بازدید 11536
۱
کیوسک بین الملل تابناک

درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین / تصویب توافق تسلیحاتی بین آمریکا و اسرائیل / دیدار ظریف با رهبر کاتولیک‌های جهان / شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاهه

درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین، تصویب توافق تسلیحاتی میان آمریکا و اسرائیل، دیدار ظریف با رهبر کاتولیک‌های جهان، شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاهه و حمله یک گروه مقاومت فلسطینی به ناو اسرائیل، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 17 May 2021

درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین| تصویب توافق تسلیحاتی میان آمریکا و اسرائیل| دیدار ظریف با رهبر کاتولیک های جهان| شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاههکیوسک بین الملل تابناک: درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین، تصویب توافق تسلیحاتی میان آمریکا و اسرائیل، دیدار ظریف با رهبر کاتولیک‌های جهان، شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاهه و حمله یک گروه مقاومت فلسطینی به ناو اسرائیل، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین

شبکه خبری سی ان ان روز دوشنبه با اعلام اینکه نسخه‌ای از این بیانیه در اختیارش قرار گرفته است، نوشت که سناتور جان اوسوف از ایالت ویرجینیا که خود یهودی است، این بیانیه را پیش برده است.

درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین| تصویب توافق تسلیحاتی میان آمریکا و اسرائیل| دیدار ظریف با رهبر کاتولیک های جهان| شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاهه

آنها به دلیل "جلوگیری از کشتار بیشتر مردم و تشدید خشونت" خواستار آتش‌بس فوری در سرزمین‌های فلسطینی و مناطق اشغالی شدند.

این سناتورها در بیانیه خود آورده‌اند: برای جلوگیری از جان‌باختن بیشتر غیرنظامیان و تشدید درگیری‌ها در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطین، خواستار آتش بس فوری هستیم.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت فلسطین در غزه، روز یکشنبه در حالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد هم برای بررسی موضوع تنش اخیر در مناطق اشغالی تشکیل جلسه داده بود، مرگبارترین روز به دلیل حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

بیانیه مشترک سناتورهای دموکرات و دو سناتور مستقل که با حزب دموکرات انتخابات گروهی را تشکیل می دهند، حاکی از افزایش نگرانی در سنا از تشدید خشونت در خاورمیانه است.

درگیری‌های اخیر به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان فلسطینی از منطقه شیخ جراح در قدس شرقی و یورش به مسجدالاقصی و نمازگزاران آن، شعله‌ور شد.

با این حال، کاخ سفید چه از نظر سیاست‌های یکجانبه خود و چه ممانعت از هر اقدامی در شورای امنیت، چراغ سبز اصلی را به رژیم صهیونیستی نشان داده است تا در این برهه حساس منطقه‌ای، جنایتی دیگر انجام دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک هفته، سه بار تشکیل جلسه داد که هر بار با پافشاری آمریکا بر سیاست حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی، قفلی بر قفل‌های ناکارآمدی این شورا زده شد.

تصویب توافق تسلیحاتی میان آمریکا و اسرائیل

رسانه‌های آمریکایی از تصویب توافق تسلیحاتی بین دولت آمریکا با رژیم غاصب صهیونیستی خبر دادند.

درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین| تصویب توافق تسلیحاتی میان آمریکا و اسرائیل| دیدار ظریف با رهبر کاتولیک های جهان| شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاهه

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت که کنگره آمریکا در ماه می در جریان این توافق تسلیحاتی قرار گرفته بود. آمریکا اصلی‌ترین تامین کننده سلاح و تجهیزات نظامی رژیم غاصب صهیونیستی است.

این در حالی است که سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» در آمریکا شنبه خواستار توقف درگیری بین نظامیان غاصب صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین و توقف حمایت‌های ایالات متحده از رژیم صهیونیستی شد.

«برنی سندرز» در توییتی نوشت: «ویرانی در غزه غیر منطقی است. ما باید بر آتش بس فوری اصرار کنیم. کشتار فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید پایان یابد. همچنین باید به چهار میلیارد دلار کمک نظامی سالیانه به اسرائیل نگاه دقیقی داشته باشیم. نقض حقوق بشر در فلسطین با حمایت آمریکا غیر قانونی است.»

سندرز به تازگی در یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» ضمن انتقاد از رویکرد دولت «جو بایدن» در قبال تنش‌های قدس اشغالی و حمایت از صهیونیست‌ها تأکید کرد که دولت بایدن باید دفاع از و توجیه اقدامات رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

واشنگتن پست به جزئیات بیشتری از مقاد این توافقنامه نظامی اشاره‌ای نکرده است. پنتاگون در راستای ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته به این رژیم چندی قبل شمار دیگری جنگنده نسل پنجم «اف-۳۵» برای تجهیز نیروی هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی ارسال کرد.

به گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل»، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) سه فروند دیگر جنگنده رادار گریز اف-۳۵ برای نیروی هوایی رژیم اسرائیل ارسال کرده است. اینک با احتساب این سه جنگنده، نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به ۲۷ فروند از این نوع هواپیما تجهیز شده است.

به نوشته این منبع خبری، این سه جنگنده اف-۳۵ یکشنبه در یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی به زمین نشستند.

چندی پیش، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که کابینه رژیم اسرائیل خرید هواپیماهای سوخت‌رسان جدید، بالگردهای حمل و نقل و همچنین تسلیحات سنگین و دقیق برای نیروی زمینی و هوایی خود را تصویب کرده است. کابینه رژیم صهیونیستی بودجه ۹ میلیارد دلاری را برای خرید این تجهیزات تصویب کرده است.

دیدار ظریف با رهبر کاتولیک های جهان

درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین| تصویب توافق تسلیحاتی میان آمریکا و اسرائیل| دیدار ظریف با رهبر کاتولیک های جهان| شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاهه

خبرنگار نشنال کاتولیک رجیستر از دیدار ظریف با رهبر معنوی کاتولیک‌های جهان خبر داد و اعلام کرد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به صورت خصوصی در واتیکان دیدار کرده است. خبرنگار دیگری هم در توئیتی اعلام کرد که ظریف درباره بحران خاورمیانه با پاپ گفت‌وگو کرده است.

ظریف پس از این دیدار با وزیر خارجه و نخست وزیر واتیکان هم ملاقات کرد.

او که دیروز (یکشنبه) ۲۶ اردیبهشت ماه و در دومین مقصد سفرش به اروپا وارد رم شد، صبح امروز (دوشنبه) نیز با «لویی گی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا در رم دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه با تشریح جزییات گفت‌وگویش با همتای ایتالیایی گفت: لازم بود برای دوران پس از مذاکرات کنونی در وین و بازگشت ایتالیا به صحنه اقتصادی ایران، آمادگی ایجاد شود. 

پیش از این اعلام شده بود که ظریف برای دیدار با مقامات واتیکان و ایتالیا به رم سفر کرده و در این سفر علاوه بر رایزنی در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بین‌المللی نیز به تبادل نظر خواهد پرداخت.

وزیر امور خارجه روز گذشته نیز همزمان با حضورش در رم در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره جنایات صهیونیست‌ها و اوضاع سرزمین‌های اشغالی شرکت و سخنرانی کرد.

وی پیش از این به اسپانیا سفر و با وزیر خارجه و وزیر صنعت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. ظریف قبل از آن نیز در سفری یک روزه به دمشق با بشار اسد، رئیس جمهور و فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. ملاقات با رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق نیز از دیگر برنامه‌های ظریف در سوریه بود.

شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاهه

سازمان خبرنگاران بدون مرز از رژیم صهیونیستی به اتهام حمله به مقرهای رسانه‌ای در نوار غزه به دیوان کیفری بین‌الملل شکایت کرد.

درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین| تصویب توافق تسلیحاتی میان آمریکا و اسرائیل| دیدار ظریف با رهبر کاتولیک های جهان| شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاهه

به نوشته روزنامه القدس العربی، سازمان خبرنگاران بدون مرز اعلام کرد که از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به مقرهای رسانه‌ها در غزه به دیوان کیفری بین‌الملل شکایت کرده است.

در متن این شکایت آمده است: ۲۳ مقر رسانه داخلی و خارجی در پی حملات اسرائیل تخریب شده است.

این سازمان همچنین تاکید کرد که هدف قرار دادن عمدی رسانه‌ها و نابودی کامل و عامدانه تجهیزات آنها مطابق ماده هشت اساسنامه رم، جنایت جنگی به شمار می‌رود.

خبرنگاران بدون مرز در ادامه آورده است: ارتش اسرائیل نه تنها روزنامه نگاران، تجهیزات و امکانات آنها را هدف قرار داد، بلکه مانع پوشش رسانه‌ای درگیری شد که مستقیم و جدی بر غیرنظامیان تأثیر می‌گذارد.

این سازمان همچنین اعلام کرد، پیشتر نیز از رژیم صهیونیستی به اتهام هدف قرار دادن ده‌ها خبرنگار فلسطینی مسئول پوشش اخبار راهپیمایی‌های بزرگ "بازگشت" در بهار سال ۲۰۱۸ به دیوان لاهه شکایت کرده بود و اکنون از فاتو بن سودا، دادستان کل این دادگاه می‌خواهد که اتفاقات اخیر را به تحقیقات آغاز شده در ماه مارس درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اضافه کند.

منابع خبری شنبه اعلام کردند، در پی اصابت موشک‌های شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی برج "الجلاء" در غزه تخریب شد.

طبق این گزارش، ساختمان مذکور دفتر خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس و شبکه الجزیره قطر بود.

حمله یک گروه مقاومت فلسطینی به ناو اسرائیل

ارتش اسرائیل با تایید این حمله اعلام کرد که یک ناو جنگی اش در مقابل ساحل غزه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.
کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس است.

درخواست ۲۵ سناتور آمریکایی برای آتش بس فوری در فلسطین| تصویب توافق تسلیحاتی میان آمریکا و اسرائیل| دیدار ظریف با رهبر کاتولیک های جهان| شکایت خبرنگاران بدون مرز از اسرائیل در دادگاه لاهه

پیش از این کتائب القسام از آغاز حمله گسترده موشکی به اسرائیل در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و تجاوز پیاپی آن به ملت فلسطین خبر داده بود.
کتائب القسام همچنین پیشتر پایگاه هوایی «حتسریم» را با موشک و پایگاه نظامی «ایرز» را با خمپاره هدف حملات خود قرار داد.
کتائب القسام پیوسته و در پاسخ به حملات و بمباران اسرائیل علیه شهروندان بی دفاع به ویژه کودکان و زنان فلسطینی در غزه، مواضع و شهرهای صهیونیستی را هدف حملات سنگین خود قرار می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
قدس و اطراف آن مکانی الهی است که برای تمام ادیان الهی مقدس است و سرزمین پیامبران است و در واقع یک منطقه بین المللی است و لذا بجای اینکه سازمان ملل و شورای امنیت و دیگر نهادهای بین المللی را در سرزمین آمریکای جنایکار جای دهند و فقط در دست چند کشور باشد تا از آنها سوء استفاده کنند باید در قدس جای می دادند و آن را بین المللی و بدون پاسپورت برای جهان می کردند تا شاهد این همه جنایات و وحشی گری های اسرائیلی ها نباشیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار