بازدید 14309
۸

ماجرای گم شدن ۲۰۰ هزار دوز واکسن چیست؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو به اظهارات برخی افراد از جمله برخی نمایندگان مجلس مبنی بر گم شدن ۲۰۰هزار یا چندصدهزار دوز واکسن وارداتی کرونا پاسخ داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 12 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور ضمن تکذیب ادعای گم شدن چند صدهزار دوز واکسن وارداتی کرونا گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و متاسفانه به نظر می رسد این رفتار و گفتار بی پایه و اساس و ادعاهای واهی دارد در برخی افراد عادی می شود.

وی افزود: موضوع گم شدن ۲۰۰هزار یا صدهزار دوز واکسن موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و جای شگفتی است که فردی به عنوان نماینده ملت چنین تخلف و جرم آشکار و بزرگی را قبل از آنکه از طریق مراجع نظارتی و قضایی پیگیری کند، صرفا به یک مصاحبه اکتفا کرده و در مورد آن صحبت کند.

جهانپور مجددا تاکید کرد: این موضوع کذب محض است و همه ساز و کارهایی که در مسیر واردات و توزیع واکسن اندیشیده شده از جمله رصد هوشمند با سامانه های "تی تک" و سامانه های چهارگانه بهداشتی، نه تنها مانع از نشت آشکار واکسن به بازار سیاه شده، بلکه تخلفات احتمالی را هم به حداقل ممکن کاهش داده است.

وی گفت: انتظار می رود افراد اظهارنظرهای مسوولانه در این زمینه داشته باشند و قبل از پذیرش هر ادعایی، مستندات آن را طلب کنند و حداقل با کارشناسان امر مشورت کرده و بعد اظهار نظر کنند. ادعاهای بی پایه و اساس در این زمینه ثمره ای جز تشویش اذهان عمومی و مخدوش نمودن نابجای چهره نظام و نظام سلامت و در نهایت بی اعتبار شدن نهادها و یا رسانه هایی که این افراد بدانجا مرتبط هستند، نخواهد داشت.

مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: مصرانه انتظار داریم افراد در اظهار نظر پیرامون موضوع راهبردی مثل واکسن که امروز یک مساله ملی است، مسئولانه تر رفتار کنند و حداقل های اخلاق حرفه ای و رسانه ای را در این زمینه مد نظر قرار دهند.

جهانپور همچنین گفت: تا پایان اردیبهشت ماه حدود ۳ میلیون دوز واکسن دیگر وارد کشور خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸
اگر گم نشود جای تعجب هست . این جا هر چیزی که به ضرر مردم باشد ممکن است ....
اینجا هیچ غیر ممکنی وجود ندارد
گم نشده دزدیده شده توسط چه نهادی هم مشخصه
ادعای واهی !؟ ما تو این چهل و اندی سال شاهد گم شدن چه چیزها که نبودیم واکسن که جای خود دارد. کوجییییییکترینشون دکل نفت بود تازه!
چندین تن فولاد گم شد واکسن که دیگه چیزی نیست کیانوش جان
پس واکسن فروشی ناصر خسرو از کجا در اومده
ماجرا نداره. اینجا ایرانه و این نوع فساد عادیه. توو همه زمینه ها همین بوده و خواهد بود. فقط الان چون فضای مجازی هست یه چیزایی لو میره که قبلا نمیرفت.
کاش نمایندگان مجلس در این زمینه ها با سند و مدرک اظهار نظر کنند.
در این روزها اظهار نظر های مسئولین در تمام قسمتها(مجریه_مقننه_قضائیه)جوری حرف می زنند انگار خودشان هیچ مسئولیتی ندارند.
از بالاترین مقام نظام گرفته تا رده های میانه وقتی به صحبت هایشان گوش می کنیم می بینم که خلاف نظرات قبلی خود حرف می زنند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی