بازدید 14603
۲

پلیس فتا: دوربین مخفی «بدون مجوز» جرم است

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی و برخورد با تولید کنندگان و انتشار دهندگان کلیپ هایی تحت عنوان" دوربین مخفی جنجالی در فضای مجازی و به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام" که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به این کار می کنند، در کارگروه ویژه پلیس فتا خبر داد .
کد خبر: ۱۰۴۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 13 April 2021

 

به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی افزود: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش‌های متعدد دریافتی از سوی کاربران به پلیس فتا مشخص شد عده ای از افراد با اهداف مختلف از جمله افزایش تعداد دنبال کننده اقدام به تهیه و انتشارکلیپ هایی تحت عنوان" دوربین مخفی جنجالی در فضای مجازی و به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام"با مضامین مختلف از جمله سرقت صوری خودرو و گوشی تلفن همراه اشخاص، بازسازی صحنه های متفاوت قتل و زد و خورد در انظار عمومی و محیط های پر تردد شهری می کنند.

وی ادامه داد: تهیه و انتشار این گونه کلیپ ها که عمدتا بدون اخذ مجوزهای قانونی از دستگاه های ذی صلاح و مربوطه صورت می گیرد، در نگاه و انتشار اولیه باعث ایجاد ترس و جریحه دار شدن احساسات و تشویش اذهان عمومی می شود و پلیس فتا به محض رصد و رویت این گونه کلیپ ها نسبت به شناسایی و برخورد با مجرمان و متخلفان برابر قانون اقدام خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از خصلت های بارز فضای مجازی ایجاد سرگرمی برای کاربران است، تولید محتواهای صوتی و تصویری دارای مجوز، با رعایت هنجارها و ارزش های پذیرفته شده در جامعه هیچ گونه منافاتی با قانون ندارد ولی متاسفانه تعدادی از کاربران با سوء استفاده از شرایط موجود و با اهداف مختلف کلیپ هایی را تولید می کنند که بعضا در آن ها موارد توهین به افراد و قومیت ها نیز دیده می شود که همین امر در بسیاری از موارد باعث اعتراض شدید گروه های مختلف و فرقه های دینی در کشور می شود.

وی افزود: در این رابطه و بر اساس اقدامات عملیاتی و فنی، تعدادی از تولید کنندگان این گونه محتواهای غیر مجاز شناسایی شده‌اند و پس از پاکسازی صفحات آن ها موضوع به جهت تعیین تکلیف قانونی به مراجع قضائی ارجاع شده است و تعدادی از کاربران هم در این رابطه به صورت احضار حضوری و یا تلفنی مورد ارشاد و تذکر قرار گرفته اند.

پاشایی به تمامی کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها توصیه کرد ضمن بهره برداری صحیح از فضای سایبر از انتشار هرگونه کلیپ صوتی و تصویری در تضاد با ارزش ها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی کشور به نحوی که باعث توهین و یا جریحه دار شدن احساسات عمومی در جامعه شود، اکیدا اجتناب کنند.

وی در پایان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده موارد مجرمانه موضوع را به جهت پیگیری از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
اشتباه.
قانون باید تغییر کند. تجسس از افراد حقوقی و شاغل در ادارات حکومتی باید نه تنها منع قانونی نداشته باشد بلکه باید جوایزی برای کشف جرم بدین گونه وضع کرد. فساد و گناه دیگران را بگردن نگیرید. اجازه دهید کسانی که حقوق از بیت المال دریافت می کنند اما به آن راضی نیستند و با فساد، مملکت را به تباهی می کشانند رسوا و مجازات شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
موافقم به شرطی که بتوان همین قانون را برای کلیه افراد جامعه اجرا کرد و مفتخوران و محتکرین و سفته بازان و دلالان و کم فروشان و گرانفروشان را هم تحت این قانون تعقیب نمود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل