مگر بانک مرکزی یک کشور برای کی است و پس انداز بانک مرکزی برای کی است ...
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به دلایل روند کاهشی قیمت طلا و سکه در روزها و ...
بس است
ربع سکه الان یک میلیون و دویست هزار حباب مثبت دارد سکه تمام حباب منفی منتهی چون کسی نمی تواند سکه تمام بخرد ان را دچار حباب منفی کردند و ربع سکه که قیمت ان نسبت به سکه خیلی کمتر است را حباب مثبت تا جبران سکه تمام شود.
ربع سکه غیر سال ۸۶ را در بازار قیمت کنید حداقل یک میلیون نسبت به ربع سکه ۸۶ ها ارزان تر است چون اقایون طلافروش به ان میگویند غیر بانکی
نتیجه این عملیات هنرمندانه دولت تورم ۱۰ برابری نسبت به دوره احمدی نژاد است.
مالیاتی که دولت میگیرد از جیب مصرف کننده پرداخت میشود.
خودرو بیش از ۱۰ برابر گران شده و سود آن به جیب دولت میرود .
کولر یک میلیونی شده ۱۳ میلیون

حالا کی میتونه زندگی کنه؟
از جیب مردم‌ برداشتید با دستکاری بازار سهام
قرض گرفتید؟!!!
قرض تو و دولت از جیب مردم برداشت کردن بود و اثر آن مالیاتی که تو به آن افتخار میکنی از امسال با فرار سرمایه و بیکاری گسترده و به دنبالش جنایت باعث نابودی اقتصاد خواهد شد....
ازمردم قرض گرفتیدیاازمردم گرفتید مگرشماقرضتان راادامیکنید کشوری اسلامی است که باید قوانین شرع اسلام
اجراشود فراموش نکنیدخودتان اذعان میکنیدکه حق الناس بگردنتان است میدانیدکه خداوندازیک پوست تخمه بی قابلیت حق‌الناس گذشت نخواهدکردومیدانیدکه خداوندراهرگزفریب نمیشوددادپس تادیرنشده حق الناس راکه ازمابدون اجازه ورضایت ما ازماقرض گرفتید به ماکه صاحب اصلی آنیم برگردانید همه ماازغضب خداوندوحشت داریم تمام دنیابه ذره ای خشم خدانمی ارزد البته ازشمابخاطرصداقتتان دراقراربه حقیقت متشکریم ولی قرضمان رااداکنید
حقوقی ها و صندوق ها رو مجبور به خرید اوراق کردن و اونها هم سهام رو توی سقف به مردم انداختن و براشون خیلی خوب بود چون هم توی سقف فروختن هم سود تضمین شده 20 درصد از اون زمان نصیبشون شده، البته چون مقدار سهامی که باید میفروختن خیلی زیاد بود و نمیشد یکروزه فروخت اوایل ریزش همون جلسات که با حقوقی ها میگزاشتن نه برای کمک به بورس که برای پیدا کردن راهکار برای فروش اون حجم سهام بود بنابرای باید به میگفتن که داریم از بازار حمایت میکنم ، حتی اگه مثبت هم بشه ما تا 10 روز روزی 1000میلیارد تزریق میکنیم یا کف شاخص 1600 هست یا یک درصد صندوق توسعه یا اینکه بعداز انتخابات امریکا بازار رشد میکنه، در این مدت به مردم امیدواری میدادن و سهم میفروختن وگرنه فروش این حجم از سهام بدون این کار ممکن نبود
بدون اجازه ی صاحب مال اسمش قرض گرفتن نیست
مطمئنید قرض گرفتید؟
منظور از قرض گرفتن این بوده که اوراق قرضه به مردم فروخته شده.
گفتار وزیر اقتصاد ایران را فقط داشته باشید با چنین وزیری خوب نباید بیش از این انتظار داشت تازه شانس اوردیم ......
دم خروس از کت آقای همتی بیرون آمده کدام راباور کنیم؟
وزیر اقتصاد: یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد؛ از مردم قرض گرفتیم?????????

دست در جیب مردم در بورس قرض گرفتن بود؟؟؟؟؟

چون پول ما برنگشت و تازه شما طلبکار و مردم هنوز بدهکارند !!!!!
وزیر اقتصاد: یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد؛ از مردم قرض گرفتیم?????????

دست در جیب مردم در بورس به نوعی دزدی بود نه قرض گرفتن ؟؟؟؟؟

چون پول ما برنگشت و تازه شما طلبکار و مردم هنوز بدکارند !!!!!
اول اینکه مراجع تقلید باید بگویند که آیا پول بدون پشتوانه چه حکمی دارد چون یک نوع برداشت از جیب مردم است دوم اینکه وزیر اقتصاد بطور شفاف پاسخ دهد که از مردم قرض پرفتیم یعنی چی؟ و چگونه اینکار را انجام دادید که مردم متوجه نشدند
شما راست میگید !!!!
چه ظلمی بر مردم روا داشتند!!
چه فشارهایی که بر خانواده ها وارد شد. چطور میخواهند پاسخگو باشند.
پول مردم را در بورس حبس کردند و سوختند
به کدامین گناه!
از بانک مرکزی قرض نکردین ولی تا تونستین جیب مردم بدبخت وبیچاره رو خالی کردین به این افتخار هم میکنین
وزیر اقتصاد: یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد؛ از مردم قرض گرفتیم?????????
خوب حالا که اعتراف کردید از مردم قرض گرفتید وظیفه دستگاه قضا است که در جهت پس دادن قرض مردم از طرف دولت اقدام کند
هندی ها از پرداخت بدهیشان حرف نمی زنند منتظر نفت مجانی است که بدستش برسه فعلا تمام هم غم ایران صادرات نفت مجانی را در دستوردارد
واقعا این مدیران باید بازخواست بشند وباید مشخص شود چه برسر بانک‌ها ودلارها وبورس اوردند
مطمئنم پول بدون پشتوانه چاپ میشه. پس چرا ارزش پول پایین میاد؟ مگر اینکه بعد چاپ پول پشتوانه ش از ایران خارج بشه توی جزیره ای جایی سرمایه گذاری بشه!!!!!
آقای وزیر اوراق را یکساله که سود هم نداشت به صنعتگران و پیمانکاران بجای طلبهایشان دادید . یکسال بعد با تورمی که مسبب آن خودتان بودید وجه اوراق را دادید و کلی شرکت و آدم را بدبخت کردید
"اوراق فروختیم و از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم. همچنین در بخش مالیات در سال گذشته تحقق ١٠٧درصدی داشتیم."
از بورس چیزی نگفتی جناب وزیر از تدبیرتان برای مردم! لغت ها ارزش دارند ....
وزیر اقتصاد: یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد؛ از مردم قرض گرفتیم
کاملا درست میگه
با کلی تبلیغ و جوسازی و باد کردن بورس مردم رو کشیدن توی دام و بعد یک سوزن زدن و خلاص
قرض گرفتن از مردم اتفاق افتاد
وزیر اقتصاد: یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد؛ از مردم قرض گرفتیم.

خب آقای وزیر قرض تون رو به مردم کی پس میدین؟
از مردم قرض گرفتید؟ با اجازه کی ؟ سرمایه مردم رو به باد دادید بعد میگید از مردم قرض گرقتید؟
اولا که قرض نکردین، دوما قرض کردی ؟حالا پس بده.
بله تو بورس مردم را به خاک سیاه نشوندید بعدش از مردم قرض گرفتیم.
مردم نگونبخت
چاپ ۸۰ هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه تکذیب شد .
من هم تکذیب میکنم . 79 هزار میلیارد تومان بوده
قرض الپسنده بهتر از قرض گرفتنه
همه اش مال مردم هست چه فرقی می کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار