بازدید 7655

احراز هویت غیر حضوری سجام با تاپ

کد خبر: ۱۰۴۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰ 20 April 2021

احراز هویت غیر حضوری سجام با تاپ

در یک سال گذشته فعالیت‌های بورسی شهروندان عادی افزایش چشمگیری پیدا کرد. هزاران و بلکه میلیون‌ها نفر تصمیم گرفتند با وارد کردن بخشی از سرمایه خود در بورس کشور، فعالیت‌های مالی خود را در این بستر آغاز کنند. در همین راستا و با توجه به شیوع بیماری کرونا، تقاضای ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت سجام غیر حضوری ایجاد شد و اپلیکیشن‌هایی مانند تاپ، در صدد ایجاد زیرساخت مناسب، ساده، سریع و امن برای رفع نیاز شهروندان برآمدند.

امروز هر کاربر تاپ با هر سطح سواد و میزان آشنایی با نرم افزارهای موبایلی، می‌تواند به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تمام فرآیندهای مربوط به ثبت نام در سامانه سجام، و همچنین احراز هویت خود را با این اپلیکیشن انجام دهد. برای استفاده از تمام خدمات الکترونیک تاپ که در ادامه همین مطلب به آن خواهیم پرداخت؛ فقط و فقط کافیست کاربر تاپ باشید.

سامانه سجام بورس چیست؟

سامانه سجام توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه به تمام فعالان بازار سرمایه و ایجاد درگاه واحد خدمات دهی به کلیه ارکان این بازار شامل نهادهای مالی، ناشران و به خصوص سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی؛ راه اندازی شده است.

از اهداف مهم ایجاد سامانه سجام، حرکت در راستای قوانین و مقررات حوزه مبارزه با پولشویی و کمک به ایجاد شفافیت در بازارهای مالی کشور است.

با ثبت نام در سامانه سجام، هر فرد فقط یک بار فرآیند شناسایی و احاز هویت را طی می‌کند، تنها یک بار اطلاعات خود را در سامانه ثبت و احراز هویت می‌کند و تنها با همین حساب کاربری امکان برخورداری از خدمات ارائه شده در بازار سرمایه را خواهد داشت. یعنی کاربر پس از یک بار ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، در هیچ یک از مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های تامین سرمایه و سایر نهادهای مالی مشابه نیازی به ثبت نام مجدد نخواهد داشت.

همچنین تمام مطالبات و عایدی نقدی کاربر در بازار سرمایه، به شماره حساب اعلام شده شخص (که هنگام ثبت نام وارد می‌کنید)، واریز خواهد شد.

احراز هویت غیر حضوری سجام با تاپ

ثبت نام  سامانه سجام از طریق اپلیکیشن تاپ چه مزایایی دارد؟

رابطه کاربری ساده اپلیکیشن تاپ، فرآیند ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت را آسان‌تر کرده است. البته ثبت نام سامانه سجام با تاپ مزایای دیگری هم دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

صرفه جویی در وقت: با استفاده از اپلیکیشن تاپ، دیگر نیازی به مراجعه حضوری و پر کردن فرم‌های متعدد برای ثبت نام نیست.

امکان ویرایش سریع اطلاعات کاربر: شما در صورت نیاز می‌توانید اطلاعات ورودی خود هنگام ثبت نام را به راحتی تغییر دهید. تغییرات اعمال شده توسط شما به طور خودکار به تمام نهادهای مالی که در آن هستید اعلام می‌شود و دیگر نیازی به اعلام تغییرات به تمام این نهادها ندارید.

دسترسی به تمام بازارهای سرمایه: با ثبت نام سامانه سجام در تاپ، برای ورود به تمام بازارهای سرمایه از جمله صندوق‌های سرمایه گذاری، کارگزاری‌ها و ... مجوز لازم را پیدا می‌کنید.

عدم نیاز به ثبت نام مجدد در سایر بازارهای سرمایه گذاری: پس از طی مراحل ثبت نام و احراز هویت با تاپ، نیازی به ثبت نام مجدد برای سایر سرویس های مالی را نخواهید داشت و می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

پرداخت تمام مطالبات و عواید نقدی به شماره حساب اعلام شده هنگام ثبت نام: تمام مطالبات مالی شما از زمان ثبت نام به شماره حساب اعلام شده به سامانه سجام واریز می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید این شماره را از طریق اپلیکیشن تاپ تغییر دهید.

احراز هویت سجام با اپلیکیشن تاپ

پس از ثبت نام سامانه سجام با اپلیکیشن تاپ، امکان احراز هویت غیر حضوری نیز برای کاربران فراهم شده است. این ویژگی با هدف کاهش مراجعات به دفاتر خدمات پیشخوان دولت و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت کاربران با ایستادن در صف‌های طولانی این دفاتر به خدمات تاپ اضافه شده است. خدمات احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام با اپلیکشن تاپ از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار است. در صورت ایجاد هرگونه اختلال می‌توانید از خدمات پشتیبانی غیر حضوری استفاده کنید.

علاوه بر این، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، ثبت نام غیر حضوری با تاپ، می‌تواند گزینه مناسبی برای حفظ سلامت کاربران و عزیزان آنها باشد.

راهنمای مرحله به مرحله ثبت نام سامانه سجام با اپلیکیشن تاپ

برای ثبت نام در سامانه سجام با تاپ، پیش از هر چیز، اپلیکیشن را از یکی از بازارهای نرم افزارهای موبایل دانلود و روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از خدمات مالی اپلیکیشن مانند ثبت نام سامانه سجام، پرداخت‌های کارت به کارت و ... لازم است کاربر با شماره‌ای که به نام او است (با کد ملی کاربر مطابقت دارد)، در تاپ ثبت نام کند.

برای ثبت نام سامانه سجام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • پس از وارد شدن به اپلیکیشن، گزینه بازار سرمایه را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید، گزینه اول، «ثبت نام سامانه سجام» را لمس کنید.
  • حالا وارد صفحه بعد می‌شوید، شماره همراه (به نام کاربر) و کد امنیتی را وارد کرده و دکمه دریافت کد تایید را لمس کنید.
  • پس از در یافت کد تایید، تمام اطلاعات هویتی خواسته شده شامل کدملی، آدرس، شماره تماس، شماره حساب و ... را وارد کنید.
  • در پایان پس از مرور اطلاعات وارد شده، دکمه تایید و ذخیره سازی را لمس کنید.

چگونه اپلیکیشن تاپ را دانلود و نصب کنیم؟

برای استفاده از خدمات تاپ کافیست کاربر آن باشید. از یکی از منابع زیر تاپ را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید:

لینک دانلود اپلیکیشن تاپ از گوگل پلی:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.tgbs.peccharge

لینک دانلود اپلیکیشن تاپ از مایکت:

https://myket.ir/app/ir.tgbs.peccharge

 

لینک دانلود اپلیکیشن TOP از کافه بازار :

https://cafebazaar.ir/app/ir.tgbs.peccharge

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان