بازدید 4708

دیدار وزرای امور خارجه انگلیس و فلسطین

وزرای امور خارجه انگلیس و فلسطین روز پنجشنبه در لندن دیدار و پیرامون انتخابات پیش‌رو در فلسطین گفت وگو کردند.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 23 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس بامداد جمعه در توئیتی نوشت: انتخابات فلسطین باید معتبر و فراگیر باشد و فلسطینیان بتوانند در قدس شرقی (که تحت اشغال رژیم صهیونیستی است) رأی دهند.

وی با اشاره به دیدار خود با «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین، از تمام طرف‌ها خواست تا از برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه در این کشور حمایت کنند.

مالکی پیش‌تر با جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز درباره انتخابات پیش رو در فلسطین گفت وگو کرده بود. بورل ضمن ابراز حمایت از این رویداد دموکراتیک، گفته بود که تشکیل سازمان‌های پاسخگو در فلسطین که قوانین بین المللی و حقوق بشری را رعایت کنند، برای راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل حائز اهمیت هستند.

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا از این روند مهم از طریق تداوم کمک به کمیسیون مرکزی انتخابات حمایت کند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سال گذشته فرمان ریاستی انتخابات عمومی در سرزمین‌های فلسطینی را صادر کرد.

خبرگزاری «وفا» فلسطین با اشاره به اینکه این انتخابات در سه مرحله برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بر اساس فرمان ریاستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

این برای نخستین بار پس از ۱۵ سال است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست