بازدید 5326

دستگیری ۲ سارق افغانستانی

دستگیری ۲ سارق افغانستانی، پنج سارق فرش‌های نفیس، یک قاچاقچی موادمخدر و توقیف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته پلیس پایتخت است.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰ 17 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده یگان امداد فاتب اظهار داشت: ماموران گشت‌ با ظن به ۲ راکب یک دستگاه موتور سیکلت دستور ایست داده و آنان را متوقف کردند.

سرهنگ "سلمان آدینه‌وند" افزود: پس از احصای سرقتی بودن موتور سیکلت در بررسی‌های به عمل آمده و استعلام از مرکز موتورسواران از اتباع افغانی هستند دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

وی خطاب به شهدوندان توصیه کرد: هنگام پارک موتور سیکلت ضمن قفل و زنجیر کردن آن، وسیله نقلیه خود را در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهید.

دستگیری سارق خودرو در "باغ فیض"

فرمانده یگان امداد تهران بزرگ توضیح داد: ماموران گشت انتظامی در محدوده باغ فیض به یک دستگاه خودرو پژو که در سمت راننده آن آسیب دیده و علائم سرقت داشت، مشکوک شده و پس از استعلام شماره پلاک خودرو و تائید مورد، برای بررسی بیشتر خودرو را تحت نظر گرفتند.

آدینه‌وند با بیان اینکه متهم پس از مدتی در مراجعت به خودرو دستگیر شد، گفت: متهم در بازجویی‌های تکمیلی به جرم ارتکابی سرقت خودرو پژو اعتراف و هدف خود از این عمل مجرمانه، دور زدن و انجام امورات روزانه اعلام کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهم به پلیس پیشگیری، به شهروندان توصیه کرد: خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت مجهز و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شگرد عجیب سارقان برای سرقت فرش‌های نفیس

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بیان داشت: هفدهم اسفند سال گذشته سرقت از بازار فرش فروش‌ها در بازار تهران به کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اعلام و در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" تشریح کرد: سرایدار پاساژ که سارقان دست و پای وی را با طناب بسته بودند به ماموران گفت ساعت حدود سه بامداد زنگ پاساژ زده شد و یک نفر با عنوان پلیس و ۲ همراه وی، مدعی شدند سارقی به سمت پاساژ فرار کرده است.

وی به نقل از سرایدار پاساژ ادامه داد: از آنجایی که یکی از آنان لباس پلیس به تن داشت، تصور کردم واقعاً پلیس است و در را باز کردم. اما به محض باز شدن در، به سمتم حمله‌ور شدند و دست و پای مرا بستند و ۱۸ تخته فرش و تابلو فرش را از داخل پاساژ سرقت کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی تخته فرش‌های سرقتی را ۶۰۰ میلیون تومان برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در بررسی از جغرافیای محل سرقت، مشخص شد متهمان پنج نفر هستند که ۲ همدست آن‌ها داخل خودروی پژو ۴۰۵ نوک مدادی به انتظار سایر همدستانشان بودند.

نجفی گفت: با توجه به مخدوش بودن شماره پلاک خودرو کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند شماره پلاک اصلی خودروی متهمان را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه هویت مالک خودرو شناسایی و چهره او با چهره سارقان تطبیق داده شد، تصریح کرد: با زیر نظر گرفتن مالک خودرو، چهار همدست دیگر وی نیز شناسایی و در عملیاتی ویژه هر پنج متهم دستگیر شدند.

توقیف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق در "باقر شهر"

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار داشت: در کنترل تردد خودروهای عبوری در سطح شهر، ماموران پایگاه جنوب این پلیس حین گشت‌زنی در محدوده "باقر شهر" به یک دستگاه خودروی وانت پیکان حمل بار قطعات رایانه‌ای مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ "علی ولی پور گودرزی" افزود: در بررسی از داخل خودرو ۳۰ دستگاه کامپیوتر و ۷۷ دستگاه پاور قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف و راننده خودرو به قاچاق بودن کالای کشف شده، اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد، ابراز داشت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه کرده‌اند.

وی افزود: تمامی اموال تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد و با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری تریاک فروش مرکز تهران

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از فروشندگان مواد مخدر در مرکز پایتخت، تیمی از ماموران این پلیس وارد عمل شدند.

سرهنگ "حسین باباپور" گفت: با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهم مشخص شد محدوده فعالیت نامبرده در مناطق مرکزی تهران است. به همین منظور با به‌کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی مخفیگاه متهم شناسایی شد.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازدید از مخفیگاه متهم ۱۱ کیلو و ۵۷۰ گرم تریاک به همراه آلات و ادوات مصرف و فروش کشف و در این رابطه متهم دستگیر شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر