بازدید 7650
۳

رونق سرقت کابل تلفن در اسفراین

رییس اداره مخابرات شهرستان اسفراین در خراسان شمالی گفت: با شیوع ویروس کرونا به طور میانگین ماهانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تلفن ثابت این شهرستان به دلیل سرقت کابل ها قطع می شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 17 May 2021

به گزارش «تابناک»، امید قدیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرقت مکرر کابل تلفن ثابت با وجود برخورد مداوم نیروهای انتظامی با سارقان همچنان ادامه دارد و این کار برنامه های توسعه مخابراتی در این شهرستان را با اختلال مواجه کرد.

وی افزود: هم اکنون بیشتر امکانات و نیرو های فنی این اداره را درگیر پیگیری سرقت کابل ها و جایگزینی آن برای برقراری ارتباط مشترکان شدند به گونه ای که کابل تلفن برخی از مناطق شهر اسفراین تاکنون ۶ تا ۷ بار به سرقت رفت و هر بار نیز مجداد وصل می شود.

خسارت ۴۵ میلیون تومانی ماهانه سارقان به مخابرات

قدیری با بیان اینکه به طور متوسط سارقان کابل ها در اسفراین ماهانه ۴۵۰ میلیون ریال به مخابرات خسارت وارد می کنند افزود: ماهانه ۲ تا ۳ هزار متر کابل های مخابراتی خطوط تلفن در شهر اسفراین به سرقت می رود که میانگین هزینه تامین هر متر کابل مخابراتی ۱۵۰ هزار ریال است.

رییس اداره مخابرات شهرستان اسفراین افزود : با توجه به محدود بودن شرکت های تولید و سهمیه کابل های مخابرات این شهرستان بیشتر کابل های اختصاص یافته به مخابرات شهرستان در این مدت صرف جایگزینی کابل های به سرقت شد و برنامه رسیدگی سایر درخواست های مشترکان چون تقاضای انتقال خطوط تلفن بی پاسخ مانده است.

وی قطع کارتخوان اصناف و بازاریان، قطع اینترنت خانگی، قطع سامانه شاد دانش آموزان را در کنار هزینه های گزاف برای جایگزینی کابل های سرقتی از عواقب کابل دزدی در این شهرستان واقع در جنوب استان خراسان شمالی اعلام کرد.

قدیری در تشریح بی رحمی کار کابل سارقان اظهارداشت : در اواخر سال گذشته با سرقت کابل و تجهیزات خطوط تلفن آتش نشانی شهرستان، امداد رسانی این مرکز را به مردم نیز دچار اختلال کردند و این رویه نشان می دهد که سارقان در برنامه کابل دزدی رحمی به امکان عمومی و خدمات رسان نیز ندارند.

وی افزود: تمام مراجعات و تماس های سامانه ۱۱۷ مخابرات شهرستان در این مدت مربوط به قطع خطوط تلفن به علت سرقت کابل هاست و پیگیری این موضوع در دوران کرونا حجم زیادی به کار نیروهای فنی مخابرات اضافه کرد.

رییس اداره مخابرات شهرستان اسفراین اظهارداشت : پیگیری حقوقی و نامه نگاری لازم با مراجع مرتبط برای پیگیری سرقت ها انجام شد و با وجود این که تاکنون چندین مرتبه سارقان دستگیر شدند، ولی کابل دزدی همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد : کابل دزدان با خروج مس داخل کابل و ذوب کردن ، آنها را به مراکز خرید ضایعات و مالخرها به فروش می رسانند و به نظر می رسد که برای حذف این مشکل باید دستگاههای نظارت برخورد شدیدتری با مالخرها و فروشندگان متخلف ضایعات داشته باشند.

وی از شهروندان اسفراینی نیز خواست در صورت مشاهد موارد مشکوک سرقت کابل ها را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است و حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

در استان خراسان شمالی ۲۴۵ هزار نفر مشترک تلفن ثابت هستند که پیش بینی می شود ۱۰ تا ۱۵ درصد از این مشترکان مربوط به شهرستان اسفراین در این استان باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
رونق . . . ؟؟؟؟؟!!!!!
شهرستان زرین دشت در استان فارس نیز دقیقا همین مشکل را دارد و شبی نیست که کابل های یک منطقه به سرقت نرود
من دزد رو با كالاهاي مسروقه گرفتم زنگ زدم پليس حتي نيامد تحويلش بگيره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها