بازدید 7925

وداع قطعی کیانوش و سهراب با سهمیه المپیک توکیو؟

کد خبر: ۱۰۴۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 26 April 2021

مسابقات قهرمانی وزنه برداری آسیا در شرایطی در ازبکستان به پایان رسید که همچنان فقط تکلیف یکی از سهمیه های وزنه برداری ایران برای المپیک مشخص شده.


علی هاشمی، سهراب مرادی و کیانوش رستمی، سه وزنه برداری هستند که می توانند دومین سهمیه المپیکی ایران را در توکیو به نام خود ثبت کنند؛ اما در سیستم گزینشی جدید که فقط دو سهمیه را برای ایران به دنبال داشته، شرایط آنقدر پیچیده شده که حتی شاید خود ورزشکاران هم هنوز به درستی نمی دانند که در چه صورتی، با چه شرایطی و با مهار کدام وزنه ها در کلمبیا می توانند المپیکی شوند.

 


سهمیه در چنگ هاشمی؛ او به کلمبیا می رود؟
علی هاشمی در رنکینگ المپیکی های دسته 109 کیلوگرم وضعیت خوبی دارد و با حضور در مسابقات کلمبیا که چند هفته دیگر به عنوان آخرین مرحله گزینشی برگزار می شود، به راحتی می تواند سهمیه المپیک را کسب کند، اما مشکل کجاست و چرا کادرفنی علاقه چندانی ندارد که دومین سهمیه در اختیار علی هاشمی قرار بگیرد؟ به نظر می رسد با توجه به رکوردهای این وزنه بردار او عملا شانسی برای رفتن روی سکوی المپیک ندارد؛ در حالی که سهراب مرادی یا کیانوش رستمی هر کدام که به المپیک بروند، شانس مدال خواهند بود.

 

 


شرایط سهراب و کیانوش؛ پیچیده تر از پیچیده
نه سهراب مرادی و نه کیانوش رستمی نتوانستند در مسابقات قهرمانی آسیا به رکوردهایی که برای کسب سهمیه مدنظر بود برسند و نشان دادند که از روزهای اوج فاصله دارند. این دو وزنه بردار که برای کسب سهمیه در دسته 96 کیلوگرم می جنگند، تقریبا هیچ شانسی برای رسیدن به 8 نفر برتر وزن خود ندارند و باید از طریق قرار گرفتن در صدر وزنه برداران آسیایی به این سهمیه برسند. در مسابقات آسیایی آن ها دو رقیب داشتند که یکی وزنه بردار چین تایپه ای بود و در این رقابت ها اوت کرد تا پرونده اش بسته شود. وزنه بردار دیگر رسول بیکف از قرقیزستان بود که در یک وزن بالا وزنه زد و ششم شد. او با همین امتیاز هم توانست بالاتر از سهراب و کیانوش قرار بگیرد و حالا به عنوان صدرنشین رنکینگ آسیایی ها بعد از 8 نفر برتر، می تواند به المپیک برود. اما رسول بیکف با برخی اتفاقات عجیب و غریب ممکن است در لیست 8 نفر برتر رنکینگ المپیکی ها جای بگیرد تا جا برای سهراب و کیانوش باز شود. از آنجایی که یک کشور در یک وزن نمی تواند دو وزنه بردار داشته باشند، یک وزنه بردار از ارمنستان، چین و کلمبیا در میان نفرات برتر دسته 96 کیلوگرم حذف می شوند. یک وزنه بردار از شیلی هم به یک وزن پایین تر کوچ کرده تا سهمیه اش در 96 کیلو خالی شود. چند وزنه بردار دیگر از کره جنوبی، روسیه و ونزوئلا و حتی ایران(ایوب موسوی و رضا بیرانوند به دلیل پر نکردن 6 مسابقه گزینشی) هم احتمالا از این لیست کنار می روند. در صورتی که تیان تائو با نظر سرمربی چینی ها به المپیک نرود و این کشور تصمیم بگیرد در اوزان پایین نفرات خودش را اعزام کند، رسول بیکف است که جزو 8 نفر برتر قرار می گیرد و سهراب یا کیانوش می توانند سهمیه کسب کنند.

 

 


در کلمبیا به چه رکوردهایی نیاز است؟
اگر قرار به اعزام سهراب و کیانوش به کلمبیا باشد، وضعیت مرادی از رستمی بهتر است. او با رکورد مجموع 388 کیلوگرم می تواند بالاتر از رسول بیکف قرار بگیرد و المپیکی شود، اما کیانوش رستمی باید 402 کیلوگرم را ثبت کند. هم اکنون سهراب مرادی 3089، کیانوش رستمی 3014 و رسول بیکف 3226 امتیاز دارند. حالا تصمیم با کادرفنی است که آیا این دو وزنه بردار ایرانی را به کلمبیا اعزام کند یا خیر. البته که اگر اتفاقات عجیبی رخ ندهد، راهی جز این هم وجود ندارد.

 


دردسر علی هاشمی برای سهراب و کیانوش
در صورتی که علی هاشمی به کلمبیا اعزام شود و در بین 8 نفر برتر وزن 109 کیلوگرم قرار بگیرد، حتی اگر سهراب مرادی یا کیانوش رستمی بهترین وزنه بردار آسیایی دسته خود شوند، کادرفنی راهی جز اعزام هاشمی به المپیک ندارد و در واقع شانس مدال ایران به حداقل خواهد رسید. باید دید کادرفنی چه قدر قدرت ریسک دارد و حتی شاید علی هاشمی را به کلمبیا اعزام کند و او در انتظار نتایج سهراب و کیانوش بنشیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس