بازدید 7534

ستاد کرونا همراهی لازم را با وزارت بهداشت ندارد

یک نماینده مجلس گفت: امروز تعداد شهرهای قرمز ما در زمینه بیماری کرونا افزایش یافته است و متاسفانه شاهد هستیم پروتکل‌های بهداشتی نیز کمتر رعایت می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 08 April 2021

به گزارش «تابناک»، سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شیوع موج چهارم کرونا در کشور و افزایش مرگ و میرها و سه رقمی شدن اعداد و ارقام گفت: باتوجه به شرایطی که پیش آمده، چند روز پیش از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دوستان دیگری که این روزها در خط اول مبارزه با بیماری کرونا و تهیه واکسن دست اندر کار هستند برای شرکت در جلسه کمیسیون بهداشت دعوت کردیم؛ این جلسه که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید؛ همکاران ما سوالاتی را در این حوزه پرسیدند و مطالبی عنوان شد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی معتقدند ستاد ملی مقابله با کرونا که در رأس آن رئیس جمهور قراردارد، همراهی لازم را با هشدارها و تذکرات مجموعه وزارت بهداشت به عنوان یک متولی امر ندارد.

وی افزود: متاسفانه عدم جلوگیری از مسافرت‌ها جدی گرفته نشد و اجازه مسافرت به برخی از مناطق آبی کشور صادر شد و شاهد بودیم وزارت کشور و مجموعه‌هایی که باید در این زمینه همکاری می‌کردند این کار را انجام ندادند و مردم هم به نوعی اعتماد شان نسبت به ستاد ملی مقابله با کرونا از دست دادند.

نماینده مردم تفت و میبد خاطر نشان کرد: شاهد بودیم علیرغم اینکه ۱۵ روز پیش وزیر بهداشت و مجموعه وزارتخانه متبوع ایشان تذکراتی دادند و مسائل را مطرح کردند تا با خیز چهارم روبرو نشویم، چرا که این دوره ویروس متاسینون یافته است و می‌تواند ۷۰ الی ۸۰ برابر بیشتر مردم را دچار مشکل کند، کسی توجه نکرد و آنچه که نباید اتفاق می‌افتاد رخ داد.

وی گفت: روزی تعداد شهرهای قرمز ما بسیار کم بود اما امروز شاهد هستیم که بیش از ۱۶۸ شهر قرمز هستند و تعداد میزان مرگ و میر از روزی ۵۰ الی ۶۰ نفر به ۱۹۴ نفر رسیده و مرتب این آمار در حال افزایش است و باید بگویم که همه اینها متاسفانه دست به دست هم داد و ما با یک موج چهارمی رو به رو شدیم.

میرمحمد میبدی بیان کرد: معتقدم آنچه که باید اتفاق بیفتد بحث قرنطینه، آن هم به صورت جدی است و این امر هم ابتدا از خارج از کشور باید شروع شود به طوری که باید پروازها را مخصوصاً به ترکیه، عراق و کشورهایی که در آنجا شیوع وجود دارد قطع کنیم.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که در ورودی‌های کشور باید قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای بگذاریم. بحث پیگیری مورد به مورد منازل از سوی معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها به طور جد باید پیگیری شود. افرادی که تست‌هایشان مثبت است حتماً باید در قرنطینه قرار بگیرند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش تعداد کیت‌های تشخیص بسیار می تواند کمک کننده باشد چرا که می‌توان با سرعت بالاتری موارد را تشخیص داد.

وی افزود: بحث دیگر قرنطینه داخلی است، به خصوص شهرهایی که قرمز هستند ورود و خروج شان باید کنترل و تا جایی که امکان دارد به حداقل ممکن برسد.

نماینده مردم تفت و میبد ادامه داد: آن چیزی که از همه این موارد مهم‌تر است رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم است، آنان باید به آنچه که وزارت بهداشت در طول این چند مدت گفته است گوش کنند و تک به تک آن‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: قبل از شروع موج چهارم، شخص وزیر و متولیان امر و همچنین وزارت‌خانه، پیش‌بینی‌هایی داشتند. چند روز پیش از آن‌که به وضعیت امروز برسیم تذاکراتی دادند اما متاسفانه به وضعیت فعلی رسیدیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم باید به تذکرات شخص وزیر، وزارت بهداشت و دوستان دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه کنند. استفاده از ماسک امروز بهترین راه و شاید بتوان گفت موثرترین پروتکل برای پیشگیری است.

وی با بیان این‌که رعایت پروتکل‌ها، عدم حضور در تجمعات و شستن دست‌ها بسیار ساده و موثر است، گفت: متاسفانه شاهد هستیم مردم در اماکن مختلف حضور پیدا می‌کنند و میزان استفاده از ماسک به حداقل رسیده است. درست است که رعایت پروتکل‌ها فردی است اما همه‌گیر کردن این بیماری یک حق‌الناس است و باید بگویم متاسفانه خیلی به بحث‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه نمی‌شود.

وی یادآور: وزیر بهداشت تذکر می‌دهد و تاکید می‌کند مسافرت‌های خارجی باید لغو شود اما شما مشاهده می کنید تازه بعد از ده روز وزارت کشور به میدان می‌آید و تورهای مسافرتی را لغو می‌کند و اما در عمل همچنان مسافرت‌ها برقرار است.

نماینده مردم میبد و تفت ادامه داد: خواهشی که از مردم به عنوان نماینده دارم این است که به تذکرات وزارت بهداشت دیدگاهی مثبت داشته باشند و با اعتماد کامل نگاه کنند تا با اقدامات عملیاتی، این موج چهارم را کنترل کنیم و امیدوارم مرگ و میر ها به عددهای بالاتر نرسیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که امروز مردم از روند کند واکسیناسیون گله‌مند هستند، چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: در بحث کند شدن واکسیناسیون معتقدم سیاست‌های کشور مقصر نیست، ما در بحث خرید آنچنان مشکلی نداریم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز اکثر کشورهایی که خودشان تولید کننده واکسن هستند به مشکل برخوردند؛ به طور مثال برخی از کشورهایی که ما از آنها واکسن خریداری کرده‌ایم مسئولان‌شان به مسئله ورود پیدا کردند و اجازه ندادند واکسن از کشورشان خارج شوند به این خاطر که به مردم خودشان واکسن تزریق کنند.

وی بیان کرد: شاهد بودم که حمایت بسیار قابل توجهی از تولید کنندگان واکسن داخلی می‌شود و امیدوارم در یک زمان بسیار کوتاهی شاهد ورود قابل توجه واکسن برای مردم باشیم، زیرا آن زمان ما راهی جز این نداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تا زمانی که این بیماری به طور کامل ریشه کن نشده است باید پروتکل ها هم در مجموعه مسئولین و هم مردم ادامه پیدا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی