بازدید 11081
۸

اسماعیل هنیه خواستار حمایت ایران از فلسطین شد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس امشب در گفت‌و‌گوی تلفنی با ظریف ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سرزمین‌های اشغالی و حملات رژیم صهیونیستی، خواستارحمایت ایران از مقاومت مردم فلسطین شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۱ 11 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امشب (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد.

طرف فلسطینی در این گفت‌وگوی تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت سرزمین‌های اشغالی و حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به فلسطینی‌ها و مقاومت مردم فلسطین با هر چه در توان دارند، ارائه کرد.

اسماعیل هنیه همچنین در این گفتگو خواستار حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین شد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با اعلام مجدد همبستگی جمهوری اسلامی ایران با مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب و ددمنش صهیونیستی در حق مردم روزه دار فلسطین و همچنین حمله به مسجد الاقصی و شهید و زخمی کردن نمازگزاران بی‌دفاع، بر حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از حقوق حقه مردم فلسطین و آرمان فلسطین تاکید کرد.

ظریف همچنین اسماعیل هنیه را در جریان رایزنی خود با همتای ترکیه‌ای برای ایفای نقش در سازمان ملل متحد و همچنین سازمان همکاری اسلامی در راستای حمایت از مقاومت مردم فلسطین قرار داد.

 ظریف و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه ایران و ترکیه عصر امروز تلفنی درباره اوضاع سرزمین‌های اشغالی گفتگو کردند.

گفتنی است، نظامیان صهیونیست جمعه با ورود به صحن‌های مسجد الاقصی اقدام به شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک آور کردند که در نتیجه آن شماری از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح امروز نیز (دوشنبه - ۱۰ می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی بود. نظامیان صهیونیست از صبح امروز با محاصره مسجدالاقصی و حمله به فلسطینی‌ها، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و تاکنون ۲۷۸ فلسطینی در جریان این حملات مجروح شده‌اند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در توئیتی در واکنش به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی نوشت: برای رژیم اسرائیل دزدیدن سرزمین‌ها و خانه‌های مردم، ایجاد رژیم آپارتاید و خودداری از واکسینه کردن شهروندان تحت اشغال غیرقانونی، کافی نبوده که اکنون در آستانه مقدس‌ترین عید مسلمانان، اقدام به تیراندازی به سمت نمازگزاران بیگناه در داخل سومین مسجد مقدس مسلمانان کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
اسماعیل جان ما سردار شجاع داریم اما حاج قاسم نداریم
ما دیپلماسی داریم اما رژیم منفور اسراییل دیپلماسی نمی فهمند
دیگه قراره چه کار کنیم . آقای هنیه !!!!
مگه تاالان داشتیم گل لگدمیکردیم
هنی جون یادته شهید شدن جوانان مارو در سوریه ...
حالا حمایت میخواهی ...!!!!!!
به ما چه؟
شما برید جلو ما پشت سرتانیم
بسه دیگه.کم حمایت کردیم؟!؟!؟!
اگر منظور از حمایت ، پول است ؟ متاسفانه الان ایران باید حمایت گردد !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان