بازدید 8125

چگونه از گرسنگی زیاد در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟

ماه رمضان شروع شده است در روزهایی که کرونا هنوز یکی از مشکلات اساسی است و فصل بهار که روزهای طولانی دارد. از فواید روزه گرفتن بسیار شنیده و خوانده‌ایم و باید اکنون در شرایط حال حاضر شیوه‌ای را روش‌هایی را پیش بگیریم که بتوانیم سلامت خود را نیز تضمین کنیم و در پایان ماه رمضان از آن چه که فواید روزه است بهره برده باشیم. اما در زمان سحری چه غذاهایی بخوریم که کمتر گرسنه شویم؟
کد خبر: ۱۰۴۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 16 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، متخصصین و پزشکان بر این باور هستند که برنامه غذایی ما در ماه مبارک رمضان نباید نسبت به قبل خیلی تغییر آن چنانی داشته باشد. برنامه غذای باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن طبیعی تأثیر زیادی نداشته باشد و اگر وزن شما در حال افزایش یا کاهش بود به این معنا است که رژیم غذایی درستی انتخاب نکرده‌اید.

ماه رمضان در روزهای طولانی بهار قرار دارد. با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می‌شوند تا انرژی لازم برای شما را حفظ کنند و کمتر احساس گرسنگی کنید. مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد. غذاهای دیرهضم به غذاهایی گفته می‌شود که معمولا 8 ساعت در دستگاه گوارش می‌مانند و غذاهای زود هضم فقط 3 تا 4 ساعت در معده باقی می‌مانند و بعد از این ساعات شما احساس گرسنگی خواهید داشت.

چه خوراکی‌هایی به رژیم غذایی اضافه کنیم؟

کدام خوراکی‌ها باعث می‌شوند دیرتر گرسنه شوید؟ حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار ،‌ برنج با پوست در دسته غذاهای دیر هضم و غذاهایی که حاوی قند، آرد سفید هستند، زود هضم شمرده می‌شوند. از طرفی خوراکی‌هایی که برای رژیم لاغری در نظر گرفته می‌شوند می‌توانند به کمک شما بیایند چرا که این نوع خوراکی‌ها برای کسانی توصیه می‌شود که قصد دارند وزن خود را کم کنند و میزان کمتری خوراکی بخورند و هم زمان احساس گرسنگی کمتری داشته باشند. این خوراکی‌ها کدام‌اند؟

بروکلی

همه می‌دانند که بروکلی برای کاهش وزن، غذایی بسیار مناسب است. یک فنجان بروکلی، ۳۱ کالری، ۲٫۴ گرم فیبر و ۲٫۵ گرم پروتئین دارد. می‌توانید از بروکلی در سوپ‌های مختلف استفاده و مواد مغذی آن را دریافت کنید

گل‌کلم

باید تاکید داشت که باید فیبر را به رژیم غذایی اضافه کنید در این حالت بهترین گزینه برای شما گل‌کلم است. یک فنجان از این سبزی ۲٫۵ گرم فیبر دارد. می‌توانید خام بخورید یا می‌توانید مانند پوره‌ی سیب زمینی، این بار پوره‌ی گل‌کلم تهیه کنید.

اسفناج

اسفناج مواد مغذی بسیار زیادی دارد. یک فنجان اسفناج، ۴٫۳ گرم فیبر و ۵٫۳ گرم پروتئین دارد. بهترین راه استفاده از اسفناج این است که آن را به سالاد و ساندویچ‌های خود اضافه کنید. می‌توانید از آن در تهیه‌ی املت هم استفاده کنید.

لوبیاسفید

لوبیاها منبع سرشاری از فیبر هستند. یک فنجان 12 گرم فیبر دارد. لوبیا سفید فیبر بسیار بالایی دارد، که جز کلیدی برای سلامت معده و روده است. فیبر قادر است مدفوع را روان کرده و از علائم یبوست و اسهال جلوگیری کند. علاوه بر این، فیبر، حرکات روده را تحریک و نرمال می کند. یک رژیم با فیبر خوب، روده ها را تمیز می کند و از بیماری های گوارشی جدی مانند زخم معده جلوگیری می کند.

نخود

نخود مقدار زیادی از فیبر و پروتئین دارد که به سیری کمک می کند.به عبارت دیگر، دیرتر احساس گرسنگی می کنید. همچنین نخوداز منابع سرشار اسید آمینه، تریپتوفان و سرتونین به شمار می رود و نقش مهمی درتنظیم خلق و خو و خواب دارد. مصرف تریپتوفان در شب، سبب ایجاد آرامش در فرد می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی