بازدید 15452

تجمع بازنشستگان کارگری مقابل مجلس

بازنشستگان کارگری تهران با حضور مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار پیگیری مطالبات خود توسط نمایندگان شدند.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ 11 April 2021


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، امروز (۲۲ فروردین) از ساعت ۱۰:۳۰ جمعی از کارگران بازنشسته در اعتراض به احکام صادره توسط سازمان تامین اجتماعی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

حاضران در تجمع با بیان اینکه از نمایندگان مجلس درخواست داریم به قانون‌گریزی ورود کنند و اجازه ندهند معاش کارگران بازنشسته تا این حد دچار بحران باشد، خواستار رفع تبعیض و اصلاح احکام حقوقی شدند.

آنها می‌گویند: علیرغم اینهمه وعده و وعید، هنوز دستمزدمان نصف خط فقر است؛ متناسب‌سازی دور اول در افزایش حقوق‌ها منظور نشده و متناسب‌سازی دور دوم نیز اجرا نشده است؛ چه کسی باید به داد ما برسد؟

آنها اعلام کردند: معاش شایسته، درمان رایگان و خدمات حمایتی مکفی، حق کارگران بازنشسته کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲
خوشم میاد یه گل آباد تو این مملکت نگزاشتید
واقعا زندگی یک بازنشسته با چند فرزند و نوه و هزینه های بهداشت و درمان با حقوق ۴ میلیون رنج آوره
حرف حق را میزنن بندگان خدا.
بلاخره تابناک یه واکنش به اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی داد این واکنش خیلی کمه یه گزارش مفصل از قولهای سازمان تامین اجتماعی ازاسفند۹۹ تاصدور احکام ۱۴۰۰ موردنیازخوانندگان تابناک است یه متخصص یه گزارش لطفا
ذرست می گویند. دولت و تامین اجتمایی با زرنگی تمام همسان سازی را در افزایش حقوق سال 1400 حذف کرده اند. طبق مصوبه شورای عالی کار حقوق کارگر ساده در سالجاری حدود 4 میلیون شده که هر ساله همان مبلغ به بازنشسته حداقل بگیر اختصاص می بابد . بنابراین دریافتی که برای کارگران بازنشسته اعلام کرده اند ( و با زرنگی درصد 39 و ... بدر آن اعلام می کنند) فاقد افزایش از محل همسان سازی می باشد.
تا حق خود نگیــــــــــــریم از پا نمی نشینیـــــــــم
همسان سازی صحیح انجام باید گردد
اینقدر این سازمان دست تو جیبش کردن که نه کارگر راضیه نه کارمند سازمان .کارکنانش هم قراره ۴ اردیبهشت تجمع کنن جلوی مجلس.واقعا چرا به مدیریت این سازمان رسیدگی نمیشه.چرا دریافتی تک تک مدیران این سازمان در طول سال گذشته اعلام نمیشه.برای خودشان دارن اما برای بازنشسته و کارمند ندارن و در حال ورشکستگیه.
بندگان خدا سوراخ دعا را گم کردهاند. خود نمایندگان در کارشان مانده اند.
بااین سن وسال باید برای گرفتن حقوخقوق قانونیشون تو این مریضیو کرونا بیان بیرون.چرایکم وجدان وانصاف ندارن مگه حرف غیرقانونی میزنن؟قرار بود همسان سازی بشه ولی راحت زدن زیرش مگه با سه میلیون چهارمیلیون میشه زندگی کرد اگه میشه خودشون چرا حقوقهای نجومی میگیرن؟
رقم اعلام شده در حکم های جدید اصلا هم خوانی با هیچکدام از صحبتها و قولهای داده شده راجع به ترمیم و متناسب سازی و افزایش حقوق ها ندارد.
افزایش حقوق از مردادتا اسفند۹۹که گرفتیم کجا رفت.داخل ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان قید شده .نسبت به حقوق اسفند۹۹ افزایش سنواتی ملاک عمل هست.اومدن پایه حقوق تیر۹۹را مبنا قراردادن و افزایش مردادتا اسفند را کامل حذف کردن.در واقع نه متناسب سازی شده و نسبت به افزایش سنواتی که ۲۶درصد و مبلغ ثابت۲۴۸ هزارتومان بوده کمتر محاسبه شده
تابناک انتظار داشتیم اولین سایتی باشی که به این رویکرد نادرست تامین اجتماعی واکنش نشان بدهد اما متاسفانه....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل