بازدید 9212

هواداران ترامپ از لیز چنی انتقام می‌گیرند

دو منبع کنگره‌ای جمهوری‌خواه اعلام کردند، انتظار می‌رود جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان برای کنارگذاشتن لیز چنی از کادر رهبری حزبشان به خاطر انتقاد از ادعای بی‌پایه و اساس رئیس جمهور سابق آمریکا درباره تقلب در انتخابات، رای‌گیری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 05 May 2021

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از این منابع گفت، جمهوری خواهان احتمالا در تاریخ ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) که نشست بعدی برنامه‌ریزی شده‌شان پس از یک تعطیلی دو هفته‌ای است، این رای‌گیری را انجام خواهند داد.

لیز چنی، نفر شماره سه در رهبری جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و دختر ۵۴ ساله دیک چنی، معاون جورج بوش، رئیس جمهوری اسبق جمهوری‌خواه آمریکا اوایل سال جاری میلادی از شورش مشابهی نجات یافت.

لیز چنی یکی از ۱۰ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود که به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام تحریک هجوم مرگبار شش ژانویه به کنگره رای مثبت داد. اما سنای قبلی آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان قرار داشت ترامپ را تبرئه کرد.

کوین مک‌کورتی، رهبر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد، انتقاد لیز چنی از ادعای ترامپ در رابطه با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به یک حواس‌پرتی واختلال در پیام‌رسانی این حزب علیه جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا که ترامپ را شکست داد و در ژانویه زمام امور کشور را در دست گرفت، تبدیل شده است.

وی به شبکه فاکس نیوز گفت: هیچ نگرانی درباره رای موافق لیز چنی در روند استیضاح ترامپ وجود ندارد. این نگرانی بیشتر درباره توانایی شغلی است و اینکه بهترین اقداممان برای پیشرفت و همکاری به جای حمله به یکدیگر چه می تواند باشد.

مک‌کارتی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که اعتمادش را به لیز چنی از دست داده است.

یکی از سخنگویان لیز چنی در واکنش به این مصاحبه مک‌کارتی گفت: کل این ماجرا درباره این است که حزب جمهوری خواه قصد دارد دروغ‌ها درباره انتخابات ۲۰۲۰ را جاودانه کند و همچنین تلاش می‌کند تا آنچه که در تاریخ شش ژانویه رخ داد را ماست‌مالی کند. لیز چنی این کار را انجام نخواهد داد. مساله این است.

این در حالی است که دفاتر مک‌کارتی و چنی هنوز درباره سوالات مربوط به این رای‌گیری احتمالی برای برکناری لیز چنی از رهبری حزب هیچ پاسخی نداده‌اند.

چندین جمهوری خواه به عنوان جایگزین احتمالی چنی در صورتی که از سمتش برکنار شود، مطرح هستند از جمله "الیز استفنیک"، قانون‌گذار جمهوری خواه از نیویورک که به خاطر دفاعش از ترامپ در جلسات استیضاح در آستانه نخستین محاکمه استیضاحش در سال ۲۰۱۹ میلادی، امتیازها و برتری هایی بدست آورد.

رای‌گیری احتمالی در کنفرانس جمهوری خواهان مجلس نمایندگان تنها تازه‌ترین کشمکش در جنگ داخلی حزب جمهوری خواه میان طرفداران ترامپ و افرادی است که نگرانند ادعاهای بی‌پایه و اساس وی درباره انتخابات توانایی آنها برای کسب مجدد کنترل مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ را متزلزل کند.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار