بازدید 15932

آخرین وضعیت حق مسکن کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: طی مذاکراتی که با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزیر راه و شهرسازی داشتیم و در صورتی که دولت مصوبه شورای عالی کار را تأیید کند، حق مسکن در سال جاری به ۴۵۰ هزار تومان می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 11 May 2021

به گزارش تابناک، خانه ملت نوشت: علی بابایی کارنامی در مورد مسکن کارگران گفت: نمایندگان مجلس یازدهم تمام قد از کارگران در تمام حوزه‌ها حمایت خواهند کرد. در نظر گرفتن ردیف بودجه‌ای خاص برای مسکن کارگران در طول تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است. طی مذاکراتی که با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزیر راه و شهرسازی داشتیم، افزایش ۲۰۰ درصدی حق مسکن سال ۹۹ و رسیدن آن به ۳۰۰ هزار تومان بود و حال در صورتی که دولت مصوبه شورای عالی کار را تأیید کند، این مؤلفه در سال جاری به ۴۵۰ هزار تومان می‌رسد که با همکاری بانک توسعه و تعاون، بانک رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی و امید اختصاص داده شد و وزیر کار و رفاه اجتماعی اقدامات لازم را در این مورد انجام دادند.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم افزود: مسکن کارگران توسط فراکسیون کارگری پیگیری می‌شود. اگر چنین موضوعی رخ دهد، بدون شک شاهد اتفاقات خوشایندی در مورد حق مسکن کارگران خواهیم بود و تحولی نو در حوزه کارگری خواهد بود.

وی ادامه داد: مطابق آخرین اخبار، مصوبه حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است و امیدواریم برای تأیید نهایی به هیأت دولت ارجاع شود بی شک پیشنهاد ما به هیئت وزیران اجرا شدن رقم حق مسکن در دستمزد کارگران از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ بوده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حق مسکن تنها مولفه‌ی دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن، نیازمند نظر و رای هیات وزیران است؛ بر همین اساس تصمیم و رای شورایعالی کار برای افزایش این مولفه مزدی به تنهایی، قابلیت اجرایی ندارد و باید افزایش حق مسکن در هیات دولت به تصویب برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان