بازدید 5012

رایزنی پادشاه اردن با محمود عباس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس با پادشاه اردن درباره تنش‌های جاری در بیت‌المقدس گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷ 09 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس با پادشاه اردن درباره تنش‌های جاری در بیت‌المقدس گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، محمود عباس با پادشاه اردن در این تماس تلفنی درباره مساله فلسطین و اوضاع خطرناک و پرتنش بیت المقدس، تعرض نیرو‌های اسرائیلی به نمازگزاران در مسجد الاقصی، تجاوزات برنامه‌ریزی شده اسرائیل به فلسطینیان ساکن منطقه الشیخ جراح رایزنی کرد.

دو طرف همچنین بر تداوم هماهنگی، همکاری و تحرکات مشترک در همه زمینه‌ها برای توقف تجاوزات اسرائیل بر بیت المقدس و اهالی آن تاکید کردند.

به نقل از میدل ایست نیوز، پس از حمله شب گذشته نیرو‌های اسرائیلی به نمازگزاران و عبادت‌کنندگان در مسجد الاقصی و معترضان اطراف بیت المقدس که باعث زخمی شدن و بازداشت ده‌ها فلسطینی شد، در ساعات اولیه صبح امروز آرامش به مسجد الاقصی بازگشت.

حدود ۹۰ هزار نمازگزار در شب ۲۷ ماه رمضان که با فضیلت‌ترین شب این ماه در مذهب اهل سنت است در مسجد الاقصی نماز به جای آوردند.

بامداد امروز جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شمار مجروحان در این درگیری‌ها به ۹۰ تن رسیده که ۳۰ تن از آن‌ها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

همچنین وزارت امور خارجه اردن به اسرائیل در مورد ادامه "نقض وحشیانه حرمت مسجد الاقصی" هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد که اردن مراتب اعتراض خود را به مقامات اسرائیلی در مورد تخلفات ویژه‌ای که طی دو شب گذشته در مسجد الاقصی روی داده، رسانده است.

​این وزارتخانه اظهار داشت: پادشاهی اردن به تلاش‌ها و اقدامات خود در بیش از یک سطح برای جلوگیری از نقض حرمت اسرائیل در مسجدالاقصی ادامه می‌دهد.

خبرگزاری پترا به نقل از ظیف الله الفیض سخنگوی وزارت خارجه اردن، اظهار کرد که اردن به تلاش خود برای حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس بر اساس قیمومیت تاریخی هاشمی بر این مقدسات ادامه خواهد داد.

الفیض نقض و تعرضات انجام شده توسط نیرو‌های امنیتی اسرائیل علیه نمازگزاران در الاقصی را "اقدامی وحشیانه، غیرقابل قبول و محکوم" توصیف کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان