بازدید 12537

چرا شاهدان جرم‌های «حسن رعیت» محاکمه نمی‌شوند؟

کسی نمی‌پرسد که این سبک زندگی برای کسی که حداکثر هنرش نشستن بر ترک موتور و به نام انقلاب علیه معترضان برخورد می‌کند از کجا آمده است؟
کد خبر: ۱۰۴۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 13 April 2021

به گزارش «تابناک»، عباس عبدی در اعتماد نوشت: بیایید یک صحنه فرضی را تصویر کنیم. جمعی از افراد در محیطی هستند که می‌بینند یک نفر از دوستان آنان در حال شکنجه یک کودک است. در عین حال نه تنها اقدامی برای جلوگیری از شکنجه کودک نمی‌کنند، بلکه ناراحت هم نیستند و بالاتر اینکه به نوعی کمک و تشویق کرده و خوشحالی می‌کنند. حالا به هر دلیلی تصمیم گرفته شده است که آن شکنجه‌گر محاکمه و مجازات شود، آیا می‌توان آن ناظران شکنجه را از فرآیند محاکمه حذف کرد؟

اصولا در این موضوع متهم اصلی کیست؟ اگر آن شکنجه‌گر می‌دانست که اقدام او نزد دوستانش نه تنها طرفدار ندارد، بلکه مذموم است و موجب برخورد با او خواهد شد، آیا حاضر می‌شد که چنین کاری را انجام دهد؟ اگر بدانیم که آن مجرم، به نوعی تحت حمایت همان افرادی است که شاهد جنایت او هستند و هر کدام به نحوی مسوول تهیه بخشی از امکانات او بوده‌اند، یا اگر کسانی هم قصد برخورد با او را داشته‌اند، آنان از او حمایت کرده‌اند، در این صورت چه خواهیم گفت؟

در این صحنه فرضی، مساله بنیادین نه شکنجه آن کودک به دست آن مجرم، بلکه قبح‌زدایی از شکنجه کودک در میان این جمع است. فراتر از قبح‌زدایی، ارزشمند شدن شکنجه کودک نزد این جمع است و این مساله اصلی و خطرناک است.
کیفرخواست صادره علیه «حسن رعیت» را می‌توان از این زاویه تحلیل کرد. در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که امور پنهانی مردم عادی هم رصد می‌شود و برای حکومت آشکار است. چگونه ممکن است که اقدامات و امکانات حسن رعیت که حتی با ماهواره هم برای افراد عادی قابل دیدن است، وضعیتی آشکار محسوب نشود؟ بخشی از زندگی او مثل یک صحنه تئاتر است که همه می‌توانستند آن را ببینند و کاملا روشن بود. عادی شدن این سبک از زندگی و قبح‌زدایی از آن و مهم‌تر از آن مطلوب و آرزو شدن آن مساله‌ای است فراتر از جرایم احتمالی «حسن رعیت».

اینکه افراد نزدیک و دور و مطلع از زندگی او به خود زحمت ندادند تا بپرسند چنین زندگی اشرافی را از کجا تامین کرده است پرسش کوچک ماجرا است. پرسش مهم‌تر این است که چرا چنین سبکی از زندگی توانسته لانه‌ای برای جذب صاحبان قدرت باشد؟

با محاکمه یا محکوم کردن رعیت هیچ مشکلی حل نخواهد شد.همچنان‌که آن شکنجه‌گر کودک را می‌توان مجازات کرد ولی باید به فهم و اصلاح وضعیتی پرداخت که تعداد زیادی برای صحنه شکنجه سوت و کف می‌زدند و حتی آرزوی آن را دارند یا داشته‌اند که جای مجرم باشند. در حقیقت مساله تغییر مهم در ارزش‌های اجتماعی است که نزد عده‌ای رخ داده است.

اینکه کسی نمی‌پرسد این همه ثروت از کسی که هیچ نوع کارآفرینی ندارد از کجا آمده؟ چگونه: «رعیت» به راحتی «ارباب» شده است؟ کسی نمی‌پرسد که این سبک زندگی برای کسی که حداکثر هنرش نشستن بر ترک موتور و به نام انقلاب علیه معترضان برخورد می‌کند از کجا آمده است؟ کسی نمی‌پرسد که چرا این همه افراد صاحب قدرت به آنجا رفت و آمد داشته‌اند و هیچ احتمالی از ضدیت آن زندگی با قوانین و ارزش‌های رسمی نمی‌داده‌اند و خیلی هم از داشتن این رابطه و رفت و آمد مشعوف بوده‌اند؟

بدون پرداختن به این وجه از ماجرا و بدون ذکر جزییات از این مهمانی‌ها و روابط در این جهنم آشکار که به غلط بهشت گمشده نامیده‌اند، رسیدگی به اتهامات «رعیت» موضوعی بسیار کم‌اهمیت و فرعی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
دلت خوشه!
سایت محترم تابناک
استدلال و نوشتار آقای عبدی بسیار خوب و دقیق هستش خواهشمند است است از منظر حقوقی توسط اساتید بررسی شود چراکه اگر چنین مطلبی موثق و قابل اتکای حقوقی باشد در خیلی از موارد و مقاطع دیگر هم قابلیت تعمیم دارد از جمله وقایع دهه60 و دوستان خود آقای عبدی و البته خود ایشان
خودتون رو گول نزنید مشکل حسین رعیت و بابک زنجانی و شهرام جزایری و وحید مظلومین و خاوری و ... نیست مشکل سیستمی است که حسین رعیت ها و بابک زنجانی ها رو می سازه
تا وقتی این ساختار درست نشه فقط اسم مفسد ها عوض میشه ولی فساد ریشه دار تر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
الان مظلومین و اون رفیقش محمد سالم اعدام شدند اگه سلطان سکه این ها بودند چرا بعد از اعدام این ها همچنان سکه به چند برابر شدن ادامه داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
نه عزیز مشکل اینه که امثال این اقایان که نام بردید سپر بلای یه عده دیگه هستند که هیچ کجا نامی ازشون نیست اینها هم چند صباحی با پادویی بزرگترها حال میکنند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
دقیقا همینطوره دقت کردید که صدا و سیما و خیلی از ارگانها حرفی از حسن رعیت نمیزنند . دلیل دارند و امید البته
بسیار عالی بود.
بهرام که گور میگرفتی همه عمر/ دیدی که چگونه گور بهرام گرفت
چون‌ اصلا کی جرات داره بپرسه تا وقتی این بابا مسلط بود دو سوت پنبه ات را میزد بقیه چیزها هم از این بد تر
این تازه رعیتشونه،ببین اون اربابشون چیکار میکنه؟؟
رعیت دکوره ببین پشتش کیه
هر چند که منتشر نمی کنی
چیزی نمیگم چون سایت های منفعل جرات نشر حقایق رو ندارند فقط باید تعریف کنی تا نظرت رو درج کنن وگرنه صحبت در مورد این آقا و حامی هاش زیاد است
ستاد امر به معرف و نهی از منکر فقط کارش ایراد به حجاب شده متاسفانه در برابر فساد رانت و دزدی صدایش در نمی آد
افرادی که با ایشون رابطه داشتند خیلی خیلی مقصرند تا ایشون
دم از مسلمانی و انقلابی گری زدن شده ظاهر ماجرا متاسفانه
رعیت وزنجانی وباقی این اقایان گماشته همون شاهدان و

کسانی که از دور نظاره گره انها هستند میباشند.این بیچاره ها ابزار دست قدرتهای هستند که هیچ وقت نامی از انها برده نمیشود.
اینها بازی های دم انتخابات است این فرد تبریه خواهد شد می خواهند به مردم بگویند ما کاندید ریاست جمهوری هستیم و با فساد مبارزه می کنیم
مشکل اساسی این است که هر کسی که ادای سوپر انقلابی دو آتشه در بیاورد دیگه کی می تونه اونو زیر سوال ببره؟ نفوذ از همین جا شروع می شود
ایشون ارزشی هستن
نزدیک انتخاباته و تابناک تمام نظرات مخالف را پخش میکنه .انتخبات که تمام شد دوباره سانسور ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها