بازدید 18685
کمیته المپیک بدون ذکر نام، اعلام کرد

امتناع دو ورزشکار المپیکی ایران از زدن واکسن کرونا

کد خبر: ۱۰۴۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 17 April 2021

رییس کمیته ملی المپیک گفت: کمیته بین المللی المپیک اجباری برای زدن واکسن نکرده، اما توصیه کرده که ورزشکاران واکسن بزنند و به المپیک بیایند.

به گزارش تابناک ورزشی، رضا صالحی امیری در مورد اجباری بودن واکسیناسیون ورزشکاران برای حضور در المپیک توکیو بیان کرد: از نظر کمیته بین المللی المپیک اجباری وجود ندارد، اما توصیه کرده اند واکسن بزنید و بیایید و حتی به ما گفته اند که حاضر هستند دو برابر تعداد کاروان، واکسن بدهند. مکاتباتی با وزارت بهداشت انجام دادیم و آن‌ها هم اعلام کردند برای تأمین این میزان سهمیه که محدود است، مشکلی ندارند. حدود ۲۰۰ نفر هفته گذشته واکسن دریافت کردند و بقیه نیز امروز و در روز‌های آتی واکسن می‌گیرند و کاروان ما بدون دغدغه به المپیک می‌رود، چون واکسن امنیت ذهنی برای ورزشکاران ما ایجاد می‌کند. البته ژاپن هم پروتکل‌های خود را حتما اجرا خواهد کرد.

او در پاسخ به این پرسش که کسی بوده از دریافت واکسن امتناع کند، گفت: خیلی محدود، در حد یکی دو نفر که برای آن‌ها هم تا قبل از اعزام انجام می‌شود.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد گمانه زنی‌ها در مورد برگزاری المپیک بیان کرد: مردم ژاپن نگران هستند حضور ۱۷ هزار نفر در المپیک به گسترش ویروس کرونا منجر شود. اما سیاست ژاپن بر این است که تمام ۱۷ هزار نفر در دهکده باشند و از دهکده خارج نشوند و در قرنطینه کامل، بازی‌ها برگزار شود. توماس باخ هم اعلام کرد تحت هر شرایطی بازی‌ها برگزار می‌شود. تمام تیم‌های المپیکی ما نیز در اردو هستند.

صالحی امیری در مورد پیش بینی جایگاه ایران در المپیک توکیو گفت: هنوز کسب سهمیه ما تکمیل نشده است و فعلا ۵۸ سهمیه داریم. پیش بینی ما این است بین ۶۰ تا ۶۵ سهمیه را داشته باشیم. در دنیا ۴۳ درصد سهمیه‌ها باقی مانده است و بعد از پایان مسابقات کسب سهمیه می‌توانیم قضاوت روشنی داشته باشیم و الان اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر