بازدید 11344
۷

بایدن درباره نسل‌کشی ارامنه به اردوغان اعلام موضع کرد

رسانه‌های غربی به نقل از منبع آگاه گزارش دادند که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود به اطلاع وی رسانده که قصد دارد کشتار ارامنه در سال ۱۹۱۵ توسط امپراطوری عثمانی را به عنوان نسل کشی برسمیت بشناسد.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 24 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان، کاخ سفید و ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌های خود در مورد تماس تلفنی اردوغان و بایدن به این مساله هیچ اشاره‌ای نکردند.

این تماس تلفنی توسط این منبع آگاه تنش آفرین توصیف شد. بلومبرگ برای نخستین بار گزارش داد که بایدن برنامه خود در مورد برسمیت شناختن کشتار ارامنه با عنوان “نسل کشی” را به اطلاع رییس جمهوری ترکیه رسانده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داد که رییس جمهوری آمریکا به زودی آماده این اقدام می‌شود.

بایدن روز جمعه برای نخستین بار پس از تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا با اردوغان تماس تلفنی برقرار کرد. عدم ارتباط روسای جمهوری ترکیه و آمریکا اینچنین تفسیر شد که بایدن اهمیتی برای رابطه واشنگتن با آنکارا قائل نیست.

در بیانیه رسمی کاخ سفید در خصوص تماس تلفنی دو طرف آمده است که بایدن علاقمند به روابط دو جانبه سازنده همراه با گسترش زمینه‌های همکاری و مدیریت موثر برای اختلافات است.

این هفته مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به قصد آمریکا برای برسمیت شناختن کشتار ارامنه با عنوان نسل کشی اشاره کرد و ادامه داد که اگر آمریکا خواهان بدتر شدن روابط است، تصمیم با خود آنهاست.

اعلام کشتار ارامنه با عنوان نسل کشی از سوی آمریکا برای ترکیه هیچ عواقب قانونی جدیدی را به همراه نخواهد داشت و فقط صرفا تنش دیپلماتیک بین دو طرف را افزایش می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۷
بعد از 106 سال؟اون هم بدون هیچ عواقبی؟بدون بازگشت به متن معاهده سور با امضای وودرو ویلسون؟
بعد نسل کشی هیروشیما و ناکازاکی چی بوده؟؟؟
ارامنه به تاسی از صهیونیست ها دارند مظلوم نمایی می کنند در صورتی که وحشتناک ترین جنایات را در تاریخ انجام داده اند. جیلوها،قتل و عام خجالی و ...
اردوغان به صراحت گفت ما آرشیو تاریخی را به روی مورخان و حقوق دانان جهان باز میگذاریم ولی انتظاره که ارمنستان هم اسنادش را در اختیار دنیا قرار بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
انقدر سنگ عثمانی رو به سینه نزن // همین عثمانی دوباره حمله کرد تبریز و زن و مرد رو از دم تیغ گذروندن
فشار بر اسلام و مسلمین تمامی ندارد؛ هدف گسترش مسیحیت و ضربه به اسلام
دوستان هموطن گریبان پاره نکنید فراموش نکنید این اردوغان چشم به خاکتون داشته و داره واسم خاک و نامسمونو آورده و لطفا اسم اسلام رو وسط نکشین که حکومت ترکیه از بی دین ترین حکومت هاس
بایدن، یکی ازپایتختهای جهان اسلام ، شهر مقدس اسلامبول را کنستانتین خطاب کرده است. جهان اسلام باید پاسخ قاطعی به این بی شرفی بایدن بدهد.
بایدن غلط کرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر