پیش بینی بورس فردا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ سرانجام پس از مدت‌ها بورس اندکی تکان خورد و تقاضا در نماد‌های شاخص ساز افزایش یافت. بورس فردا چگونه خواهد بود؟ آیا مثبت می‌ماند؟
کد خبر: ۱۰۵۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ 10 May 2021

به گزارش بورس تابناک، امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ بورس سرانجام تکانی خورد و شاخص ساز‌ها با سبزپوشی خود بارقه‌هایی از امید را در دل سهامداران زنده کردند.

امروز شاخص کل در نهایت با افزایش ۵۷۰۶ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۶۰۳ واحدی آرام گرفت. اما شاخص کل هموزن نیز که نماد تغییرات نماد‌های کوچک است قرمز بسته شد. شاخص کل هم وزن با ۱۸۶۸ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۴ درصد به ۴۱۸ هزار و ۹۴۹ واحد رسید.

در پایان داد و ستد‌های امروز بورس، در ۴۰۳ هزار و ۹۰۵ نوبت معاملاتی، ۹ میلیارد و ۲۲۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال در بورس معامله شد. ارزش معاملات در مقایسه با روز‌های گذشته بیشتر شد.

 از ۵۶۴ نماد حاضر، ۲۶ نماد (۵ درصد) در صف خرید و ۳۵۷ نماد (۶۳ درصد) در صف فروش بودند. همچنین خروج پول حقیقی در روز جاری به شدت کاهش یافت و به ۷۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس فردا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰/ چه سهامی برای خرید مناسب است؟
 
 

بورس کی متعادل می شود؟

الهه ظفری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه  گفت: با توجه به اینکه براساس قانون از روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، دامنه نوسان به مثبت و منفی ۵ تغییر می‌یابد و همچنین مقرر شده است که حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نماد‌های معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار تهران، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار درخصوص بازار پایه تابلو‌های زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲.۵ میلیارد تغییر یابد انتظار می‌رود بازار به تعادل نزدیک شود و کم کم از تعداد سهامی که در صف‌های فروش قفل شده اند کاسته شود. این دو مصوبه می‌تواند به روانتر شدن معاملات کمک کند و زودتر شاهد متعادل شدن قیمت‌ها باشیم. درحال حاضر در تمامی گروه‌های صنایع مانند فلزات اساسی، پتروشیمی، دارویی و.. سهام مناسبی با وضعیت سودآوری خوب و نسبت قیمت به درآمد جذاب وجود دارد که با بهبود شرایط کلی بازار می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار