بازدید 47215
پیمانه اقتصادی

دوج کوین با توییت ایلان ماسک منفجر شد/ شروع قرمز بورس در اولین روز هفته/ اقتصاد چین بیش از ۱۸ درصد رشد کرد/ سیگنال منفی به بازار نفت با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون داوجونز ۱۶۰ واحد رشد کرد، ایرانی‌ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟ ترکیه استفاده از ارز‌های مجازی را برای پرداخت ممنوع کرد، درآمد پوتین در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و ثبت بهترین هفته طلا در چهار ماه اخیر را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 17 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون داوجونز ۱۶۰ واحد رشد کرد، ایرانی‌ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟ ترکیه استفاده از ارز‌های مجازی را برای پرداخت ممنوع کرد، درآمد پوتین در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و ثبت بهترین هفته طلا در چهار ماه اخیر را در بر دارد.

شروع قرمز بورس در اولین روز هفته

در حالی که در آخرین روز هفته قبل، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش یک هزار و ۳۲۰ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۹۱ واحد رسید، امروز در اولین روز هفته بازهم شاهد ریزش شاخص هستیم، به گونه ای که در ساعت ابتدایی فعالیت بازار، نماگر کل با کاهش بیش از شش هزار واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر

خانواده ۵۷ میلیونی بازار سرمایه

محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار جمعه شب (۲۷ فروردین ماه) طی نشستی در کلاب هاوس گفت: سال گذشته بازار سرمایه به رغم همه فراز و نشیب‌ها جایگاه جدیدی را در اقتصاد کشور به نام خود ثبت کرد و امروز نام بورس به عنوان یک نهاد مهم اقتصادی در کشور مطرح است. وی افزود: به واسطه آزادسازی سهام عدالت، خانواده بازار سرمایه به مرز ۵۷ میلیون تن رسیده و بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور با این نهاد مهم اقتصادی در ارتباط هستند. با توجه به این فراگیری نقش جدیدی برای جایگاه مهم بازار سرمایه در اقتصاد تعریف شد.

دهقان دهنوی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا دیگر شاهد قیمت گذاری نباشیم، تصریح کرد: چنانچه قرار به تعیین قیمت باشد، باید سازمان بورس به عنوان یکی از پایه‌های اصلی، حضور داشته باشد. البته چنانچه چنین روند‌های قیمت‌گذاری دستوری ادامه یابد، اعلام جرم و شکایت برای دفاع از حقوق سهامداران به جریان می‌افتد. وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه ذاتا رفتارهای پیش واکنشی زیادی دارد، گفت: در واقع بازار سرمایه خیلی زود نسبت به رخداد‌های اقتصادی واکنش نشان داده و گاهی واکنش‌ها بیش از اندازه اصلی است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه قیمت گذاری برای اقتصاد سم است افزود: وظیفه و اولویت اصلی سازمان بورس دفاع از حقوق سهامدار است که از آن دفاع می‌کنیم.

 

داوجونز ۱۶۰ واحد رشد کرد

سی‌ان‌بی‌سی: سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) با انتشار گزارش های عملکرد خوب شرکت‌های بزرگ رشد کرده و جهش جدیدی را به ثبت رساند. به این ترتیب این هفته چهارمین رشد هفتگی متوالی شاخص‌های سهام آمریکا ثبت شد و میانگین صنعتی داو جونز برای اولین بار از ۳۴ هزار واحد عبور کرد. میانگین صنعتی داو جونز ۱۶۴.۶۸ واحد رشد کرد و به رکورد ۳۴٫۲۰۰.۶۷ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۴ درصد رشد به رکورد جدید ۴٫۱۸۵.۴۷ رسید و کامپوزیت نزدک ۰.۱ درصد رشد کرد و در ۱۴٫۰۵۲.۳۴ واحد به کار خود پایان داد. این هفته هر سه شاخص سهام آمریکا بیش از یک درصد رشد کردند. عامل دیگری که طی هفته گذشته بازارهای سهام را تقویت کرد داده‌هایی بود که نشان می‌داد وضعیت خرج‌کرد مصرف‌کننده بهبود یافته و بازار کار آمریکا ریکاوری شده است.

ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟

به گفته مرکز آمار ترکیه، در سه ماه نخست سال جاری میلادی اتباع ایرانی با خرید ۱۵۹۹ واحد خانه، بزرگ ترین گروه بزرگ خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها با خرید ۸۷۶ خانه در صدر این ماه قرار گرفته اند. شهروندان روسی با خرید ۹۳۸ خانه در ترکیه سومین گروه بزرگ خارجی خریدار مسکن بوده اند. محبوب ترین شهرها برای خرید خانه توسط اتباع خارجی در این بازه زمانی استانبول با ۵۰۲۴ خانه، آنتالیا با ۱۸۸۴ خانه و ازمیر با ۱۲۵۹ خانه بوده است. سال قبل در مجموع ۴۰ هزار و ۸۱۲ خانه در ترکیه به خارجی ها فروخته شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن، ۱۰.۳ درصد کاهش یافته است. 

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کاهش محدودیت‌های کرونایی در ترکیه باعث شده تا تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه افزایش داشته باشد، به گونه‌ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در ماه مارس، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۲ درصد افزایش داشته و به ۹۸۸۷ واحد رسیده است. پس از کاهش ارزش پول ملی ترکیه، جذابیت خرید خانه توسط خارجی‌ها بیشتر شده است. از ۱۱۱ هزار و ۲۴۱ خانه فروخته شده، استانبول محبوب‌ترین شهر برای خرید خانه بوده و طی یک سال اخیر ۵۱ هزار و ۶۲۳ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهر‌های آنکارا با ۲۵ هزار و ۳۹۵ مورد و آنکارا با ۱۵ هزار و ۳۵۸ مورد، محبوب‌ترین شهر‌ها برای خرید خانه در ترکیه بوده اند.

ترکیه استفاده از ارزهای مجازی را برای پرداخت ممنوع کرد

راشاتودی: بانک مرکزی ترکیه استفاده از ارزها و سرمایه‌های مجازی را برای خرید کالا و خدمات ممنوع کرده و در مورد مخاطرات قابل توجه در این نقل و انتقال‌ها هشدار داده است. این ممنوعیت از سی ام آوریل (دهم اردیبهشت) اعمال می‌شود. بانک مرکزی ترکیه طی بیانیه‌ای که در روزنامه رسمی این کشور منتشر شده اعلام کرد ارزهای مجازی و سایر سرمایه‌های دیجیتال را نمی‌توان مستقیم یا غیر مستقیم به عنوان یک شیوه پرداخت به کار برد. در بیانیه این بانک آمده است: «تامین کنندگان خدمات پرداخت نمی‌توانند مدل‌های کسب و کاری ایجاد کنند که در آنها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سرمایه‌های مجازی استفاده شود و اجازه ندارند هیچ خدماتی مرتبط با این مدل‌های پرداخت ارائه دهند». این بانک همچنین اضافه کرد سرمایه‌های مجازی مشمول هیچ‌گونه مکانیسم نظارتی نمی‌شوند و خسارات احتمالی جبران ناپذیری به بار می‌آورند. «استفاده از این مدل‌های پرداخت باعث خسارات جبران‌ناپذیر به دو طرف مبادلات خواهد شد و عناصری را شامل می‌شود که اطمینان به شیوه های پرداخت فعلی را تضعیف می‌کند». به نقل از تسنیم؛ سرمایه‌گذاران در ترکیه اخیراً به ارزهای مجازی روی آورده‌اند تا هم از روند افزایش قیمت بیت کوین سود ببرند و هم در برابر تورم محافظت شوند. مقامات ترکیه هفته گذشته خواستار اطلاعات کاربران از پلتفرم‌های معاملات شدند.

دوج کوین با توییت ایلان ماسک منفجر شد

سی‌ان‌بی‌سی: ایلان ماسک، مالک تسلا موتورز و دومین مرد ثروتمند جهان دوباره توانست با توییت خود بازار موج بزرگی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده و نگرانی‌هایی جدی در مورد حبابی شدن قیمت ارزهای دیجیتال به وجود آورد. ارزش داج‌کوین (یکی از ارزهای دیجیتال) که نماد آن تصویر یک سگ نژاد شیباست، به دنبال توییت ایلان ماسک در یک روز بیش از دو برابر شد و رشد خود در ۷ روز گذشته را به رقم خیره‌کننده ۴۰۰ درصد رساند. این ارز دیجیتال که در ابتدا به عنوان یک شوخی آغاز به کار کرده بود، حالا به یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان تبدیل شده و ارزش بازار آن به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است. از این میزان ۲۰ میلیارد دلار آن ظرف تنها ۲۴ ساعت به وجود آمده است. قیمت این ارز دیجیتال در انتهای این هفته به رکورد تاریخی ۳۲ سنت رسید. ایلان ماسک در توئیتر خود با انتشار تصویری نوشت: داج به ماه می‌رود.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از این توئیت این گونه برداشت کردند که قیمت این ارز دیجیتال سر به فلک خواهد کشید. این ارز دیجیتال در یک سال اخیر ۱۲,۶۰۰ درصد رشد کرده و احتمالاً چندین میلیاردر به وجود آورده است. تحلیل‌گر شرکت سرمایه‌گذاری فری‌ترید، دیوید کیمبرلی، می‌گوید: رشد حبابی داج‌کوین مثال دیگری از این است که مردم ارزهای دیجیتال را به این علت نمی‌خرند که فکر می‌کنند آنها واقعاً ارزشمند هستند، بلکه آنها به این امید دارند که موجی از خرید ارز دیجیتال به وجود آمده و باعث افزایش قیمت شده تا آنها بتوانند در قیمتی بالاتر آن را فروخته و سود سریعی به دست آورند.

اقتصاد چین بیش از ۱۸ درصد رشد کرد

رشد اقتصادی چین در نخستین فصل امسال نسبت به فصل قبل حدودا سه برابر شد. به گزارش ایسنا به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ رشد ۱۸.۳ درصدی را به ثبت رساند که در مقایسه با فصل قبل ۱۱.۸ درصد بیشتر شده است. این رشد اقتصادی همچنین ۰.۳ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان است و بهترین رشد اقتصادی فصلی چین در دو سال اخیر محسوب می شود.  

می ژین یو، کارشناس مسایل اقتصادی در وزارت بازرگانی چین گفت: قطعا میزان تولیدات ناخالص داخلی چین از آمریکا جلو زده و شرایط ما بهتر از همتای آمریکایی است. پیش بینی ما این است که برای مجموع سال ۲۰۲۰ نیز رشد اقتصادی چین بالاتر از رشد آمریکا باشد که تحت شرایطی، این روند برای سال آینده نیز  تکرار خواهد شد. پیش از این لی که کیانگ- نخست وزیر چین گفته بود برای نخستین بار در سه دهه اخیر این کشور برای سال جاری هیچ هدف گذاری رشدی را انجام نخواهد داد.   

در بین بخشهای مختلف، رشد بخش خرده فروشی با ۳۴.۲ درصد و تولیدات صنعتی با ۱۴.۱ درصد بیشتر از سایر بخش ها بوده است و پس از آن نیز خرده فروشی با رشد ۹.۳ درصدی و خدمات با ۷.۱ درصد قرار دارند.  متوسط رشد اقتصادی چین در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۰ برابر با ۸.۹۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۹۳ با ۱۵.۳ درصد  و کمترین نرخ رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه چهارم سال ۱۹۹۰ با منفی ۳.۸ درصد بوده است.

سیگنال منفی به بازار نفت با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا

سی‌ان‌بی‌سی: قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برخی کشورها افت کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۰.۲۴ درصد افت کرد و به ۶۶.۷۷ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۵۲ درصد افت کرد و به ۶۳.۱۳ دلار رسید. اما نشانه‌هایی از ریکاوری اقتصادی چین و آمریکا و بازگشت تقاضای نفت خام باعث شد این هفته شاخص‌های نفت به رشد هفتگی دست یابند. همچنین این هفته هم آژانس بین‌المللی انرژی و هم سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک، چشم‌انداز تقاضای نفت خام را ارتقا دادند. از سوی دیگر چهارشنبه شب اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر انبارهای نفت این کشور ۵.۹ میلیون بشکه کاهش یافته است.

ثبت بهترین هفته طلا درچهار ماه اخیر

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر افت ارزش دلار به رشد خود ادامه داد تا بهترین هفته معاملات طلا در چهار ماه اخیر به ثبت برسد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۷۸.۰۴ دلار رسید. این شاخص همچنین توانست به رکورد میان‌جلسه‌ای ۱٫۷۸۳.۵۵ دلار هم برسد که بالاترین قیمت طلا از ۲۵ فوریه تا کنون است. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۸۰.۲۰ دلار رسید. به این ترتیب رشد قیمت جهانی طلا در این هفته به ۲ درصد رسید. این هفته قیمت جهانی پالادیوم ۵ درصد و قیمت جهانی نقره ۳ درصد جهش کردند. سود اوراق قرضه آمریکا به پایین‌ترین سطح در یک ماه اخیر رسید تا دلار به دومین افت متوالی هفتگی خود دست یابد. پایین بودن قیمت دلار باعث می‌شود تا قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری کاهش یافته و تقاضا برای خرید آن بالا برود.

درآمد پوتین در سال ۲۰۲۰ منتشر شد

خبرگزاری تاس: بر اساس اعلامیه‌ای که پایگاه اینترنتی کرملین روز جمعه درباره درآمد، هزینه و دارایی‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منتشر کرد، وی در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۹.۹۹۴ میلیون روبل (۱۳۱۹۰۰ دلار) درآمد کسب کرده است، در حالی که رئیس جمهور روسیه درآمد خود را در سال ۲۰۱۹، ۹.۷۲۶ میلیون روبل (۱۲۸۳۵۰ دلار) اعلام کرده بود. لیست املاک پوتین در این اظهار نامه بدون تغییر مانده است. پوتین صاحب یک آپارتمان با مساحت ۷۷ متر مربع، یک پارکینگ به مساحت ۱۸ متر مربع، دو خودروی قدیمی از برند‌های Volga GAZ M۲۱ و SUV Niva و تریلر Skif است. رئیس جمهور روسیه از یک آپارتمان به مساحت ۱۵۳.۷ متر مربع و یک پارکینگ به مساحت ۱۸ متر مربع استفاده می‌کند. همه این املاک در روسیه قرار گرفته اند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
ارز دیجیتالی چی هست ، یک رمز است خوب من هم یک میلیون رمز ۲۴ رقمی نوشتم بنام گربه پارسی با قیمت پایه هر رمز دو دلار ، باد هوا ارزش پیدا کرد واقعا انسان ها موجودات عجیب هستند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
دوست عزیز که حرف از باد هوا می‌زنین و رو باد هوا نظر
میدیدد حداقل درباره چیزی که نمیدونی چیه تتحقیق
کن ببین چی هست
جواب محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
مگر ارز دیجیتال یک عدد ۲۴ عددی نوشته شده و تو باید این پیدا کنی و آن پیدا کردی صاحبش میشی یا چیزی دیگر و من نمیدانم ارز دیجیتالی رمز است نه چیزی مادی است ، اگر اشتباه گفتم بفرمائید من بی سواد بی اطلاع روشن کن
در حالی که ترکیه برای خرید خانه با پولهای ایرانیان دام پهن کرده دولت مردان ما پول را از بزرگترین بازار تولید داخل فراری دادند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
تازه برای فراری دادن پول از املاک میخوان مالیات بگیرن
مسولین ما هم یاد بگیرن درآمد و مساحت میلیونیشون رو بیان کنن
همه کشورهای اروپایی دارن لز پول چین استفاده می کنن ملت بی سواد ما به چین فحش میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
تنها دو درصد ارز جهان به یوآن است ،۶۲درصد دلار،بیست درصد یورو،۵/۷درصد ین ‌مابقی سایر ارزها،لطفا مطالعه کنید
ایرانیان بالاترین خریدار املاک ترکیه
بالاترین مصرف انرژی در جهان
بالاترین دور ریز مواد غذایی
بالاترین جراحی بینی و زیبایی
بالاترین مصرف لوازم آرایشی
و....
و بالاترین منفی بافی در جهان و شبکه های ماهواره ای که همه مردم از فقر و بدبختی دارن از بین میرن
وجود آدمایی مثل ایلان ماسک خیلی در بازار خطرناک هستش.... این روش پرتاب و سقوط ارزها به بالا و پایین با یک توییت وضعیت بی ثباتی رو برای خریدارا و فروشنده ها به وجود میاره.... آقای ماسک با این روش داره پول پروژه هاش رو درمیاره و ضرر های مالیاتیش رو جبران میکنه.... بقیه چی میشن... همین کار رو با بیت کویین هم کرد... ببینیم چه روزی با پوز بیاد پایین و ایشون فقط برنده میدون باشن و همه ما بازنده....
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
حیف ایلان نابغه که احتمالا به زودی به سرنوشت مک آفی دچار بشه،این وسط معامله گرا سودشو میبرند و کلی دوج بی ارزش رو دست مردم بیچاره تا ابد باقی میمونه.
کلا اقتصاد ایران درحال فرو پاشی است
ای کاش درآمد مسئولین ما نیز برای مزدم اعلام میشود
متاسفم برای این بورستون
لعنت برچین قاتل
شما خودتان باورتان میشه که دارایی پوتین همینه؟!
با قانون جدید مالیاتی که برای خانه های خالی تصویب کردند منتظر خروج نصاعدی سرمایه های مملکت به کشورهایی مثل ترکیه باشین
اقتصاد چین بر پایه سرقت و به خاک سیاه نشوندن دسترنج هزاران مراکز تحقیقاتی و دانشمند شکل گرفته . خواهشا ملتو بی سواد فرض نکن آقای محترم . لطفا یه کم تحقیق و مطالعه کن . سرقت دسترنج انسان های شریف که حاصل هزاران ساعت کار طاقت فرسای تحقیقاتی و میلیارد ها دلار هزینه جنایتی بیش نیست . بفرمایید که مبدع گدامیک از خدماتی که اکنون جنابعاای استفاده می کنید چینی ها بودن . لطفا چند نمونه نام ببر تا ما با سواد بشیم . تلویزین ، گامپیوتر ، گوشی هوشمند و ..... و دستگاه سی تی اسکن و انواع واکسن ها و ... انواع هواپیماها و .... ده ها نمونه دیگر مفت بدست نیومدن . انسان های شریفی ساعت ها در کنج آزمایشگاه ها زحمت کشیدن و پیر شدن تا امروز من و شما از آن استفاده کنیم . سرقت حاصل کار این انسان های شریف به نظر شما کار ارزشمندی است .
سهام عدالت نه فروش می رود نه سودی بحساب مردم می ریزند.باید اعتراض درباره وضع سهام عدالت را پیش مجلس و دستگاه قضایی برد.وگرنه از این دولت برای ملت چیزی درست نمیشود.
بعضی ها در این 8 ماهه تا بورس منفی میشود سراغ سازمان بورس و دولت می روند؟وقتی خود سازمان بورس و دولت با عرضه سهام دولت برای تامین کسری بودجه در بوجود آوردن ریزش بورس مقصر هستن چرا باز اعتراض پیش آنها می برید؟اعتراض را باید پیش عدالتخانه دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس که وضیفه نظارتی دارند برد.وظیفه مجلس نظارت بر سازمان بورس و وزارت اقتصاد که عرضه کننده سهام دولت است بوده.وظیفه دستگاه قضایی مبارزه با دستکاری در بورس و منفی کردن عمدی بورس توسط حقوقی های دولت با عرضه سهام های دولتی است.وظیفه مجلس و دستگاه قضایی دفاع از حقوق سهامداران بورس بوده که متاسفانه 8 ماهه مجلس و دستگاه قضایی از سهامداران خرد حمایت نمیکند و هیچ نظارتی بر تخلفات بورسی نیست و همه فقط وعده می دهند و حرف میزنند.لطفا با چشمان باز به وضع بورس نگاه کنید و حق را از جای درست پیگیری کنید.
فیلم سینمایی
"دوج کوین با توییت ایلان ماسک منفجر شد"

از این خبر ساده عبور نکنید.
مخصوصا که یکی از بیشترین استقبالها از این رمز ارز جوکر در ایران اتفاق افتاده بود!
بنظرتان خیلی نامعقول است که میز پایش و مهار اقتصاد ایران در خزانه داری آمریکا از ایلان ماکس خواسته باشد توییت های موثرش را روی این نوع رمز ارز متمرکز کند تا خروجی آن موقتا "انفجار " دوج باشد. تا بلکه نقدینگی های سرگردان کازینویی در ایران به این خندق تازه کشف شده شان سرازیرشود و در وقت مناسب یا همه آنها را از ایران بیرون بکشند یا با یکی دو توییت دیگر ایلان ماکس همه آن را تبدیل به خاکستر کرده ضمن عقیم کردن این حجم پول در اقتصاد ایران٬ نارضایتی جدیدی بعد از قضیه بازار بورس را دامن زده باشند؟
در اینده نزدیک همه دنیا با ارز دیجیتال اقتصاد خودشونو سازگار میکنند
در جواب دوستانی که نمیدونن رمز ارز چی هست باید بگم که این ارزها با تکنولوژی بسیار پیشرفته ساخته میشوند و به همین راحتی که فکر میکنند نیست اگر شما هم میتونید من پیشنهاد میکنم روی پلتفرم اتریوم کمی تحقیق کنید
دوج کویین بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هست
ایلان ماسک فکر نمیکنم اینقدر احمق باشه که بخواد سرمایه گذاری هنگفت روی چیزی انجام بده
دوج کویین دذ تمام دنیا شناخته شده هست و قرار هست تا آخر سال 2021 قیمت 1$
یک دلار برسه در سال 2022تا اواسط سال 1/59$
لطفا اگر چیزی نمیدونید تحقیق کنید
دوج کویین
منظور از شوخی بودنش این هست که قیمت 1$ الان به هر کس که من میگم میگه شوخی میکنی
ولی این شوخی جدی هست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی