بازدید 12363
۱

نگرانی شدید ایران از حوادث چند روز گذشته در عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز نگرانی شدید از حوادث چند روز گذشته در عراق، گفت: ایران همواره از امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و هر اقدامی که این اصول خدشه ناپذیر را مورد تهدید قرار دهد، قویا مردود می‌داند.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹ 16 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) با ابراز نگرانی شدید از حوادث چند روز گذشته در عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و هر اقدامی که این اصول خدشه ناپذیر را مورد تهدید قرار دهد، قویا مردود می‌داند.

خطیب زاده افزود: عراق در مسیر توسعه داخلی و کنشگری فعال و ایفای نقش سازنده در منطقه پیش می‌رود، ولی برخی با انفجار، اقدامات تروریستی، دامن زدن به ناامنی و اقدامات بحران آفرین درصدد جلوگیری از تحقق این اهداف در عراق هستند.

* در حمایت و پشتیبانی از کشور دوست و برادر عراق از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد است عراق با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند از این گذرگاه‌های سخت عبور کند، تاکید کرد: امنیت و ثبات عراق را بخش لاینفک امنیت و ثبات ایران و منطقه می‌دانیم و در حمایت و پشتیبانی از کشور دوست و برادر عراق از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش فارس، روز گذشته یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق بغداد منفجر و بر اثر آن تعدادی شهید و مجروح شدند. از سوی دیگر، منابع عراقی از تعرض‌هایی به مقر‌های الحشدالشعبی در شمال عراق خبر دادند.

یک عضو پارلمان عراق در همین خصوص گفت که رد پای موساد در دو حادثه تروریستی دیروز (انفجار بغداد و حمله به تیپ ۳۰ الحشد الشعبی در نینوی) به وضوح دیده می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
شما نگران مردم ایران باش که مانند برگ درختان پاییزی هر روز به کام مرگ می روند .نگرانی برای کشورهای دیگر را تمام کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان