بازدید 6551
۱

وزیر خارجه ترکیه وارد عربستان سعودی شد

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن اشاره به ورودش به عربستان سعودی، خبر داد که در این سفر، درباره مسائل منطقه‌ای با مقامات سعودی رایزنی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 10 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، عصر امروز (دوشنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر از ورودش به عربستان سعودی خبر داد.

چاووش اوغلو در این خصوص نوشت: «ما با هدف بررسی روابط دوجانبه و همچنین بحث و بررسی مسائل مهم منطقه‌مان به‌ویژه تجاوز به مسجد الاقصی و ظلم به ملت فلسطین در عربستان سعودی حضور داریم».

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای در ارتباط با این سفر اعلام کرد که سفر چاووش اوغلو تا روز یازدهم ماه می (فردا) جریان خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در چارچوب این سفر، روابط دوجانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و درباره مسائل منطقه‌ای در دیدار با جناب شاهزاده "فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود" همتای سعودی، وزیر امور خارجه عربستان سعودی تبادل نظر خواهد شد».

پیش از این، وبگاه خبری «میدل ایست آی» به نقل از یک منابع آگاه گزارش داده بود که وزیر خارجه ترکیه قصد سفر به عربستان سعودی را دارد؛ این اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه ترکیه به عربستان سعودی پس از ترور «جمال خاشقچی» ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌پُست» است.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۶ (۲ اکتبر ۲۰۱۸) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است. چند روز بعد، مقام‌های ترکیه اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
تمام کشورهای جهان بر اساس منافع کشور و مردم آن کشور سیاست‌های خود را تغیر میدهند یعنی در عالم سیاست دوست ودشمن ثابتی وجود ندارد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر