بازدید 6893

تأکید ظریف بر پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در دیدار مشاور امنیت ملی عراق ضمن تأکید بر پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی عراق، گفت: نیرو‌های بیگانه باید منطقه را ترک کنند.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹ 12 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «قاسم محمد جلال الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (دوشنبه) با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق با تاکید بر اولویت ایران برای گسترش مناسبات با همسایگان، از عراق به عنوان کشوری که پیوند‌های متعددو فزاینده‌ای با ایران دارد یاد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: ایران همواره برای استقلال، امنیت، تمامیت ارضی و حاکمیت یکپارچه عراق احترام قائل بوده و از نقش سازنده آن در مناسبات منطقه‌ای استقبال می‌کند.

* نیرو‌های بیگانه باید منطقه را ترک کنند

ظریف تاکید کرد: امنیت منطقه به دست کشور‌های منطقه تامین می‌شود و نیرو‌های بیگانه باید منطقه را ترک کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: اهمیت پیگیری پرونده شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نزد برادران عراقی مشهود است و ما هم بر این اقدام عراق تاکید داشته و همکاری‌های فیمابین در این خصوص می‌تواند گسترش یابد.

گفتنی است شهید قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد حمله تروریستی از سوی آمریکا قرار گرفت و به شهادت رسید.

* عزم عراق برای گسترش مناسبات همه جانبه با ایران

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار بر عزم عراق برای گسترش مناسبات همه جانبه با ایران تاکید کرد و از حمایت‌های ایران در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد.
مشاور امنیت ملی عراق که به دعوت علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به تهران سفر کرده، ظهر امروز نیز با شمخانی دیدار و گفتگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار همتای عراقی با بیان اینکه از دولت عراق در خصوص پیگیری ترور شهید سلیمانی انتظار بیشتری داریم، گفت: اطلاعات موثقی وجود دارد که آمریکا با حمایت از داعش و جابه‌جایی آن‌ها در مناطق مختلف عراق، در تلاش برای زمینه سازی تداوم حضور خود در این کشوراست. 

این نخستین سفر الاعرجی به ایران پس از تصدی این سمت است. الاعرجی از تیرماه ۱۳۹۹ به جای فالح الفیاض (مشاور سابق امنیت ملی) عهده‌دار این سمت شد. فالح الفیاض که تا پیش از این حکم سرپرستی سرویس امنیت ملی را نیز بر عهده داشت، عهده‌دار ریاست سازمان الحشد الشعبی شد.

الاعرجی بعد از این سمت، تقویت روابط بغداد با همسایگان مطابق با منافع ملت و کشور عراق را از جمله برنامه‌های اصلی خود در این مسئولیت خواند.

«قاسم الاعرجی» وزیر کشور در دولت «حیدر العبادی» و از فرماندهان سازمان بدر بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی