بازدید 12902

شش دهه حکومت برادران کاسترو بر کوبا پایان یافت

با انتخاب رئیس جمهور کوبا به عنوان رهبر حزب حاکم کمونیست، شش دهه حکمرانی برادران کاسترو بر کوبا پایان یافت.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ 19 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حزب حاکم کمونیست کوبا، روز دوشنبه و در آخرین روز نشست خود «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور این کشور را به عنوان دبیر نخست این حزب که قدرتمندترین پُست در کوبا به شمار می‌آید، انتخاب کرد.

با رسیدن دیاز کانل به این سمت، شش دهه حکومت برادران کاسترو بر کوبا پایان یافت. فیدل و رائول کاسترو از انقلاب ۱۹۵۹ تا کنون قدرت را در کوبا در دست داشتند.

پیش از رائول، برادر بزرگترش فیدل قدرت را در دست داشت که وظایف خود را در سال ۲۰۰۶ به رائول منتقل کرد.

در سال ۲۰۱۱، رائول به طور رسمی به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا انتخاب شد و در سال ۲۰۱۶ بار دیگر به این سمت انتخاب شد.

دیاز کانل ۶۰ سال دارد و پس از انقلاب کوبا به دنیا آمده پیشتر و در سال ۲۰۱۸ نیز جایگزین رائول کاسترو به عنوان رئیس جمهور این کشور شد و انتظار می‌رفت که وی جایگاه رهبر حزب کمونیست کوبا را نیز در دست بگیرد.

وی پس از آنکه به ریاست جمهوری رسید تاکید کرد که کوبا را از مسیر حزب سوسیالیسم دور نخواهد کرد اگر چه وی تحت فشار برای انجام اصلاحات اقتصادی در این کشور است.

دیاز کانل پیش از پیوستن به دولت ملی به عنوان وزیر آموزش و پرورش در سال ۲۰۰۹، رهبر حزب حاکم در دو استان کوبا بوده است. وی در سال ۲۰۱۳ با ارتقای جایگاه به دست راست کاسترو تبدیل شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی