بازدید 28922

حمله سعید جلیلی به سیدمحمد خاتمی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی نتیجه‌محوری رایج نباشد، ممکن است یک نفر ۵ مسئولیت اجرایی را نیز قبول کند تا ۵ خط رزومه داشته باشد و به جای نتیجه گرفتن، نمایش بدهد؛ این رفتارها در فضای سیاسی کشور باید تبدیل به ضد ارزش بشود.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶ 18 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه آسیب‌هایی جدی در «فرهنگ سیاسی» کشور وجود دارد، تصریح کرد: آسیب‌های امروز در فرهنگ سیاسی کشور فراتر از جناح‌های سیاسی و یا قوه‌ای خاص از قوای کشور است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها، غلبه نمایش به جای کار واقعی است. باید مراقب بود که نمایش صرف، اصالت پیدا نکند.

جلیلی افزود: خیلی خوب است که مردم کار واقعی را ببینند، خوشحال بشوند، امید پیدا کنند و کسی با این مخالف نیست. اما اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت، این حتما یک آسیب جدی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مهم «نتیجه داشتن» فعالیت‌ها و اثربخشی آن‌ها در عرصه حکومت است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد شما برای خانه نان بخرید، اما به جای خرید نان، فقط گزارش بدهید که یک نانوایی بسته بود، نانوایی دیگر شلوغ بود و ... دست آخر از شما خواهند پرسید که نان چه شد؟ گزارشی که ارائه می‌شود خوب است، اما نتیجه کار چه؟!

وی تصریح کرد: اگر در فرهنگ سیاسی کشور، گزارش کار جای کار را بگیرد، بسیار مضر خواهد بود.

دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: ایام انتخابات فرصت مناسبی است تا با تعریف «نتایج مطلوب و مورد انتظار»، کارنامه دولت فعلی و برنامه‌های کاندایداهای دولت آتی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطره‌ای از جلسه رای اعتماد یکی از وزرا، ارزیابی نتیجه کار افراد را یک ضرورت برشمرد و عنوان کرد: یکی از آقایان در جلسه رای اعتماد خود می‌گفت که من در سال‌های اخیر فلان کتاب‌ها را نوشتم و کتاب‌های خوبی هم بود؛ اما نکته اینجاست که او در آن سال‌ها، معاون رئیس جمهور هم بوده است؛ پس چه زمانی فرصت برای انجام مسئولیت‌هایش داشته است؟

جلیلی در جمع بندی سخنان با اشاره به اینکه نباید مسئولان پشت ضعف‌های یکدیگر پنهان شوند، تصریح کرد: اگر مسئولی ضعف دارد، نباید مسئول دیگری بگوید من این کار را انجام ندادم، چون دیگری ضعیف بود؛ عده‌ای می‌گفتند اگر لوایح دو قلو تصویب بشود، ما همه مسائل را حل می‌کنیم؛ دو سال کشور را معطل لوایح دو قلو گذاشتند، نتیجه‌ای عایدشان نشد و بعد هم به کلی یادشان رفت، اما دو سال کشور را معطل کردند.

وی افزود: رئیس جمهور وقت در آن زمان نامه‌ای را تحت عنوان «نامه‌ای برای فردا» منتشر کرد، که بله نتوانستیم فلان کار را انجام بدهیم یا آن کار دیگر اگر انجام نشد به خاطر ضعف جای دیگری بود و .. من همان زمان مطلب مفصلی نوشتم که بر فرض این حرف‌ها درست باشد، شما ده کار مهم دیگر را که می‌توانستید انجام بدهید، چرا انجام ندادید؟

جلیلی در پایان گفت: شرط اول در کار سیاسی، رفتار و کلام صادقانه است؛ اگر صداقت حاکم باشد، انتخاب افراد براساس رفاقت‌ها و علایق شخصی صورت نخواهد گرفت و با تبعیت از فرهنگ صحیح سیاسی کشور، کم‌هزینه و کارآمد اداره خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۳۳
ای خدا.
این درگیر گذشته است.
اول مشکلات رو با گذشته حل کن بعد بیا واسه آینده کاندیدا شو
آقای جلیلی شما اصلا وزنت در حدی نیست که از خاتمی انتقاد کنی قطعا اون دولت هم ایراداتی داشته ولی به جرات پاکدست ترین و متخصص ترین دولت پس از انقلاب بود. صندوق ارزی خالی تحویل گرفت صندوق ارزی سرشار با نفت بشکه ای 10 دلار تحویل احمدی نزاد داد و زمان احمدی نفت بشکه ای 140 دلار فروختیم و در نهایت میلیاردها دلار گم شد
دوران طلایی مدیران پاک دست سید محمد خاتمی هرگز تکرار نخواهد شد
اقای خاتمی الان از سال 84هیچ سمت رسمی در کشور ندارد و فردیست محترم چرا امثال جلیلی به ایشون حمله میکنند!! چون افرادی مثل احمدی نزاد و ایشون برای ارتقا و طی نمودن پلکان ترقی در عرصه سیاست ایران به ان نیاز دارند و با حمله به خاتمی خود را نزد هسته اصلی قدرت عزیز میکنند
ایشان که دم از نتیجه گرایی می زند بفرماید در زمان مسئولیت و مذاکراب هسته ای ، چرا می رفت در جلسات و بیانیه می خواند و برمی گشت و هیچ نتیجه ای حاصل نشد. کجای اینکار نتیجه گرایی بود؟!!!
از خدا می خواهم یک صبر وتحمل زیادی برای سپری کردن این یک ماه آینده را به بنده عطا فرماید .
برادر عزیز یادت رفته عملکرد شما و رئیست احمدی نژاد در بحران هسته ای چه بلایی بر سر این کشور آورد؟ کاغذپاره ها را فراموش کردی؟!
اقای خاتمی الان از سال 84هیچ سمت رسمی در کشور ندارد و فردیست محترم چرا امثال جلیلی به ایشون حمله میکنند!! چون افرادی مثل ایشون برای ارتقا و طی نمودن پلکان ترقی در عرصه سیاست ایران به ان نیاز دارند و با حمله به خاتمی خود را نزد هسته اصلی قدرت عزیز میکنند احمدنزاد هم با حمله به خاتمی به رییس جمهوری رسید
یک جمله غربی
چرا ایستادن روی دیگران؟؟؟؟؟؟؟؟ برای دیدن باید قد کشید........
آقای جلیلی!!!!
حتی نخواستم متن رو بخونم و به همان تیتر بسنده کردم
شما حتی برای مطرح شدن هم حق ندارید و نمی توانید به خاتمی حمله کنید
شما بسیار کوچک تر از انید که....
هرچند رای بی رای
احسنت. حالا شما جان برادر بیا بگو چند سال مذاکره با اروپایی ها که توسط شما انجام شد چه نتیجه ای داشت به جز تشدید تحریم های ایران؟
این کجا به آقای خاتمی ربط داشت؟؟
آره شما كار انجام مي داديد كه صدبار رفتي براي مذاكره و درخصوص مسائل محيط ريست جهان اطلاعيه صادر مي كرديد و چند سال فرصت سوزي كردي چون تخصص نداشتي؟ به قول دكتر چمران آدم متدين كاري كه تخصص نداره رو قبول نمي كنه
صداقت كه اصلا نگو همه كسانيكه با وجود مشكلات روحي و رواني با احمدي نژاد كار مي كردند و بله قربان گو بودند در آزمون صداقت رد شده اند
این همان شخصی است که مذاکرات اتمی را فلج کرد و پرونده ایران را به شورای امنیت فرستاد حالا طلبکار هم هست و باید به جرم این همه خسارتی که به کشور زده است محاکمه شود
چقدر خسته کننده شده‌اید وتکراری
اگر قرار باشد شما برای خانه نان بخرید، اما به جای خرید نان، فقط گزارش بدهید که یک نانوایی بسته بود، نانوایی دیگر شلوغ بود و ... دست آخر از شما خواهند پرسید که نان چه شد؟ گزارشی که ارائه می‌شود خوب است، اما نتیجه کار چه؟!

آقای جلیلی شما مذاکره کردید و هی رفتید و آمدید و عکس گرفتید، اما نتیجه کار چه؟!
البته از حق نگذریم رئیس شما همچین گره زده بود که عمرا میتونستید بازش کنید!!!!
الان این مثلا حمله بود !!!؟؟؟؟
آرام باش همه تون در راس امور قرار داشتین و تا حالا هیچ کدامتون عملکرد مناسبی نداشتین. مردم شعارهای فریبنده اینها را باور نکنید چون اگر راست می گفتند در همین دوران مسئولیتشان که دولت و نظام نیز از این مسئولیتها شکل گرفته درست عمل می کردند و نتیجه رانت و انحصار و چپاول کشور نبود.
و ایشان هم مثل بقیه کارهای نکرده بقیه را تعریف کردند نه کارهای کرده خود را
چند تا از کارهای خودتو بگو جناب جلیلی
جلیلی مردم اگر حافظه شان درست یاری کند قطعا عملکرد دوره جناب آقای خاتمی را از یاد نخواهند برد که قیمت نرخ ارز در آن ثبات داشت.. روابط خارجه به بهترین وضعیت رسید.. در خشکسالی آن زمان با پایینترین نرخ فروش نفت تورم تک رقمی واقعی داشتیم و کلی بدهی های خارجی زمان جنگ تسویه شد.. در مقابل تورم تک رقمی وقتی حقوق کارگر 14-15 درصد افزایش پیدا میکرد احساس بهبود زندگی ایجاد میشد پس اگر حرف زدن بلد نیستی حرف نزن.
عملکرد دولت خاتمی بهترین عملکرد در دوران انقلاب بوده است.
با تمام کاستی هایی که دولت آقای خاتمی داشت ، هنوز محبوبترین چهره سیاسی کشور است . جایگاه شما ( آقای جلیلی ) در جدول رده بندی محبوبیت را نمیدانم . شاید سه رقمی !
آقای جلیلی نتیجه و اثربخشی کارهای خودش را بفرمایید...
دهها قطعنامه و تحریم علیه ایران...
خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد شما برای خانه نان بخرید، اما به جای خرید نان، فقط گزارش بدهید که یک نانوایی بسته بود، نانوایی دیگر شلوغ بود و ... دست آخر از شما خواهند پرسید که نان چه شد؟ گزارشی که ارائه می‌شود خوب است، اما نتیجه کار چه؟!
دقیقا ایشون بفرمایند نتیجه چندین سال مذاکره ایشون و خوندن بیانیه در مذاکرات و تعریف از خاطرات جنگ و جانبازی برای خانم اشتون بغییر از اجماع بین المللی و ارجاع پرونده به شورای امنیت و ... برای مردم ایران چه نانی داشت ؟
برجام با همه کاستی ها باعث شکستن اجماع بین المللی بر علیه ایران شد و بدعهدی آمریکا و تحریم های اون حداقل در زبان توسط دنیا نقد شد و یک زمینه ای برای بازگشت کشور به شرایط عادی را باز گذاشت که الان می توان روی آن حساب کرد.
درود بر آقای خاتمی
این آقا خودش چه کار مثبتی انجام داد در طول مدت مسئولیتش که حالا به پشتوانه آن بیاید نطق پیش از دستور بفرماید! اونوقت در اندازه ی پاسخ دادن به "نامه ای برای فردا" ست؟!
بله همانطور كه ايشان موضوع هسته اي را كاملا به نتيجه رسوند.
خدا را شكر مسوولين ما هر ضعفي داشته باشند اعتماد به نفس بالايي دارند
کاملا صحیح می فرمایند عادت مسئولین به حرف زدن و گله گذاری و بهانه اوردن حکایت همان کسی است که رفته دنبال نان و دست خالی برگشته
درد بر اقای جلیلی
شما در حد و اندازه بررسی عملکرد دولت خاتمی نیستی لطفا سکوت
جلیلی ملت بدبخت شده تووووووووووووووووووو وتفکرات تو هستند تو8بار پرونده ایران را شورای امنیت وحکام فرستادی وبدترین تحریم زمان تو صورت گرفت پس لطفاااااااااااااااااااااااااااااا ساکت
جناب آقای جلیلی من از شما یک سوال دارم و آن این است که رییس جمهوران 12 دوره در راستای معیشت، آسایش، آرامش، رفاه، بیکاری، مسکن و تورم کمرشکن و بازرسی بازار و افزایش بی مورد خودرو در شرکت های خودرو سازی و بازار و علی الخصوص دزدی ها و اختلاسات نتوانستند گام مثبتی بردارند. شما با چه راهکار هایی میتوانید این موضوعات مذکور را برای این ملت شریف و غیرتی و آبرومند به سر انجامی برسانید.
سلام جناب جلیلی یعنی شما می خواهید بفرماید فرد سیاسی هستید؟

شما جه سابقه ای دارید جهار تا سفر ده سال پیش برای برجام ؟

اون که از روی کاغد شما فقط می خواندی
واقعا مرد شريفي هست اين دكتر جليلي
هرکس بهتره حد و مرز خودشو بشناسه. باز دوره انتخابات شد و برخی پرندگان! عرصه سیمرغ ها را جولانگه خود دیدند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار