بازدید 19464
پیمانه اقتصادی

وزیر اقتصاد دولت دهم: ده برابر شدن قیمت دلار، نتیجه برجام بود/ رییس مجلس: تعادل قیمت‌ها با پیش خرید مصالح ساختمانی در بورس کالا/ یک مقام مسئول: قیمت فعلی گندم به تولید ضربه می‌زند/ چرا بورس قرمزپوش شده است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند نزولی شاخص بورس همچنان ادامه دارد، بورس باید در اولویت برنامه کاری نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری باشد، سهام اپل جهش کرد، بیتکوین روی سرعت گیر، قیمت جهانی طلا افت کرد، اما به رشد هفتگی دست یافت، قیمت نفت خام افت کرد و آخر هفته طلایی دلار در معاملات جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 10 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند نزولی شاخص بورس همچنان ادامه دارد، بورس باید در اولویت برنامه کاری نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری باشد، سهام اپل جهش کرد، بیتکوین روی سرعت گیر، قیمت جهانی طلا افت کرد، اما به رشد هفتگی دست یافت، قیمت نفت خام افت کرد و آخر هفته طلایی دلار در معاملات جهانی را در بر دارد.

 

روند نزولی شاخص بورس همچنان ادامه دارد!

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته ای که گذشت (چهارشنبه، ۱۸ فروردین ‌ماه) با ۴۵ هزار واحد کاهش به عدد یک میلیون و ۲۴۹ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته قبل آن، نزدیک به ۳.۶ درصد افت داشت. حال در بازار امروز و در دقایق ابتدایی شروع فعالیت بورس، شاخص کل با کاهش بیش از پنج هزار واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر

چرا بورس قرمزپوش شده است؟

حدادی کارشناس بازار سرمایه به روند معاملات بورس در هفته ای که گذشت اشاره کرد و افزود: بیشتر کارشناسان معتقد بودند که معاملات بورس بعد از تعطیلات نوروز با تغییر مسیر همراه می شود و ضمن قرار گرفتن بر مدار صعودی شاهد افزایش حجم و رونق معاملات این بازار خواهیم بود. وی با تاکید بر اینکه بازار هفته گذشته در حالی به معاملات خود ادامه داد که زمینه افزایش هیجان در رفتار معامله گران را ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: معاملات بورس در سومین هفته فروردین ماه با روند نزولی آغاز شد و هر چه به پایان هفته نزدیک تر شدیم شاهد کاهش بیشتر حجم معاملات و افزایش تعداد صف های فروش در بازار بودیم. کاهش حجم معاملات به گونه ای پیش رفت که حجم معاملات بورس و فرابورس در روز چهارشنبه به رقمی حدود یک هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان رسید، با توجه به این عدد در هفته ای که گذشت، یکی از کمترین ارزش معاملات روزانه را از دی ماه سال ٩٨ تا کنون تجربه کردیم. اکنون براساس پیش بینی های صورت گرفته نمی توان در کوتاه مدت شاهد روزهای چندان پر رونقی در معاملات بازار سرمایه باشیم. به نقل از ایرنا، حدادی به عواملی که تاثیرگذار بر شتاب روند نزولی بازار بودند اشاره کرد و اظهار داشت: موضوعاتی که این روزها بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و باعث نزول بیش از حد معاملات بورس شد، نبود نقدینگی و عدم ورود سرمایه های مردم به این بازار بوده است. فشار فروش از دیگر عواملی است که به شدت روند بازار را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به فروش و خروج هیحانی سهامداران از بازار شد. بحث مذاکرات هسته ای در هفته ای که گذشت، بیش از هفته و روزهای های گذشته مطرح شد که این امر در احتیاط سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس بی تاثیر نبوده است.

بورس باید در اولویت برنامه‌ کاری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باشد

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نامزدهایی که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران را دارند، باید بازار سرمایه را به واسطه تاثیر این بازار بر اقتصاد کشور در اولویت قرار دهند. /ایرنا

سهام اپل جهش کرد

سی‌ان‌بی‌سی: میانگین صنعتی داو جونز در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) نزدیک به ۳۰۰ واحد جهش کرد تا در یک رکورد تاریخی جدید به کار خود پایان دهد. خوش‌بینی به بازگشت اقتصادی آمریکا باعث شد تا این هفته وال‌استریت به سود بزرگی دست پیدا کند. میانگین صنعتی داو جونز ۲۹۷.۰۳ واحد جهش کرد تا به رکورد ۳۳٫۸۰۰.۶۰ واحد برسد. اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۸ درصد رشد تا برای سومین روز متوالی رکوردشکنی کند. این شاخص در ۴٫۱۲۸.۸۰ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک با ۰.۵ درصد افزایش در ۱۳٫۹۰۰.۱۹ واحد بسته شد. سهام مرتبط با بازگشایی اقتصاد پیشتاز رشد سهام بودند. سهام شرکت کارنیوال ۲.۶ درصد جهش کرد و سهام جنرال الکتریک و جی‌پی مورگان به ترتیب ۱ درصد و ۰.۸ درصد رشد کردند. این هفته شاخص داوجونز ۲ درصد رشد کرد، اس‌اندپی ۲.۷ درصد و نزدک ۳.۱ درصد به ارزش خود افزودند. سهام اپل این هفته بیش از ۸ درصد جهش کرد، در حالی که سهام آمازون و آلفابت هر دو بیش از ۶ درصد جهش کردند.

وزیر اقتصاد دولت دهم: ۱۰ برابر شدن قیمت دلار، نتیجه برجام بود

سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم گفت: از روزی که دولت یازدهم کار خود را شروع کرد، به جای اینکه در امتداد توسعه روابط با شرق، توسعه رابطه با غرب را با حفظ سه اصل عزت، حکمت و مصلحت دنبال کند، ارائه نوعی تصویر غیر واقعی و دست نیافتنی با مناسبات را شروع و در عین حال روابط موجود با کشورهای حوزه شرق و حتی حوزه‌هایی مانند آمریکای لاتین و همسایگان را مخدوش کرد. وی تصریح کرد: رفته رفته به سمتی حرکت کردیم، که توسعه روابطمان با غرب را گره زدیم و ملاحظه کردیم که بزرگ‌ترین نتیجه آن، حتی با وجود آنکه کشورهای شرق هم در آن حضور داشتند، به برجام منتهی شد که توافق بسیار شکننده‌ای بود. در شکنندگی آن همین بس که با خروج آمریکا از برجام، مختصر نتایج آن هم به سرعت از دست رفت و حالا چون مناسبات با مشرق و نیز حوزه شرق و کشورهای همسایه و آمریکای لاتین محدود شده بود، آسیب پذیری ما بیشتر شد.  ملاحظه کردیم که نرخ ارز این بار تا ده برابر افزایش یافت؛ به این معنا که اگر در پی تحریم‌های قبلی، نرخ ارز از هزار تومان تا ۳ هزار تومان رسید، این بار از ۳ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و ما بسیاری از پیامدهای سنگین را به همین دلیل تجربه کردیم. /مهر

رییس مجلس: تعادل قیمت‌ها با پیش خرید مصالح ساختمانی در بورس کالا

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تعهد دادیم نام سال برای مجلس زینت تابلوها و سخنرانی‌ها نشود. ‏مجلس در همین چند روز ابتدای سال، قانون «جهش تولید مسکن» برای تولید سالانه  یک میلیون واحد مسکن را تصویب کرد. بر اساس این قانون، زمین‌های دولتیِ احتکارشده پس از شفاف‌سازی، وارد چرخۀ تولید مسکن برای مردم خواهند شد. برای پیش‌بینی پذیر کردن قیمت تمام‌شده، تمهیدات لازم برای پیش خرید مصالح ساختمانی در بورس کالا درنظر گرفته شده است وبرای کاهش هزینه‌ها نیز تخفیف 30 درصدی در صدور پروانه ساخت و پایان کار اعمال خواهد شد. قانون تحول‌آفرین جهش مسکن، می‌تواند موتور پیشران تولید و اشتغال در کشور باشد.

یک مقام مسئول: قیمت فعلی گندم به تولید ضربه می‌زند

مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: قیمت فعلی گندم انگیزه تولید این محصول را از بین می‌برد و به تولید آن ضربه میزند. به نقل از صدا و سیما، محمد بازرگان گفت: در حال حاضر قیمت گندم از جو و ذرت پایین‌تر بوده و تولید این محصول صرفه اقتصادی خود را برای کشاورزان از دست داده است. وی تاکید کرد: با ادامه روند فعلی، تولید دچار چالش می‌شود و دولت مجبور خواهد شد که چندین میلیون تن گندم وارد کشور کند.

آخر هفته طلایی دلار در معاملات جهانی

ارزش دلار جهانی مقابل همه ارزهای مهم افزایش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۵۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۰ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

بیتکوین روی سرعت گیر

ارزش بیتکوین در بین شک و تردیدهای معامله گران از روند روزهای آتی، رشد کمی داشت. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در ادامه روند ورود شرکت های بزرگ به بازار ارزهای دیجیتالی، این بار نوبت به یکی از بزرگ ترین شرکت های چینی رسیده است. طبق اعلام مدیران شرکت میتو، این شرکت ۱۰۰ میلیون دلار در بیتکوین و اتریوم سرمایه گذاری خواهد کرد. این اقدام در راستای تنوع بخشی به دارایی های این شرکت در زمان همه گیری کرونا و کاهش آسیب پذیری به سبد دارایی های نقدی این شرکت انجام می شود.

پس از آن که صرافی کوین بیس موفق شد مجوز عرضه اولیه سهام خود در بورس نیویورک را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کسب کند، حالا دیگر صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی به نام کراکن نیز اعلام کرده که در تدارک عرضه سهام خود در بورس برای سال ۲۰۲۲ میلیاردی است. این صرافی اکنون چهارمین صرافی بزرگ دنیا محسوب می شود و بیش از ۶ میلیون مشتری دارد. جسی پاول- مدیرعامل این صرافی- پیشتر گفته بود بیتکوین پتانسیل رسیدن به یک میلیون دلار را دارد. مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتالی اکنون به چیزی در حدود دو تریلیون دلار رسیده که این به معنای ارزش بازاری معادل ارزش بازار شرکت اپل به عنوان دومین شرکت بزرگ در جهان است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ده ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۸ هزار و ۲۹۴.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۰۷۲.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۲ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۴۴.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۷۶ درصد افزایش

۴- ریپل

قیمت: ۱.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷۳.۰۹ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۱ درصد کاهش

۷- پولکا دوت

قیمت: ۴۰.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۷ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۲۹.۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۲۴.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۱۰ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۳۱.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۷۸ درصد افزایش

قیمت جهانی طلا افت کرد اما به رشد هفتگی دست یافت

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) با رشد سود اوراق قرضه آمریکا افت کرد اما توانست از از لحاظ هفتگی رشد کند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۷ درصد افت کرد و به ۱٫۷۴۴.۰۷ دلار رسید. این شاخص در معاملات روز پنج‌شنبه به بالاترین سطح خود از اول مارس تا کنون رسید و ۱٫۷۵۸.۴۵ دلاری شد. اسپات‌گلد این هفته ۰.۹ درصد رشد کرد. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۸ درصد افت کرد و به ۱٫۷۴۴.۸۰ دلار رسید. سود اوراق قرضه آمر یکا و متعاقب آن دلار از پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود بازگشتند تا میل به خرید طلا در بین سرمایه‌گذاران کاهش یابد. قیمت هر اونس نقره ۰.۸ درصد افت کرد و به ۲۵.۲۳ دلار رسید.

قیمت نفت خام افت کرد

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) در حالی افت کرد که چشم‌انداز افزایش عرضه نفت خوش‌بینی به رشد تقاضا را خنثی کرد. در حالی که انتظار می‌رود، با افزایش توزیع واکسن کرونا در جهان به زودی شاهد بازگشت تقاضای نفت خام باشیم؛ اما توافق اعضای اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت در آینده نزدیک باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲۵ سنت افت کرد و به ۶۲.۹۵ سنت رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم ۰.۲۸ سنت یا ۰.۴۷ دلار افت کرد و به ۵۹.۳۲ دلار رسید. شاخص برنت این هفته ۲ درصد سقوط کرد؛ اما با این حال فاصله خود را با رکورد پایین ۶۰.۴۷ دلاری که ۲ هفته قبل به ثبت رسانده بود حفظ کرد. شاخص نفت آمریکا هم این هفته با سقوط ۳ درصدی روبه رو شد.

افت واردات رسمی نفت چین با افزایش خرید نفت از ایران

شرکت ارائه خدمات تحلیلی انرژی، اویل‌اکس اعلام کرد، واردات رسمی نفت چین در ماه مارس ۸.۸۱ درصد سقوط کرده و به ۱۱.۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که علت آن برقراری جریان بزرگ نفت ایران به سوی چین است که در این داده‌ها نیامده است. در هفته‌های اخیر، گزارش های مختلف حاکی از این است که چین واردات نفت خام خود از ایران را به طور قابل‌توجهی افزایش داده است. این افزایش واردات به قدری بوده که بنادر استان شاندونگ چین که بیشتر پالایشگاه‌های مستقل در آن قرار دارند با ازدحام و ترافیک شدید نفتکش‌ها روبه رو شده‌اند. طبق برخی تخمین‌ها در ماه مارس چین روزانه بین ۸۵۶ هزار تا ۱ میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است که این بیش از دو برابر مقدار این واردات در ماه فوریه است. تخمین‌های اویل‌اکس نشان می‌دهد که در ماه مارس واردات نفت چین از کشورهای خاورمیانه به جز ایران با بالاترین افت ماهانه روبه رو شده و بیشترین کاهش واردات مربوط به عراق و عربستان سعودی بوده است. تحلیل‌گران این شرکت بر این باورند که توافق مشارکت استراتژیک بلندمدت چین و ایران تأثیر مهمی در این رابطه داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
مقامات برای چه کسانی در توئیتر توئیت می زنند!؟ واقعا متوجه نیستند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
ایشان حالا طلبکار و منتقد هم شده است ؟
بابا شماها دیگه کی هستید ؟
دلار ده برابر نشده سه هزار پانصد برابر شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
مرسی .
آقای وزیر احمدی نژاد، این کارهایی که شما با اقتصاد مملکت کردید باعث شد زمان روحانی ارز 10 برابرشه

نه تولید داخلی با کیفیفت داشتین نه ذخیره ارزی درست حسابی و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
پس چطور تو 4 سال اول روحانی دست نخورد ؟
اقای حسینی شمارا هم دیدیم برنامه و بودجه تعطیل کردید و بودجه کل کشور را روی یک برگ a4 می نوشتید یک ادم کاربلد نشان بدید تا کار را به اون بسپارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
یادم میاد زمانی که در دولت دهم ایشون (سید شمس‌الدین حسینی ) وزیر اقتصاد دولت دهم بودند و قیمت دلار رفت بالا ، دعوت صدا و سیما رو جهت پاسخگویی نپذیرفتند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
اکر برجام موجب بالارفتن دلار شده ، مسبب برجام کسی بود که 6 قطعنامه شورای امنیت و تحریم هار را در دامان ایران گذاشت
تنها قوانینی که سریع تصویب و اجرا می شوند که در آن قوانین از مردم مالیات و جریمه دریافت شود بورس کالا، بورس آهن، بورس ...... یک ریال هم قیمت ها را کاهش ندادند بلکه قیمت ها بیشتر هم شدند حالا قرار است با بورس مصالح ساختمانی ............
برجام نتیجه چه بود؟
بطور کلی مسئولین ما منتظر میمونن تا یکی بیاد کار رو از اونا خرابتر کنه تا بیان بگن دیدید از ما بدتر بود فلانی...
بورس کالا بلای بزرگ اقتصاد ایران است. بورس کالا محلی برای جولان دلالان حرفه ای و انحصار خرید و سپس فروش به قیمت های بسیار بالاست. در کشوری که هیچ شقاقیتی وجود ندارد بورس فقط محل سفته بازی و رانت خواری عده ای شده است. اگر بورس خوب عمل کند که تولید کننده داخلی نباید قیمت مواد اولیه داخلی را تا سه برابر قیمت محل تولید بخرد. همه اقتصاد کشور گرفتار انحصار و امضاهای طلایی است و با این و ضع هیچ امیدی به بهبود اوضاع نیست. مجلس هم فقط شعار می دهد .
وزیر اقتصاد دولت دهم: ۱۰ برابر شدن قیمت دلار، نتیجه برجام بود

درزمان حکومت جنابعالی و احمدی نژاد قیمت دلار سه برابر شد نتیجه چی بود آقای وزیر اسبق؟!!!
اقای حسینی ۴ برابر شدن دلار در دوران شما طی ۶ ماه نتیجه چی بود
یه جوری صحبت میکنه انگار زمان وزارت خودش مملکت گل و بلبل بود و تورم منفی داشتیم.
جناب حسینی اگه در دولت شما تحریم دلار رو از هزار به 3750 تومان رساند و در دولت جدید به 30 هزار تومان پس تحریم شدید تر بوده، این خیلی ساده س. بنابر ادعای رستم قاسمی در تلویزیون فقط در سال 91 و 92 بالغ بر 160 میلیارد دلار نفت فروختن در صورتی که این دولت در تحریم سخت دوسال گذشته که دلار ده برابر شد روزی 300 هزار بشکه نفروخته و همونم پولش بلوکه شده، خب معلومه وقتی دلاری تو بازار نباشه قیمتش بالا میره جناب اقتصاددان، این حرف خودتونه که گفتین وقتی عرضه ی دلار کم باشه تقاضا قیمتش رو بالا میبره
آقای وزیر سابق ! یادمان نرفته در دوران وزارت درخشان شما بهای دلار ثانیه ای بالا میرفت و اصطلاح " الان یا الان ؟! اهنگام استعلام قیمت دلار باب شد ! و بهای دلار 10 برابر شد پس بهتره حداقل شما در این مورد اظهار نظر نفرمایید !
نتیجه برجام افزایش قیمت دلار نبود دلار را در بازار ارز به قیمت گزاف فروختن و جیب مردم را خالی کردن و همچنین حقوق های نجومی
....گندم و آب استراتژیکترین محصول بشرهستند و نباید در کیفیت کمیت آنها خللی وارد شود...
تمام بدبختی های ما از زمان معجزه هزاره سوم شروع شد.
نه برادر 10 برابر شدن قیمت دلار برای ان بود که 800 میلیارد دلار درامد نفتی دوران شما به جای تزریق در زیر ساخت های اقتصاد کشور صرف انجام کارهای پوپولیستی و حیف و میل شد.مملکتی که رشد اقتصادی و درامد از تولید واقعی نداشته باشد سقوط ارزش پول ملی آن قطعی است.
آقا شما رو هم دیدیم . که چقدر ملت رو عذاب دادید .
اصلا قبح این داستانها رو تو زمان شما دیدیم که ریخته شد .
هر چی که فکرش رو نمی کریم تو دولت آقای احمدی نژاد اتفاق افتاد .
حالا یکی بیاد جمعش کنه ...
یک سوال از آقای حسینی داشتم،
لطفا بصورت مستدل بفرمایید اگر برجام نبود در وضعیت کنونی قیمت دلار چند برابر بوده و وضعیت نرخ ارز الان به چه شکل بود ؟
در تمامی دوره های ریاست جمهوری بعد از انقلاب شاهد رشد بالای قیمت دلار بوده ایم پس لطفاً هیچ مسئول سابق یا جدیدی نظر ندهد.
چرا در این اوضاع بورس سامانه سجام سود شرکتها رو به حساب افراد واریز نمی کنه؟ این کار رو که حداقل می تونند بکن که مردم ناراضی ناراضی تر نشن....
شما چند کلمه هم در مورد ۸۰۰ میلیارد دلار درامد نفتی و دکل های گم شده هم صحبت می کردید بهتر می شد.
آقای وزیر احمدی نژاد، شکوفایی اقتصاد در زمان جنابعالی شهره خاص و عام است چرا نمی گویید همین برجام در سال سال ابتدایی دولت جاری بود که از افزایش لجام گسیخته نرخ ارز جلوگیری کرد
آقای وزیر احمدی نژاد
نقش اختلاسها چقدر است؟
قبول دارم نبود برجام به ما خیانت کرد. اگر نبود الان جنگ شده بود ترکونده بودنمون شده بودیم مثل عراق کم کم میساختنمون با کله دنیا مراوده داشتیم ارزش پولمون بالا میرفت.
مالیات ارزش افزوده رو تو استارتشو زدی همین مالیات ترزش افزوده اتیش زد به جون مردم و اقتصادو نابود کردو انتظارات تورمی ببار اورد...
بورس درسال ۱۴۰۰ هم مثل سال قبلش روندنزولی دارد و دستکاری در دامنه نوسان روزانه و تبلیغات شبانه روزی ومصاحبه ها و پیشبینی های سفارشی برخی کارشناسان که شاخص کل تا اردیبهشت وخرداد به فلان میزان خواهدرسید هم نتوانست جلوی سقوط انرابگیرد
باادامه روند مثبت مذاکرات وکاهش قیمت ارز این روندنزولی بیشتر هم خواهدشد
پیش خرید مصالح در بورس یعنی کمبود آن برای سایرین که به بورس دسترسی ندارند ، یعنی ایجاد یک بازار سیاه جدید و گران شدن کالا
با آقای حسینی کاملا موافقم
شما با این کار یارانه آقای حسینی دولت دهم یازدهم دوازدهم را در دور باطل قرار دادی و همیشه کسری بودجه تورم روبه بالا می رود و این یک دور باطل است با این یارانه شما
آقای وزیر ،حداقل یک دلیل قانع کننده بیاورید که من بیسواد قانع بشم علت گرانی ارز برجام بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
تاثیر تبلیغ روانی که آب آشامیدنی ما رو هم به آن گره زد در ذهن مردم ، و وقتی برجام پاشید خیلیها ریختند برای تبدیل ریال به ارز و مسکن و طلا
نتیجه خروج آمریکا از برجام بود
جناب حسینی دعوای دو جناح باعث تخریب اقتصاد شد
والسلام علی من الطبع و هدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
دانشمند! والسلام علی من‌اتبع الهدی.
ii
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
اصل مطلب درست است ۱۹ میشه از ۲۰
برجام دلار رو از 3000 تومن به 30000 تومن رسوند. قبول
چه چیزی دلار رو از 7 تومن به 3000 تومن رسوند؟
واقعا متاسفم تحلیل به شدت آبکی و بدون منطق
باسلام.
خالا که الحمدالله صادرات نفت به کشور دوست و برادر چین، افزایش یافته پس حتما شاهد گشایش اقتصادی و کنترل ابرتورم خواهیم بود.
ولی نمیدونم چرا بعد از اینهمه شکستن رکوردهای تورمی، تازه غول تورم بیدار شده و میخواد این اقتصاد ورشکسته رو هم ببلعه!
خدا عاقبتمان را در سال جدید و قرن جدید بخیر کند....
آقای حسینی علت همراهی روسیه و چین باایران در مورد برجام چیست؟
پنج برابر شدن دلار با آن همه در آمد ارزی در زمان شما نتیجه چه بود آقای حسینی
آقای وزیر اقتصاد در فاصله تصویب برنامه تا خروج آمریکا را ظاهراً ندیدید که نرخ تورم به ده درصد رسید
چقدر دروغ به خورد مردم می دهی.
جالبه اقای حسینی از عملکرد در دوره وزارت خودش یه توضیح بده
آقای قبلا وزیر!
رئیس شما با دنیا فرمودن اونقدر قطعنامه بدید تا قطعنامه دونتون پاره بشه! پرونده ایران رفت شورای امنیت و علیه کشور قطعنامه هایی صادر شد که هرچی زور میزنن حداقل اجرای اونها رو متوقف کنند نمیتونن!
بعد شما میایی ابراز فضل میکنی؟! باید برای دورانی که مسئولیت داشتید از مردم عذر خواهی بکنید! حداقل حرف نزنید!
جناب وزیر اقتصاد دولت دهم! اولا از دکل نفتی چه خبر؟ دوما تا وقتی برجام بود که دلار ثابت مانده بود و همین نشان از نقش کاملا مثبت برجام در اقتصاد ایران دارد! وقتی آمریکا خارج شد برجام عملا تمام شد و پول ملی روز به روز سقوط کرد که همین هم باز نشان از نقش مثبت برجام دارد! پس با کلمات بازی نکنید چون شما امتحان خود را پس داده اید...
رفتن پرونده ایران در سازمان ملل زیر منشور هفت نتیجه چه بود ؟؟؟ هشتصد میلیارد درآمد نفتی دوران شما صرف چه شد ؟؟؟
جناب وزیر محترم سابق اقتصاد می فرماید ده برابر شدن قیمت دلار نتیجه برجام است . اگر یک شهروند عادی این حرف را بزند ایرادی بر او وارد نیست ولی وقتی یک مسئول که زمانی جزو تیم اقتصادی دولت بوده چنین حرفی میزند باعث یأس و ناامیدی است . ایشان اثر نقدینگی افسار گسیخته ی کشور را یا قادر نیست ببیند و یا سیاسی کاری میکند . کسی منکر آثار تحریم و اشکالات مدیریتی اوضاع نیست اما وجدان حکم میکند وقتی قضاوتی میکنید باید منصف باشید ، وقتی موضوعی را نقد میکنید به جنبه های مثبت آن هم اشاره ای داشته باشید . هرکس که کار میکند ایراد و اشکال هم خواهد داشت . نقد و بررسی باید علمی ، تاحدامکان دقیق و دور از سیاسی کاری باشد .
جناب آقای حسینی، وزیر اسبق محترم، همه مردم آگاهند. نیاز نیست افاضه کنید. ما زمان احمدی نژاد را یادمونه،دلار ۶۰۰ تحویل گرفت، دلار ۳۳۰۰ پس داد. پس نیاز به یادآوری نیست. شما استارت زدید
کلا دوره احمدی نژاد دوره حاشاست. قیمت دلار وابسته به کوچک شدن اقتصاد ایران تحریمهای آمریک و نپذیرفتن پروتکلهای مالی است. در این دو تای آخر احمدی نژاد ومشاورینش تاثیر مستقیم داشته اند.ادلی بیماری مزمن اقتصادایران است که باعث می شود هر پنج تا شش سال قیمت دلار دو برابر شود.
اخه اين چه وزيرى بوده ، اگه برجام نبود دلار الان ٣٠ برابر شده بود
با انهمه قطعنامه و فصل هفت سازمان ملل
آقای وزیر اقتصاد سابق. علت افزایش بی سابقه دلار در دوره ریاست شما چی بود؟ عدم برجام یا چیز دیگر.
آقای قالیباف که باتجربه ای که درشهرداری تهران کسب کرده اندخوب میدانندکه رونق ساخت وسازموتورمولداقتصادیک کشوراست ولی شمااکنون رئیس مجلسی هستیدکه باتصویب
قوانینی مانع سرمایه گذاری درچنین کارتولیدی باارزشی میشود مثالی عرض کنم اینجانب مالک یک منزل نسبتابزرگ ًو
قدیمی باکهنگی بیشترازپنجاه سال و موروثی پدری هستم که
دوواحداست واینجانب وفرزندم ساکنیم یک فامیلی داریم درخارج ازکشورکه وضع مالی مناسبی داردقراربودباکمک ایشان خانه رابسازیم وطبق ضوابط دوازده واحد مناسب به اشتراک داشته باشیم باقانون مجلس دیگرجرات ساخت نداریم کاری که میشددرطی دوسال ساخت ایجاداشتغال ونیز
ورودسرمایه به کشورکنداکنون نگرانیم که اگربااینهمه دردسر
ساختیم ومستاجرمناسب پیدانشد چه بایدبکنیم اخرقبول کنید
که مردم درکوچه هاچادرنزده اندبلاخره هرکسی دریک منزلی زندگی میکندامکان خالی بودن بعلت پیدانشدن مستاجریافروش
نرفتن زیاداست کدام دیوانه ای سری که دردنمی کندرادستمال
میبنددبهتربودریاست محترم مجلس قبل ازتصویب قانونی اینچنینی به عوارض بعدی آن توجه میکردنددرهرحال ما
ازساخت خانه خودمان منصرف وفامیل نزدیکمان هم ازبخطر
انداختن سرمایه پشیمان شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
سرمایه گذار محترم
اینکه در صدد به جریان انداختن سرمایه منقول و غیر منقول خود در حوزه ساخت و ساز بوده اید قابل تحسین است
اما باید بخاطر بسپارید ٬ صرف سرمایه گذاری کمکی به شما و اقتصاد ملی نمیکند
سرمایه گذاری اگر به تحریک معاملات سوداگرانه با سود سیصد تا پانصد درصدی صورت گیرد دیر یا زود مواجه بااشکال می شود
مطمئن باشید هر تمهید قانونی و ساختاری که بتواند به استمرار سرمایه گذاری در ساخت و ساز با سود سالانه محدود برابر یا قدری کمتر از 30 درصد در میان مدت و زیر 8 درصد در بلند مدت منجر شود٬حتما منافع بیشتر و با برکت تری برای سرمایه گذار و اقتصاد ملی بدنبال خواهد داشت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار