بازدید 5914

نجات جان مادر باردار قشمی

تلاش و اقدامات بموقع تیم تخصصی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) منجر به نجات جان مادر باردار قشمی شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰ 13 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از قشم، رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم گفت: مادر باردار با سن حاملگی ۳۶ هفته و در ششمین بارداری خود که توسط اورژانس ۱۱۵ شهر سوزا به علت تنگی نفس و درد شدید قفسه سینه به این مرکز درمانی اعزام شده بود، توسط متخصص زنان و زایمان پذیرش و با توجه به وضعیت بیمار سریعاً توسط متخصص قلب و عروق معاینه و اکو قلب صورت گرفت که تنگی شدید دریچه آئورت محرز شد.

دکتر مریم هروآبادی افزود: با توجه به وضعیت بیمار جلسه اضطراری با حضور متخصصین قلب و عروق، متخصص زنان و زایمان، مترون و مسئول بلوک‌زایمان تشکیل شد و همزمان درخواست اعزام بیمار به بیمارستان شریعتی بندرعباس نیز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس بیمارستان قشم گفت: در جلسه اضطراری در مورد روش ختم بارداری و اقدامات درمانی قبل، در حین و بعد از زایمان تصمیم گیری شد که خوشبختانه منجر به پیشرفت زایمان طبیعی تحت مراقبت شدید تیم تخصصی گردید.

دکتر بهشتی متخصص زنان و زایمان بیمارستان قشم و سرپرست تیم درمان نیز با توصیه به انجام مشاوره قبل از بارداری گفت: بانوانی که قصد بارداری دارند حتماً از متخصصین در این حوزه مشاوره‌های لازم را دریافت نموده و از بیماری‌هایی همچون بیماری‌های قلبی، کم خونی، دیابت، فشارخون، اختلالات تیروئیدی، سن بارداری (زیر ۲۰ و بالای ۳۵ سال)، کمبود ویتامینها، فولات و املاح ضروری که می‌توانند برای سلامت جنین و مادر در طی دوران بارداری خطراتی را در پی داشته باشند اطلاعات کافی کسب نمایند.

دکتر هروآبادی از اعضای تیم تخصصی این زایمان؛ دکتر ساغر بهشتی متخصص زنان و زایمان، دکتر احمد مسعودی و دکتر طاهره آفاق نیا متخصصین قلب و عروق، مریم سعیدی مسئول بلوک‌زایمان و تمامی پرسنل مامایی که باعث نجات جان مادر و نوزاد شدند، تشکر و قدردانی نمود و حال عمومی مادر و نوزاد را رضایت بخش خواند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل