بازدید 16820

درخواست هزاران نفر برای لغو مصوبه هیات علمی الف و ب دانشگاه آزاد

کد خبر: ۱۰۴۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 13 April 2021

جمع بزرگی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد که اساتید رشته تربیت بدنی هم در آن دیده می شوند با راه‌اندازی کارزاری خواستار ابطال بخشنامه 3895/۱۰/ص/99 دانشگاه آزاد موسوم به «هیات ‌علمی الف و ب» شدند.

امضاء‌کنندگان این کارزار که تعدادشان به بیش از ۵ هزار نفر می‌رسد در متن این کمپین خطاب به دکتر حسن روحانی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دولت نوشته‌اند:

صدور بخشنامه‌ای با عنوان «شیوه‌نامه نحوه همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (نوع الف / نوع ب)»، منجر به تشویش اذهان اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاه آزاد کشور شده است. این بخشنامه به‌ویژه با شرایط خاص این سال‌ها، ضمن اینکه به دلایل زیر قابلیت اجرایی ندارد، موجبات نگرانی اساتید دانشگاه آزاد کشور را نیز فراهم آورده، ناقض حقوق اساسی و انسانی است و آشکارا مصداق حق‌کُشی، بی‌عدالتی و استثمار شغلی محسوب می‌شود.

امضاکنندگان این نامه از جنابعالی تقاضا دارند با استفاده از اختیارات قانونی خود، در زمانی هرچه کوتاه‌تر، نگرانی‌های شغلی، مالی و روانیِ اجرای این بخشنامه و عواقب تبعیض‌آور آن را به هیئت امنا و مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد منعکس و با استفاده از اختیارات قانونی خود جهت ابطال آن اقدام نمایید.

۱- استخدام اعضای هیئت علمی از ابتدا به‌صورت «تمام‌وقت» یا «نیمه‌وقت» بوده‌اند و منطقی نیست که اینک در بحبوحه مشکلات ساختاری دانشگاه آزاد اسلامی، تقسیم‌بندی «الف و ب» مطرح شود و از طرف دیگر، گروه تعریف‌شده «ب» همان هیئت علمی نیمه‌وقت بوده و گویا فقط از نظر اسمی تغییری حاصل شده است.

۲- درآمدزایی اعضای هیئت علمی جزو تعهدات استخدامی نبوده و نیست. به‌علاوه، چگونه می‌توان اساتید بسیاری از رشته‌ها مانند ریاضیات، آمار، ادبیات، تاریخ و ... را موظف به درآمدزایی کرد؟ در کدام بازار کار؟ با محور قرار دادن کدامین فعالیت؟

۳- انجام پژوهش در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد، به علت نبود منبع مالی، عملاً تعطیل شده و این در حالیست که در شرایط اسفناک اقتصادی، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای کشوری هم امور پژوهشی را معطل نهاده‌اند. مبتکران این بخشنامه آیا از این اوضاع اطلاعی ندارند؟

۴- این‌همه وظایفی که با حضور ۳۲ ساعت در هفته برعهده استادان گذاشته شده، ناقض قوانین و ضوابط مرتبط با شغل هیئت علمی است. وظایف هیئت علمی دانشگاه در دو محور آموزشی و پژوهشی تعریف شده نه فعالیت‌های بازارمحوری و سرمایه‌سالاری.

۵- با واگذاری اجرای این بخشنامه به رؤسای واحدها، بیم جدی می‌رود که در اجرای آن اِعمال سلیقه بشود که می‌شود. به‌هر روی، تنش‌ها و تضادهای بین برخی از اساتید منتقد و مسئولین واحدها، این بخشنامه را به اهرم فشار و تبعیض علیه منتقدین تبدیل می‌کند.

۶- امکانات و زیرساخت‌های اکثریت مطلق واحدهای دانشگاه آزاد، مطلقاً اجازه اجرای چنین بخشنامه‌ای را نمی‌دهد. وقتی عمده این واحدها از تهیه امکانات اولیه‌ای مانند پرداخت حق‌الزحمه راهنمایی و داوری پایان‌نامه‌ها و تهیه کامپیوتر و اینترنت پرسرعت ناتوان هستند، چگونه فعالیت‌هایی به این گستردگی را بر دوش آنان گذاشته‌اند؟

۷- بسیاری از رشته‌های دانشگاهی، دانشجو در دوره‌های ارشد و دکتری ندارند. واقعاً جای پرسش است که پایان‌نامه‌های مورد اشاره در این بخشنامه، از کجا باید تأمین شوند؟ وقتی دانشجو و بنابراین پایان‌نامه‌ای نیست، بر استاد حرجی نیست که قربانی چنین دیدگاهی بشود.

۸- اوضاع اقتصادی نابسامان، تورم مهارگسیخته، گرانی هولناک لحظه‌ای، رشد شتابان اجاره‌های منازل، قیمت تصاعدی دارو و درمان و ... استادان دانشگاه آزاد را با دریافت و درآمد فعلی به زیر خط فقر سوق داده است. اجرای چنین بخشنامه‌ای به‌طور قطع نتیجه‌ای به جز فقر مطلق برای آنان ندارد.

۹- تقسیم اعضای هیئت علمی به دو گروه غیرواقعی، غیرعلمی و سلیقه‌ای، بدون شک پیامدهای روانی ناگواری برای آنان دارد. با توجه به اوضاع کلی اقتصاد کشور و دانشگاه در دورنمایی چندساله، دیری نیست که تمامی اساتید دانشگاه آزاد به رتبه «ب» تخفیف درجه یابند. گویی این هدف اصلی و مستتر این بخشنامه در راستای کاهش هزینه‌های دانشگاه آزاد است.

۱۰- پرسش جدی این است که آیا با اجرای این بخشنامه طراحان آن به اهداف پیدا و پنهان آن می‌رسند؟ کمی تدبیر و تأمل در امر منطقی وسیله-هدف، شکست زودهنگام این بخشنامه را فریاد می‌زند.

۱۱- متمم اعلام‌شده برای این بخشنامه حکایت از تبدیل اغلب اعضای هیئت علمی به مرتبه «ب» دارد. زیرا این بخشنامه چاپ یک مقاله در هر نیم‌سال تحصیلی و پرداخت حق بالاسری با وجه بالا به دانشگاه را از الزامات دانسته و با توجه به زمان‌بر بودن روند چاپ مقالات علمی-پژوهشی این خواسته محقق نمی‌شود.

فرجام سخن، مصرانه از حضرتعالی انتظار می‌رود در اسرع وقت، با تدبیر و دوراندیشی، در راه ابطال این بخشنامه که به هیچ عنوان وجاهت قانونی ندارد، اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

با عنایت به اینکه ما خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در دورانی که جامعه به شدت نیازمند پرورش نسل آگاه بود بدون هیچ شرطی و با طیب خاطر، حتی در محروم‌ترین مناطق کشور متعهدانه قبول مسئولیت کرده و مسیر جامعه را به سمت توسعه علمی هدایت نمودیم، شایسته نیست با ملال خاطر زندگی کنیم.

آنها در نهایت از رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دولت و همچنین رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد خواسته‌اند این مصوبه را لغو کنند. این کمپین در بستر آنلاین سایت کارزار به آدرس (https://www.karzar.net/faculty-board-members) راه‌اندازی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۱
دقیقا این بخشنامه باید ملغی گردد و ۵۰ درص حقوق همه هیات علمی ها افزایش یابد
واقعا دانشگاه ازاد داره بيگاري ميكشه از اساتيد. حقوق زير خط فقر. اين بخشنامه خلاف قانون استخدام و براي بيرون كردن اساتيد هست. استادي كه الان ٥٠ سالشه كجا ميتونه بره برا كار.
متاسفانه دانشگاه آزاد به اعضای هیات علمی و کارکنان ظلم می کند و کسی هم دادرس نیست. متاسفانه مدیران دانشگاه آزاد هم اکثرا از بیرون مجموعه هستند و جالب اینجاست که دریافتی های خود و مدیران واحدها را ۳۰۰ درصد افزایش دادند اما به هیات علمی در حد کارگر حقوق می دهند.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ولله که نصف هیات علمی های دانشگاه آزاد توانی نوشتن یک مقاله رو به تنهایی ندارن و فقط با روابط سیاسی جذب شدند
متاسفانه کارمندان و هیات علمی های دانشگاه آزاد با کار بیشتر دریافتی نصف تا یک سوم اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی دارند و متاسفانه به جای حمایت از این قشر، هر روز عرصه را به آنها تنگ تر می کنند.
زندگی ما دانشگاه آزادیها طوری شده که هر هفته باید منتظر یه بخشنامه مندراوردی و بدون پشتوانه فکری باشد و به شدت باعث ایجاد است اضطراب و نگرانی شده است
بماند که با این شرایط بد اقتصادی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد سالهاست که با دانشگاه همراهی کردند بجای پاداش الان باید بیشتر مورد ظلم قرار خواهند گرفت
شرایط اساتید دانشگاه آزاد از کارگران فصلی هم بدتر است .
واقعا تاسف اور است ای بخشنامه جز تحقیر اساتید دانشگاه چیزی را نشان نمیدهد متاسفانه مسولان دانشگاه دارن برده کشی میکنن با این بخشنامه از اساتیدش قرار بود ۵۰دصد سال گذشته اضافه کنن به حقوقشان نه تنها نکردن بلکه حرف الفبا را فقط بخش کردن
با سلام. باید قدردان اساتید دانشگاه آزاد باشیم چراکه خیلی درعرصه آموزش تاثیرگذار بوده اند.
ما خواستار افزایش حداقل 50 درصدی حقوق بدون قید و شرط هستیم.
متاسفانه بنده ۱۵ سال هیات علمی دانشگاه هستم بارتبه اول درمقطع ارشد ددنشگاه دولتی فارغ التحصیل شدم درمصاحبه ورودی دانشگاه آزاد جزو بالاترین نمرات بودم و الان معیشت بنده به خطر افتاده شرمنده زن و بچه شدیم انگیزه برای مطالعه و تحقیق راداریم ازدست میدهیم و فکرمون درگیر شغل دوم هستش که بتونیم کسری هزینه های زندگی دراین وضعیت کرونا جبران کنیم کادر محترم پزشکی خسته و ستاد کرونا بیانیه میده که تا حدالامکان حضوردرمحل کارممنوع هستش اونوقت باطرح بخشنامه الف و ب راه انداختند که مابریم فقط بشینیم توی دانشگاه و به صورت مجازی درس بدیم خوب مجازی رامیشه ازخونه درس داد کارمون با مجازی بیشترشده باید جزوه بنویسیم پی دی اف کنیم اینترنت بسوزونیم مگر روز اولی که ما قرارداد هیات علمی بستیم بخشنامه الف و ب درکاربود هرجای دنیا قراردادی بسته میشه طرفین متعهد به رعایت آن و تغییر درمفاد بخشنامه باتوافق طرفین باید باشد لذا ما ازتابناک عزیز خواهشمندیم که خواسته ما یعنی لغو فوری بخشنامه الف و ب و افزایش شایسته و پرداخت بموقع حقوق را ازدفترمقام معظم رهبری طلب کند تا بادستور ایشان که درسخنان پرگوهرشان خواستارپیشرفت علمی و مانع زدایی ها هستند هیات علمی و کارمندان به خواسته هایشان برسند
درخواست ما لغو الف و ب است و درخواست افزایش ۵۰درصد حقوق را خواستاریم
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
دانشگاه آزاد در پذیرش هیات علمی هیچگاه عادلانه رفتار نرکرده و الان اکثر اساتید بیسواد اون توانایی انجام طرحهای پژوهشی و درآمد زایی ندارن. مثل خود شما که هیات علمی هستی و هنوز نمیدونی حدالامکان درست . نیست و باید نوشت حتی الامکان
به نظر می رسه که بخشنامه برای این صادر شده که اساتید باهاش سرگرم بشن و دنبال مطالبه حقوق واقعی خودشون نباشن. حقوق فعلی اساتید به اندازه یک کارگر معمولی هست
هیات علمی دانشگاه آزاد دو برابر هیات علمی دانشگاه دولتی تدریس میکنه، یک سوم حقوق میگیره و هر روز هم یه عده که هیچ وابستگی به این سیستم ندارن با بخشنامه ها و تصمیمات نابخردانه تیشه به ریشه دانشگاه میزنن و هیات علمی رو بیشتر در تنگنای اقتصادی قرار میدن، انتظار هیات علمی دانشگاه آزاد: افزایش بی قید و شرط پنجاه درصد حقوق و انتخاب مسئولین از افراد لایق در سیستم دانشگاه آزاد نه افراد خارج از سیستم و سایر سازمان ها
این بخشنامه ظالمانه بدون هیچ پیش شرطی باید ملغی گردد و حداقل پنجاه درصد حقوق همه کارکنان افزایش یابد تا بخشی از تورم موجود جبران شود.
دریافتی اساتید دانشگاه ازاد زیر خط فقره. و در این اوضاع بد اقتصادی متاسفانه بخشنامه جدید الف-ب اوضاع رو برای اساتید تنگ تر کرده و این درحالیه که به جایی جهت دادرسی نمی تونند رجوع کنند. و جالب اینکه متاسفانه این بخش نامه در مقابل اعتراض کارکنان دانشگاه ازاد جهت همسان سازی حقوق صادر شده تا به قول معروف به اونها مرگ رو بدن اا به تب راضی بشن.
هیات علمی دانشگاه آزاد را دریابید متاسفانه اندازه یک کارگر هم حقوق ندارد و بخشنامه ی الف و ب شرایطش را بدتر میکند لطفا حداقل تا پایان ویرگس کرونا بخشنامه را لغو کنید
متاسفانه هیچکس به داد ما رسیدگی نمی کنه حتی تامین اجتماعی دیوان عدالت بازرسی و وزارت کار انگار دانشگاه آزاد در ایران نیست
وقتی در زمان همین آقایان مدیران تحمیلی و مستعمل وارداتی، با بخشنامه ای به بهانه تمرکز هزینه ها و متکفل شدن حقوق واحدها از طریق سازمان مرکری ، همه پس انداز و ذخایر تمامی واحدها به سازمان مرکزی واریز گردید .اما پس از مدتی مجددا اعلام شد که واحدها خودشان باید امور تکفل واحد. را متکفل شوند . اما پولهای .واحدها که به این بهانه ضبط شده بود ،هرگز برنگشت. آقایان باید پاسخگو باشند که این همه پول کجا رفته است و به جیب کدام یاغی ریخته شده که این خود از موجبات فقر واحدها ست.
و امروز در دوران فقر و مسکنت پرسنل و اعضای هیٱت علمی دادرسی برای پولهای ازدست رفته نیست.
سرنوشت این پولهای کلان چه شد ؟ آیا اینها هم به سرنوشت دکل های نفتی دچار شده است؟
درخواست لغو بخشنامه الف و ب و افزایش حقوق بدون شرط و شروط را خواستاریم
از آنجا که اساسنامه دانشگاه آزاد مشکل دارد و نه مجلس و نه وزارت کار و نه دولت نمی توانند در آن ورود کنند نتیجه می گیریم که فقط رهبری معظم می توانند در آن ورود کنند و مشکل را حل کنند چنانچه نوبت قبل هم خود ایشان ورود کرده و این رؤسا ی کنونی را بر این مسند نشانده آمد.
درخواست لغو بخشنامه ی ظالمانه ی الف و ب و همچنین افزایش ۵۰ درصدی حقوق اعضای هیات علمی را خواستاریم.
این بخشنامه باید لغو شود و خواهان افزایش بی قید و شرط ۵۰ درصدی حقوق هستم
هیات علمی با مرتبه مربی که تا پارسال ۵ میلیون دریافتی داشته بر اساس این مصوبه تحقیر آمیز چنانچه در دسته ب قرار بگیرد ۴ میلیون دریافتی خواهد داشت! این در حالیست که هزینه ها سال به سال افزایش پیدا می کند. بنابراین انتظار می رود خود رهبری به موضوع لغو این بخشنامه ورود کنند و دستور بهبود حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد را صادر کنند. ان شاءالله
مشکل اینجاست آنانکه برای پرسنل دانشگاه آزاد تصمیم می‌گیرند افراد سیاسی، اغلب بازنشسته و چند شغله هستند و یا جزو پرسنل دانشگاه آزاد نیستند. اینها این تصمیمات را می‌گیرند و ماها را به الف و ب تقسیم می کنند. خدا به داد ما برسد.
کو فریادرسی؟
اگه به نوشتن این چیزا عوض میشد تا حالا شده بود
واقعا اساتید دانشگاه آزاد استرس زیادی می کشند.حقوق یک سوم حقوق هیات علمی سراسری.واقعا داریم خرد میشیم و تحقیر.الف و ب هم که همکاران را به جون هم انداخته.واقعا میخاند با این کارا اساتید را وادار به هر کاری بکنند.واقعا بیشرمانه هست این بخشنامه...
سلام
بنده هیات علمی دانشگاه آزاد با مرتبه مربی د در آستانه دفاع مقطع دکتری با حدود ۱۰ سال سابقه هستم به نظر یک عقل منطقی امروز درست است که در این تورم حقوق دریافتی ۴ میلیون ۷۰۰ هزار تومانی ما به حدود ۳ میلیون اندی کاهش یابد ، در شرایطی که اغلب سازمان ها با توجه به تورم اقدام به ترمیم دستمزد نموده اند؟
انوقت چه انتظاری برای تدریس هست؟؟ طبیعی است که برای امرار معاش باید دنبال شغل دیگری بگردیم که حتما بر کیفیت کار ما در دانشگاه آزاد تاثیر خواهد داشت .
با دلسوزی عرض می کنم ، مراقب صفت اسلامی این دانشگاه باشید سالهاست در سو مدیریت دانشگاه این صفت دیده نمی شود.
دانشگاه "اسلامی" نمی تواند محل ظلم شدید و بی حساب به قشر تحصیل کرده و خدمت گزار حوزه علم دانش باشد...
دانشگاه آزاد جزیره ای فراموش شده را می ماند که عده ای از خدا بی خبر مستکبرانه بر آن حکم می رانند آنهایی هم که باید ببینند و در مقام اصلاح بر بیایند رویشان را بر می گردانند و خود را به ندیدن می زنند
متاسفانه با سختی هایی که هیئت علمی دانشگاه آزاد متحمل شده اند مقدار حقوقشان از یک باز نشسته آموزش و پرورش کمتر است حال با تبدیل وضعیت الف و ب این مقدار هم نصف می شود چرا می خواهید دانشگاه آزاد را نابود کنید ؟ ما تمام زندگی و جوانی امان را برای این دانشگاه گذاشتیم . از زمانیکه آیت ا...رفسنجانی فوت کرد دانشگاه آزاد را یتیم و بی پناه یافتند و با تیشه به ریشه اش زدند
دانشگاه آزاد توسط افرادی از دانشگاه‌های دولتی مدیریت میشه و این مدیران در حالی‌که خواهان افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی هستند، در دانشگاه آزاد در ازای کار بیشتر حقوق رو کاهش میدن. اینها باید به دانشگاه‌های خودشون برگردند.
آقا ما این وسط چیکاره ایم؟ عنوان ما چیست؟ استاد؟
پس چرا در بهترین شرایط حقوق یک استادیار 6 تومن هست تو دانشگاه آزاد ولی در دانشگاه دولتی بالای بیست و پنج تومان؟!!!

مدیران ما باید از خودمان باشن تا درد مارو بفهمن نه از دانشگاهای دولتی. دانشگاه آزاد شده اسباب سرگرمی آقایان
چون اساتید دانشگاه آزاد مثل معلمها نیستند هر هفته بروند جلوی مجلس و قوه قضاییه و استانداری شعار بدن
برای همینه من با ۲۰ سال سابقه تدریس هم اندازه یک معلم بازنشسته حقوق می گیرم آیا این انصافه؟؟؟؟؟
واقعا" جای بسی تاسف و حیرت است اینگونه ظلم و بدبختی تحمیل اساتید شود بقول فریاد حضرت شهید مطهری ای علمای اسلام به داد اسلام برسید به داد بزرگترین دانشگاه اسلام برسید.
باید سریعا لغو بشه
سخنی با همکاران عزیز با سلام و آرزوی قبولی و طاعات و عبادتات شما عزیزان در این ماه عزیز نکاتی را در رابطه با شیوه نامه اجرای بخشنامه الفبا تقدیم می دارد.

بخشنامه الفبا و متمم وشیوه نامه آن حاوی خطای مهلک معرفتی و کج فهمی مدیرانی است که آن را تدوین کرده اند.

فلسفه 32 ساعت موظفی عضو هیأت علمی(10 تا 16 ساعت تدریس + 16 تا 20 ساعت حضور برای تحقیق و پژوهش، پشتیبانی آموزشی، مطالعه برای پژوهش، اصلاح و بررسی تکالیف دانشجو، حضور در شوراها و راهنمایی دانشجو) می باشد و کم بودن 12 ساعتی موظفی حضور استاد نسبت به کارکنان دیگرن یز به دلیل سخت و مهم بودن نوع فعالیت استاد است که از جنس اشتغال فکری و ذهنی است و نیازمند فراغت کافی برای بازیابی نیروی ذهنی و همچنین برای ایفای نقش اجتماعی و مشاوره ای و ... به عنوان عضو مرجع جامعه است.


مضمون بخشنامه الفبا در وهله اول نشان دهنده نوع نگرش مدیران، نفهمیدن جایگاه و رسالت استاد دانشگاه و نیز کارمند آموزشی انگاشتن اساتید توسط آن مدیران و در وهله دوم بخشی از پروسه تعدیل است.

این بخشنامه چندین سوال ساده را در ذهن انسان ایجاد می کند:

1- در صورتی که مدیران واحدها به ازای افزایش 300 درصدی حق مسئولیت حتی یک 1 درصد افزایش وظیفه نداشته اند، چرا باید برای افزایش اندک حقوق اساتید در آینده (به اندازه 50 درصد حق مرتبه)، انتظار وظائف اجرایی داشته باشند که قبلا برای بسیاری از آن وظائف مثل مسئولیت مجلات و غیره، حق مسئولیت به اشکال مختلف پرداخت می شد؟


2- چرا مسئولین دانشگاه آزاد به اساتید آن طوری نگاه می کنند که گویا در تمام سال های گذشته از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده اند؟ چرا متوجه نیستند که اساتید به دلیل عدم وجود اتاق کار در دانشگاه، تاکنون وظائف پشتیبانی تدریس خود و حتی بیشتر از آن را به ناچار در خانه انجام داده اند.


3- با اجرای الفبا آیا درآمدزایی لازم برای حل مشکلات مالی دانشگاه ایجاد خواهد شد؟ ایا غیر از این است که تنها کارکرد آن افکار گردانی، فرافکنی سوء مدیریت مدیران دانشگاه در یافتن راه حلی برای مشکلات اقتصادی دانشگاه و انداختن توپ مسئولیت در میدان اساتید دانشگاه خواهد بود؟

4- چرا باید حقوق دریافتی مدیران به طور میانگین از دو برابر حقوق اساتید تجاوز کند؟ آیا با افزایش تمرکز مسئولیت ها در سازمان، و با وجود انواع سامانه های مختلف که هر گونه پرسشی از مسئولین واحدهای دانشگاه با حواله کردن به سازمان جواب داده می شود توجیهی برای این دریافتی تبعیض آمیز باقی می ماند؟

5- آیا با بار کردن مسئولیت های تکلیفی بر اساتید به جای همراه کردن و مشارکت دادن در یک فضای مثبت، موجه و همدلانه، انتظار افزایش کارآمدی می توان داشت؟ و .... استاد دانشگاه، استاد دانشگاه است، معلم است. کسانی که انتظار کار اجرایی تکلیفی و اجباری از او دارند یا آشنایی با شأن و جایگا استاد ندارند و یا اینکه استاد دانشگاه آزاد را شایسته عنوان استاد نمی دانند.

و الا چطور می شود که به جای فراهم کردن فضا و زیرساخت حضور مؤثر برای ایفای وظائف تحقیقاتی برای کارهای علمی و نیز مطالعه برای پشتیبانی از وظائف آموزشی، از او انتظار معامله چند ساعت کار اجرایی اجباری به جای حضور دارند. آیا آنها نمی دانند که یک استاد برای یک ساعت تدریس به چند ساعت مطالعه، ارزیابی دانشجو، بررسی تکالیف و غیره نیاز دارد؟ اگر اعمال هر گونه اجبار و تکلیفی از طرف مدیران برای پذیرش مسئولیت های متمم را می توان خطای معرفتی دانست، پذیرش آن توسط اساتید خطای مضاعف است؛ هم پذیرش مسئولیت اجرائی فراتر از موظفی و هم غافل شدن از رسالت شغلی خود.

به نظر می رسد که در این بخشنامه جای مدعی و مدعی علیه عوض شده است. اساتید دانشگاه آزاد سال هاست از مسئولین درخواست فراهم کردن فضا و امکانات و تجهیزات مناسب و آزمایشگاه های تحقیقاتی برای حضور خود در دانشگاه را دارند. مسئولین دانشگاه نمی توانند با این متمم، نعل وارونه بزنند. آنها باید در مرحله اول به وظائف خودشان برای استاندارد کردن فرآیندها و فراهم کردن شرایط لازم برای حضور اساتید در دانشگاه عمل کنند. در مرحله بعد خواهند دید که اساتید بیشتر از آنها راغب حضور در دانشگاه هستند. برای یک استاد چه مکانی بهتر از دانشگاه است اگر حقوق مناسب و فضای مناسب برای حضور در دانشگاه برای مطالعه و تحقیق را داشته باشد؟ جای تعجب است که مدیران دانشگاه آزاد به جای اینکه قصور خود در آماده کردن فضا و امکانات لازم برای حضور اساتید را جبران کنند، با عدم فهم ضرورت و اهمیت حضور او، می خواهند با او معامله می کنند. معلوم است که آقایان هیچ درکی از اهمیت موظفی حضور و نقش آن در پشتیبانی از آموزش و انجام وظائف تحقیقاتی و فرهنگی او ندارند. استاد دانشگاه هم وظائف آموزشی اش را انجام می دهد و هم 16 ساعت حضور موظفی در اتاق کار با امکانات لازم را خواهد داشت ولی وظیفه ای خارج از وظائف و اقتضای شغلی خود نمی پذیرد
عوض اش حقوق شخص دکتر طهرانچی به دستور خود طهرانچی سیصد درصد بله درست خوانده اید سیصد درصد افزایش داشته است.
یک اقدام جمعی متناسب لازم است تا مسببین این بخشنامه را در نوع استاد ج و د قرار دهد تا طعم نیکی را بچشند.
کمی باورمان شده بود استاد دانشگاه هستیم صاحب جایگاه اجتهاد علمی برای جامعه، پیشران قطار توسعه ملی، تربیت کننده نسل برای حال و آینده این مرز و بوم و ... . گویا در دانشگاه آزاد فقط بخودمان رکب زدیم، مدیریت در سالهای اخیر و بویژه در این بخشنامه نشان از اینست که اینجا دانشگاه نیست و مانند یک فروشگاه اداره میشود.
اگر نه حداقل انتظار اینست که این بخشنامه تحقیر آمیز و استثماری لغو شود.
تقریبا ۵۰ در صد اعضای هیات علمی در دانشگاه های آزاد ساکن بومی ان شهر ها نیستند . و دانشگاه در آن شرایط زمان، با حضور دو روزه یا سه روزه در زمان ترم تحصیلی موافقت داشت . حال این بخشنامه غیر منطقی ، خواهان حضور دائمی اساتید در دانشگاه و در کل سال و رفتار کارمندی دارد . این روش ها به نیت عاصی کردن اساتید بجهت بازخرید آنها تحت فشار طراحی شده است..کیست که ما را از ظلم این تیم مدیریت نجات دهد؟؟
پاسخ ها
يك كارمند دانشگاه آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
فقط خودمان.
بايد به تدريج برنامه حدف كساني كه دارند حق و حقوق كارمند و هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي را به نفع منافع خودشان دارند پياده كرد.
رئيسي كه يك شبه برنامه سيصد درصد شدن حقوق خودش را صادر كرده است و رئيسي كه به فكر كارمندش نيست بايد چكار كرد به نظر شما دوست عزيز؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
هیات علمی دانشگاه دولتی چهل ساعت حضور دارن چطور حقوق برابر میخواین ولی ساعت کاری برابر نمیخواین
طهرانچي برنامه ريزي شده دارد اساتد و كارمندان دانشگاه آزاد اسلامي را به طور نامرئي حدف مي كند. سياست حدف تدريجي كارمندان و اعضاي هيات علمي دستور كار و همت شخص رياست فعلي دانشگاه آزاد اسلامي طهرانچي است. بايد اتحادي جهت سرنگوني رئيس فغلي دانشگاه آزاد اسلامي و جايگزيني با فردي عادل و عدالت خواه و راستگوهمت اساتيد و كارمندان باشد. دكتر طهرانچي دارد سياستهاي نابودي دانشگاه آزاد اسلامي و جايگزيني افراد مد نظر خودش را با هيات علمي ها و كارمندان فعلي دانشگاه آزاد اسلامي مد نظ دارد.
چاره كار خلاصي از اين وضع اتحاد در راستاي تعويض و حدف دكتر طهرانچي است. تا تيم دكتر طهرانچي هست دانشگاه آزاد اسلامي روي خوش نخواهد ديد
براساس بخش نامه صادره شخص دكتر طهرانچي در مورخه 23 مهر 99 به شماره 33636/50 براي روساي دانشگاه آزاد افزايش حق مديري تا 300 درصدي و بيشتر مشاهده ميشود. بخش نامه مورخه 23 مهر 99 دانشگاه آزاد اسلامي به شماره 33636/50. و با اين احتساب حقوق شخص دكتر طهرانچي به بالاي 100 ميليون تومان رسيده و جزو حقوق هاي نجومي حساب ميشود. اين در شرايطي است كه اكثر كارمندان و هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي به كمبود حقوق خود معترضند.
دكتر طهرانچي متاسفانه ضعيف ترين كارنامه را در بين كليه روساي دانشگاه آزاد اسلامي تا كنون داشته است. ضعف مديريتي شخص طهرانچي در كنار عدم تحمل حرف و كلام منتقدان و اخراج هر رئيسي كه كوچكترين و كمترين نقد و انتقادي به عملكرد شخص طهرانچي داشته باشد خود گواه ضعف مضاعف دكتر طهرانچي است. بذل و بخشش هاي عجيب شخص طهرانچي در كنار دستور افزايش حقوق سيصد درصدي شخص رئيس دانشگاه و روساي دست نشانده طهرانچي در كنار حقوق بسيار پايين اساتيد و كارمندان دانشگاه آزاد اسلامي خود بيانگر ضعف مديريتي و ضعف شخصيتي و نيز فساد مالي شخص دكتر طهرانچي است كه متاسفانه رئيس دانشگاه آزاد اسلامي است.
به امید نابودی کسانی که با رذالت نه مردانگی قصد بیرون کردن دارند
در مدیریت بی خاصیت و منفعت طلبانه آقای طهرانچی شکی نیست. اما بنظر میرسد پیشنهاد تدوین و صدور چنین بخشنامه ظالمانه ای که در حقیقت نوعی دبه درآوردن دانشگاه آزاد در قبال اساتید است، از طرف مسئولین حق خور یک یا چند واحد دانشگاهی انجام شده باشد و ایشان هم مشتاقانه موافقت کرده اند. بلاشک عاقبت پایمالی حق الناس خفت و نابودیست.
طبق نطرات همکاران محترم، یک نکته قابل توجه وجود داره اون اینکه چند ماه پیش حق مسئولیت رو چند برابر برای مدیران افزایش دادن و جالبتر اینکه علیرغم درخواست اعضای هیات علمی برای اجرای الف ،برخی واحدها فقط برای مدیران اجرایی اعمال کردن. و برای اعضای هیات علمی غیر اجرایی میگن منابع نداریم. حالا از دکتر طهرانچی خواستاریم عنوان اجرای الف و ب رو تغییر بدن ، و بگن بخشنامه الف مختص مدیران اجرایی هست.
همه اعضا هیئت علمی متفق القول مخالف این بخشنامه هستند. از هر لحاظ ایرادات حدی برآن وارد است از همسان سازی رسیدیم به جنگ الف و ب
امیدوارم قصاص یه قیامت نیافتد ودر همین دنیا افرادی که در سطوح مختلف دانشگاه آزاد با نوشتن بخشنامه های بی عدالتی و بعضی بدون فکر به خاطر حفظ جایگاه و تشویق و...با اجرا کردن این بخشنامه ها، به سزای اعمال خود برسند.
حق و ناحق ادغام شده است. شخصیت ها له شده است. عده ای خود را تافته جدا بافته می دانند و شاهنشاهی می کنند.
عده ای هم می بیینند و می فهمند و صدای انها به جایی نمی رسد.
نعمت روی زمین قسمت پررویان است
خون دل می خورد آنکس که حیایی دارد.

کاش پسوند اسلامی را از اسم این دانشگاه برمی داشتند. کاش پرده ها کنار رود.
باید مقابل سازمان مرکزی ، مجلس یا ... تجمع اعتراضی برگزار شود متشکل از جمعیت زیاد
خطاب به مدیران بی صلاحیت واحد تبریز

تبریز در همه تاریخ به صفات و فضائل برجسته ای مانند آزادیخواهی، عدالتخواهی، فتوت و حق مداری شهره بوده است. اما اینک جای بسی تأسف است که اشخاص نازل و بی صلاحیت و تهی از فضائلی در مصادر آن قرار گرفته و این اسم پر آوازه در تاریخ را به اسمی زبون و کم مایه و امربر تبدیل کرده اند.
آقایان به اصطلاح مدیران دانشگاه آزاد اسلامی تبریز!
ما سال ها مثلا همکار هم بودیم. در خوب و بد روزگار در کنار هم قرار داشتیم. در چشمان هم نگاه کردیم و دوستی و محبت تبادل کردیم. اما چه شد که شما از ما فاصله گرفتید؟ آیا نمی دانستید در چند سال اخیر اعضای هیأت علمی مظلوم دانشگاه برای پوشش دادن اختلاف زیاد تورم با افزایش سالیانه حقوق اقدام به اخذ وام های متعدد کرده اند و دریافتی واقعی ماهیانه بسیاری از اساتید از 2 و 3 میلیون تومان کمتر است؟ آیا نمی دانستید حقوق دریافتی فعلی آنها کفاف حداقل های یک زندگی آبرومندانه را نمی دهد؟ چه شد و چه پیش آمد که به جای اینکه در کنار ما قرار بگیرید و برای احقاق حق این طایفه مظلوم و همگنان بی نوای خود تلاش کنید در برابر آنها قرار گرفتید و با آوردن فشار بیشتر بر حلقوم نازک آنها در صدد قطع این اندک نفس مانده هم بر آمده اید؟ چطور توانستید همکارانتان را در برابر غول بی رحم تورم نه فقط تنها بگذارید که بر زخم شان پای هم بفشارید؟ آیا سفره های بی رمق و تقریبا خالی شده آنها را نمی توانید تصور کنید؟ شما دارید آن را از نان خالی هم تهی می کنید.
آیا اینقدر ارزان بودید که سیصد درصد افزایش حق مدیریت ناقابل شما را بر ضد خودتان تبدیل کرد و به عنوان ابزاری در اختیار بالادستی ها در آورد؟ آیا قیمت انسان اینقدر پایین بود؟
آیا شما که مثلا فرهیخته هستید برایتان قابل درک نیست که بخشنامه الف و ب نه آکادمیک هست و نه منصفانه و مهم تر از همه اینها نه تنها هیچ کمکی به حل مسئله دانشگاه نخواهد کرد بلکه اندک هم دلی و امید و انگیزه باقی مانده را هم از بین خواهد برد و فقط به فرمایش کننده های آن برای تحقق تعدیل تدریجی اساتید بیچاره این دانشگاه کمک خواهد کرد؟ این بخشنامه به قدری مصداق فضیحت آشکار است که اصلا ارزش بحث کردن در موردش را ندارد و دیر یا زود خودشان آن را ملغی می کنند. اما چرا در مقابل آن یک اعتراض حتی صوری از هیچ کدام از شمایان شنیده نشد؟ چرا در خوش خدمتی و خوش رقصی بر همه جاهای دیگر سبقت گرفتید؟ یا فقط مأمور بودید و معذور؟ و استقلال فکرتان و وجدان تان را در برابر افزایش سیصد درصدی اجاره داده اید؟
فراموش نخواهیم کرد که شما اولین افراد بودید که برای اجرای این بخشنامه ظالمانه اقدام کردید. شما یک اولین ننگین را رقم زدید. برای ظلم به همکارانتان پیش قدم شدید. شاید اجرای بخشنامه تان را فراموش کنیم ولی پیشقدم شدنتان مثل خاری بر قلب ما خواهد ماند.
آقایان سابقا دوست و امروز دشمن!
هشدارید که روزگاری دیگران در این دانشگاه جولان می دادند، اما روزگارشان به سر آمد. اینها هم دوران شان در چشم بر هم زدنی خواهد گذشت و باز شما خواهید ماند و ما! آن روز وقتی روبرو آمدیم و چشم در چشم هم شدیم به شما با احترام نگاه نخواهیم کرد. از نظر ما شما انسان های فاقد آزادگی و مروت بودید. به خاطر داشته باشید که سنگینی این نگاه در خواب هم راحت تان نخواهد گذاشت. و البته نمی دانم به توحید و معاد هم اعتقاد دارید یا نه. یادآوری می کنم که در آن روز از میزان تلاش برای رضایت خدا سؤال خواهد شد نه رضایت رؤسای سازمان مرکزی تان. در آن روز حقوق های 20 میلیونی تان هم به دردتان نخواهد خورد. در آن روز از میزان تلاش برای رضایت خدا سؤال خواهند پرسید نه رضایت رؤسا.
تا فرصت دارید به خود آیید و برای حل مسئله دانشگاه آزاد از طریق درست آن تلاش کنید. حر و شرافتمند باشید و در کنار جامعه مظلوم دانشگاه آزاد قرار بگیرید. در غیر اینصورت به شدت پشیمان خواهید شد. هر انسانی در زندگی در معرض آزمون های متعدد قرار می گیرد. شاید این هم آزمون شما باشد که رضایت رؤسایتان را ترجیح می دهید یا رضایت الله اکبر واحد را.
این بخشنامه باید لغو گردد، حیف جوانی که در دانشگاه آزاد گذشت، مسئولان مملکت لطفا پاسخگو باشید
مسؤلان دانشگاه آزاد را دریابید، بخشنامه الف و ب باید لغو گردد
دانشگاه آزاد واحد سمنان اكثر غيربومي ها را نوع ب زده و در حال تسويه با غيرخودي ها هستند. ضللم و بي عدالتي در اين مملكت بيداد مي كنه. با اين قوانين سليقه اي
به نظر من که شما اساتیدی که با پارتی هیات علمی شدید هم ظالم هستید،ظلم درجه بندی دارد، چون به فکر ما حق التدریس ها نیستید، بنده دکتر مهندس برق برای تدریس42واحد در هفت ترم/ سه سال و نیم/،فقط 8میلیون دریافت کردم،میشه ماهی200هزار تومن، لعنت خدا بر آدم های ظالم ....
۱.۵میلیون دانشجو، ۳۰هزار هیات علمی، ۳۰هزار کارمند و خانواده هایشان اسیر تصمیمات مدیران عاریتی و تحمیلی در دانشگاه آزاد قرار گرفته اند. آخرین آنها بخشنامه الفباست که خسارات جبران ناپذیری برآموزش عالی کشور وارد میکند. بی درنگ خواستار لغو الفبا هستیم.
چرا بلایی سر یک سری نخبه کشور میارین که روز صد بار از ادامه تحصیل و هیات علمی شدن دانشگاه آزاد پشیمان شوند . آقای تهرانچی صدای عدالتخواهی را بشنو.
بخشی از رزومه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی!!!
راستی ایجاد چند هزینه ملی و حتی آبروریزی بین المللی برای عدم کفایت دکتر طهرانچی کافی است؟
- مدیریت بسیار ضعیف در موضوع دلخراش واژگونی اتوبوس دانشجویان
- ایجاد چالش در پذیرش بدون ضابطه رشته های حساس پزشکی
- حیف و میل تمامی وجوه و نقدینگی واحدهای دانشگاهی حتی سپرده های بلندمدت و صندوقهای پس انداز
- ایجاد سامانه پرنقض اموزشیار که کماکان کارکنان و دانشجویان و حتی فارغ التحصیلان را با مشکلات اساسی در زمینه اموزشی و مالی مواجه کرده است
- بخشنامه عجیب الفبایی برای اعضای هیات علمی بر خلاف ساختارهای دانشگاه
- بکاگیری افراد بی شمار در سازمان مرکزی و تعریف حقوقهای نامتعارف
- بی اعتنایی محض به مجموعه اساتید و کارکنان
- و متاسفانه سوء استفاده از ارتباط های گسترده با افراد منتسب به نهادهای انقلابی
ولایتی کجاست الان؟ چکاره هست ؟
طهرانچی از نجومی بگیران هست خون اندک دانشگاه آزاد را با معاونان و تیم خودش دارد می‌مکد تا پیکره نیمه جان دانشگاه آزاد بر زمین بیفتد... هیچ اعتقادی به انقلاب و نهاد مولود انقلاب یعنی دانشگاه آزاد اسلامی ندارد..فقط ادای انقلابی ها را درمی‌آورد درحالیکه خداوند وعده کرده ریاکاران را رسوا گرداند...با ادامه ریاست او در یک دهه نامی از دانشگاه آزاد اسلامی و حیثیت آن باقی نخواهد ماند.. مسوولین را به خون سیدالشهداء علیه السلام قسم می‌دهیم به داد اساتید و کارکنان مظلوم دانشگاه آزاد اسلامی برسید...
مسئول و رئیس خجالت بکشید
دانشجوی بورسیه صفر در صد را بدون هیچ اختیاری در گروه ب قرار داده و از حقوق ان کم کرده اند بیعدالتی بیعدالتی
متاسفانه مدیریت دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی، بدترین نوع مدیریت و ضعیفترین نوع مدیریت و واقعا سبب آزار و عداب کارمند و هیات علمی و دانشجویان شده است. دکتر طهرانچی الحق شایسته جایزه تمشک طلایی برای بدترین نوع مدیریت است.
دکتر طهرانچی شایسته مدیریت بزرگترین شبکه علمی در جهان نیست .....
طهرانچی را هر جا و در هر سمتی دیدید ازش بترسید. از ما گفتن بود
آقایون مسئول مربوط آموزش عالی! دارن با تحقیر کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد تیشه بر ریشه ۴۰درصد فعالیت آموزش عالی مملکت می زنند چرا سکوت کردید؟ کاری نمی کنید؟ این دانشگاه آزاد به اندازه دو وزارتخونه املاک و دارایی داره چرا بعضی ها با بازی با اساسنامه شترمرغی دانشگاه، دانشگاه رو به نفع خودشون گروگان گرفته اند!؟ می گین چیکار کنیم؟ دادگاه حقوق بشر سازمان ملل شکایت کنیم!!؟ بگیم یک کارفرمای ظالم طی ۳۰،۴۰سال از حاصل دسترنج کارکنانش این همه املاک و دارایی جمع کرده الان بنا بر بهانه هایی حداقل حقوق استاندارد رو هم به کارکنانش نمی دهد و با بخشنامه های سیاسی سیاه الفبا، مردم رو از اعتراض و اعاده حق مسلم منحرف کرده اند و آشکارا و ظالمانه ۶۰هزار نفرو استثمار و به بردگی گرفته اند؟!!!
دانشگاه آزاد با حقوق کارگری می خواهد استادان ش با کمبریج و آکسفورد رقابت کنند!
ظلم چندین دهه که اینک با الف و ب کردن استادان و بخشنامه هایی که هر سال قانونی را طرح می کند همه اعضای هیئت علمی و خانواده هایشان را به یاس و نامیدی کشانده است و دادرسی نیز نیست!
با سلام
جناب آقای دکتر تهرانچی این شیوه الف و ب نامه را برای اساتید لطفا حذف کنید. و تلاش کنید که اساتید همراه با شما دانشگاه آزاد را به پویایی برسانند.
بعد از ۵۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه تو این دانشگاه، تازه روز از نو ...
کسانی که با شعار و ادعای کیفی سازی آمدن به خاطر بلد نبودن کار کیفیت را به سطح افتضاح کشانده اند. کم کم باید در حال رانندگی اسنپ برای دانشجویان فوق لیسانس درس بدیم.. قبلا برای پایان نامه چند ساعت وقت میذاشتیم الان چند دقیقه هم زیاده چون عملا پولی بابتش نمیدن و جدیدا می خواهند برایشان مفتی کار کنیم.. یعنی کیفیت را به لجن خواهند کشید این سرنوشت محتوم مدیریت فعلی است.. مطمئن باشید با زور و دستور به خواسته های خود نخواهید رسید
تهرانچی باید هر چه سریع تر به شیوه سرکوب گری خود پایان دهد. اینجا دانشگاه است و اسم این کشور جمهوری آن هم از نوع اسلامی ست! روا نیست که در چنین کشوری سرکوبی تا این حد گسترده صورت پذیرد! آن هم بین فرهیختگان دانشگاهی
جناب رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اجحاف مسئولان دانشگاه آزاد به کارکنان به عنوان لکه ننگی برای شما در تاریخ ثبت خواهد شد.. شما ها بودید که به ظالمین در ظلمشان کمک کردید
دانشگاه آزاد نابود بشه هم ولایتی تکان نمیخوره.هفتادتا پست داره حالا پستاش بشه ۶۹تا اصلا مهم نیست.وقتی یک نفر پیرمرد آلزایمری مریض میشه ریس هیات امنا باید طهرانچی هم دزدی کنه
من یکی از اساتید دانشگاه آزاد هستم. متاسفانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد، عده ای کمر همت به نابودی این بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و مهمترین ثمره انقلاب اسلامی بسته اند. متاسفانه یکی از اهداف اصلی این گروه، غارت و چپاول اموال و درآمدهای دانشگاه آزاد است.
بدتر از همه این است که تمام درآمدها را برای خودشان می خواهند و به اعضای هیات علمی هیچ توجهی ندارند و فرعون وار به برداری مشغولند
#به_داد_اساتید_دانشگاه_آزاد_برسید
سلام
هم بخشنامه غبر عادلانه الفبا و متمم آن باید حذف شود و هم بخشنامه بازنشستگی اجباری که دانشگاه را از فیض اسانید باتجربه محروم میکند.
آقای طهرانچی بی عدالتی تا کجا
از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ، ندانی که چه درد است ...
#اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد
خواسته ماست
#همسان سازی حقوق با وزرارتین
حق ماست
#به داد_اساتید_دانشگاه_آزاد_برسید
بلایی سرمون اوردید که روزی هزار بار خودمون رو نفرین میکنیم چرا ادامه تحصیل دادیم . و هر کس سرنوشت ما رو ببینه از هر چی درسه فراری میشه. تیشه به ریشه ما و علم زدید
در دانشگاه آزاد موظفی تدریس دو برابر حقوق یک چهارم و امکانات صفر است کسی نیست بداد اساتید دانشگاه ازاد برسد نابودمان کردند.
احتمالا طهرانچی در دولت بعدی پست مهمتری خواهد گرفت و سر آن سازمان یا وزارتخانه همان بلایی را خواهد آورد که سر دانشگاه آزاد آورده.
واقعا از این بشر بترسید.
دانشگاه آزاد
دانشگاهه؟
حیاط خلوته؟
کاروانسراست؟ یا اصلا .... است؟
کمر همت به نابودی دانشگاه بسته شده
بخش اعظم اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با رابطه و سفارش نماینده ها و ... استخدام شده اند. بارها در مصاحبه های هیات علمی آزاد شرکت کردم و همیشه بیسوادترینها جذب می شدند. ولله موردی بود که متقاضیان مدرک دکتری از دانشگاههای معتبر را جذب نکردند و یک فارغ التحصیل ارشد همون دانشگاه جذب شد. الان هم دانشجو کم شده و درآمد دانشگاه کمه. چطور انتظار دارن حقوقهای کلان داشته باشند؟ طرف هر هفته یک و نیم روز میرفت دانشگاه و چارتا جزوه تکراری به خورد ملت میداد و حقوق کلان می گرفت الان که کرونا اومده و همون کلاس رفتن رو هم نداره.
در واحد دانشگاهی فیروزآباد در رابطه با بخشنامه‌ی الفبا نامه‌ای با حمایت بیش از ۳۰ نفر از اعضای هیات‌علمی خطاب به رییس واحد نوشته شده است و از ایشان خواسته اند به عنوان نماینده‌ی کارکنان دانشگاه، در دفاع از حقوق آنها اقدام کنند.
متن نامه اعضای هیات علمی به این شرح است:
باسمه تعالی
انّ الله لا یُحِبُّ الجَهرَ بالسوء اِلّا مَن ظُلِم
درخصوص بخشنامه‌ی دسته‌بندی اساتید، موسوم به طرح الف و ب … به عرض می‌رساند که این طرح آنچنان غیرمنصفانه و یک طرفه – به زیان اعضای هیات علمی – تنظیم گردیده که نمی توان بخشی از آن را به عنوان پایه و پیشنهادی مناسب انتخاب کرد و بندی را حذف. به نظر اینجانب[ان] این طرح از پایه غیرقابل قبول است و گویا از دلی بی‌درد و روانی رنجور از ظلم بر زیردستان برآمده باشد.
این بخشنامه از شکمی سیر حکایت دارد که افزایش‌های ۳۰۰ درصدی دریافت کرده در حالیکه همکاران مظلومش در برآوردن ابتدایی ترین نیازهای زندگی روزمره‌شان درمانده‌اند.
گویا آقایان بنا ندارند ما اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد را به عنوان قشری فرهیخته به‌حساب گیرند و صبر و نجابت را حمل بر نادانی تصور نکنند.
استادی که بعد از شش یا هفت یا ده سال تحصیل دانشگاهی با ده سال سابقه تدریس حقوق دریافتی اش به ۵ میلیون تومان نمی رسد، در حالیکه خط فقر به ۹ میلیون تومان رسیده است، را با سخنرانی های بی پایه به افزایش حقوق در طرح مذکور ارجاع می دهند؛ اما آنچه پیداست اینکه:
– اولا در این بخشنامه موظفی تدریس مربیان تغییری نکرده است و با افزایش ناچیز حقوق، انجام وظایف بیشتری از مربیان انتظار دارد:
– موظفی استادیار، دانشیار و استاد ۲ تا ۳ ساعت کاهش یافته و همچنان بین ۲ تا ۳ واحد بیش از همتایان آنها در وزارت علوم است و در عوض موظف به هدایت دو پایان نامه کارشناسی ارشد و امور دیگری از قبیل مشاوره و فناورانه شده‌اند؛
– سوال مهم این است که در صورتی که دانشگاه با کمبود دانشجو مواجه شد با کسر موظفی تدریس یا دفاع پایان نامه، اساتید با کسر حقوق مواجه می شوند – همان گونه که امروز و پیش از ابلاغ بخشنامه این اتفاق می افتد؛ چرا؟ مگر در زمان تاسیس بی‌رویه‌ی واحدها و مراکز از ما نظرخواهی شده که بار آن امروز بر دوش ما گذاشته شود؟
– مگر در زمان تخصیص بی‌برنامه و بی‌مدیریت رشته‌های تحصیلی نظر احدی از اعضای هیات علمی لحاظ شده که امروز باید بابت آن کسر حقوق داشته باشند؟

– اگر دانشگاه درآمد ندارد هیچ مسئولیت و باری به دوش استاد و هیات علمی و کارمند نیست؛ مسئول مستقیم این وضعیت، مدیران ارشد سازمان هستند و بزرگترین مسئولیت متوجه بالاترین مسئول.

– در عوض افزایش بین ۱۲ تا ۳۰ درصدی حقوق، اجازه کار و مشاوره خارج از دانشگاه نخواهیم داشت؟! این دیگر چه بخشنامه ای است؟! حقوق ما ۵۰ درصد زیر خط فقر است؛ متوجه اید؟! در تبلیغات یکسویه‌ی خود این بخشنامه را “افزایش حقوق” عنوان می کنند در حالیکه حقیقتا، بخشنامه‌ای برای به استثمار کشیدن بخشی از بدنه‌ی فرهیخته‌ی جامعه است.

آقایانی که مسئول اصلی ناکارآمدی دانشگاه و تخریب نظام حاکم برآن هستند به حقوق‌های چند ده میلیونی قانع نبوده‌اند و برای خود افزایش های ۳۰۰ درصدی تصویب می‌نمایند و برای ما با حقوق ها ۴ و ۵ میلیون تومانی بخشنامه‌هایی پیشنهاد می کنند که مسئولیت ناکارآمدی سیستم مدیریتی فشل خود را بر دوش اساتید بیاندازند و خود را تبرئه کنند.

از نظر اینجانب[ان] هر بخشنامه‌ای که افزایش حقوق حداقل صددرصدی در سال جاری و افزایش مداوم حقوق متناسب با تورم سالیانه را تضمین نکند بی‌ارزش و بلااعتبار است. و البته توجیه بی پولی سازمان هم توجیهی بی پایه و غیرقابل قبول است؛ باید گفت اگر سازمان توان پرداخت حقوق منصفانه به اساتید و کارمندانش ندارد درحالیکه بودجه برای خرید ملک سوهانک و استخدام های جدید دارد، بزرگترین مسئولیت آن، متوجه مدیران ارشد سازمان است؛ جایی که اصلاح باید از آنجا شروع شود.
اگر قرار است به سازمان چیزی اعلام شود و اگر امید می رود در رفتار غیرمنصفانه‌ی آنها اثری بگذارد، کلامی از امام باقر (ع) نقل بفرمایید که فرمودند: پدرم، امام سجاد (ع) در بستر بیماری که به رحلتشان انجامید، مرا فراخواند و فرمود: «پسر عزیزم بترس از ظلم برکسی که جز خدا یاور و فریادرسی ندارد».
این بخشنامه حروف الفبا به مذاق بعضی روسای واحدها خوش اومده ، مثل اینکه داره بهشون می سازه
مصداق بارز از اون نخورده ها بگیرید بدید به اون خورده ها
آقایون رئیس و دنبالچه ها خوشحال نشید چرا که پایان ظلم نابودیه.
به نظر من یکی از راهکارهای برون رفت از این قضیه اخراج اساتید بازنشسته از دانشگاههای دولتی است.
بنشینید و ببینید که چطور فارغ التحصیلان بورسیه دارای تخصص مهاجرت می‌کنم ظرف یک سال آینده! خودتان باعث مهاجرت متخصصین هستید. ظلم در دانشگاه آزاد در حق بورسیه ها بیداد می کند. الان که مجلات دیر جواب می دهند و خود دانشگاه عمدا امتحان زبان نمی گیرد مشکل ما از چیه؟!!!!!!
سلام کاملا مشخص است که بخشنامه الف وب را افرادبی نوشتند. که از موقعیت جامعه و شرایطی که قشر تحصیل کرده در ان قرار گرفتند می خواهند سو استفاده کنند و با نیروی کار ارزان چرخ دانشگاه ازاد را بگردانند. حقوق دانشگاه ازاد را ملاحظه کنید . این تفکر به بی عدالتی در جامعه دامن می زند . این بخشنامه به همین دلیل مهم باید هرچه زودتر لغو شود.
"|Iran, Islamic Republic of |۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
دانشگاه آزاد در پذیرش هیات علمی هیچگاه عادلانه رفتار نرکرده و الان اکثر اساتید بیسواد اون توانایی انجام طرحهای پژوهشی و درآمد زایی ندارن. مثل خود شما که هیات علمی هستی و هنوز نمیدونی حدالامکان درست . نیست و باید نوشت حتی الامکان"" شما که این پاسخ رو به شکایت اساتید می دهید یک سئوال دارم خود شما ی با سواد تا حالا چند طرح داشتید؟
منصف باشیم.دانشگاه آزاد با پول دستان پینه بسته پدران دانشجویان،با فداکاری اساتید، با تلاش بدون مزد کارمندان با غیرت و خون دل مدیران پاک دست از ازل تاکنون باینجا رسیده برگ سهام باید صادر کرد صاحبان اینهایند و مالک،تنهاراه نجات دانشگاه.
واقعا چرا حقوق ما باید یک سوم دانشگاه دولتی باشه؟!!
حقوق و مزایای هیات رییسه دانشگاه آزاد و معاونین ۳۰۰ درصد افزایش داده اند که والله حرام است و خود و پس خواهند داد و این عدل الهی است که دیر و زود داره اما سوخت و سوز ندارد... و متاسفانه هیأت علمی دانشگاه آزاد با طرح غیر انسانی الف ب را دارند نابود و بیچاره می‌کنند درحالیکه به گفته آقای منادی رییس کمیسیون آموزش مجلس، به حقوق هیأت علمی دانشگاه های دولتی بین ۶ تا۱۴ میلیون اضافه کرده اند...این این ظلم و تبعیض آشکار نیست... پناه بر خدا می‌بریم...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار