بازدید 6582

توضیحات سخنگوی ستاد کرونا درباره رنگ‌بندی جدید

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره رنگ بندی سیاه و فوق قرمز کرونایی گفت که باید توجه داشت که مبنای اعلام رنگ ستاد ملی مقابله با کروناست و رنگ بندی جدید اعلام شده صحت ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲ 16 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رئیسی پنجشنبه شب در یک گفت وگوی تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: رنگ سیاه و فوق قرمز در رنگ بندی کرونایی به این معنا بوده که وضعیت قرمز است، اما شاخص آمار ابتلا و بستری کرونا بیش از قرمز می‌باشد.

رئیسی ادامه داد: باید رنگ بندی اعلام شده ستاد ملی مقابله کرونا که از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود، ملاک قرار گیرد البته از نظر تحلیل آماری در ۶٣ شهر شاخص‌های کرونا بالاتر از قرمز است، اما در رنگ بندی قرمز شدیدترین محدودیت اعمال شده و در این شهر‌ها محدودیت‌های جدیدی اعمال نمی‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با بیان اینکه ما باید برای اجرای محدودیت‌ها بیشتر تلاش کنیم، گفت: شاخص‌ها نشان می‌دهد میزان رعایت پروتکل‌ها در حال افزایش است و باید محدودیت‌ها به دقت اجرایی شوند.

رئیسی در ادامه به موضوع واکسیسناسیون در کشور اشاره کرد و افزود: عرضه واکسن در دنیا کم است و ما از ابتدای سال قبل درگیر تامین واکسن کرونا بودیم و مذاکرات را انجام دادیم و قول‌های بسیاری داده شد.

او ادامه داد: از قرارداد ٢ میلیون واکسن روسی اسپوتنیک وی، ۴٢٠ هزار دوز واکسن دریافت کردیم، همچنین ١۶ میلیون و ٨٠٠ هزار دوز از کوواکس خریداری کردیم، اما شرکت‌های تامین کننده سبد کوواکس بدعهدی کردند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما قول داده بودیم ١.٣ میلیون نفر را تا پایان سال ٩٩ واکسن بزنیم که تا پایان فروردین این وعده عملی می‌شود و فاز یک واکسیناسیون به اتمام می‌رسد.

رئیسی همچنین درباره واکسن‌های ایرانی نیز افزود: پاستور از نیمه اردیبهشت ماه می‌تواند واکسن تولید کند و در اختیار ما قرار دهد و قرارداد‌های خرید خارجی خوبی منعقد شده است و در اردیبهشت ماه گشایش خوبی اتفاق خواهد افتاد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان گفت: همچنین به بخش خصوصی برای واردات واکسن مجوز داده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار