بازدید 41258

دادخواهی اساتید دانشگاه آزاد در فضای مجازی

در فاصله چند روز مانده به انتخابات ۱۴۰۰، اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مجدداً هشتگ‌های #به_داد_اساتید_دانشگاه_آزاد_برسید و #همسان‌_سازی حقوق_دانشگاه_آزاد_با_وزارتین را به یکی از ترندهای اصلی توئیتر تبدیل کرده‌اند و به این شکل نگرانی خود نسبت به بخشنامه نحوه همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد موسوم به (الف) و (ب) را فریاد می‌زنند.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 12 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا،‌ بسیاری از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار هشتگ‌های مذکور، نگرانی خود را نسبت به این بخشنامه ابراز کرده و خواستار لغو این بخشنامه شده‌ و تبعات اقتصادی این بخشنامه بر اساتید و خانواده‌های آنها را یادآور شده‌اند.

بخشنامه‌ای که اسفند ماه سال گذشته بود دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در آن جزئیات نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوع (الف) و (ب) را اعلام کرد.

دکتر طهرانچی در این بخشنامه اعلام کرد: در راستای تحقق اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی و سیاست ابلاغی هیأت امنای این دانشگاه، نحوه همکاری اعضای هیأت علمی تمام‌وقت دانشگاه در دو نوع (الف) و (ب) ابلاغ شده است.

در این بخشنامه آمده است: عضو هیأت علمی تمام وقت نوع (الف) موظف به انجام نظام مند ۳۲ ساعت کار علمی یا معادل آن در هفته مشتمل بر ۱ تدریس ۲ پژوهش تحصیلات تکمیلی (راهنمایی پایان نامه و رساله دکتری) و ۳ پژوهش‌های درون و برون سازمانی فعالیت‌های فناورانه، مشاوره، داوری مقاله یا رساله، مشاوره آموزشی و فرهنگی تربیتی دانشجویان، مشارکت در تحصیل درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه، مشارکت در شوراهای علمی و آموزشی، انجام امور اجرایی و نظارتی، آموزش‌های کوتاه مدت، مدیریت آزمایشگاه و کارگاه یا کلینیک و انجام امور محوله از سوی دانشگاه است.

براساس بندهای این بخشنامه، هیأت علمی تمام وقت نوع (الف) امکان فعالیت آموزشی، پژوهشی و فناوری خارج از دانشگاه آزاد بدون هماهنگی با واحد دانشگاهی را ندارد و سایر فعالیت‌ها در چارچوب مقررات اداری و استخدامی با هماهنگی رئیس واحد امکان‌پذیر است.

همچنین، براساس بندهای این شیوه نامه، عضو هیأت علمی تمام‌وقت (ب) نیز، موظف به انجام نظام‌مند ۱۶ ساعت کار علمی در هفته مشتمل بر ۱ تدریس ۲ پژوهش تحصیلات تکمیلی (راهنمایی پایان‌نامه و رساله دکتری) و ۳ پژوهش‌های برون‌سازمانی، فعالیت‌های فناورانه و مشاوره، داوری مقاله یا رساله، مشاوره فرهنگی تربیتی دانشجویان، مشارکت در تحصیل درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه، مشارکت در شوراهای علمی و آموزشی، انجام امور اجرایی و نظارتی، آموزش‌های کوتاه‌مدت، مدیریت آزمایشگاه و کارگاه یا کلینیک و انجام امور محوله از سوی دانشگاه است.

در این بخشنامه همچنین تاکید شده است که هیأت علمی تمام‌وقت نوع (ب) امکان فعالیت تمام‌وقت در مؤسسات آموزشی دیگری را ندارد. فعالیت تمام‌وقت در سایر مؤسسات غیرآموزشی نیز نیازمند اخذ مجوز از رئیس استان، به شرط عدم مغایرت با قوانین اداری و استخدامی میسر است.

نقض مشهود حقوق انسانی اساتید

صدور این بخشنامه با بندهای گوناگون، منجر به نگرانی اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاه آزاد کشور شد و سبب شد اساتید دانشگاه آزاد اسلامی این بخشنامه را ناقض حقوق اساسی و انسانی خود دانسته و آن را مصداق بی‌عدالتی شغلی و حقوقی خود بدانند و به انحاء‌مختلف از جمله اعتراض در فضای مجازی سعی کنند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

در این راستا، در اوایل سال جاری، اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کمپینی راه انداختند و خطاب به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی،اعتراض خود را به این اقدام دانشگاه آزاد اعلام کردند.

در این نامه که به امضای بیش از ۵ هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد رسید، امضاکنندگان نگرانی‌های شغلی، مالی و روانی اجرای این بخشنامه و عواقب تبعیض‌آور آن را به رئیس دولت یادآور شدند.

در این نامه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کردند که استخدام اعضای هیئت علمی از ابتدا به‌صورت "تمام‌وقت" یا "نیمه‌وقت" بوده‌ است و منطقی نیست که اینک در بحبوحه مشکلات ساختاری دانشگاه آزاد اسلامی، تقسیم‌بندی (الف) و (ب) مطرح شود و از طرف دیگر، گروه تعریف‌شده (ب) همان هیات علمی نیمه‌وقت بوده و گویا فقط از نظر اسمی تغییری حاصل شده است.

همچنین،‌ در این نامه عنوان شد که انجام پژوهش در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد، به علت نبود منبع مالی، عملاً تعطیل شده است. این در حالی است که انجام پژوهش از ضوابط بخشنامه برای استخدام اعضای هیات علمی عنوان شده است.

در بخش دیگری از نامه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به رئیس دولت آمده است: این‌همه وظایفی که با حضور ۳۲ ساعت در هفته برعهده استادان گذاشته شده، ناقض قوانین و ضوابط مرتبط با شغل هیات علمی است. وظایف هیات علمی دانشگاه در دو محور آموزشی و پژوهشی تعریف شده نه فعالیت‌های بازارمحوری و سرمایه‌سالاری.

اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به اجرای بخشنامه نگرانی جدی خود را اعلام کردند چراکه اجرای بخشنامه به روسای واحدها واگذار شده و به گفته آنها ممکن است رؤسای واحدها مخالفت با اجرای بخشنامه را به اهرم فشار به اساتید تبدیل کنند.

از نکات قابل تامل این بخشنامه این است که عضو هیأت علمی تمام وقت نوع (الف) موظف به انجام نظام مند ۳۲ ساعت کار علمی یا معادل آن در هفته مشتمل بر ۱ تدریس ۲ پژوهش تحصیلات تکمیلی که شامل راهنمایی پایان نامه و رساله دکتری می‌شود و نقض بزرگ در اینجاست که بسیاری از رشته‌های دانشگاهی در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد، در دوره‌های ارشد و دکتری دانشجو ندارند و این پرسش برای اساتید به وجود آمد که پایان‌نامه‌های مورد اشاره در این بخشنامه، از کجا باید تأمین شوند؟

اجرای این شیوه‌نامه، اساتید دانشگاه آزاد را با مشکلات اقتصادی مواجه می‌کند

اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی معتقدند: تقسیم اعضای هیئت علمی به دو گروه غیرواقعی، غیرعلمی و سلیقه‌ای، بدون شک پیامدهای روانی ناگواری برای آنان دارد. با توجه به اوضاع کلی اقتصاد کشور و دانشگاه در دورنمایی چندساله، دیری نیست که تمامی اساتید دانشگاه آزاد به رتبه (ب) تخفیف درجه یابند و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و روند روبه‌رو رشد هر روزه تورم، نتیجه اجرای شیوه‌نامه، چیزی جز کاهش درآمد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و وارد کردن فشار اقتصادی به این افراد و خانواده‌های آنان نخواهد بود.

اساتید دانشگاه آزاد در بیان مشکلات خود به ایسنا اظهار کردند که اجرای این شیوه‌نامه هزینه‌های دانشگاه‌ آزاد اسلامی را کاهش می‌دهد ولی اساتید باید در این میان متضرر شوند و مخارج دانشگاه از طریق کاهش دستمرد آنها صرفه‌جویی شود!

عده‌ای از اساتید در پیام‌های خود مدعی شده‌اند که مدیران دانشگاه آزاد دریافتی‌های خود و مدیران واحدها را تا ۳۰۰ درصد افزایش داده‌اند اما در سال جاری دریافتی اعضای هیات علمی افزایش نیافته است.

یکی از اساتید دانشگاه آزاد با ۱۵ سال سابقه هیات‌ علمی بودن به ایسنا گفت: مگر ما روز اولی که با دانشگاه قرارداد بستیم،‌ بخشنامه الف و ب در کار بود؟ با این شرایط بد اقتصادی،‌ معیشت من و خانواده‌ام به خطر افتاده و علاوه بر نگرانی‌ها و استرس‌های زندگی، باید نگران بخشنامه‌های دانشگاه آزاد هم باشیم.

یکی دیگر از اساتید دانشگاه آزاد به ایسنا اظهار کرد: هیات علمی دانشگاه آزاد یک سوم هیات علمی دانشگاه دولتی حقوق می‌گیرد و مداما،‌ عده‌ای که وابستگی به این سیستم ندارند،‌ بخشنامه‌هایی عجیب و نامعقول صادر می‌کنند تا ریشه دانشگاه را بخشکانند و هیات علمی را بیش از پیش در تنگنای اقتصادی قرار دهند.

یکی دیگر از اعضای هیات علمی با بیان اینکه عده‌ای که برای دانشگاه آزاد تصمیم می‌گیرند،‌خود بازنشسته و چند شغله هستند،‌گفت: افرادی که برای دانشگاه آزاد تصمیم می‌گیرند،‌بعضا از پرسنل این دانشگاه نیستند ولی این حق را دارند که ما به دو گروه الف و ب تقسیم کنند.

درخواست همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی

در روزهای پیش از انتخابات ۱۴۰۰، اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در توئیت‌های متعدد، با انتشار هشتگ (#همسان‌_سازی حقوق_دانشگاه_آزاد_با_وزارتین) خواستار همسان‌ سازی حقوق اعضای هیات علمی این دانشگاه با دانشگاه‌های‌ دولتی شده‌اند.

کافی است سری به توئیتر بزنید و این هشتگ را جست‌وجو کنید تا از گلایه‌های اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آگاه شوید. عده‌ای از اساتید، با دست به دامن شدن به کاندیدهای ریاست جمهوری،‌ خواستار همسان‌سازی حقوق خود با اعضای هیات علمی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت شده‌اند.

عده‌ای نیز با انتشار فیش حقوقی خود، از حقوق‌های پایین و زیرخطر فقر خود شکایت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد با توجه به گلایه‌های متعدد اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و مواردی که مطرح می‌کنند، اجرای این بخشنامه تبعات گوناگونی برای اساتید پرجمعیت‌ترین دانشگاه کشور دارد. همچنین، اجرایی کردن بندهایی از این بخشنامه در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد در شهرستان‌ها، کاری غیرممکن می‌نماید!

بنابراین، با توجه به موارد فوق و صحبت‌های اساتید، بهتر است مسئولان ذیربط بندهای این بخشنامه را مجدداً بررسی و در مورد آنها تصمیمات جدیدتری بگیرند و اگر معتقدند اساتید در این میان متضرر نمی شوند و موارد مطرح شده نادرست می نماید، می توانند به انحاء و اسکال مختلف به ایرادت مطرح شده پاسخ دهند و در مورد جزئیات این بخشنامه روشنگری کنند. چراکه صدور این بخشنامه در شرایط اقتصادی فعلی کشور و در دوران پاندمی کووید-۱۹، تنها عرصه را بر اساتید دانشگاه آزاد و خانواده‌های آنان تنگ کرده و فشارهای روانی زیادی به آنها وارد می‌سازد.

گفتنی است، برای جمع بندی این گزارش و دریافت نقطه نظرات مسئولان دانشگاه آزاد در باره مباحث مطروحه،ایسنا تلاش کرد با سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تماس بگیرد و نظرات دانشگاه را در این گزارش ذکر کند، اما علی رغم پیگیری ها پاسخی دریافت نکرد. خبرگزاری دانشجویان ایران آماده انعکاس نظرات مسئولان دانشگاه و توضیحات آنها است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۸۲
کدام اساتید!؟
ما هم دادخواهی داریم. لطفا از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ارزشیابی شود که در آن دانشگاه، در قبال دریافت مقادیر هنگفت شهریه، چه به دانشجو آموزش داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
دریافت مقادیر هنگفت شهریه؟!؟
منظورتان دو سیا نهایتا 3 میلیون تومان شهریه در هر ترم برای دوره کارشناسی است؟ اگر مهد کودک ثبت نام کنید که چند برابر این را باید شهریه بدهید!
عمرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
دانشجوی گرامی لطفا تر و خشک را با هم نسوزانید. خیلی از دانشجویان هم صرفا مدرک گرا هستند متاسفانه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
من خودم در دانشگاه لزاد تحصیل کردم وخیلی هم خوب بود اساتید دانشگاه آزاد هیچ در ادریس کم نمیزارن ولی من وقتی شنیدم حقوق اساتید با فوق لیسانس کمتر از ۵ ملیون هست واقعا دلم سوخت اونا واقعا زحمت میکشن
**
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
همان اساتیدی که مقامات بالاسری حیثیتشون رو لگدمال کردند تا به تو و امثال تو نمره بدن.
همان اساتیدی که با سختی درس خوندن اما با فشار مسِولین دانشگاه مجبور شدن و میشوند که به تو و امثال تو نمره بدن.

همان اساتیدی که بخاطر تجاری سازی علم توسط سیاست زدگان بازهم مجبور میشدن بر روی داشته ها و سواد خود چشم پوشی کنند و به تو و امثال تو نمره بدن.

همان اساتیدی که دانشگاه را ساختند تا تو و امثال تو بیاین نمره و مدرک بگیرین و بعد هم حرف مفت بزنید.
سلام به من دکترای حق التدریسی ساعتی 17 تومن می دهند
پاسخ ها
استادم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
این نحوه صحبت کردن وادبیات برخی دانشجویان و فارغ التحصیلان خود نشان دهنده این هست که اساتید این دانشگاه با چه معضلاتی روبرو هستند. من از بهترین دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شدم و اکنون استاد دانشگاه ازاد هستم. چندین برابر اساتید خودم وقتو انرژی و حوصله برای دانشجویان خود میگذارم اما خروجی کمتری گاها می بینم. تصور برخی
دانشجویان این هست که چون شهریه پرداخت می کنند باید نمره بگیرند و فارغ التحصیل شوند. عزیزان بدانند که تنها بخش بسیار کوچکی از شهریه آنها صرف دستمزد ناچیز اساتیدشان می شود. جویا شوند که بقیه کجا می رود.
با این نحوه مدیریت دانشگاه و انتظارات دانشجویان فشار همه جانبه به اساتید این دانشگاه که از نخبگان کشور هستند وارد می شود و انگیزه و رمقی برای اساتید باقی نمی ماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
زیاد هم هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
خوب زیاده دیگه
دا نشگاه ازاد همین مبلغ هم که میده زیادشون هم هست. مگر چکار می کنند جز تربیت عده ای بی سواد و صدور مدرک
پاسخ ها
عمرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
پس شما هم مثل بیسوادها حرف نزنید
RB
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
بر فرض که حرف شما درست باشد که نیست پس با منطق شما میشه گفت چون کیفیت شکر کارخانه هفت تپه خوب نیست میتونیم هر بلایی که خواستیم سر کارگرانش بیاریم
الان میانگین حقوق کارمندان دولت ۱۵ میلیون هست مگر ابن کارمندان که ۵۰ درصدشون هم زیادی هستند چه کار مفیدی
انجام می‌دهند ولی میانگین حقوق اساتید دانشگاه آزاد ۴ تا ۶ تومن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
برده پول هستی برای هر پست چقدر می گیری
دانشگاه آزاد اسلامی، یک سازمان غیرانتفاعی غیردولتی است و مسائل درون سازمانی آن، ربطی به ریاست‌جمهوری و وزارت علوم ندارد. همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با اعضای هیأت علمی غیر بالینی وزارت بهداشت نیز، منوط به حضور چهل ساعتی و تمام وقت عضو هیات علمی و عدم فعالیت در هر شغل دیگر شده است. ضمنأ تفاوت حقوق بین اعضای هیأت علمی وزارت علوم و دانشگاه آزاد بسیار ناچیز است و فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی در کنار فعالیت آموزشی، از ابتدا جزو ارکان وظایف اعضای هیأت علمی است. در نهایت حق‌الزحمه مدرسین مدعو دانشگاه آزاد اسلامی از شهریور سال نود و شش تاکنون پرداخت نشده.
بزرگترین معضل دانشگاه آزاد، کارمند سالاری و تعداد زیاد و غیر قابل توجیه کارکنان غیر عضو هیأت علمی است.
پاسخ ها
روح اله
| Romania |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
ترجمه میکنم:
دانشگاه آژاد یه جزیره درایران هست که هر کی سیاسیون عمدتا تاریخ مصرف گذشته برای شغل چندمشون میان اونجا و چون خارج از ایران هست قوانین حاکمیتی مثل قانون کار و ... هم اصلا نافذ نیستند و هر کاری که تیم طهرانچی و همکاران اتوبوسیشون خواستند اونجا انجام میدن و مثلا باری کارمند با 25 سال سابقه چهار میلیون و 500 هزار تومی حقوق میدن و برای خودشون که مثل آقای فداکار و ولایتی صد تا شغل دیگه هم دارند حقوق 40 میلیونی تصویب میکنند
موسسات آموزش عالی آدم نیستند بخصوص کارمنداش با فوق لیسانس و15سال خدمت 2700میدن عین ضلم فقط یک عده دارند خوب میخورند
پاسخ ها
عمرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
دوست عزیز لطفا وقتی اطلاعاتتان کامل نیست نظر ندهید
عمرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
شما اول دیکته فارسی یادبگیر که ضلم ننویسی. بعد بیا ببینیم چی میگی
دانشگاه ه ازادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
مگر مملکت برای ریاست جمهوری است؟ مگر منابع مملکت برای افراد خاصی مثل وزارت علوم هست که شیر نفت رو بروش باز کردن و فقط بودجه رو میگیرن و خروجی صفر.

دانشگاه ازاد به خود می بالد که از سال 64 تا الان یک ریال از بودجه استفاده نکرد و سرپا ماند. حالا لطف کنید شما دولتیها فقط 10 سال بودجه نگیرید و ادامه فعالیت دهید. می توانید؟ فقط مفت خوردید و خوابیدید.
با سپاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
ضلم؟ فوق لیسانسی؟
((لعنت الله علی الظالمین))
از طرف جامعه دانشگاهیان آزاد اسلامی از سایت تابناک به خاطر انعکاس این خبر تشکر میکنیم
برای همین هم هست که حکومت، دولت و مسئولین یا هر چه که نامش را بنامید سعی در محدود کردن و طبقه بندی کردن اینترنت و یا حتی قطع آن به نحوی دارند. چون این صداها شنیده نشود و بعد سایبری ها بیایند و در فضای مجازی بین الملل تبلیغ گل و بلبل و سنبل کنند که بله ایران بهشت موعود است. کاملا وضعیت این اساتید را درک می کنم چون پدر و مادرم هم زمانی همکار این دوستان بودند و فلاکتی که این قشر علمی و تحصیلکرده می کشند را کاملا درک می کنم.
از تابناک به خاطر انعکاس مشکلات پرسنل دانشگاه آزاد متشکرم
تابناک وزین و باوجدان، شما از معدود رسانه هایی هستید که فریاد ما رو شنیدید و آن را انعکاس دادید.
اظافه کنید که طهرانچی دانشگاه آزاد را به ویرانه تبدیل کرده
به داد اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد برسید
هموطنان عزیز جهت رویت فیش های نجومی مدیران دانشگاه ازاد و همچنین اعضای هیات علمی عادی می توانید به هشتگ #به_داد_اساتید_دانشگاه_آزاد_برسید مراجعه بفرمائید.
یکسری اسناد تخلفات اقای طهرانچی را هم می توانید مشاهده بفرمائید. البته ما اساتید دانشگاه ازاد به همراه سایر هموطنان کشور می خواهیم بدانیم که چه اتفاقی برای شهریه دانشجویان دانشگاه ازاد
می افتد!!!!!
اساتید معترض به حقوق در واحد تهران مرکزی که به دستور رییس دانشگاه اخراج شده اند را محترمانه بازگردانید
من از اساتید دانشگاه آزاد هستم . دانشگاه آزاد بدترین شرایط کار را برای اساتید فراهم کرده است و یک حالت آپارتاید گونه بر دانشگاه آزاد فراهم است. ساعت موظفی در دانشگاه آزاد 50 درصد از دانشگاه دولتی بیشتر است در عوض حقوق اساتید به 30 درصد اساتید دولتی هم نمی رسد . مسیولان هم هر گونه بخواهند با اساتید برخورد می کنند و اساتید هیچ مرجعی برای تظلم خواهی ندارند . جدیدا باب شده است که به عناوین مختلف اساتید مختلف مجبور به بازخرید می کنند تا نورچشمی های خود را به عنوان اساتید مومن و انقلابی استخدام کنند . شرایط کار در دانشگاه آزاد برای اساتید بسیار وحشتناک است و همکاران اصلا روحیه ای با این شرایط برای کار علمی ندارند و همه نگران آینده شغلی هستند . ضمنا با این بخشنامه الف و ب سعی کردند تا خواسته به حق همسان سازی حقوق را به حاشیه ببرند و با این بخشنامه وضعیت به صورتی کرده اند که حتی حقوق بعضی همکارن به زیر 4 میلیون رسیده است . . وضعیت حقوق برای اساتید دانشگاه ازاد به این صورت هست که یک استاد تمام با 30 سال سابقه حتی 13 میلیون هم نمی گیرد در صورتی که در دانشگاه دولتی حقوق یک مربی اموزشیار که پایین ترین رده علمی است از 16 میلیون شروع می شود . به داد اساتید دانشگاه آزاد برسید قبل از آنکه این دستاورد بزرگ انقلاب از بین برود
پاسخ ها
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
سلام . من در مورد دانشگاه آزاد اطلاعاتی ندارم و نظری نمی دهم . ولی این اطلاعاتتان در مورد دانشگاه های دولتی اشتباه است . کجا یک مربی آموزشیار 16 میلیون می گیرد . مگر استخدام دارند ؟! شاید از سی سال قبل تعداد معدودی از مربی اموزشیار باشد که البته انها هم اینقدر نمی گیرند و اطلاعاتتان غلط هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
بنده مربی آموزشیار پایۀ شانزده دانشگاه سراسری هستم و حکمم نه و نیم است. لطفاً شایعه پراکنی نکنید
سلام، لطفا به داد این دانشگاه برسید داره فاجعه اتفاق می افتد، بدلیل بخشنامه های بسیار سخت گیرانه و کاهش شدید حقوق، کیفیت اموزش هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
۱۵ سال پیش که با کلی آزمون و مصاحبه استخدام شدم قرار نبود حقوق ما مدام کمتر شود، فکر میکردم وارد یک محیط دانشگاهی شده ام با ضوابط هیات علمی.. آن روز کلاسها شلوغ و حتی به زور ما کلاسهای اضافه بر موظفی و حق التدریس هم داشتیم تا جوابگوی دانشجو باشیم... آیا آنروز فکر این روزها نمی‌کردند... درآمدهای کلان ذخیره شده سازمان مرکزی کجا رفته؟ اگر ما زیادی هستیم بعد۱۵ سال چرا آگهی جذب نیروی جدید می زنید؟ چرا از دانشگاههای دولتی در پستهای این دانشگاه استفاده می کنید... زندگی ما را نابود کردید...
مابیش ازنیازدانشگاه داریم.واغلب اساتیدبدون توجه به توان علمی وفقط باداشتن مدرک ارشدودکتری جذب می شوند؛سپس انتظارمی رودبعدازاستخدام دانشمندوپژوهشگرشوند.که توقع بی جایی است.کارمندان دانشگاهها بادیدن این افرادبی خاصیت ومقایسه حقوق خودوآنهااحساس تبعیض می کنند.مسولان هم این واقعیات رامی دانند؛پس سعی می کنندبااین بخشنامه ها حق به حق داربرسد؛امااشتباه می کنند.دروزارت علوم آیین نامه همسان سازی جوری تعریف شده که تنها اساتیدضعیف که درجامعه وخارج ازدانشگاه قادربه حل مشکلی یارسالت اصلی شان نیستند؛مشمول همسان سازی می شوندکه اشتباه بزرگی است.خلاصه ماکه استادوزارت علومیم ودرهمین مملکت جاهای مختلفی مشغول ارایه خدمت هستیم ازدیدآیین نامه نویسان ،مشمول همسان سازی نیستیم ولی آنکه نه کورمی کندنه شفا می دهدشصت درصدبیش ازماحقوق خواهدگرفت.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
با سلام
منظورتون همون کارمندایی که با مدرک دیپلم و فوق دیپلم جذب دانشگاه آزاد و مابقی دانشگاه ها شدند و بعدا رفتند واحدهای مجاور دانشگاه آزاد و با نمره گرفتن و آشنا بازی و سفارش، ارشد و دکتری گرفتند؟ حالا هم ادعای علم و دانش برای اساتید دارند؟
متاسفانه سیاست گذاری اشتباه در اداره دانشگاه ازاد و حضور افراد خارج از بدنه که با مدل دانشگاه آزاد آشنایی ندارند، شرایط نا مناسبی را ایجاد کرده است. عدم توجه به ساختار، باعث انتشار بخشنامه هایی مانند الف و ب شده است که شرایط اعضا هیات علمی را در نظر نگرفته و معیارهایی را معرفی می نماید که جنبه اجرایی شدن ندارند. بطور مثال سهم دانشگاه آزاد در مقایسه با دانشگاه سراسری در جذب طرح های پژوهشی و پروژه از ارگانها و سازمانهای دولتی، موید این مطلب است که امکان زیادی برای جذب اینگونه فرصت ها وجود ندارد. ضمنا مدیریتی که خود از سیستم دانشگاه آزاد نبوده، وابستگی به آن نداشته و در مدت خدمت خود بدون توجه به نتیجه، دریافتی و مزایای خود را اخذ کرده و پس از اتمام پست به هیچ عنوان پاسخگوی عملکرد خود نخواهد بود.(شاهد مثال آن روسای بعد از اقای جاسبی است). توجیهاتی مانند عدم تعطیلی هیچ واحد دانشگاهی و ... از منظر اقتصادی بسیار نابخردانه است. شناخت موضوع و ارایه راهبرد در بحران، هنر یک مدیر است.امیدوارم تا مقام معظم رهبری نسبت به درخواست همکاران عنایتی داشته و در این تنگنای اقتصادی مانند پدری بزرگوار از آنها پشتیبانی نماید.
با سلام
خواستم یک مطلبی اضافه کنم:
اینکه در حال حاضر از معاونت های مختلف واحدهای دانشگاه آزاد، با هیات علمی و خصوصا هیات علمی های بورسیه، تماس می گیرند، و با تهدید آنها را مجبور به عدم مخالفت با بخشنامه جدید می کنند.
با سلام تابناک عزیز وضعیت حقوق کارمندان دانشگاه آزاد نیز فاجعه است
ممنونم که حرف دل اساتید رو منتشر می کنید
استادان دانشگاه آزاد اصلا قابل مقایسه با اساتید دانشگاههای دیگر وزارت علوم نیستن که حقوق همسانی داشته باشن
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
استادان دانشگاه ازاد فقط به دخترها نمره بالا می دهند. چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
من خودم دانشگاه دولتی درس خوندم اتفاقا ا اکثر
اساتید دانشگاه6 دولتی یه عده گوی سبقت رو از ازاد گرفتن چون با گزینشهای خاصی استخدام میشن....
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
من بیست سال هست که مدرس دانشگاه ازاد هستم و سه مقطع تحصیلی خودم رو در دانشگاه های طراز اول دولتی گدروندم ...به تجربه میگم که سطح اموزش بسیاری از کلاسها از دانشگاه دولتی بالاتر هست
هیات علمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
چرا؟؟؟؟
مبنای شما چیست؟
پاسخی منطقی بفرمایید؟

سطح علمی اساتید دانشگاه ازاد سر سوزنی از اساتید دولتی کمتر نیست بلکه بیشتر هم هست. دلیل هم دارم.

لطفا پاسخ دهید.
اگر کسی در ساختار دانشگاه غیر انتفاعی بوده باشد می داند که حقوق اساتید غیر انتفاعی که فوق لیسانس هستند کمتر از ۴ میلیون در ماه و حقوق اساتید دکترا کمتر از ۵.۵ میلیون در ماه است. ظلم واقعی به این عزیزان دارد رخ می دهد کسی هم جلو زیاد خواهی مالکان غیر انتفاعی! که شدیدا انتفاعی است را نمی گیرد چون بخش نظارت کنند خود دارای دانشگاه غیر انتفاعی در جایی دیگر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
اصلاً وجود دانشگاه غیر انتفاعی، لطمه ای به جامعۀ علمی ایران است.
یکی از مهمترین مسائلی که اینجا به اون اشاره نشد این هست که حقوق اساتید گروه ب حدود دو میلیون کاهش و حقوق گروه الف دو میلیون افزایش داره.یعنی از ب بر می دارند و به الف پرداخت می کنند که جا داره تبریک بگیم به دکتر تهرانچی برای این فکر بکر
در مازندران زندگی می کنم و ۲۵ سال عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد هستم‌ و بورسیه رایگان دوره دکتری. بورسیه رایگان یعنی تمام هزینه تحصیل را شخص باید بپردازد و دانشگاه حتی یک ریال هم نمی پردازد. حقوق ماهانه مانند من کمتر از راننده اسنپی هست که در شهر با پلاکارد هشت میلیون و چهارصد هزار تومان اعلام می کنند. البته بازنشستگی اجباری را هم باید به این فجایع اضافه کرد که‌ حقوق بازنشستگی این افراد، اندکی ناچیز بیشتر از حداقل حقوق کارگران محترم است. عمر و زندگی اساتید دانشگاه آزاد بر باد رفته و می رود. عبرتی باشد برای دیگر جوانانی که علاقمند به کار در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
به داد اساتید دانشگاه آزاد برسید
الان حقوق بسیاری از اساتید تمام وقت حدود 4 میلیون توان است که از یک کارگر ساده و پیک موتوری به مراتب کمتر است. با این وضعیت میتوان آینده درخشان برای جونان این مرز و بوم که توسط این اساتید پرورش می یابند انتظار داشت!!!!!!!!
مسولین کشور به داد پرسنل و اساتید دانشگاه آزاد برسند آقای طهرانچی ماموریت دارد که دانشگاه آزاد اسلامی را به زمین بزند با این حقوق های نجومی که او و مدیرانش مگیرند
ورودی دانشجو در دانشگاه آزاد کم شده و جوابگوی تعداد زیاد ساختمانها و پرسنل زیاد آن که کاری برای انجام ندارند را ندارد‌چرا واحدهای پراکنده ادغام نمیشود تا هزینه ها کاهش یابد
مثلا از پردیس تا دماوند سه دانشگاه با وسعت و پرسنل زیاد است که اگر هرسه فقط در واحد پردیس جمع شود کلی هزینه ها کاهش میابد
هدف این بخشنامه ظالمانه موسوم به الفبا، تعدیل و اخراج استادان زحمت کش دانشگاه آزاد است، تا این مدیران فاسد رانده شده از دانشگاههای دولتی حقوق خود را بدون نظارت چندین برابر کنند، آقا جان در کل رانت و فساد در دانشگاه آزاد موج می زند.به داد دانشگاه آزاد برسید و تیم طهرانچی از ارکان دانشگاه آزاد کنار گذاشته شود
زندگی اساتید دانشگاه ازاد بعد از ۱۵ سال سابقه نابود میشه ایا دادرسی هست؟
به نظر بهتر است رشته های پزشکی و دندان پزشکی این دانشگاه توسعه یابد تا قسمتی از مشکلات مالی حل شود و کمی هم از بار مافیای پزشکی بر مردم کاسته شود.
سلام من دانش آموخته دانشگاه آزاد هستم و از اساتید بزرگوارم که بدون هیچ سهمیه و سفارشی حصیل کرده و تا اینجا رسیده اند نهایت سپاس و قدردانی را دارم من علمنی حرفا فقد صیدنی عبدا صحیح نیست برای امیال و منافع شخصی و باندی از زبان دانشجو حرف بزنیم دانشجوها قدردان زحمات اساتید و معلمانشان هستند نسل جوان نسلی بسیار فهمیده و باشعور هستند .
تابناک عزیز از اینکه درد اساتیددانشگاه ازاد را فریاد می زنید سپاسگزارم دانشگاه ازاد حقوق 4میلیونی را در دوقسط می دهد پول داوری و راهنما و مشاوره دفاع نمی دهد اقساط وامها را هر ماه مرتب از حقوق کسر می کند به بانک پرداخت نمی کند نتیجه این که هیچ بانکی به استاد دانشکاه ازاد به دلیل دیرکرد وام نمی دهد در ضمن بیمه خدمات درمانی در میاد و به بیمه پرداخت نمی کند بیمه بیکاری در میاد ولی به بیمه پرداخت نمی کند استاد دانشگاه آزاد هیچ نوع کمک هزینه ای ازبن کالا و ....ندارد عملا حقوق یک استاد دانشگاه کمتر از حقوق کارگر صفر هست با این شرایط زندگی یک تحصیل کرده که با هزاران امال و آرزو وقت و جوانی تلف کرده و دکترا گرفته و این سطح در امد و معیشت را دارد چگونه می توان نسل جوان را برای ادامه ی تحصیل تشویق کرد واقعا چه دستانی در کار است که چنین ذهنیتی در جامعه ایجاد کند آیا این طرز برخورد ناجوانمردانه و توهین آمیز با اساتید دانشگاه نتیجه ای به جز یاس و نا امیدی در قشر فرهیخته جامعه و آشوب و تشویش ذهنی و اجتماعی دارد .واقعا #در_دانشگاه_آزاد_چه_خبر_است ؟
به عنوان شخصی که تا حد کمی مطلع هستم عرض میکنم که وضعیت حقوق اساتید دانشگاه آزاد و دولتی در یک سطح نیستند . اما تفاوت حقوق اساتید ، که سمت های رئیس و معاون و مدیر کل را یدک می کشند نسبت به پرسنل اداری ، واقعا وحشتناک است . و کارمندان اداری در وضعیت نیمه بحران هستند که اصلا منصفانه نیست
کارنامه تهرانچی در دانشگاه آزاد فاجعه است. با تشکر از تابناک
#به_داد_استادان_و_کارمندان_دانشگاه_ازاد_برسید
عده ای ذیل کامنتها عنوان میکنند که دانشگاه آزاد دولتی نیست و دولت وظیفه ای برای احقاق حقوق پرسنلش نداره. خواهش میکنم که وجدانتون رو قاضی قرار بدید و این چند خط رو مطالعه کنید:
1- دانشگاه ازاد یک نهاد غیر دولتی است اما با قوانین فرادستی همین مملکت باید اداره بشه. حیات خلوت حاکمیت نیست که هر کسی رو دیدیم جایی براش سراغ نداریم بفرستیم دانشگاه آزاد تا بدون نظارت یک حقوق 40 میلیونی براش تصویب بشه و کسی هم کاریش نداشته باشه. بالاخره این دانشگاه باید با قانون کار و سایر قوانین استخدامی هماهنگ باشه. آقایانی مثلولایتی طهرانچی، علائدین بروجردی و شیخ عطار و غیره و ذالک که دیگه تاریخ مصرفشون گذشته چرا باید در دانشگاه آزاد حقوق چند گانه دریافت کنند. چرا قانون منع استخدام در چند جا برای ایشان رعایت نشه.
2- عده ای عنوان میکنند که مگه خروجی دانشگاه آزاد چیه که این اساتید (به نظر من لغت پرسنل شامل استاد و کارمند صحیح هست) تقاضای حقوق بالاتر میکنند. عزیز من مگه خروجی دانشگاه تهران چیه. دانشگاه آزاد یک نهاد آموزشیه. هر سطحی که دانشجو متمایل باشه میاد و درس یاد میگیره و به اندازه استطاعت مالی واحد برای راه اندازی کارگاه و آزمایشگاه میتونه از امکانات استفاده کنه. سرانه هر دانشجوی دانشگاه تهران حدود 30 میلیون هست. یعنی اگر دانشجوی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی سالی 30 میلیون بده میتونه انتظار دانشگاه تهران رو داشته باشه.
3- مشکل دانشگاه آزاد و در واقع اعتراض اصلی پرسنل اینه که دانشگاه ابزار دست سیاسیون شده. ما انتظار داریم در نهادهای نظارتی بر عملکرد روسا و استخدامهای سازمان مرکزی نظارت کنند. الان شخصی داریم که با یک سال و نیم جبهه، بعد از حدود 25 سال فقط به خاطر اینکه حقوقش با طرح استثماری الف و ب زیر 5 میلیون نشه رفته سراغ مدارک ایثارگریش و در این 25 سال هیچ اقدامی برای استفاده از مزایای ایثارگری نکرده بوده.
اگر معترضین به احقاق حقوق پرسنل دانشگاه آزاد واقعا وجدانشون رو قاضی قرار میدند و این کامنتها رو مینوسیند من در تعریفم از وجدان باید تجدید نظر اساسی کنم
آیا در این چند هزار استاد یک نفر لیاقت رییس لیاقت اداره دانشگاه را نداشت
خدمت کسانی که اینجا می‌گویند سطح اساتید دانشگاه دولتی از اساتید دانشگاه آزاد بالاتر است عرض میکنم که سالهاست دانشگاه آزاد در تولید علم از دانشگاههای دولتی پیشی گرفته. اکثر اساتید دانشگاه آزاد فارغ التحصیلان ممتاز همان دانشگاههای دولتی هستند و اگر سطحشان را پایین تر بدانیم در واقع حاصل همان دانشگاههای دولتی هستند. ضمن اینکه فارغ التحصیلی در مقطع دکتری و ارتقاء مرتبه اساتید دانشگاه آزاد متاسفانه استاندارد بسیار بالاتر و سخت تری از دانشگاههای دولتی دارد.
سلام، از خبرگزاری ایسنا و سایت تابناک سپاسگزارم که به پوشش خبری این مطلب پرداختند.
نکته اساسی که بسیاری در جامعه از آن بی خبرند، اینست که حقوق اساتید دانشگاه آزاد ( و ایضا کارمندان) در چند سال اخیر، همپای تورم موجود افزایش پیدا نکرده و هر چند هر ساله افزایش های مختصری در بعضی بندهای حقوق اعلام می شود، اما با کاهش بندهای دیگر بی اثر می شود. بطوریکه دریافتی معمول برای یک استاد با مرتبه دکتری و حدود ۲۰ سال سابقه ، کمتر از ۶ میلیون تومان است که با اجرای بخشنامه الف و ب، و قرار گرفتن در مدل ب، این مبلغ به حدود ۴ میلیون کاهش می یابد که تناسبی با هزینه های زندگی ندارد.
طبعآ با چنین دریافتی، استاد ناچار است بدنبال شغل دوم باشد و نمی توان از او انتظار آموزش با کیفیت و پژوهش داشت، چون درگیر تامین معیشت است.
ضمنا همین حقوق های ناچیز فعلی هم در اکثر واحدها با تاخیرهای یک تا دو هفته از پرداخت می شود و حق الزحمه های راهنمایی و داوری پایان نامه، کارآموزی، معرفی به استاد و غیره چند سال است که پرداخت نشده اند، در حالیکه از دانشجو نقدا دریافت می شوند.
این نکات و موارد بسیار دیگر که برای اختصار از ذکر آن خودداری می کنم، اساتید دانشگاه آزاد را در وضعیت نامطلوبی قرار داده که چاره ای جز اعتراض نمی بینند.
1)صدور بخشنامه الف و ب در شب عید: تعطیلات باعث فرار مسؤلان از پاسخگویی و کسب کاهش تنش... به دلیل قطع ارتباط اساتید با دانشجویان و مشغولیات خانوادگی و ...
2) افزایش 300 درصدی حق سرپرستی هیأت رئیسه که به منزله همان تجهیز فرماندهان و نیروهای سرکوب اساتید هستند...
3) تقارن با دوره بینش مطهر که شاید بتوانند این بخشنامه غیر انسانی را در لابلای ارزشها و نمایش معنویات مستتر و توجیه نموده و انسانهای ارزشی از خود برای ما بجا گذارند و از تقصیرات خود را بدور کنند...
4)عجله در اجرای بخشنامه: بدون در نظر گرفتن عواقب اجرای آن در آستانه انتخابات
5) صدور بخشنامه در حیاط خلوت کرونا و حضور کمرنگ نیروها: شاید الگو برداری از یک استراتژی نظامی باشد
6) تام الاختیار نمودن رؤسای واحد ها و استان در این بخشنامه: ایجاد هرج و مرج در واحدها و انتشار شکاف بین اساتید و هیأت رئیسه و تا حتی بین اساتید و بین اساتید و کارمندان و دانشجویان که شاهد هستیم...
و

و
اتفاقا یکی از موقعت هایی که اصلا همسان سازی و قسط و عدالت( به معنی تساوی صرف) در آن معنی نمی دهد و باید حرام شمرده شود٬ همین مدرسی دانشگاه است.
چه معنی میدهد در حا لی که کشور با بحران مهاجرت نخبگان رویروست ٬ ما برای حفظ آنها غربالگری به نسبت توانایی و نخبگی آنان نداشته باشیم؟
آیا باید با یک استاد دانشگاه شریف که مریم میرزا خانی تربیت میکند و یک کارشناس ارشد به منزله استاد پروازی که در یک مجموعه از دانشگاه آزاد که به زحمت در طراز یک دبیرستان غیر انتفاعی شهرستانی تدریس ( حین هزار جور فعالیت دیگر) میکند یکسان برخورد شود؟
دانشگاه آزاد اگر چه رفته رفته انا بسیار کند رشد کیفی داشته است ٬ اما از ابتدا کمیت رسالت اصلیش بوده است و قطعا باید در امتیاز دهی به اساتید و فارغ اتحصیلان آن این سمت گیری عالما - عامدا "کمی" و نه "کیفی" را در نظر داشت.
فرق دانشگاه آزاد با دانشگاه مقید ( مثلا شریف) همانند فرق دو مزرعه است که در یکی بیشینه و متوسط عملکرد در هکتار به ترتیب 10 و 6 است و در دیگری به ترتیب 8 و 1 است. چگونه می خواهید مزد مساوی به کشاورزان هر دو مزرعه بدهید؟!

اتفاقا حتی درون دانشگه های معتبر غیر آزاد هم بسیار بجاست تا نسبت برخورداری های اساتید بصورت هندسی( نه حسابی) متناسب با سطح موفقیت دانشجویان و طرح ها و پروژه های تحت نظارت و تدریس آنان باشد.
در سالی که ادارات مختلف تاکنون بیش از 60 درصد افزایش حقوق داشته اند، در جزیره ای بنام دانشگاه آزاد، با صدور بخشنامه الف و ب، اساتید مشمول ب حتی حقوقشان نسبت به سال 99 کاهش یافته است. از همه مردم ایران و مسئولان کشور تقاضا داریم اعتراضات کارکنان دانشگاه را بشنوند و به داد کارکنان دانشگاه آزاد برسند
#به_داد_اساتید_دانشگاه_آزاد_برسید
#همسان_سازی_حقوق_دانشگاه_آزاد_با_وزارتین
#در_دانشگاه_آزاد_چه_خبر_است
#نه_به_طهرانچی
واقعا در هفته چند ساعت کار میکنند؟؟؟
خیلی ها هم شغل دوم و سوم دارند...
چرا این رفقای طهرانچی دست از سر دانشگاه آزاد بر نمیدارند . ورشکسته نکنند ول کن نیستند؟
چرا مدیران بازنشسته و بیکار و رفقای طهرانچی لیست حقوق و مزایای خود را شفاف منتشر نمی کنند تا مردم بدانند حقوق نجومی از شهریه خانواده های مستضعف کجا پرداخت میشود !
رییس جمهور آینده تکلیف مدیران وارداتی و بازنشسته در دانشگاه آزاد اسلامی را مشخص کند . جامعه دانشگاهیان اعم از دانشجو و خانواده هایشان کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد از مدیران فعلی دانشگاه آزاد بشدت ناراضی هستند. ضمنا با افتخار نام می نویسم زیرا بارها تاکنون حراست و ..... احضار کردند و تهدید شدم
هیچ مسئولی پاسخگو نیست . رییس دانشکده مدیریت تهران مرکز از دوستان بازنشسته طهرانچی دوساله اومده و هر روز یک پروپاگاندای شخصی برای تبلیغات خودش راه میندازه . شهریه میدیم لااقل پاسخگو باشید دانشگاه آزاد اسلامی خبر منتشر کرده که این مدیر 76 ساله بازنشسته دولتی در واحد تهران مرکزی " کلینک مدیریت " برای توسعه مهارت‌های دانشجویان رشته مدیریت راه اندازی کرده است ، زیرا حقوق بالای قراردادماهیانه وی از دانشگاه آزاد بدون درنظرگرفتن حقوق بازنشستگی از دانشگاه شهید بهشتی و دهها دریافتی دیگر از دانشگاههای دیگر ، اورا ارضا نمیکند درحالیکه کارکنان و اساتید رسمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از بیست سال سابقه نصف این این پیرمرد 76 ساله از این دانشگاه حقوق نمیگیرند. نمایندگان مجلس کجا هستند ؟ اگر به روسای دانشگاه آزاد وابستگی ندارند چرا رسیدگی نمیکنند ؟
از اينكه صداي دادخواهي اساتيد دانشگاه ازاد را منعكس كرديد از شما سپاسگزاريم. درود بر شرف رسانه اي شما
#به_داد_اساتيد_دانشگاه_آزاد_برسيد
دانشگاه آزاد شفافیت مالی نداره. معلوم نیست شهریه پرداختی دانشجویان کجاها میره و کیا میخورن. اگه مسئولین دانشگاه آزاد دزد نیستند، فیش حقوقی کلیه پرسنل از طهرانچی تا آبدارچی را روی سایت قرار بده تا دانشجویان ببینند.
دانشگاه آزاد تحت اشغال نامدیران قرار گرفته مسئولین لطفا آزادش کنید.
بنده هیات علمی دانشگاه ازاد با مرتبه استاری با حکم ۸.۵ میلیون و دریافتی ۵ میلیون هستم. تقریبا حقوقی نزدیک به کارگر ساده. دوستانی بالاتر مطلب زدند که سواد اساتید دانشگاه ازاد کمتر از دولتی است پس حقوق کمتر باید بگیرند. چطور این افراد با نهایت بی وجدانی چنین مطلبی را نوشتند؟ چگونه توانستند سطح سواد را تشخیص دهند؟ ... بنده خود در تراز مقایسه با همکاران دانشگاه دولتی همجوار، بالاترین مقالات را در ستاد فناوری نانو داشته ام. ۲۰ مقاله در مجلات معتبر در مدت سه سال ثبت نمودم. اکنون اکثر اساتید دانشگاه ازاد از دانشگاههای معتبر داخلی مدارک خود را دریافت نمودند. اغلب مجلات علمی پژوهشی کشور اکنون در دانشگاه ازاد انتشار می یابد‌ . شما کافی است امار مجلات فناوری نانو را در ازاد با دولتی مقایسه کنید. غالب دانشجویان بنده اکنون در مراکز مهم دولتی پست های کلیدی را دارند. انهم بنابه به صلاحیت علمی. بنده خود فارغ التحصیل دانشگاه دولتی مهم بوده ام. بی شک هیچ امتیاز و سطح علمی بیشتری را احساس نکردم و حتی در مواردی ازاد را بهتر قبول داشته و دارم. دوستان ما خون دل خورده اند تا این دانشگاه را ازصفر به ترازی نزدیک به دولتی برسانند. اگر ان بودجه کلان، ان حقوق مناسب و ان دانشجویان با رتبه زیر ۵۰۰۰ را به ماهم می دادند ما بی شک بهتر از انها هم عمل می کردیم. بنده در دانشگاه دولتی بارها و بارها شاهد برخورد زشت ، زننده و دور از شان استادی یک استاد با دانشجو بوده ام، اما هیچگاه چنین برخوردی را در دانشگاه ازاد ندیده ام. کجا در دانشگاه ازاد استاد به دانشجوی مودب کلمه بی شعور را خطاب داد؟ کجا در دانشگاه ازاد استاد دانشجوی دختر را با کتک از اتاق اخراج کرد؟کجا در دانشگاه ازاد استاددانشجوی ارشد را بخاطر مشکلات روحی خودش چهارسال پشت انتظار دفاع نگه داشت؟
در یک کلام ، اگر به ما هم پول هم سطح، دانشجو با رتبه هم سطح، تعداد یکسان ، و....میدادند بی شک بسیار بهترعمل میکردیم.
با سلام
آیا حقوق 4 میلیون با مدرک فوق لیسانس و 15 سال سابقه کار به عنوان کارمند دانشگاه آزاد در کشور تورمی ظلم نیست؟
قانون همیشگی در دانشگاه ازاد:

کار بیشتر هیات علمی در دانشگاه ازاد = حقوق یک سومی و یک چهارمی نسبت به دانشگاه دولتی

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از سرشون هم زیاده
استاد دانشگاه آزاد که ماهی 4ملییون حقوق اش هست به نظرت چه انگیزه ای داره برای آموزش وقت بگذاره باید برود برای امورات زندگی اش شغل دوم پیدا کند این اموال و املاک ملییاردی هم که از شهریه این دانشجویان و یا وقف بدست آمده معلوم نیست برای چه کسی قرار باقی بماند که همه را مجبور به بازخرید کردند
از تابناک بابت انتشار صدای قشر فرهیخته و محجوب اساتید و کارکنان دانشگاه ازاد که اکنون ناجوانمردانه زیر ستم سوء مدیریت ها بدون داشتن هیچ فریاد رسی مظلومانه برای بقا تلاش میکنند ودر عین حال بزرگوارانه صورت خود را با سیلی سرخ نگه میدارند, متشکر و سپاسگزارم. خاضعانه از اولیای امر میخواهم تا این سرمایه عظیم و این بزرگترین دانشگاه جهان اسلام کاملا نابود نشده با اصلاح اساسنامه دانشگاه به داد ان برسند.
در هنگآم صحبت کردن در باره ی ارزیابئ اساتید دانشگاه ازاد منصف باشیم وبنا بر مصلحت مادی و شغلی از زبان دانشجوبه اساتید دانشگاه آزاد توهین نکنیم من کارشناسی خوذ را زنجان و ارشدم را دانشگاه ازادکرج تحصیل کرده ام بعنوان یک دانش اموخته دانشگاه ازاد و دانشجوی معدل الف تمام ق از حقوق اساتیدم دفاع و حمایت کرده و اعلام می کنم در طول تحیلم باسواد ترین و بی ادعاترین اساتید را داشتم بشکند دستی که نمک خورد و نمکدان بشکند .
سلام چرا نظرات را منتشر نمی کنید .
روی سخنم با آنهایی است که با طهرانچی همدست هستند و به اساتید محترم دانشگاه ازاد توهین می کنند اگر دین ندارید حداقل آزاده باشیدبرای پشیزی حقوق ماهیانه بردگی نکنید
با ۲۷ سال سابقه در دانشگاه آزاد اسلامی و مدرک دکترا و هیأت علمی این دانشگاه هنوز منزل مسکونی در خور زحمتی که متحمل شدم را ندارم...مایه تأسف است
پس چرا کسی به فکر کارمندان دانشگاه نیست با مدرک کارشناسی ارشد دریافتی زیر3ملیون دارند جناب ولایتی جناب طهرانچی به فکر اون دنیا هم باشید همه دارند با مدرک ارشد اسنپ کار می کنند که خرجشون دربیاد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی