بازدید 5682
۳

ورود دومین دوز واکسن چینی سینوفارم به عراق

شبانگاه یکشنبه دومین دوز واکسن چینی سینوفارم به فرودگاه بغداد وارد و تحویل وزارت بهداشت عراق شد. عصر امروز محموله ای از واکسن فایزر آمریکایی نیز به عراق رسیده بود.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 12 April 2021

به گزراش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزیر بهداشت عراق حسن التمیمی از ورود دسته جدید واکسن چینی سینوفارم از طریق فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد.

التمیمی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد امروز یکشنبه مقدار دویست هزار دوز به عراق رسیده "و یک برنامه یکپارچه برای رساندن واکسن به تمام استانها و اقلیم کردستان آماده شده است."

وزیر بهداشت عراق اظهار داشت که واکسن ها در دسترس همه شهروندان عراقی است.

وی همچنین با اشاره به سهل انگاری شهروندان در عدم پایبندی به دستورالعمل های بهداشتی از افزایش تعداد مبتلایان کرونا سخن به میان آورد و توضیح داد که تنها راه حل برای غلبه بر بیماری همه گیر همکاری با نهادهای بهداشتی است و دریافت واکسن "پشتیبانی بزرگی برای ریشه کن کردن ویروس است".

به گزارش ایرنا امروز درحالی محموله ای از واکسن آمریکایی فایزر نیز به عراق تحویل داده شد که اولین محموله واکسن از سوی مجمع کواکس به بغداد، هفتم فروردین ماه جاری به دست وزارت بهداشت عراق رسید.

اسفندماه سال گذشته نیز دولت چین ۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به عراق اهدا کرد و قرار شد بغداد ۲ میلیون دوز دیگر از چین خریداری کند.

وضعیت کرونا در عراق باعث شده که بغداد و اربیل دو شهر بزرگ این کشور در روزهای اخیر محدودیت های شدیدی وضع کنند.

وزارت بهداشت عراق روز یکشنبه اعلام کرد که ۶ هزار و ۷۹۱ مورد جدید ویروس کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده که تعداد کلی مبتلایان از زمان شروع انتشار در عراق را به ۹۲۴ هزار و ۹۴۶ مورد رساند.

همچنین ۳۵ مورد فوت جدید و ۵هزار و ۱۹۰ بهبودیافته از روز قبل ثبت شد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت عراق تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۹ نفر حداقل یک دوز واکسن یا هردو دوز را دریافت کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
عراق چه ربطی به ما داره . ایران برای ما مهمه . برای ایرانیان چه کاری کرده اید؟
در رخدادی نادر مقامات بلندپایه بهداشتی چین اعلام کرده‌اند که اثربخشی واکسن‌های ساخت این کشور برای مقابله با ویروس کرونا کم بوده و دولت در حال بررسی ترکیب آن‌ها با هم برای بالا بردن میزان تاثیرشان است.
دیروز 120 هزارتا فایزر امروز هم سینو فارم
نیاد یه روزی که ارزوی عراقی بودن بکنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر