بازدید 6491
۱

افراد دارای تمکن مالی فطریه بیشتری پرداخت کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بهتر است افراد متمکن به پرداخت فطریه به اندازه واجب شرعی بسنده نکرده و برای اینکه بیشتر به افراد آسیب‌پذیر کمک شود، مبلغ بیشتری بپردازند.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷ 13 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیداحمد علم الهدی، وی با تبریک عید سعید فطر افزود: امیدواریم برادران و خواهران ما توفیق برگزاری نماز عید فطر را یافته و فطریه واجب را هم انشاالله به موارد و مراکزی که در تأمین فقرا و در تأمین قشر آسیب پذیر دارای نقش هستند، بپردازند که این فطریه یک کمک و احسان بزرگی است برای افراد و خانواده هایی که در عرصه زندگانی ، درآمدشان کفاف زندگی آنان را نمی‌کند.

وی با بیان شرایط پرداخت فطریه به نیازمندانی که خود روزه داران می شناسند بیان کرد: اگر این چنین موردی را در اطراف خودشان داشتند چه بهتر که خودشان فطریه را به آنان پرداخت کنند و اگر خانواده ای نیازمند در اطرافشان نبود می توانند به برخی از مراکز امدادی مثل کمیته امداد و دستگاه هایی که در مسیر خدمت به فقرا، اقشار آسیب پذیر و ایتام هستند بدهند تا فطریه به مورد شرعی خودش مصرف شود چون این امر، یک قسم از اقسام زکات است و بقیه موارد زکات، زکات مال است و این زکات بدن است. در واقع نتیجه اینکه سال را ما به سلامتی گذراندیم و آینده را هم به سلامتی بگذرانیم بایستی فطریه را پرداخت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مقدار فطریه برابر با سه کیلو طعام است گفت: این طعام یا نان و گندم است یا برنج که معمولا قوت غالب مردم ماست. هر کدام را به خانواده های نیازمند بدهند شرعا مشکلی ندارد. اگر بخواهند به حساب نان بپردازند باید برای هر فرد حداقل ۲۰ هزار تومان فطریه بدهند، اگر بخواهند به حساب برنج بپردازند حداقل بر اساس محاسبه‌ای که در نرخ های مختلف قیمت برنج شده است برای هر فرد ۷۵ تا ۹۰ هزار تومان باید پرداخت کنند.

آیت الله علم الهدی در خصوص کفاره افرادی که به‌ خاطر عذرشرعی موفق به روزه داری در ماه مبارک رمضان نشدند بیان کرد: افرادی که در این ماه به خاطر عذرشرعی موفق نشدند روزهایی از ماه را روزه بگیرند و تا پایان سال به خاطر شرایط جسمانی توان روزه گرفتن را ندارند، برای پرداخت کفاره ماه مبارک رمضان، ۲۲ کیلو برنج را به خانواده فقیری که می شناسند به عنوان هدیه بدهند و حیثت آنان را حفظ کنند یا اگر نتوانستند ۲۲ کیلو نان را بپردازند چون در مسئله کفاره هم باید عین طعام یا برنج یا نان را بدهند و صرف پرداخت پول نیست. اگر خواستند پولی را به عنوان کفاره بدهند باید قید کنند به آن خانواده که با آن پول باید برنج یا نان بخرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱
شفاف سازی کنید پولهارو کجا میفرستین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل