بازدید 3722

کاپ جام جهاني توخالي است!

پلياکوف در اين رابطه مي‌گويد: «نشان قهرماني فيفا 175/6کيلوگرم وزن دارد و از 9/4 کيلوگرم طلاي خالص و 18 عيار و دو لايه سنگ ارزشمند مالاکيت ساخته شده است.»
کد خبر: ۱۰۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۳ 16 June 2010
استاد شيمي دانشگاه ناتينگهام محاسبه‌هايي انجام داده که مي‌تواند براي فيفا گران تمام شود. اين استاد شيمي اعلام کرده براساس محاسباتش درصورتي‌که مجسمه زيباي قهرماني جام جهاني از طلاي خالص ساخته شده بود بسيار سنگين‌تر از آن بود که فوتباليست‌ها بتوانند آن را بلند کنند. م

ارتين پلياکوف استاد شيمي دانشگاه ناتينگهام محاسبه کرده است درصورتي‌که مجسمه و نشان قهرماني جام جهاني که 36 سانتي‌متر ارتفاع دارد از طلاي خالص ساخته شده بود حداقل 70 کيلوگرم وزن داشت و بر همين اساس وي معتقد است اين مجسمه يا حداقل بخشي از آن توخالي است.

اين در حالي است که فيفا بر اين موضوع که بخش فلزي نشان قهرماني 3w6 ساله جام جهاني که در دوره‌هاي مختلف در دست قهرمانان فوتبال جهان چرخيده است از طلاي خالص ساخته شده است پافشاري مي‌کند.

پلياکوف در اين رابطه مي‌گويد: «نشان قهرماني فيفا 175/6کيلوگرم وزن دارد و از 9/4 کيلوگرم طلاي خالص و 18 عيار و دو لايه سنگ ارزشمند مالاکيت ساخته شده است.»

او ادامه مي‌دهد: «نشان قهرماني در چنين ابعادي و در صورتي که کاملا از طلاي خالص ساخته شده باشد وزني برابر يک انسان بزرگسال خواهد داشت و من فکر نمي‌کنم تکان دادن مجسمه‌اي به وزن يک انسان بالاي سر فوتباليست‌ها کار راحتي باشد. طلا فلزي بسيار سنگين است، اين فلز يکي از جرمگين‌ترين فلزاتي است که وجود دارد. براساس محاسبه‌هاي من در صورتي‌که مجسمه به صورت کامل از طلا ساخته شده بود وزني در حدود 70 يا 80 کيلوگرم داشت.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل