بازدید 6194
۳

شیوع آنفلوانزای مرغی H۵N۶ در چین

وزارت کشاورزی و امور روستایی چین اعلام کرد شیوع آنفلوانزای مرغی H۵N۶ در یکی از استان‌های این کشور چین گزارش شده است.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷ 15 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت کشاورزی و امور روستایی چین اعلام کرد شیوع آنفلوانزای مرغیH۵N۶  در شهر شنیانگ، در شمال شرقی استان لیائونینگ چین گزارش شده است.

آنفلوانزای مرغی که گاهی اوقات به آن آنفلوانزای پرندگان هم گفته می‌شود، یک عفونت ویروسی است که نه تنها پرندگان بلکه انسان و حیوانات دیگر را نیز آلوده می‌کند، اما بیشتر اشکال ویروس آن محدود به پرندگان است.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H۵N۶ در پرندگان وحشی در یک پارک جنگلی محلی پیدا شد. یازده مورد از ۲۹۱ پرنده به دلیل آنفولانزا مردند، در حالی که ۲۸۰ پرنده باقیمانده دیگر پس از شیوع به عنوان اقدام به واکنش اضطراری از بین رفتند.

تاکنون هیچ عفونت انسانی یا مرغی در شیوع گزارش نشده است.

بخش کنترل بیماری این شهر تحقیقات اپیدمیولوژیکی اضطراری از مرغداران در سطح شهر را آغاز کرده است؛ همچنین تیم ضد عفونی منطقه مستقر شده است.

H ۵ N ۶ یک سویه آنفلوانزای مرغی است. مشابه H ۵ N ۱ و H ۷ N ۹، بسیار بیماری زا است و برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در این کشور شناسایی شد.

طبق گزارشات سازمان جهانی بهداشت جهانی، H ۵ N ۱ اولین بار در سال ۱۹۹۷ در انسان کشف شد و تقریباً ۶۰ درصد مبتلایان به آن جان خود را از دست داده اند.

عفونت انسانی ویروس آنفولانزای مرغی H ۵ N ۶ بسیار نادر است. تا پایان مارس ۲۰۲۱، فقط ۲۵ عفونت پراکنده در سطح جهان گزارش شده است.

ویروس آنفلوانزای مرغی به گرما حساس است و با حرارت دادن در ۶۵ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه یا جوشاندن در ۱۰۰ درجه سانتیگراد به مدت بیش از دو دقیقه غیرفعال می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
نابود بشه چین
این چین بیچاره کرد مردم دنیا را
چه خبر خوبیه برای هواپیمایی ماهان
الان از فردا پروازهای ماهان به همین روستا دو برابر میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار