بازدید 6336
نامه ابراهیمی‌ترکمان به رهبران دینی جهان؛

برای ایجاد صلح و آرامش در فلسطین قدمی بردارید

رییس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفتگوی ادیان ایران طی نامه‌ای به رهبران دینی جهان و شخصیت‌های فرهنگی، تأکید کرد: این جنایات وحشیانه را که در سرزمین فلسطین و مهد و خاستگاه پیامبران عظیم‌الشان الهی روی می‌دهد، محکوم کنید و گامی شایسته در ادای وظیفه دینی و انسانی بردارید.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 17 May 2021

 

به گزارش  تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن نامه ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفتگوی ادیان ایران به رهبران دینی جهان و شخصیت‌های فرهنگی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبران عالیقدر ادیان، عالیجنابان، اندیشمندان محترم و آزادگان جهان

با سلام و درود بی‌پایان بر شما و تمامی حق‌جویان

زندگی در پرتو صلح و آرامش موهبتی الهی است که خداوند آن را به بشر ارزانی داشته است، اما متأسفانه این موهبت الهی امروزه از سوی برخی، در معرض تهدید قرار گرفته و حق اعطا شده از سوی خداوند، باظلم و جنایت از آنان ستانده می‌شود.

این روزها شاهد هستیم که دست به خون آغشته رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر به خون کودکان و زنان و غیر نظامیان بی‌گناه آغشته شده و در کمال تعجب این اقدام سبعانه در برابر دیدگان مدعیان دموکراسی و حقوق بشر انجام می‌شود و سکوت آنان را در پی دارد.

این جنایت بشری، روح همه مردم صلح‌جو در سراسر جهان را جریحه‌دار کرده است. انتظار می‌رود رهبران ادیان جهانی در برابر این اقدام شرم‌آور سکوت روا ندارند و مطابق با اصولی‌ترین آموزه‌های دینی در دفاع از مظلوم و خاموش کردن آتش شعله‌ور شده این جنایت اقدام مؤثری انجام دهند.

هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند در مقابل ستم و ظلم آشکار، خاموش بنشیند و در این میان انتظار از رهبران دینی و شخصیت‌های فرهنگی که «آزادگی» از خصایل ضروری شخصیتی و ویژگی بایسته مقام و پایگاه اجتماعی آنهاست، صد چندان است.

باید به خاطر داشت که برقراری صلح و امنیت پایدار در فلسطین همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) فرموده‌اند تنها با بازگشت آوارگان و تصمیم جمعی تمامی اهالی آن از یهودی و مسیحی و مسلمان امکان‌پذیر خواهد بود و لا غیر.

از این رو اینجانب به عنوان رییس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفتگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران که سال‌هاست برای توسعه شناخت و درک ادیان و در نتیجه همکاری آنها تلاش می‌کند از تمامی رهبران دینی و شخصیت‌های فرهنگی دعوت می‌کنم این جنایات وحشیانه را که در سرزمین فلسطین و مهد و خاستگاه پیامبران عظیم‌الشان الهی روی می‌دهد، محکوم کنید و گامی شایسته در ادای وظیفه دینی و انسانی که عهده‌دار آن هستند، بردارند.

از خداوند متعال مسألت می‌نماییم که ما را در این مهم یاری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل