بازدید 4222

عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی حوزه‌های امتحانی

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: گزارش‌هایی را دریافت کردیم که نشان می‌دهد پروتکل‌های بهداشتی از قبیل فاصله‌گذاری در محوطه، در برخی حوزه‌های امتحان نهایی رعایت نشده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴ 17 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس: امتحانات دانش‌آموزان از امروز ۲۷ اردیبهشت آغاز شد البته با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و مجوز ستاد کرونا، برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم حضوری اعلام شد.

امروز امتحانات نهایی با امتحان «تعلیمات دینی ۳» برای ۲ گروه علوم تجربی و علوم ریاضی و «معارف اسلامی» گروه هنر برگزار شد، اما حالا ساعاتی بعد از برگزاری امتحانات، تصاویر و فیلم‌هایی منتشر شده است که حاکی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس در زمان امتحانات است که فیلم‌ها در خبرگزاری فارس موجود است.

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور در گفتگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس اظهار کرد: چندین روز است که تعدادی از دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها با روابط عمومی دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور تماس می‌گیرند و درخواست خودشان را مبنی بر غیرحضوری بودن امتحانات به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز اولین امتحان نهایی برگزار شد، گفت: گزارش‌هایی را دریافت کردیم که نشان می‌دهد پروتکل‌های بهداشتی از قبیل فاصله‌گذاری در محوطه در برخی حوزه‌های امتحان نهایی رعایت نشده است و همچنان دانش‌آموزان در معرض خطر کرونا هستند.

امرایی به انتشار سؤالات و پاسخنامه امتحانات ۳۶ دقیقه تا ۴۰ دقیقه بعد از شروع امتحان، اشاره کرد و ادامه داد: به نظر می‌آید که باند منسجمی در فضای مجازی به انتشار پاسخ سؤالات اقدام می‌کنند و این موضوع نیز نگران کننده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «انتشار سؤالات در زمان آزمون با توجه به اینکه دانش‌آموزان دسترسی به تلفن همراه ندارند چه سودی دارد؟»، افزود: حتی پس از پایان آزمون، سؤالات را از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند و هیچکس حق ندارد، سؤالات را تا پایان زمان آزمون انتشار دهد.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: قرار بود که آموزش و پرورش قبل از آزمون، در‌های حوزه را باز کند تا غربالگری انجام شود و بچه‌ها وارد سالن امتحانی شوند، اما این‌ها در حیاط مدرسه کنار هم هستند و پروتکل‌ها رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس هم از آموزش و پرورش خواسته بودند که امتحانات را حضوری برگزار نکند، اظهار کرد: دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور به ستاد کرونا توصیه می‌کند تا اتفاقات در حوزه امتحان نهایی را بررسی کند و پس از بررسی، تصمیمات لازم برای حفظ سلامت دانش‌آموزان گرفته شود تا شاهد ورود به پیک جدید کرونا و چرخش ویروس‌های مختلف نباشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل