بازدید 9115

نخست‌وزیر کره جنوبی عازم ایران شد

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی از عزیمت «چانگ سیه-کیون» نخست‌وزیر این کشور به سمت تهران برای گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 11 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی از عزیمت «چانگ سیه-کیون» نخست‌وزیر این کشور به سمت ایران خبر داد.

طبق این گزارش، وی برای مذاکرات دوجانبه عازم این سفر شده و انتظار می‌رود در طی سفر سه‌روزه خود درباره راه‌های بهبود روابط تهران و سئول و مسائل دیگر با مقامات ایرانی به گفت‌وگو بپردازد. این دیدار نخستین سفر اینچنینی یک نخست‌وزیر کره جنوبی در ۴۴ سال گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش رسانه کره‌ای، چانگ به محض ورود به ایران قرار است با «اسحاق جهانگیری» معاون رئیس‌جمهور دیدار کند. طبق این گزارش، او همچنین در این سفر با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس و «علی لاریجانی» مشاور مقام معظم رهبری دیدار خواهد کرد.

به گفته دفتر نخست‌وزیری کره جنوبی، همچنین دیداری با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در حال برنامه‌ریزی است.

به علاوه دیدار با مقامات ایران، چانگ همچنین قرار است با مسئولان شرکت‌‌های کره جنوبی که در ایران فعالیت می‌کنند از جمله سامسونگ، ال‌جی و غیره دیدار کند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر از سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به ایران در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین خبر داده بود.

به گزارش فارس، گفتنی است نخست‌وزیر کره جنوبی در این سفر علاوه بر مذاکره با اسحاق جهانگیری، با محمدباقر قالیباف نیز دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد. همچنین دیدار دوستانه با علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری نیز با توجه به پیشینه روابط دو مقام ایرانی و کره‌ای در برنامه این سفر قرار دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه، وی در خصوص موضوعات دوجانبه از جمله موضوع محدودیت‌های غیرقانونی ایجاد‌ شده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی در این کشور به تهران سفر می‌کند.

در همین خصوص سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۱۶ فروردین در نشستی خبری، درباره این سفر اظهار داشت: انتظار داریم نخست‌وزیر کره جنوبی که عازم ایران است، راه‌حل‌ها برای آزادسازی منابع مسدود شده ایران در کره را با خودش بیاورد. این موضوع روابط دوجانبه را در یکی دو سال اخیر شدیدا تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی گفت: این سفر می‌تواند در ارتقای روابط و برخی سوء تفاهمات کمک کند و امیدواریم نخست‌وزیر کره با دست پر و با راه‌حل‌های اجرایی و عملیاتی وارد ایران شود.

لازم به ذکر است نفتکش کره‌ای که چندی پیش به خاطر تخلف محیط زیستی در آب‌های ایران توقیف شده بود نیز روز جمعه با دستور دادستانی آزاد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
طرف پول گرفته نگه داشته حالا می خواد برداره برای خودش

یخچال و تلویزیون و ... به ایرانی ها بفروشه و باز کارگر ایرانی رو بیکار کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
الان کارگر ایرانی خیلی کار داره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
آخه اون مقدار پول، پول چند تا یخچال و فریزر. و اینا میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

خوبه آدم کمی فکر کنه و حرف بزنه
مگر حضور دارند"با مسئولان شرکت‌‌های کره جنوبی که در ایران فعالیت می‌کنند از جمله سامسونگ، ال‌جی و غیره دیدار کند"!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
چند روز پیش هم معاون دادستانی فعالیت مجدد این دو شرکت را ممنوع کرد، حالا با این حرف متناقض هست
اگر پاچه خواری آنها را قبول کنید خیانتی دوباره به کشور کرده اید..باید ادب شوند..
کره زمانی که هنوز تحریم های آمریکا قطعی نشده بود پیشدستی کرده بود و به استقبال تحریم رفت و اکثر شرکت های کره ای از ایران خارج شدن. الان هم دیدن که آمریکا میخواد دوباره به برجام برگرده و دوباره ایران میتونه با دنیا معامله کنه، سریع اومدن که دوباره ال جی و سامسونگ و هیوندایی و کیا و ... رو بتونن برگردونن ایران!!
به غلط کردن افتادن اومدن دست بوسی
قلم پاشو باید خرد کرد زمان ترامپ اینقدر نامردی کردند برای ترامپ خوش رقصی کردند حالا انگار نه انگار اتفاقی افتاده است و کاری کرده اند
برجام نهایی شده اینا پیداشون شده
بابا اگر قرارداد اقتصادی میبندین با خود امریکا ببندین که بعدا اگه خواست تحریم کنه خودش متضرر بشه
بهتر است مسئولین ایرانی هوشیار باشند و بجای کالای نهایی از کره ، قطعات مورد نیاز داخلی ، و فناوری و کارخانه از کره با پول های خود واردد کنند. همچنین واکسن حتما به دوز بالا وارد کنند. ضمنا می توانید مقداری خودرو هم وارد کنید که این خودرو سازان داخلی یک رقیب خارجی هم داشته باشند البته با رعایت تعرفه کافی.
مواظب باشید مثل دفعه قبلی که نخست وزیر ژاپن امد یک دفعه برای خراب کردن روابط یک خرابکاری چیزی انجام ندهند.... مواظب باشید !
اگر مراودات با کره جنوبی و ژاپن هم در کنار مراودات با چین باشد کسی ایرادی نمی گیرد. مشکل اینجاست که عده ای پای همه را بریده اند و می خواهند مثل کره شمالی کشور فقط وابسته به چین کمونیست باشد
بلاخره توقیف کشتی کره ای نتیجه داد...

البته اسمش توقیف نیست چون سانسور میشه ار اون کلمه استفاده نکردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر