بازدید 4590
پورمجیب مطرح کرد

قطعات و خدمات مهندسی در فهرست صادرات ایران‌خودرو/ افزایش تولید سایت آذربایجان در دستور کار

معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران‌خودرو، از برنامه توسعه صادرات قطعه خودرو خبر داد و گفت: صادرات قطعه از جمله قطعات یدکی و ریخته‌گری به بازارهای فعلی و جدید، در دستور کار امسال ایران خودرو قرار دارد؛ همچنین توسعه صادرات خدمات مهندسی از دیگر اهداف صادراتی ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ است.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 11 May 2021

قطعات و خدمات مهندسی در فهرست صادرات ایران‌خودرو/ افزایش تولید سایت آذربایجان در دستور کار

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- کیانوش پورمجیب از تدوین برنامه‌های گسترده کوتاه مدت برای توسعه بازار صادراتی ایران‌خودرو خبر داد و عنوان کرد: به دنبال دریافت استاندارد صادراتی به بازار برخی کشورها هستیم؛ استاندارد محصولات ایران‌خودرو از جمله تارا، دنا پلاس اتوماتیک، رانا پلاس و سورن پلاس با سطح استاندارد بسیاری از کشورها مطابقت دارد و به این ترتیب فرآیند صادرات با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: محصولات ایران‌خودرو به واسطه اقدامات توسعه‌ای، قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را یافته‌اند که در این زمینه اقدامات مختلفی از جمله افزایش صادرات به کشورهای هدف فعلی و توسعه بازار در مناطق جدید در دستور کار قرار گرفته است.
پورمجیب، بازار کشورهای سنگال، عراق، سوریه و کشورهای اوراسیا و به طور خاص کشورهای عضو این اتحادیه را از جمله اهداف صادراتی ایران‌خودرو دانست و افزود: در صدد توسعه حضور در بازارهای آفریقا هستیم.
وی همچنین افزایش تولید در سایت ایران‌خودرو در کشور آذربایجان را از دیگر برنامه‌های حوزه صادرات برشمرد و بیان کرد: به دنبال رفع موانع صادراتی و حضور پر رنگ محصولات ایران‌خودرو در بازارهای جهانی هستیم که تحقق اهداف ترسیم شده، نیازمند حمایت از سوی نهادهای مرتبط است.
پورمجیب، با تاکید بر نگاه صادراتی در تولید قطعه و خودرو تصریح کرد: باید زنجیره ارزش خودرو، صادرات محصول را به عنوان الزامی برای توسعه در نظر بگیرند تا به سمت جهانی شدن و تولید محصول رقابت‌پذیر با کیفیت جهانی گام برداریم.
وی تامین منابع ارزی از محل صادرات را از نتایج و دستاوردهای توسعه صادرات دانست و خاطرنشان کرد: به این ترتیب به بالانس ارزی و نیز کاهش نیاز ارزی به منابع بانک مرکزی خواهیم رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان