بازدید 44858
پیمانه اقتصادی

آیا ریزش بیت کوین قیمت طلا را بالاتر خواهد برد؟ / بالاترین میزان مالیات بر عایدی سرمایه در آمریکا اعمال می‌شود/ خودروسازی که از ۲۰۴۰ فقط خودروی برقی می‌فروشد/ سکه به سوی مرز ۱۰ میلیونی رفت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بودجه سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی ابلاغ شد، شاخص کل بورس همچنان قرمز، ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟ چرا معاملات بورس وارد دوران رکود شد؟ کسری بودجه دولت انگلیس رکورد زد، ارزش بازار ارز‌های دیجیتالی زیر دو تریلیون دلار آمد و سقوط پی در پی صرافی‌های ارز‌های دیجیتالی در ترکیه را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ 25 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بودجه سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی ابلاغ شد، شاخص کل بورس همچنان قرمز، ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟ چرا معاملات بورس وارد دوران رکود شد؟ کسری بودجه دولت انگلیس رکورد زد، ارزش بازار ارز‌های دیجیتالی زیر دو تریلیون دلار آمد و سقوط پی در پی صرافی‌های ارز‌های دیجیتالی در ترکیه را در بر دارد.

بودجه سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی ابلاغ شد

نوبخت معاون رئیس‌جمهور بودجه سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را ابلاغ کرد.

بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شامل درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار و هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها، معادل ۱۵ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال است، که نسبت به بودجه مصوب سال ۱۳۹۹، حدود ۸.۷ درصد رشد داشته است. طبق گزارش لایحه بودجه ۱۴۰۰، هم اکنون ۳۸۲ شرکت دولتی در کشور فعال است. ۹ بانک، پنج بیمه، دو مؤسسه انتفاعی، ۳۱ آب و فاضلاب، ۳۷ برق و ۲۹۸ شرکت سایر در کشور وجود دارد. از میان شرکت‌ها ۵۹ مورد سود ده و سربه‌سر هستند و ۱۳ میلیون و ۶۳۲ هزار میلیارد ریال (۸۱ درصد) سود می‌دهند و ۳۲۳ شرکت زیان‌ده داریم که ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال (۱۹ درصد) زیان می‌دهند.

شاخص کل بورس همچنان قرمز

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷ هزار و ۷۱۰ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد به یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۳۷ واحد رسید؛ امروز و در دقایق ابتدایی فعالیت بازار، شاهد کاهش 2260 واحدی نماگر کل بورس هستیم. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۴۶۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۶ درصد معادل ۵۴ هزار و ۷۹۲ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۴۷۶ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت امروز چقدر کاهش یافت؟

چرا معاملات بورس وارد دوران رکود شد؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دلیل اینکه اکنون بازار وارد دوران رکودی سنگین شده، وجود یکسری ابهام‌های پیش روی بازار مانند نرخ ارز و انتخابات ریاست جمهوری است که موجب ایجاد جو نگران‌کننده‌ای در بازار شده است. امیدقائمی در گفت‌وگو با ایرنا، به جو حاکم در معاملات این روزهای بازار سهام اشاره کرد و افزود: معاملات بورس همیشه همراه با دوران رکود و رونق بوده و نمی‌توان وجود رکود در بازار را موضوعی عجیب دانست، اما رکودی که از چند وقت گذشته در بازار حاکم شده، عمیق و کم‌سابقه است که تاکنون هیچ واکنش مثبتی نسبت به تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسئولان برای بهبود وضعیت بازار نشان نداده است. چیزی که باید اکنون مدنظر باشد و مورد مدیریت قرار گیرد، طولانی شدن دوران رونق بازار نسبت به زمان وجود رکود است و بهتر است مردم در دوران رونق اقدام به سرمایه‌گذاری روی سهامی کنند که از بنیاد و تحلیل مناسبی برخوردار است. در صورتی که سهامداران سرمایه گذاری در چنین سهامی را مدنظر خود قرار دهند، زمانی که بازار به دوران رونق بازمی‌گردد، سهام مدنظر در آن زمان از ارزندگی کافی برخوردار است و هم‌سو با رونق بازار به بازدهی معقولی دست پیدا می‌کنند. بازارهای سرمایه‌گذاری همیشه با دوران رکود و رونق همراه بوده است و همه سرمایه گذاران از تجربه چنین وضعیتی در بازار برخوردارند.

بالاترین میزان مالیات بر عایدی سرمایه در آمریکا اعمال می‌شود

پس از پیشنهاد بالا بردن مالیات بر شرکت‌ها، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، حالا به دنبال بالا بردن مالیات بر عایدی سرمایه برای سرمایه گذاران است تا از این طریق بتواند برای بسته چند هزار میلیارد دلاری محرک اقتصادی در این کشور منابع مالی تامین کند. خبر این طرح باعث شد تا بورس آمریکا در معاملات پنجشنبه شوکه شده و بریزد. دولت بایدن ممکن است برای خانوار‌های با درآمد بیش از یک میلیون دلار در سال نرخ مالیات بر عایدی سرمایه را به ۴۳.۴ درصد افزایش دهد. جوزف گیسی، بنیانگذار و مدیرعامل موسسه مارکت پلیس، می‌گوید: با این کار دولت بایدن به دنبال دریافت مالیات از سرمایه‌داران حقیقی و ثروتمند است. نکته اینجاست که با اجرای این طرح، افرادی که در وال استریت سود خوبی کسب کرده‌اند، باید ۵۰ درصد بیشتر مالیات بر عایدی سرمایه بپردازند. گیسی می‌گوید: این مسیر باعث می‌شود آمریکا بالاترین مالیات بر شرکت‌ها و عایدی سرمایه را در جهان داشته باشد.

کسری بودجه دولت انگلیس رکورد زد!

خبرگزاری فرانسه: داده‌های منتشره توسط وزارت دارایی انگلیس نشان می‌دهد که کسری بودجه دولت این کشور در دوازده ماه منتهی به مارس به ۳۰۳.۱ میلیارد پوند ( ۴۲۰.۸ میلیارد دلار) افزایش یافته که این رقم معادل ۱۴.۵ درصد کل حجم تولید ناخالص داخلی این کشور است!

این کسری بودجه که بالاترین رقم ثبت شده تاریخ معاصر این کشور بوده است، پس از آن رقم خورد که دولت انگلیس به دنبال شیوع کرونا به منظور حمایت از کسب و کارها، تقویت رشد اقتصادی و همچنین پرداخت مزایای بیکاری به کسانی که شغل خود را از دست داده اند، اقدام به استقراض از بانک مرکزی و بازارهای مالی کرد. از زمان اعلام برنامه انگلیس برای افزایش مخارج خود، دولت اقدام به ۳۵۲ میلیارد پوند استقراض کرده که ۲۹۸.۶ میلیارد پوند بیشتر از مجموع استقراض در کل سال قبل بوده است. در حال حاضر مجموع بدهی های بخش دولتی (با در نظر گرفتن بدهی بانک های دولتی) به دو تریلیون و ۱۴۱  میلیارد پوند رسیده که معادل ۹۷.۷ درصد از کل حجم تولید ناخالص داخلی این کشور است.

ارزش بازار ارزهای دیجیتالی زیر دو تریلیون دلار آمد

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۸۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۹ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. 

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۰ هزار و ۶۶۸.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۹۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۲۶۹.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۸ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۱۸ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۰۶.۹۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۸ درصد کاهش

۴- ریپل

قیمت: ۱.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۲.۹۵ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۳۷ درصد کاهش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۸.۸۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۳ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۲۹.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۲.۹۶ درصد کاهش

۹- یونی سواپ

قیمت: ۳۰.۹۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۶۴ درصد کاهش

۱۰- لایت کوین

قیمت: ۲۳۰.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۸.۴۱ درصد کاهش

سقوط پی در پی صرافی های ارزهای دیجیتالی در ترکیه

تنها یک روز پس از انتشار کلاهبرداری دو میلیارد دلاری مدیر یکی از صرافی های ارزهای دیجیتال بزرگ ترکیه، فعالیت یکی دیگر از این صرافی ها نیز متوقف شد. به دستور کمیته تحقیقات جرایم مالی ترکیه، کلیه حساب های بانکی و تراکنش های مرتبط با صرافی دیجیتالی وبیتکوین متوقف شده و مدیر این صرافی به همراه سه نفر از کارکنان آن بازداشت شده اند. صرافی وبیتکوین، چهارمین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی در ترکیه محسوب می شد و حجم مبادلات روزانه آن به طور میانگین ۶۰ میلیون دلار است. بیش از نیمی از حجم مبادلات این صرافی را بیتکوین تشکیل می داد که ارزش آن دیروز ۱۹ درصد سقوط کرده بود. روز قبل هم پلیس بین الملل ترکیه برای مدیر ۲۷ ساله صرافی تودکس که با دو میلیارد دلار از اموال مشتریان این صرافی به آلبانی گریخته بود، اعلان قرمز صادر کرد. /ایسنا

آیا ریزش بیت کوین قیمت طلا را بالاتر خواهد برد؟

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با چهار دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت بسته شد. بهای معاملات این بازار برای کل هفته ۰.۱ درصد کاهش ثبت کرد. دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز به کیتکونیوز گفت: پس از این که طلا از پایین ترین قیمت اخیر خود بهبود پیدا کرد، می توانیم شاهد روند صعودی طلا باشیم و هفته جاری به دلیل ریزش بیت کوین و تصمیم مالیاتی بایدن، می تواند محرکی برای بالا بردن قیمت این فلز ارزشمند باشد.

سکه به سوی مرز ۱۰ میلیونی رفت

نزول قیمت‌ها در بازار ارز و سکه ادامه یافت. در اولین روز هفته، دلار ۵۰ تومان افت قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. افت قیمتی اسکناس آمریکایی موجب شد که سکه امامی نیز ۴۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست بدهد و به بهای ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان برسد. عامل دیگری که افت بهای سکه را تسریع کرد، نزول بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در انتهای هفته به محدوده هزار و ۷۷۰ دلاری رسید و این موضوع موجب شد که انتظارات کاهشی در بازار سکه تقویت شود.

خودروسازی که از ۲۰۴۰ فقط خودروی برقی می‌فروشد

شرکت هوندا می‌گوید تا سال ۲۰۴۰ تغییراتی اساسی در الگوی فروش خودروهای خود ایجاد کرده و تنها اتومبیل‌های برقی مجهز به باتری یا پیل سوختی خواهد فروخت. این شرکت اعلام کرده با هدف مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش تجمع دی اکسیدکربن در کره زمین، از سال ۲۰۴۰ به بعد خودروهای بنزین‌سوز یا دیزلی به فروش نخواهد رساند. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، ۴۰ درصد از خودروهای تولیدی هوندا برقی باشند و این رقم تا سال ۲۰۳۵ حدود ۸۰ درصد از کل تولیدات این شرکت را شامل شود. هوندا قصد دارد برای رسیدن به این هدف مدل‌های تازه‌ای از خودروهای برقی تولید کند و همین‌طور یک پلت‌فرم جدید برای ساخت خودروهای برقی ابداع کند. پلت‌فرم یادشده e:Architecture نام دارد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ در دسترس قرار بگیرد. پلت‌فرم یادشده ابتدا در آمریکای شمالی رونمایی خواهد شد. این شرکت همچنین با همکاری جنرال موتورز از یک سیستم باتری جدید به نام آلتیوم رونمایی خواهد کرد. دو شرکت یادشده به طور مشترک در حال تولید دو خودروی برقی شاسی بلند با استفاده از سیستم باتری مذکور هستند. این دو خودرو تا سال ۲۰۲۴ روانه بازار می‌شوند. هوندا برنامه دیگری برای افزودن یک دستیار راننده هوشمند به خودروهای خود دارد که قادر به شناسایی انواع موانع در جهات مختلف خودرو باشند. این سیستم ADAS نام دارد و از سال ۲۰۳۰ به بعد روی تولیدات این شرکت نصب می‌شود.

زعفران گران شد

میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از افزایش ۱۰ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۹ میلیون تومان و حداکثر ۱۵ میلیون تومان است. وی با اشاره به اینکه صادرات زعفران کماکان ادامه دارد، افزود: گمرک متاسفانه آمار صادرات اسفند را هم اعلام نکرده است. با توجه به آنکه اغلب کشاورزان زعفران‌تولیدی خود را فروخته اند، اما باقی مانده محصولات را می توانند با نرخ بالاتری عرضه کنند. نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده بازار طلای سرخ بیان کرد: با توجه به کاهش عرضه زعفران احتمال رشد مجدد قیمت در بازار وجود دارد. وی با بیان اینکه قیمت زعفران همانند دیگر کالاها تابع عرضه و تقاضاست، گفت: بارها اعلام کرده ایم که تولیدکننده در قیمت گذاری محصول نقشی ندارد و منطق عرضه و تقاضا تنها تعیین کننده قیمت بازار است. /باشگاه خبرنگاران جوان 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
هدف از اختراع بیت کوئین جمع آوری ذخایر طلای کشورهای جهان در بانک های اروپا و مخصوصا انگلیس بوده

هیچوقت هیچ سرمایه ای جای طلا را نخواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
الان تعداد اونایی که بیت کویین خریدن معلوم میشه . به منفی ها توجه کنید . اینا همونایی هستن که مردم و خودشان را الاف بورس کردن ولی بازم حرف حساب را قبول ندارن
ارزهای دیجیتال فقط ابزار مافیاهای رنگارنگ و مفسدین جهانی و رواج پولشویی هستند آدم عاقل سرمایه اش را به الکترون مجازی تبدیل نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
باز هم نگاه سیاه و سفید. رمز ارزها هم میتونند برای کارها خلاف استفاده بشند هم میتونند به عنوان بهترین حربه علیه فدرال ریزرو آمریکا که کنترل دلار به عنوان ارز بین المللی رو در دست داره و با تولید دلار بدون پشتوانه و صدور تورم به کل دنیا آمریکا رو سرمابه دارتر و مردم دنیا رو فقیرتر می‌کنه و حربه‌ای برای تحریم ملتها شده استفاده بشند
جوانان بيکار و غير جوانان بيکار. شاغلين با دستمزد با کيفيت پايين و بورس با سقوط متوالي عامدانه که در تاريخ بورس ايران و جهان بيسابقه است و ...
پس بفرماييد مردم رو به قبله دراز بکشند و بميرند تا دست از سر مردم بردارید
شونصد هزار تا سهم بورس ایران دارم با یک بسته آدامس معاوضه می کنم طالبش بیاد پی وی
از کسر بودجه خودمون چه خبر؟؟؟؟؟؟؟
و ما می خواهیم با تولید خودروهای دهه80و90میلادی بعد از تقریباً 30سال به تولید ملی برسیم هنوز هم درجا می زنیم
یعنی این اداره دارایی مهترین مانع اشتغالزایی است
دلالان که استخدام نمی کنند و پولی هم مالیات نمیدهند
اونی که استخدام می کنه نمی کنه با این همه مالیات جورا وجور از اظهارنامه و ارزش افزوده و پوز و تراکنش و ....
من خودم موسسه خودم را با 12 پرسنل تعطیل کردم
پول در ظاهر یک کاغذ است که ارزشی ندارد ولی چیزی که آنرا با ارزش می کند پشتوانه آن است که طلا و ... می باشد و پول حواله آن کالای با ارزش است
بیتکوین هم در ظاهر صفر و یک های رمز شده هستند که تغغیر آنها بستگی به این دارد که در تمام کامپیوتر ها تغییر کند ولی آیا پشتوانه آن چیست؟ و این در حالی است که در بهترین حالت بگوییم هیچ کس نمی تواند آنرا حک کند و لذا آینده بیت کوین مبهم و نا مشخص است و اگر ریزشی صورت بگیرد شدیترین ریزش ها خواهد بود و عامل ریزش آن ممکن است تغییر تکنولوژی و سرمایه گذاری های جدید باشد که همه صاحبان بیت کوین را به تغییر استراتژی سرمایه گذاری وادار کند
سلام
الان چون بازار ارز اصلاح خوبی داشته بهترین موقع برای خرید ارز ترون ،وینک،ورج،وزیراکس،دوج کوین هست و اماده پرواز،اینم از مشاوره مجانی که سالی یک بار میکنم،.بای
جالبه این آمریکا که فهشش میدند برعکس کشور ما مسلمانها عمل می‌کنه و با گرفتن مالیات از ثروتمندان به فقرا کمک می‌کنه و در کشور ما از فقرا میگیرند و به ثروتمندان میدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر