بازدید 4838

سرنوشت مبهم انتخابات شوراها

کد خبر: ۱۰۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۶ 16 June 2010
در میان اخبار و اقوال متن پارلمان ، برخی نکات حاشیه ای نیز قابل توجه و دقت نظر است.

به گزارش خبرنگار مهر، شنیده شد که وزارت کشور به رغم مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تجمیع انتخابات و تصویب تمدید دوره کنونی شورای شهر در کمیسیون تخصصی شوراهای مجلس ، مهیای برگزاری انتخابات شوراها شده و حتی دستور العمل تشکیل هیات های اجرایی از سوی استانداریها و فرمانداری ها ابلاغ شده است.

وزارت کشور مخالف تجمیع انتخابات و تمدید دوره شوراها بوده و این مخالفت خود را بارها اعلام کرده است.امروز هم نجار وزیر کشور اگر چه از اینکه "طبق قانون انتخابات شوراها باید امسال برگزار شود" سخن گفت ، اما افزوده بود که اگر مصوبه قانونی جدیدی باشد از آن تبعیت خواهیم کرد.

همچنین شنیده شده که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستورالعملی را که توسط یک مسئول در نهاد ریاست جمهوری جهت اختصاص تمامی آگهی های دولتی به یک رسانه دولتی داده می شود، را شایعه خوانده است. پیش از این رامین معاون وی نیز در یک برنامه تلویزیونی چنین نامه ای را شایعه دانسته و از آن ابراز عدم اطلاع نموده بود. در عین حال متن بخشنامه مورد نظر به صورت گسترده در پایگاههای خبری منتشر شده است.

یک نماینده مجلس با اعلام این خبر به مهر گفت: به رغم رویت این دستورالعمل در پیگیری هایی که از مسئولین وزارت ارشاد داشتم همگی منکر چنین امری شده و معاونت مطبوعات داخلی نیز چنین خبری را به کل کذب عنوان کرد. در عین حال رسما چنین بخشنامه ای تکذیب نشده و حتی برخی مدیران مطبوعات می گویند هم اکنون ملاک عمل بخش آگهی های دولتی در وزارت ارشاد است!
 
شنیده های راهروهای مجلس حاکی از آن است که فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی بیانیه ای را در محکومیت حمله به بیوت مراجع عظام در قم تهیه کرده و در آن از دستگاه اطلاعاتی و نیروی انتظامی خواستار برخورد جدی با عوامل این قضا یا شده است. گویا این بیانیه بزودی منتشر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل