بازدید 6899
۳

جایی که مسجد هست، کلانتری باید بیکار باشد

رئیس کل داگستری کرمانشاه با تاکید براینکه تمام اختلافات بین مردم همانند زمان پیامبر(ص) باید در مسجد حل و فصل شود، گفت: جایی که مسجد هست، کلانتری باید بیکار باشد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 12 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پرویز توسلی زاده در مراسم افتتاح ستاد مصلحین در مسجد شافعی اهل تسنن کرمانشاه، با اشاره به نگاه و نظر شرع و عرف به مقوله مصالحه بین مردم، اظهارکرد: در روایات و احادیث مختلفی از جمله از رسول اکرم(ص) بر مصالحه بین مردم تاکید شده، بنابراین این شیوه باید مورد توجه ما هم قرار گیرد.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که ایجاد سازش میان دو طرف دعوا چه آثار ماندگاری می تواند در زندگی داشته باشد و فرد مصلح نیز همواره مورد احترام مردم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: بر آنیم صدور حکم و مجازات را برای جرائم مهمه قرار دهیم و از ظرفیت صلح و سازش با تمام توان استفاده کنیم و در این راه مصممیم از ظرفیت تمامی آحاد مردم بهره گیریم.

وی افزود: معتقدیم دو میلیون جمعیت استان باید در امر سازش پیشقدم شوند و به جایی برسیم هیچ پرونده ای در مسائل خُرد و کم اهمیت در دادگستری تشکیل نشود.

توسلی زاده یادآور شد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، وظیفه داریم زندگی را برای مردم آسان کنیم و اعتقاد داریم که کوتاهترین راه برای آسان کردن زندگی مردم این است که اختلافی وجود نداشته باشد و مردم در مودت و دوستی و در کنار هم زندگی کنند.

وی افزود: اختلاف، هزینه های زیادی اعم از مادی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی و ... بر مردم تحمیل می کند و ذهنیت افراد را نسبت به هم تغییر می دهد، بنابراین باید از بروز اختلاف جلوگیری کنیم و اگر اختلافی ایجاد شد خارج از دادگستری و با استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین و در مکانی همانند مسجد آن را به سازش بکشانیم. صدور حکم ریشه اختلاف را از بین نمی برد و گاهی کینه را افزایش می دهد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: جایی که مسجد هست، کلانتری باید بیکار باشد و حتی وجود نداشته باشد. این مقوله در زمان پیامبر(ص) هم وجود داشته که تمامی اختلافات در مساجد حل و فصل می شد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح شعبه ای از ستاد مصلحین در مسجد شافعی اهل تسنن کرمانشاه و استمداد از علما و روحانیون اعلام کرد: این ستاد از ابداعات دادگستری کرمانشاه است و تاکنون توانسته حدود ۳۰ هزار پرونده را به سازش بکشاند. همیشه تاکید و توجه ما هم همین بوده که اختلافات را خارج از دادگستری به سازش بکشانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۳
مشکل اینجاست اون ساز و کار برای اون موقع بودش و الان شاید کارایی نداشته باشد!!! مشکل دوم خود هزینه است.مسجدی که 10 سال پیش زمان چمران شورای شهر 23 میلیارد تومان هزینش بود این خودش مشکله.
ژاپنی ها تو زلزله که میاد اولین کار کلاس بچه هارو آماده می کنند که آموزش جا نمونه چون از پایه درست میشه.خالا این همه پول به جای مدرسه مسجد میشه خودش مشکله.
خوب طبیعتاً در قم و مشهد هیچ کلانتری نباید وجود داشته باشد
آیا واقعاً اینگونه است؟؟؟
آیا در آن شهرها جرم و جنایت و انحراف و بزهکاری نیست؟؟
واقعا کسی به این حرف ها معترض نمیشه که چطور مسجد جای کلانتری را بگیرد؟؟؟ توی قرن ۲۱ با این همه جمعیت و مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی... چرا امثال این تفکرات شعاری و ارتجاعی و غیر عملیاتی را کسی مورد نقد حرفه ای قرار نمی‌دهد...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل