بازدید 5049

استقبال بایدن از مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی

کاخ سفید، رویکرد باراک اوباما موسوم به "صبر راهبردی" در قبال کره شمالی را دنبال نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 01 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقلا ز خبرگزاری صداوسیما، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای استقبال می‌کند. کاخ سفید این مطلب را پس از تکمیل بازنگری دولت جدید آمریکا در سیاست خود در قبال کره شمالی بیان کرد. جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: "هدف ما همچنان عاری سازی کامل شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای است".

وی گفت سیاست آمریکا در قبال کره شمالی مشتمل بر "یک رویکرد عمل گرایانه و سنجیده که از دیپلماسی استقبال و آن را بررسی می‌کند", خواهد بود. جن ساکی جزئیات چندانی درباره این که این سیاست احتمالا شامل چه نوع ابتکار دیپلماتیکی است، ارائه نکرد. وی در عین حال اعلام کرد بایدن از تجربه دولت‌های قبل که چندین دهه برای برخورد با حکومت دیکتاتوری کره شمالی یا در سال‌های اخیر برای مقابله با زرادخانه هسته‌ای این کشور تلاش کردند، درس گرفته است. سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید افزود واشنگتن "بر دستیابی به یک توافق بزرگ تمرکز" نخواهد کرد.

اشاره سخنگوی کاخ سفید به توافقی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دنبال آن بود. وی گفت کاخ سفید همچنین رویکرد باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا را موسوم به "صبر راهبردی" پیگیری نخواهد کرد. این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که ماه آوریل، مون جه این Moon Jae-in رئیس جمهور کره جنوبی از بایدن خواست با کیم جونگ اون درباره خلع سلاح هسته‌ای تعامل مستقیم داشته باشد. قرار است رئیس جمهور کره جنوبی بیست و یکم ماه مه به آمریکا سفر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی