بازدید 5863
۱

شهرداری تهران چوب «سیاست زدگی» در شورا را خورد!

در این دوره از برخی اعضای شورا رفتار‌های شاهد بودیم که گویی هیچ ضابطه‌ای در حوزه شهرداری وجود ندارد و متاسفانه این نگاه بی ضابطه را به برخی قسمت‌های شهرداری نیز تسری دادند که البته این بی ضابطگی، آسیب‌های بسیار جدی و طولانی مدتی به پیکره مدیریت شهری وارد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 16 May 2021
شهرداری تهران چوب «سیاست زدگی» در شورا را خورد!
کارشناس مدیریت شهری با اشاره به یکی از اصلی‌ترین عوامل ناکارآمدی و شیوع فساد در شهرداری تهران گفت: برخی اعضای شورای شهر دادگاه تفتیش عقاید درست کرده و شهرداری را به محلی برای تسویه حساب‌های سیاسی و شخصی تبدیل کردند.

به گزارش «تابناک»، سید هومان حسینی، کارشناس مدیریت شهری درباره سیاسی کاری در مدیریت شهری پنجم اظهارداشت: با نزدیک شدن به زمان ۲۸ خرداد و انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی، بازار اظهارنظر‌های سیاسی هم داغ‌تر می‌شود، ولی این فضا برای شورای پنجم شهر تهران همواره داغ بوده و اظهارنظر‌های سیاسی پیوسته یکی از شاخصه‌های شورای فعلی بوده است به گونه‌ای که روح این اظهارات سیاسی در کالبد اکثر تصمیمات و اقدامات اجرایی مدیریت شهری نیز قابل مشاهده است.

وی افزود: شورای‌های شهر یکی از مهمترین نهاد‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران است و هدف قانونگذار اساسی این بوده که به عنوان یکی از ارکان اصلی مدیریت شهری در ابتدا ناظر بر عملکرد شهرداری و سپس یار و کمک کننده به شهرداری برای اداره بهتر شهر باشد. در حالیکه برآیند عملکرد شورای پنجم بسیار مایوس کننده بوده و نه نظارت خوبی بر شهرداری داشته و نه کمک مؤثری در حل معضلات متنوع شهری کرده است.

این کارشناس مدیریت شهری ادامه داد: البته بهتر است بجای سیاسی کاری از واژه سیاست زدگی استفاده کنیم چرا که سیاسی کاری چارچوبی دارد و حداقل‌هایی را باید رعایت کرد در حالیکه در این دوره از برخی اعضای شورا رفتار‌های شاهد بودیم که گویی هیچ ضابطه‌ای در حوزه شهرداری وجود ندارد و متاسفانه این نگاه بی ضابطه را به برخی قسمت‌های شهرداری نیز تسری دادند که البته این بی ضابطگی، آسیب‌های بسیار جدی و طولانی مدتی به پیکره مدیریت شهری وارد خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: بسیار متاسفم که اعلام کنم علی‌رغم قصد و نیت خوب چند نفر معدود از اعضای شورا برای بهبود برخی امور در ماه‌های ابتدایی شروع شورای پنجم، برخی اعضای شورا با نگاه صرفاً سیاسی نوعی انکیزاسیون یا دادگاه تفتیش عقاید در میان مدیران شهرداری برای کسب اطلاع از مدیریت شهری قبل به وجود آورده و شورا و شهرداری را به محلی برای تسویه حساب‌های سیاسی و شخصی تبدیل کرده بودند.

وی بیان داشت: متاسفانه ادامه این روند سخن چینی و ریاکاری اداری را به یک هنجار اداری برای احراز مناصب مدیریتی تبدیل کرده است کاری که در دراز مدت سبب شکل گیری کینه اداری و از هم گسیختگی سرمایه انسانی شهرداری به عنوان مهمترین منبع آن می‌شود.

این کارشناس مسائل شهری گفت: نکته دیگری که بیانگر سیاست‌زدگی لجام گسیخته در شهرداری است بوجود آمدن نوعی الیگارشی یا گروه پروری شهری است به صورتی که گویی صرفاً گروهی خاص استحقاق دستیابی به مناصب مدیریتی داشته‌اند. گروهی که به پشتوانه همین سیاسیون بدون طی تشریفات اداری و احراز مدیریت‌های میانی و حتی به محض شروع قرارداد کار به مناصب عالیه مدیریتی رسیدند و متاسفانه یکی از اصلی‌ترین عوامل ناکارآمدی و شیوع فساد در شهرداری همین نگاه آشفته و غیرعادلانه سیاسی بوده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دفعه قبل هم با سیاست زدگی اصلاح طلبان 16 سال خود را از شهرداری محروم کردند و مردم خاطره بدی از شهرداری داشتند
این دوره به مراتب بدتر از دور نخست عمل کردند. رای دادن مردم به کاندیدای اصلاح طلبان انتظار نمی رود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل