بازدید 4456

تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا درقبال سوریه و عراق

کاخ سفید در تارنمای رسمی خود از تمدید وضعیت اضطراری ملی ایالات متحده در ارتباط با سوریه و عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 07 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تارنمای رسمی کاخ سفید، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده شامگاه پنج شنبه با امضای دو فرمان اجرایی، وضعیت اضطراری ملی را در ارتباط با اقدامات دولت سوریه و همچنین برقراری ثبات در عراق تمدید کرد.

گفتنی است، رئیس جمهور وقت ایالات متحده فرمان اجرایی ۱۳۳۳۸ موسوم به وضعیت اضطراری ملی را در یازدهم ماه مه ۲۰۰۴ و به بهانه اقدامات دولت قانونی سوریه صادر کرد. به موجب این فرمان اجرایی، دارایی افراد خاص مسدود و صدور مجدد برخی اقلام معین به سوریه ممنوع شد.

دولت ایالات متحده در توجیه علت صدور این فرمان اجرایی مدعی است که این فرمان با هدف مقابله با تهدید غیرعادی و فوق‌العاده‌ای که اقدامات دولت سوریه متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند، صادر شده است. در این فرمان، حمایت ادعایی دولت سوریه از تروریسم، تلاش دمشق برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی و برنامه موشکی از جمله موارد تهدید علیه ایالات متحده تلقی شده‌اند.

دولت وقت ایالات متحده فرمان اجرایی وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با برقراری ثبات در عراق (۱۳۳۰۳) را روز ۲۲ ماه مه ۲۰۰۳ با هدف مقابله با تهدید غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی و سیاست خارجی این کشور صادر کرد. در این فرمان اجرایی موانع بر سر بازسازی منظم عراق، اعاده و حفظ صلح و ثبات در این کشور، توسعه نهادهای سیاسی، اجرایی و اقتصادی در عراق به مثابه تهدیدهای غیرعادی و فوق‌العاده معرفی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی