بازدید 3900

درخواست گروه‌های فلسطینی ازمردم برای حمایت ازقدس

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین بامداد دوشنبه خواستار مشارکت مردم در راهپیمایی امروز (دوشنبه)حمایت از قدس و مخالفت با تدابیر رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲ 10 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، در همین حال ائتلاف احزاب ملی و نیروهای سیاسی یمنی هتک حرمت رژیم صهیونیستی به ساحت مقدس مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران را محکوم کرد.

این ائتلاف از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست که موضعی جدی در قبال حوادث قدس اتخاذ کنند.

در بیانیه این ائتلاف یمنی آمده است: از شورای امنیت نیز می‌خواهیم که در خصوص جرایم مقام‌های اشغالگر در قدس مسؤولیت پذیر باشد.

از سوی دیگر، استان‌های "قوجا ایلی" و "ارزروم" ترکیه نیز یکشنبه شب شاهد صحنه اعتراض علیه اقدامات رژیم صهیونیستی بود.

هزاران تن از مردم ترکیه با در دست داشتن پرچم فلسطین در برابر سازمان امداد انسان دوستانه در شمال غرب ترکیه (قوجا ایلی) تظاهرات کردند.

از سوی دیگر، در استان ارزروم ترکیه در شرق این کشور نیز، دهها نفر از اعضای سازمان انسان دوستانه یک کاروان خودرو تشکیل دادند و با در دست داشتن پرچم های فلسطین به اقدامات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

تظاهر کنندگان اعلام کردند که مردم استان ارزروم نمی‌توانند در خصوص برادران و خواهران خود در فلسطین که از حرمت مسجد الاقصی و قدس دفاع می‌کنند، دست بسته باشند.

هزاران نفر از مردم اردن نیز یکشنبه شب با تجمع در مقابل سفارت و کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول و امان حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

درگیری میان پلیس رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی همچنان در اطراف باب العمود در مسجد الاقصی ادامه دارد.

رژیم اشغالگر قدس حدود ۱۸ تن از جوانان فلسطینی را بازداشت کرده است.

وزارت امورخارجه اردن نیز یکشنبه شب در اعتراض به اقدامات هتاکانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، کاردار این رژیم در امان را احضار کرد.

نظامیان صهیونیست به آمبولانس هلال احمر فلسطین در منطقه "الطور" در قدس حمله کردند.

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح نا آرام است.

هلال احمر فلسطین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی، الشیخ جراح و باب العامود، دستکم ۲۰۵ نفر مجروح شدند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یکشنبه شب درگزارشی اعلام کرد که ۲۹ کودک از جمله یک کودک شیرخوار به دنبال اقدامات ناقضانه اسرائیل در شهر اشغالی قدس زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار