بازدید 65334

جزییات هولناک از شهادت دو محیط بان زنجانی و دستگیری قاتلان +تکمیلی

فرد مظنون در بازجویی‌ها ادعا می‌کند در قتل محیط بانان نقشی نداشته، اما از طرف قاتلین برای پاک کردن آثار جرم به محل حادثه فرستاده شده است. در پی کسب اطلاعات تازه از این فرد، ماموران پلیس برای دستگیری شکارچیان قاتل، عازم روستای محل سکونتشان می‌شوند، غافل از آنکه دو فرد شرور خیال تسلیم شدن به پلیس را هم ندارند!
کد خبر: ۱۰۴۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 07 April 2021
تابناک اجتماعیدر پی شهادت دو محیط بان زنجانی در درگیری با شکارچیان متخلف، جزئیات این درگیری و شناسایی و دستگیری قاتلان منتشر شد؛ جزئیاتی هولناک که حتی خواندنشان هم دشوار است!

به گزارش «تابناک»؛ عصر دوشنبه، شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰، نیرو‌های محیط زیست مستقر در منطقه حفاظت شده فیله خاصه زنجان متوجه حضور دو شکارچی در منطقه شده و برای برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند، اما شکارچیان با یک خودروی نیسان وانت، فرار می‌کنند و تعقیب و گریز آغاز می‌شود؛ عملیاتی که پایانی خونبار و دردناک دارد.

محیط بانان «مهدی مجلل» و «میکاییل هاشمی» که با خودروی سازمانی به تعقیب شکارچیان مشغول می‌شوند، از مرکز استان تقاضای نیروی کمکی و انسداد جاده را می‌کنند و در پی این تقاضا، نیرو‌های کمکی به منطقه اعزام و جاده آسفالته را مسدود می‌کنند، اما شکارچیان چند کیلومتر جلوتر وارد یک راه خاکی می‌شوند و کمی بعد در این محور فرعی و خلوت اقدام به شلیک به خودروی محیط بانان می‌کنند.
 
جزییات هولناک از شهادت دو محیط بان زنجانی و دستگیری قاتلان

در ادامه گزارش «دیده بان حیات وحش ایران» از این رویداد تاکید شده که درگیری شکارچیان با محیط بانان با اسلحه کلاشنیکف صورت گرفته که سلاحی جنگی است؛ شلیک‌هایی پیاپی به سمت خودروی محیط بانان که منجر به مجروح شدن هر دو سرنشین می‌شود تا مقدمات شکل گیری یک فاجعه تمام عیار فراهم آید: پیاده کردن محیط بانان مجروح توسط شکارچیان و شلیک تیر خلاص به سر آنها!

این البته پایان ماجرا نیست و نیرو‌های کمکی که در مسیر چشم انتظار شکارچیان و محیط بانان در تعقیب ایشان بودند، پس از مدتی انتظار با تلفن همراه دو محیط بان یاد شده تماس می‌گیرند، اما پاسخی دریافت نمی‌کنند و در نتیجه عملیات جست و جو آغاز می‌شود؛ عملیاتی که با تاریک شدن هوا دشوار می‌شود تا در نهایت سحرگاه دیروز به نتیجه می‌رسد.

جزییات هولناک از شهادت دو محیط بان زنجانی و دستگیری قاتلان
قاتلانِ محیط بانان در درگیری با ماموران پلیس دست یکی از ایشان را می‌شکنند!
بر اساس این گزارش، هنگامی که ساعاتی پس از نیمه شب، یکی از اکیپ‌های جست و جو موفق به شناسایی خودروی سازمانی در راه فرعی می‌شود، با پیکر بی جان دو محیط بان مواجه می‌شود و سپس با حضور فردی در محل فاجعه مواجه می‌شوند که به وی مشکوک شده و دستگیرش می‌کنند. فردی که تحویل پلیس آگاهی می‌شود تا راز جنایت برملا شود.

فرد مظنون در بازجویی‌ها ادعا می‌کند که در قتل محیط بانان نقشی نداشته، اما از طرف قاتلین برای پاک کردن آثار جرم به محل حادثه فرستاده شده است. در پی کسب اطلاعات تازه از این فرد، ماموران پلیس برای دستگیری شکارچیان قاتل عازم روستای محل سکونتشان می‌شوند، غافل از آنکه دو فرد شرور خیال تسلیم شدن به پلیس را هم ندارند و از هیچ تلاشی برای آسیب رساندن به ماموران فروگذار نمی‌کنند!

دو شکارچی مذکور در مواجهه با نیرو‌های پلیس با ایشان درگیر می‌شوند که در نتیجه این درگیری، دست یکی از ماموران را نیز می‌شکنند و سپس تلاش می‌کنند با ریختن بنزین روی ایشان، نیرو‌های اعزامی را به آتش بکشند که در نهایت موفق به این کار نمی‌شوند و بازداشت می‌شوند و در بازرسی از خانه آنها، سه اسلحه شکاری و مقادیری گوشت شکار متعلق به آهو کشف و ضبط می‌شود.

فرجام ماجرا نیز انتقال متهمان به مرکز پلیس آگاهی و چند ساعت بعد، اعتراف آن‌ها به درگیری مسلحانه و قتل محیط بانان است. محیط بانان شهیدی که یکی شان (شهید هاشمی) متاهل بود و یک فرزند هفت ساله و همسر باردارش در خانه انتظارش را می‌کشیدند و دیگری هم جوانی بود که چه بسا رویا‌های زیادی در سر می‌پروراند، اما سبعیت شکارچیان و چه بسا فقدان حمایت‌های کافی از بعد قانون مجازات و تجهیزات حفاظتی پایان متفاوتی برایشان رقم زد.
 
جزییات هولناک از شهادت دو محیط بان زنجانی و دستگیری قاتلان
 

روایت فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از ماجرا

هنوز نمی‌توانیم بگوییم که به محیط بانان تیر خلاص زدند؛ بهتر است بگوییم به سرشان شلیک کردند!

 
سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه امروز پیکر دو محیط‌بان شهید تشییع می‌شود، درباره این پرونده به تسنیم گفت: شکارچی‌های دستگیر شده، در اختیار پلیس آگاهی و مقامات قضائی استان زنجان هستند، تا اینجا که اطلاع داریم دو نفر دستگیر شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا طی یک ساعت تعقیب و گریز، نیروی کمکی به دو محیط‌بان شهید زنجانی نپیوسته است، گفت: بحث نبود نیروی کمکی نبوده است؛ زمانی که دو محیط‌بان با شکارچی‌های غیرمجاز در منطقه برخورد کردند، به یک نیسان مشکوک می‌شوند، ایست می‌دهند و مظنون می‌شوند؛ نیسان نمی‌ایستد و فرار می‌کند. محیط‌بانان به دنبال نیسان به سمت جاده اصلی می‌آیند و با یگان حفاظت محیط زیست استان تماس می‌گیرند، می‌گویند که در جاده اصلی، ۱۵ کیلومتر بعد جاده راه ببندند؛ در پی این تماس، نیروی کمکی در همان جایی که صحبت شده بود، مستقر می‌شود، اما حدود ۱۰ کیلومتر قبل از آن محل، نیسان به جاده فرعی می‌پیچد و وقتی محیط‌بانان به جاده فرعی می‌پیچند، ارتباط قطع می‌شود.

محبت‌خانی افزود: نیروی کمکی نگران شده و دنبال محیط‌بانان می‌رود، اما این ۱۰ کیلومتر مانده به محل راه مسدود شده، حدود ۲۰۰- ۳۰۰ راه فرعی دارد، نمی‌دانستند محیط‌بانان به کدام راه فرعی پیچیدند، محیط‌بانان نیز جواب تلفن خود را نمی‌دادند. همکاران یگان محیط زیست از طریق موبایل و با کمک نیرو‌های امنیتی بنا به درخواست محیط زیست، حدود محلی که محیط‌بانان بودند را مشخص کردند و بر اساس آن، تا صبح گشتند، اما محیط‌بانان را پیدا نکردند.

وی در ادامه گفت: ۱۲ اکیپ دنبال محیط‌بانان بودند و نمی‌دانستند شهید شدند، گمان می‌کردند شاید محیط‌بانان زنده و به کمک نیاز داشته باشند، همه در حال جست‌وجو بودند تا حدود ساعت شش و نیم صبح که یکی از تیم‌ها به من گفت که پیدایشان کردند. یک نفر نیز به محل حادثه می‌آید، آن فرد مظنون اول بوده و پلیس آگاهی هم بلافاصله حضور پیدا کرده بود، از طریق همان مظنون بقیه موارد کشف می‌شود.

جزییات هولناک از شهادت دو محیط بان زنجانی و دستگیری قاتلان +تکمیلی
 
محبت خانی در پاسخ به این پرسش که شکارچی محلی چگونه جرات کشتن دو محیط‌بان را با آن شیوه و زدن تیر خلاص دارد، گفت: هنوز نمی‌توانیم بگوییم تیرخلاص زدند، بهتر است بگویید که بی‌رحمانه به سرشان تیر زدند، پاسخ من این استT یک نفر که شکارچی است و به راحتی غیرمجاز به شکار می‌رود، خارج از فصل شکار، به بچه و بزرگ رحم نمی‌کند، سن برایش مهم نیست، ماده و نر یا باردار بودن گونه برایش مهم نیست؛ اهمیت نمی‌دهد که اکنون فصل زاد و ولد هست؛ بیرحم است، قساوت قلبی دارد و به راحتی می‌تواند یک گونه را بزند، مشخص است که این فرد روحیه خشنی دارد و کشتن انسان هم برایش راحت است. به سر محیط‌بانان تیر خورده است، اما دانستن چگونگی ماجرا را باید صبر کنیم تا بازجویی‌ها تمام شود، اعتراف بکنند که چگونه محیط‌بانان را شهید کردند، آن هنگام توسط پلیس اعلام می‌شود.

وی درباره اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع چنین جنایاتی گفت: چند تا موضوع می‌تواند کمک کند، در سه سال اخیر، هر سال تعداد پرونده‌ها، کشف سلاح و دستگیری‌هایمان بیشتر بوده، اما روند تعداد شهدا نزولی است و این موضوع به خاطر آموزش همه محیط‌بانان، تأمین تجهیزات و جلیقه‌های ضدگلوله و تفهیم قانون به‌کارگیری سلاح است؛ انشاءالله اگر مقام محترم قضائی ورود کند و شکارچی‌ها برابر قانون سریع‌تر به مجازات کارشون برسند، این امر می‌تواند بازدارنده باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به مکاتبه روز گذشته رئیس سازمان محیط زیست با رئیس قوه‌قضائیه، گفت: یک سری عوامل باید دست به دست هم دهد. قول ندهید که کشته شدن محیط‌بانان به صفر برسد، محیط‌بانی جزو محدود شغل‌هایی در کشور است که در شهادت در آن باز است، چون طرف مقابل سلاح دارد؛ کسی بدون اسلحه به شکار نمی‌آید. وقتی محیط‌بان به شکارچی ایست می‌دهد، او از ترس اینکه سلاحش توقیف شود و به زندان برود، به سمت محیط‌بان شلیک می‌کن.؛ مگر زمانی که شکار غیرمجاز به صفر برسد و برای این امر نیاز است که یک اتاق فکر تشکیل شود تا ببینیم چه کار می‌توان انجام داد تا شکار غیرمجاز مسلح به صفر برسد.

وی درباره نیاز به به‌کارگیری توان نیرو‌های محلی برای مقابله با شکارچیان به ویژه اینکه قاتلان دو محیط‌بان زنجانی شکارچی محلی بودند، گفت: چرا می‌گوییم ۸۰ میلیون محیط‌بان؟ یکی از راه‌های نجات محیط زیست ایران تقویت مباحث فرهنگی است، در محیط زیست باید به صورت ایجابی کار انجام شود، یعنی ۸۰ میلیون محیط بان باید شکل بگیرد؛ در این صورت مردم که ناظر محیط زیست هستند، نمی‌گذارند شکار غیرمجاز صورت گیرد؛ نمی‌توانیم همه کار را به ۳۵۰۰ محیط‌بان بسپاریم. ۸۰ میلیون محیط‌بان یعنی همه ورود کنند. مقام معظم رهبری نیز هرگونه فعالیت برای محیط زیست را فعالیتی دینی و انقلابی خواندند و فرمودند همه باید ورود کنند.

محبت‌خانی در پاسخ به این پرسش که آیا محیط‌بانان شهید از سلاح خود استفاده کرده بودند و آمادگی برخورد مسلحانه داشتند، گفت: بله. جای دو تیر در نیسان هست. باید پرونده کامل شود تا نقطه ضعف و قوت را احصا کنیم، باید اعتراف کنند که چه کار کردند. انتظار می‌رود تا هفته آینده پرونده کامل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۸
تسلیت همه ایران به خانواده های این دو قهرمان بزرگوار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
قوه قضائیه ای که هیچوقت علیهش گاندو ساخته نمی شود. عفو مجرمین خطرناک و. زندانی کردن فعالان مدنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
متاسفانه مساحت کشور که یک میلیون ششصدهزار کیلومتر مربع است
تنها توسط ۳۵۰۰ محیط بان شجاع و تقریبا با دست خالی و کمترین حمایت حقوقی و امکانات و حقوق
مراقبت میگردد
روحشان شاد و یادشان گرامی باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
با وسیله ساده ای مثل جی پی اس می شود موقعیت هم را یافت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
مجلس انقلابی بجای پیگیری موضوع دنبال گاندو است!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
هشتک نه به اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
وقتی انسان به درد انسان هم جنس خودش نمیخوره حیوانات و جانوران ب درد چی میخورن بزار شکارچی یا صیاد بدزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
کاش فقط به تسلیت بسنده نشده این رویه غلط اصلاح شود.
باید تفنگ را از محط بانان گرفته به آنان دوربین بدهند
با دوربین و پهباد های مجهز به دوربین فضای گسترده را میتوان حفاظت تصویری کرد و شکارچی متخلف از طریق نیروی انتظامی به دادگاه هدایت شود نه آنکه در کوه و دشت عرصه مبارزه محیطبان و شکارچی متخلف شود !!
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
لطفا بحث را سیاسی و جنجالی نکنید.
این بحث کارشناسی و تخصصی مربوط به حوزه حفاظت محیط زیست هست چه ربطی به گاندو و فلان مسئول غیرمرتبط دارد؟؟
کی یا چه کسانی خلافکاران را یاغی و جنایتکار کرده؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
الان امشب 20:30 ضمن تکذیب اصل خبر می گوید کل این ماجرا در امریکا اتفاق افتاده است
ناشناس
| Germany |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
خودشون یعنی اراده ی شخص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
خلافکار یاغی و جنایتکاره، بد و خوب نداره
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
اخبار 20:30 در صورت تایید خبر حتما اعلام میکنه
مدعی العموم همیشه در صحنه الان کجاست دقیقا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
در گیر بی حجابی در سواحل شمال
ناشناس
| Romania |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
فضای واقعی را ول کرده و چسبیده به فضای مجازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
دنبال فیلترکردن و جلوگیری از دوچرخه سواری و نیز ارسال پیامک حجابه
وقت این کارارو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
اگر کسی به برادران اصول گرا صحبتی کند مدعی العموم تشریف دارند ولی در این جور مواقع می گویند شاکی خصوصی لازم است!
شکار مقوله ای وحشتناک هست و من هر کس که مدتی به شکار مشغول است را واقعا چهره ای سفاک میبینم
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
همه اجداد انسانها
شکارچییی بودن پس خودت را هم سفاک ببین
چرا تصاویر قاتلین را مانند کشورهای دیگرنمایش نمیدهید؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
ميخوان آبروي اين انسانهاي شريف نره
چی بگم
وقتی برای محیط بان حکم قصاص صادر میشه شاهد بدتر از این فجایع باید باشید
این جانیان پست فطرت تنها شکارچی حیوانات نبودند،اونها شکارچی انسانهای معصوم ووظیفه شناسی چون این دو محیط بان هم بوده اند.بی هیچ ترحمی این جانیان را اعدام کرده وبه سزای اعمالشان برسانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
هشتک نه به اعدام
حالا مجلس بجای حمایت از این بدبختا و همکارانشون از گاندو حمایت کنه.مجلس ناکارآمدتر از این مجلس جدید ممکن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
ببخشید، ولی خیلی بی ربط بود حرفتون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
تواز کجا منیدونی که مجلس حمایت نکرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
چه ربطی به هم دارند آخه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
سازمان محیط زیست زیر نظر دولت است نه مجلس ....وقتی یارو جری است باید محیطبان بزنش و سازمان محیط زیست هم ازش در دادگاه حمایت کامل بکنه....وقتی نزنی میزنه ...با پر رویی تیر خلاص هم میزنه......
دلیل اینهمه خشم و خشونت چیست ؟
فقط می توانم بگویم مرگ بر آمریکا وانگلیس واسرائیل وشاه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
به اینها چه ربطی داره شاه که گور به گور شده رفته این سه تا هم که نقشی نداشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
چه ربطی به کشورهای دیگه داره ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
الان چه ربطی داشت
بیشتر شکار با حمایت اعضای خانواده مقامات و یا با مجوز رسمی به خارجی ها انجام میشه
چه ربطی به کشورهای دیگه و بخصوص شاه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
مرگ بر نوع اینگونه تفکرات خشن و نفرت انگیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
دوستان پیام مجید کاملا روشنه که مثل خیلی از اتفاقات دیگه گفته مرگ بر آمریکا!
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
.به نظر بعضیا دو زاريشون خيلي كجه، پيام مجيد خيلي واضح و مفهومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
مرگ بر نفهم تهی مغز
مرگ بر شکارچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
نمیدانم چرا در ایران شکار را ممنوع نمیکنن؟!!پولی که از بابت پروانه شکار به دست محیط ریست می رسد مگر چقدر ارزش دارد که به خاطرش زمینه ی این جنایات را فراهم میکنند...شکار را باید ممنوع کنند و شکارچی حکم مجرم را داشته باشد.
قانون، مشکل عدم وجود قانون شفاف در این زمینه است، نمایندگان مجلس کوتاهی کرده اند حتی اگر مراجع شکار را روا میدانند
خداوند این مامورین وظیفه شناس را رحمت کند از هم وطنان ما بودند ولی این طور که گزارش شده شکارچیان جرمی مرتکب نشده اند و به محض ورود محیط بانان با خودرو فرار کرده اند من که ندانستم به چه دلیلی محیط بانان آنها را در خارج از حوزه استحفاظی تعقیب کرده اند و برای جرمی که اتفاق نیفتاده است چرا از مرکز استان درخواست نیرو کرده اند و جاده را بسته اند ؟آیا محیط بانان آموزش لازم را جهت مقابله با شکارچیان دیده اند ؟ آیا خصومت شخصی نداشته اند ؟
چه دلیلی دارد کسی که جرمی مرتکب نشده از جلو و عقب تحت تعقیب قرار گیرد و کمین کند و تیر خلاص به مامور قانون شلیک کند لطفا خبرنگاران عزیز موضوع را برای مردم روشن کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
جرمی مرتکب نشدن؟؟؟؟
اسلحه جنگی شکار غیرمجاز حضور در منطقه حفاظت شده آخرش هم که قتل عمد
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
از نظر امثال شما و کیهان شریعتمداری
فقط جنایت و آدمکشی در در آمریکا و اسرائیل موجود دارد
و بقیه بدبختی ها و اوصاع فلاکت بار فعلی کشور و مردم تماما دروغ است !!!؟
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
بالاخره یک نظر منطقی بین اینهمه نظر احساسی دیدیم
کاملا درسته
قضیه پیچیده هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
ببخشید من اینطور متوجه شدم ،الان باید قاتلین از مقتولین شاکی باشن. درسته دیگه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
شکارچیان جرمی مرتکب نشده بودند!!! خوبی عمو جون . 2 نفر رو به قتل رسوندن و دست مامور نیروی انتظامی مقتدر رو شکستن و تازه میخواستن بنزین هم بریزین روشون . شما نسبتی با شکارچیان نداری که احتمالا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
جرم آشمارتر از این که شکار کردهاند؟
باید این جانوران درنده وحشی رو تکه تکه کرد و قطعات بدن نجسشون رو در کوه و بیابان آویزان کنن تا خوراک لاشخورها بشن.
من اگه باشم میندازمشون تو قفس سگ های گرسنه یا میبرم باغ وحش میندارم در قفس شیرها
اگر اين اتفاق در امريكا افتاده بود الان سيماي ميلي پايه دايمي اخبار را تبديل به اين ماجرا ميكرد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
ولی در امریکا کشتن دو نفر خیلی بی کلاسیه . اونجا یک نفر وارد مدرسه میشه و یکجا دانش اموزان و معلمهارو به رگبا میبنده
تو کشورهای پیشرفته دنیا وقتی پلیس مجرم ها و یا حتی مظنونین رو میگیره تصویری شفاف ازشون نشون میده و تصویر پلیس ها شطرنجی میشه ولی تو ایران مثل همه کارامون که برعکس دنیاست تصویر مجرم و مظنون شطرنجی و تصویر پلیس معلوم.
به بهانه اینکه این مجرم خونواده داره و یا اینکه هنوز جرمش ثابت نشده و حتی بعد از اثبات جرم چهرشونو نشون نمیدن. طرف میره زندان و خونوادش با پول خلافش خوش میگذرونن و هیچکس هم متوجه خلافش نمیشه و بعد از مدتی میاد بیرون و به ریش هممون میخنده.
چرا ما از تجربه کشورهای دیگه جهت مبارزه با خلافکارا استفاده نمیکنیم؟؟
چرا همه چیز رو خودمون باید آزمایش کنیم و آخر کار هم میبینیم روش های کشورهای دیگه بهترین روش برخورد با مشکلات و معضلات اجتماعی هستش.
چزا باید رافت اسلامی رو شامل مجرمین خطرناک کنیم؟؟
چرا مجرمان سابقه دار رو تو شهر ول میکنیم تا دوباره مرتکب جرم بشن؟
چرا با شدت با خلافکارا برخورد نمیشه؟
چرا آبرو و حیثیت خلافکارا رو نمیبرن تا هزینه خلاف بره بالا و باعث بشه افراد کمتری ریسک خلاف کردن رو بپذیرن؟؟
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
میتونم بپرسم چه کسی باید این کارها را بکنه؟ رطب خورده منع رطب کی کند
فقط بپوشانید، بپوشانید چهره های اختلاس گران، قاتلان، اوباشها، قانون گریزان را، بپوشانید و مخفی کنید ببینیم کجا می رسید با این مخفی کاریهاتون. مثلاً ادای مسلمان بودن را درمیارید. به خدا قسم مسلمان واقعی همون خارجی ها و غربی ها هستند که همه واقعیت را بدون هیچ تغییر و سانسور و پوششی در اختیار مردم قرار می دهند.
بقول دوستان. نمایندگان مردم فقط به روی قانون سیلی بزنن و از گاندو حمایت کنن. نیازی نیست در حق این نگهبانان واقعی سرزمین و طبیعت این ملت بدبخت قانونی وضع کنن. این شهدا نگهبانان گذشته و شهدای فعلی این ملت هستن. این غیور مردان برای اون نماینده ها نیستند اینو هم ملت و هم همون به اصطلاح نمایندگان ملت خوب می فهمند.
همه چی بهم خورده .... اونقدر مرگ و میر زیاد شده که کشته شدن این دو عزیز، زباد به چشم نمیاد
به راستی چه عاملی باعث این همه سبعیت و بیرحمی در بعضی مردم ما شده؟ چرا آنها بجای دفاع از محیط زیست و حیوانات محلی؛ و همکاری با محیط بانان، خود باعث کشتار حیات وحش و کشتار محیط بانان می شوند؟
آیا عوامل اقتصای است؟ یا فرهنگی؟ اجتماعی؟ یا ....
جای آن دارد که جامعه شناسان این موضوع را تحلیل کنند.
شلیک تیر خلاص !!!!!!!!!!!!!!!!!!1 وای وای وای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
خیلی وحشی گری میخواد که مجروحو پیاده کنی تیر خلاص بزنی .در حد داعش
به خانواده این دو شهید بزرگ تسلیت میگم
روحشون شاد
در غم این خانواده ها شریک هستم
ایران مدیون شماست
خونتان در رگ های وطن جاریست تا ابد
وقتی قانون طرف دزد و قاتل و راه زن رو میگیره عاقبتش میشه این
شما الان برای حفظ جان و اموال خودت به یک دزد اسیب برسانی بیچاره می شودی در دادگاه
نمیدونی کدوم طرف پیچیدن نمیدونی ماشین کجاست نمیدونی زنده اند یا مرده قرن 21 هنوز هیچی نمیدونی انتظار دارین تکرار نشه این حادثه
این حادثه تلخ اولین مورد نیست و برای از بین بردن این نوع فجایع ، در در جه اول باید این پاسداران عزیز طبیعت آموزش کافی برای برخورد با یک مشت مریض روانی مسلح را ببیند.
مسلما کسی که برای تفریح حیوان می کشد براحتی اگر احساس خطر کند انسان هم خواهد کشت.
به نظر می رسد در کل این حادثه هم این دو شهید و هم کمکهایشان خطرناک بودن شکارچیان را جدی نگرفته اند مثلا اگر در تعقیب قاچاقی مواد مخدر بودند هم به همین شکل رفتار می شد؟ مسلما احتیاط لازم را در نظر می گرفتند.
این جنایتکاران حتما به سزای اعمالشان خواهند رسید ولی برای حفظ جان محیط بانان آموزشهای لازم بسیار ضروری است زیرا مجازات یک مشت انسان روانی مسلح به تنهایی کافی نخواهد بود. مجازات برای انسانها ی عاقل بازدارنده است.
روحشان شاد
وقتی دو شکارجی مسلح فرار میکند اخه جرا افتادی دنبالش چرا اینقدر بی تجربگی
محبت خانی در پاسخ به این پرسش که شکارچی محلی چگونه جرات کشتن دو محیط‌بان را با آن شیوه و زدن تیر خلاص دارد، گفت: هنوز نمی‌توانیم بگوییم تیرخلاص زدند، بهتر است بگویید که بی‌رحمانه به سرشان تیر زدند!!!!!!!!!!ً‌‌‌
فساد اداری الان ۴ سال طول میکشه قاتل اعدام بشه
باید محیطبانها را تجهیز و حرفه ای کرد
عاقبت گرانی گوشت نابودی ذخیره وحوش کشوره محیط بانی با این شریط گرانی گوشت و نیروی کم محیط بان بسیار خطرناکه تسلیت وتاسف از سنگ دلی انسانها
این شکارچیها حرامیان خطرناک تراز هرگرگ درنده اند، امیدوارم سلبریتی ها آنهارا چه گوارا جانزنندو دنبال بخشش آنهانباشند.
قصاص در اسرع وقت با پخش تلویزیونی محاکمه شون
اسلحه کلاشینکف کجاست؟ اون یک کم گوشت دلیل بر شکارچی بودن نیست. قضیه خطرناک تر از این حرفهاست. اون نیسان احتمالا حامل چیزی بوده که اون افراد نمیخواستن تحویلش بدن. احتمال امنیتی بودن قضیه کم نیست. بهتره بررسی بشه.
خیلی جالبه. چون وارد جاده فرعی شده اند پیدایشان نکردند. خیلی وقته که gps اختراع شده و از قضا قیمتی هم ندارد. ایا خودروی آنها هم gps نداشته؟؟ جلیقه ضد گلوله چی؟ کلا چه تجهیزاتی داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
بودجه حفاظت از محیط زیست کشور دهها برابر از بودجه حوزه علمیه کمتر است کجای کاری برادر؟
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
تجهیزات فعلا برای کتک زدن مردم کوچه خیابون تهیه میشه
این البته پایان ماجرا نیست و نیرو‌های کمکی که در مسیر چشم انتظار شکارچیان و محیط بانان در تعقیب ایشان بودند، پس از مدتی انتظار با تلفن همراه دو محیطبان یاد شده تماس می‌گیرند، اما پاسخی دریافت نمی‌کنند و در نتیجه عملیات جست و جو آغاز می‌شود. عملیاتی که با تاریک شدن هوا دشوار می‌شود تا در نهایت سحرگاه دیروز به نتیجه می‌رسد.......... ای دریغا که یک بالگرد هم برای جستجو وجود نداشته!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
محیط بانان باید بالگرد داشته باشند
اخر در این زمان شکارچی بودن چه مفهومی دارد اینها قسی القلب می شوند برایشان کشتن آدم کاری نیست هر دو را مثل حیوان بکشند تا عبرت شوند
کاش ۲۰وسی افراد دستگیر شده را نشان دهد.تا مجرمین مطمئن باشند راهی برای فرار از چنگال قانون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
نه 20.30 این چیز ها رو نشون نمیده.چسبیده به مرغ و جورج فلوید .
تقصیر آمریکا است.مگه می شه در سرزمین الگو و نمونه جهانیان؟ الان همه چیز کم کم تکذیب می شود. از مرگ نامداری چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
تو چی می گی؟ ظاهرا ذهنت بدجوری درگیر مسائل مختلفه
ماشین های محیط بانان باید جی پی اس داشته باشن که همکارانشون براحتی بهشون دسترسی داشته باشن.... هزینه زیادی هم نداره .
استفاده از پهپادهای مسلح به دوربین‌های حرارتی و همچنین تسلیحات نظامی بهترین راه کنترل مناطق حفاظت شده است.
فقط دادگاه صحرایی برای وحشی ها
تا زمانی که مجازات سنگین برای شکارچیان تعیین نشود و تا زمانی که قانون از محیط بانان حمایت نکند این مشکل حل نمی شود اگر محیط بان در درگیری با یک شکارچی، شکارچی خلافکار مسلح را کشته بودند الان حکم قصاص محیط بان را صادر کرده بودند!!!! محیط بان اگر وظیفه اش را انجام دهد پایش گیر است قانون به هیچ عنوان از محیط بانان و حیات وحش حمایت نمی کند ریشه این مشکلات در تفکر نادرستی است که برای حیوانات و حیات وحش ارزشی قایل نیستند و طبیعتا محیط بانان فداکار هم قربانی می شوند. الان دو خانواده این بزرگواران عزادار شده اند و به هیچ عنوان جای خالی آنها برای خانواده هایشان پر نمی شود چه کسی پاسخ گوی این خسارت است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این کار شکارچیان اصلا توجیهی نداره و باید به سزای عملشون برسند ولی باز این اعمال بر میگرده به مدیریت ضعیف در تمام رده های مملکت اگر جلوی تورم گرفته میشد خیلی از همین شکارچیان شاید احتیاجی نبود بخاطر گوشت شکار جان انسانهای بیگناه رو بگیرند
بودجه سال ۱۴۰۰ را نگاه کنید تا ببینید چرا محیط بانان بی گناه و جان بر کف چنین مظلوم واقع شده اند.
جامعه المطفی علمیه : ۴۶۵ میلیارد تومان
شورای عالی حوزه های علمیه : ۶۵۱ میلیارد تومان

کل بودجه محیط زیست کشور : حدود ۲۵۰ میلیارد تومان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام
باز هم مدیران ناکارآمد که با پارتی بازی امورات رو بدست گرفته‌اند هنوز هم نمیتونن خوب مدیریت کنند برای من جای سوال هست آخه جی پی اس که دیگه خیلی پیش پا افتاده‌ترین تکنولوژی هست اگر محیط بانان شهید شده(انشالله روحشان قرین رحمت الهی باشه) از جی پی اس استفاده میکردند مسلما هیچ موقع چنین اتفاقی نمی‌افتاد یعنی همکاران دیگه در کمترین زمان ممکن با استفاده از جی پی اس به کمک محیط بانان می‌رفتند و شکارچیان به خود جرات نمی‌دادند با محیط بانان درگیر شوند
الان مردم به ماشین هاشون جی پی اس وصل می کنن. چطور ماشین محیط بان ها جی پی اس نداشته!
محیط بانان را به سلاح مناسب، جلیقه ضدگلوله، سیستمهای دید در شب و ردیاب ماهواره ای و جاده ها را به تجهیزات پلاک خوان و تردد شمار آشکار و پنهان مجهز کنید. این قاتلان را هم در قفس کفتارهای باغ وحش بیاندازید
اینها شکارچی نیستن احتمالا عوامل ترورهای آینده هستن که تو جنگلها پرسه میرنن و یه جسد آهو میذارن پشت ماشین تا شکارچی غیرقانونی به نظر برسن
سلام
انتظار می رود که دستگاه محترم قضا هر چه سریعتر احکام این دو جانی را در محل روستای محل زندگی شان اجرا کند. شاید درس عبرت شود.
مجلس بدون رای ملت میشه همین! یکی به سرباز مردم سیلی می زند و یکی ....
چه راحت سلاح جنگی در مملکت به وفور وجود داره و یک روز در اهواز و یک روز در زنجان استفاده میشه و آدم میکشه
سخت ترین برخورد باید با این افراد شود و کلا با کسی که سلاح دارد و آدم میکشد باید با چوبه دار برخورد شود
خدا لعنت کنه این قاتلان وحشی را. صدا و سیما ای کاش به جای سریال های مزخرف یک سریال در خصوص مظلومیت محیط بانان عزیز می ساختی!
پس اسامی و عکس این جانیان خونخوار کجاست ؟ چرا بر پنهان ماندن اسامی و عکس آنها اصرار می ورزید و با الفاظ انحرافی سعی در تحریف اصل جنایت به نفع قاتالان می کنید ؟؟؟//
لعنت به این شکم وامونده بخاطر چند تیکه گوشت چند تا خانواده رو داغدار کردند
مگر اکبر طبری نصف شمال و لواسان را بالا نکشید. قوه قضاییه چه کرد. مگر پولی که از سلطان سکه و سلطان قیر و بقیه سلاطین ضبط شدقوه قضاییه نباید برگرداند به خزانه ملی. چه شد
عرض تسلیت به خانواده این دو قهرمان بزرگ
نصب یک ردیاب جی پی اس روی خودروهای محیط زیست هزینه زیادی نیست.......
ضعف قانون در مملکت و ضعف قوه قضاییه در رشد دزدی و زورگیری های خیابانی کاملا مشهود هست.
خدابیامرزتشون این قضیه بزرگترازاین حرفهاست تصاویرطرف نشون نمیدن مخصوصا ن میگن بومی است تصاویرنشون بدن معلوم بشه این جانی کدوم روستاهاستن خیلی میگن تونیسان شکارنبودامکان محموله سلاحی باشه واقعا ن متاسفم طرف میگه گم کردیم موند واسه صبح قرن بیست یک هست تمام ماشین های اورگانی جی پی اس دارن
آقای تابناک که جز سیاهی هیچ نوری از شما متصاعد نمیشه. برسد تو سابقتون بگردید و ببینید در زمانیکه قانون جدید تخلفات شکار تصویب و اجرایی شد و کارشناسان بی کفایت و بی سواد شما شکار را جنایت و برخورد با شکارچی را بهترین‌راه میدانستند بارها گفتم و براتون نوشتم این قانون شکارگاهها را صحنه جنگ و تعقیب و گریز خواهد کرد. شما هی نوشتید بر ضد شکارچی!! شکارچی دست از کارش بر نمیداره ! شکارچی عاشقه حاضره برای عشقش دونفر که هیچ زندگیش را بده!!
ی مشت بیسواد و بی تجربه و نا اگاه مرتب مردم را بر ضد شکارچی تهییج کردند.. با بر ضد شکار اتباع خارجی. اگر شکار بده چرا همه دنیا رواج داره و شکارچی پول میده یعنی هزینه های نگهداری حیات وحش را میدهد که سالی سه چهار بار برود شکار!! تو این مملکت همه چی غیر کارشناسی و هردمبیله. نتیجه این میشود که محیط بان‌مادرمرده تاوان حماقت قانون نویسان را میدهد!
اگر صداقت داری این کامنت را بزار و نگو غیر قابل انتشاره! چرا همه چی غیر قابل انتشاره؟ هرچی که بنفع مردم هست بده؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
همچین درباره اهمیت شکار نوشتی که انگار ما در 100 هزار سال پیش هستیم که بدون شکار انسان زنده نمی موند.بی خیال عمو..تو اگر شکار برات خیلی مهمه و این جور که به نظر میاد از عشق و زندگی و خانواده هم برات مهم تره به بقیه تسری نده.شکار امروزی در حد یک تفریح هست.حالا کسی اعتیاد به شکار داره مشکلش رو بره پیش روانشناس حل کنه تا بخاطر این اعتیاد 2 نفر آدم بی گناه رو نکشه .همین شکار بی رویه هست که نسل حیوانات این اقلیم رو نابود کرده.الان چرا با وجود حمایت از حیوانات در معرض انقراض باز هم شاهد کشته شدن پلنگ هستیم ؟
ماشین های کشورهای پیشرفته با تکنولوژی gps ساخته شدند و در شرایط اضطراری، مشخصات مکان حضور آنها مشخص میشود. اگر ماشین این محیط بانان gpsداشت، براحتی مکان حرکت آنها توسط نیروهای کمکی دیده میشد و شاید جلوی این فاجعه گرفته میشد. تو فیلمهای پلیسی خارجی،این شرایط ،نشان داده می شود. ده سال پیش یک خودروی مرسدس بنز نو در شمال تهران دزدیده شد. پلیس آگاهی تهران از شرکت بنز در آلمان استعلام گرفت و آنها مکان اختفای خودرو در تهران را به پلیس تهران اعلام کردند چون gps خودرو مرسدس بنز همیشه فعال است.
یاروتوخیابون دزد موبایلشو تعقیب کرده، دزده تصادف کرده به جهنم رفته، یاروراگرفتن،متهمش کردن به قتل عمد....
لعنت به هر چی شکارچیه
هیچ شکارچی در عمرم ندیدم که از نظر روحی و روانی تعادل داشته باشه ، یا انتقام اتفاقات بد زندگی در دوران کودکی را میگیرند یا حادثه ای از انسانیت دورشان کرده، کاش اینها بعد از دستگیری مدتی در مراکز اعصاب و روان بستری بشن
این که دو شکارچی، چنین بیرحمانه، دو جوان دلسوز را می کشند ناشی از مسائل فرهنگی است.
یادمان باشد برای کودکانمان اسباب بازی جنگی نخریم. به هیچ وجه.
یادمان باشد جلوی کودکانمان حتی سوسک و پشه هم نکشیم. کشتن برایشان آسان می شود.
به کودکانمان یاد دهیم جان همه جانداران ارزش دارد. از گیاه و مورچه و پشه گرفته تا انسان.
هر کس از اقوام که اسلحه در خانه اش دارد گزارش آن را به مقامات بدهیم.
به همین سادگی جلوی بسیاری از این حوادث شوم در آینده گرفته خواهد شد.
در عربستان سه نفر بقصد سرقت وارد خانه شدن و صاحب خانه کشتن هر سه نفر اعدام شدن و خانواده مقتول یک ریال پرداخت نکرد به بهانه دیه و قصاص
کلا" محیط بانان و جنگلبانان مظلوم ترین قشر زحمت کش هستند هر دو شان از محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت می کنند فکر می کنید چند درصد استخدام هستند بیش از 85درصد شان قرارداد شرکتی هستند که با کمترین حقوق دارند جان فشانی میکنند .
باور فرمایید اگر تیر یکی از محیط بان به متخلف برخورد می کرد سازمان عفو بین الملی و ... نمایندگان خوش نشین مجلس سرو صدا شان در می آمد رییس سازمان را به چهار میخ میکشند ای بابا مگر چیکار کردند چهارتا آهو را شکار کردند .می بینید چقدر آرام پرونده دارد مراحل خود را طی میکند ... چند سال میگذرد و خانواده قاتل با وساطت رضایت میگیرند و تمام.چه دنیای داریم.
تا قانون حمایت از محیط بانان اصلاح نشه وضعیت همینه،محیط زیست خبر از شکار سیستان و بلوچستان نداره که چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی مجرم به جای زندان بره هتل انجا درس کلاه برداری بزرگتر و سرقت و ... اموزش ببیند وضعیت همین است .کشور عربستان و امنیت و برخورد را از انها یاد بگیرید .اگر دزد و اختلاسگر و ... باهاش برخورد درست بشه مملکت یک هفته ای درست میشه
متاسفانه در دنیای تکنولوژی دریغ از نصب یک مکان نماGPS ساده برای ماموران و خودرو آنها و حتی دوربینهای آنلاین بر روی لباس محیط بانان و البته تجهیزات محافظتی از قبیل جلیقه ضد گلوله و... و همینطور کمبود نفرات در تیمهای مراقبتی و خیلی از موارد دیگه حضرات با یک سرچ ساده در ادوات و تجهیزات و آموزشهای لازم در سایر کشورهایی که از تکنولوژی روز در مهار این قاتلان انسان و حیوان استفاده میکنند مطلع شوند....
باز هم مجرمان سابقه دار!!! چرا يك مجرم پس از دستگيري دوباره جرات ميكند دست به خلاف و چه بسا شديدتر بزند؟ آيا بدليل عدم برخورد قاطع و سريع با آنها نيست؟ آيا در اينموارد سيستم قضايي نبايد پاسخگو باشد؟
مدتي قبل يك محيط بان به يك شكارچي متخلف سابقه دار ايست داده و متخلف توجه نكرده و محيط بان شليك كرده و حتي بعد متخلف را به بيمارستان رسونده ولي خلافكار فوت ميكنه و بعد ميخواستن محيط بان را اعدام كنند! ديگه چطور محيط بانان از سلاح استفاده كنند و از خودشون دفاع كنند؟
در اينموارد بايد پرونده سريع بررسي و اشد مجازات در نظر گرفته بشه تا بازدارندگي داشته باشه، اينكه مدتها بگذره و بعد دنبال رضايت و بخشش باشند، مجرمان ترسشون ميريزه و جرائم بيشتر ميشه.
اونهايي كه تحت تاثير شبكه هاي خارجي با اعدام اين شيطان صفتان مخالفن اگر اين بلاها سر اعضاي خانوادشون اومد اونوقت نظر بدن.
کلاشینکوف اسلحه سازمانی است....
حتی اگر اولیای دم از قصاص گذشتن، مدعی العموم خواستار اشد مجازات و اعدام بشه و قاضی حکم اعدام رو اجرا کنه، شخصی که پیاده میشه و تیر خلاص میزنه، نباید به جامعه برگرده
باید جهت عبرت دیگران در محل وقوع جرم محاکمه وهمان جا بلافاصله اعدام کنند.
امیدوارم این جانیها صاحب نفوذ قدرت نباشند و یا با این گونه افراد مرتبط نباشند چون از شواهد امر و جسارتی که در انجام این عمل وحشیانه داشتند به نظر میرسد که پشتشان به جایی گرم است وگرنه خون عزیزان شهید خدای نکرده پایمال خواهد شد.
محیط بانان به بوسیله اسلحه کلاشینکف شهید شدند ولی در این باره تو گزارش گفته شده از شکارچیان اسلحه شکاری بدست آمده قضیه بو داره
وقتی شکاربان حق تیر و دفاع از خود نداره چه توقعی دارین
مجلس انقلابی ما به جای تصویب قوانین چرند و بی معنی، به فکر اصلاح قوانین حمایتی از محیط بانان باشه، مجلس از این بی خاصیت تر در تاریخ ایران نداشتیم، مشتی آدم که با حداقل رای اومدن نشستن سر جای فروغی ها و مصدق ها و بزرگان دیگر و با وقاحت سیلی بر گوش سرباز قانون میزنند.
يعني خودروهاي اينها سيستم gps يا تجهيزات اوليه اي مشابه اين رو ندارند؟ اينها كه قيمتي ندارند؟
چرا پيشگيري نمي كنند؟
اینا داعشی هستن این جانیا تسلیم نمیشدن وقتی ماموران پلیس میرن دستگیرکنن یه ماموردستش میشکنه بنزین می ریزن ماموران پلیس آتش بکشن زنده زنده بسوزن ولی مجرمین موفق نمیشن یعنی چی دونفروکشتن دوباره میخاسن این کارکنن موفق نمیشن ایناشکارچی نیستن به قل دوستمان پشت نیسان یه اهوبزارن بگن ایناشکارچی بودن بخدا اینا خودداعش هستن خدابه داد مردم برسه وضعیت خراب .من نمیدونم این جانیاراتصویرشون نشون نمیدن آبروداری میکنن
چرا مانند کشورهای محیط بانها اختیاراتی مانند پلیس کوهستان ندهیم ؟ با آموزش و اختصاص وسایلی از قبیل پهباد و دوربینها می توان از هزینه ها و فاجعه های این چنین جلوگیری کرد
یکیشون خونشون نزدیک خونه ماست
شما این سوال رو پرسیدی که چرا مجرم دوباره ازاد میشه و دوباره به جامعه برمیگرده و قتل انجام میده این اقای سابقه داری که ازاد شده بود همکارش پارتی خیلی کلفت تو اگاهی داره و با یه سری از مرکز محیط بانان دست داره که به این راحتی چند بار ازاد شده و به خودش میباله که من پارتی دارم ما این دردو به کی بگیم که گوش کنن و باور کنن
از کجا معلوم که دونفر شکارچی بخاطر دفاع از خودشون شلیک نکردن؟؟محیط بانها شلیک کردن اونها هم ازخودشون دفاع کردن,چرا محیط بان باید کار بگیر وببند وگانگستری کنه؟من با کارمحیط بانان مخالفم
پاسخ ها
آرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
قشنگ معلومه خودت شکارچی غیرمجازی، اونم از نوع بیرحمش
من فقط تو اقتدار نیروی انتظامی موندم.رفتن قاتلین رو دستگیر کنند اون ها زدن دست یکی رو شکستند و تازه بنزین هم میخواستن رو مامور بریزن.این ها احتمالا پشتشون به جایی گرمه
مشکل اصلی شکم گرسنه مردم است اگر گشنه نباشند کی وچرا قتل چرا جنایت اما قطعا حکم اعدام هردو در محل زندگیشان را بایدصادرکنند
محیط بان مسلح و شکارچی مسلح نتیجه اش همین است وقتی هر دو در جنگل قرار دارند صحنه جنگ است . لذا باید روش محیط بانی عوض شود .
آقای محبت خانی ، بجای آوردن نیروهای بازنشسته به یگان حفاظت در پی تجهیز و اقتدار قانونی محیط بانان باشید.
با سلام قضیه شکارچی و محیط بان چرخه بی پایان به نظر میرسه نهایتا محیط بان مسلح تر می شه از اون طرف شکارچی هم خودشو به روز تر می کنه . یک بار شکارچی محیط بان را میزنه یک بار محیط بان شکارچی رو پس راه حل چیه من دیدم یک بار یه محیط بان با تجربه اطراف ساوه مردم محلی خبر ورود شکارچی رو می دادند اون هم می امد تو جایی که جاده تنگ می شد می ایستاد به جای اینکه بره تو کو هها دنبال شکارچی تو تنگه جلو ماشین را می گرفت و همه چیز رو یاداشت می کرد حتی ورود و خروج یک خودروی معمولی و اعمال قانون می کرد با کمترین خطر باید برای هر منطقه دستور العمل جدا داشت که حفظ جان محیط بان در ان لحاظ بشه
با سلام در ادامه حفظ جان محیط بان باید اولویت اول باشه سه مشکل سخت شدن کار محیط بان در یک منطقه حفاظت شده 1-وجود سلاح های مجاز و غیر مجاز بسیار 2-وجود راههای ارتباطی زیاد به یک منطقه حفاظت شده 3- گاها شکارچیان سفارشی استفاده از پهپاد برای جستجو در منطقه داشتن ردیاب ماهواره ای و دوربین های قوی و دید درشب اموزش پرهیز از اعمالی که منجر به درگیری بی مورد بشه استفاده از دوربی های اسستتار شده در ورودی ها تا حد امکان و داشتن سپر ایمنی برای شخص و خودرو و استفاده بیشتر از افراد بومی و ...
قاتلین را نباید کشت بلکه به تدریج زجر کششان کرد
باید شبانه و بدون محاکمه قصاص تیرباران شوند این خواسته ی عموم است.
خدا رحمت کند دو هم وطن عزیز که برای حفاظت از محیط زیست جانشان را از دست دادند قصاص حداقل کاری است که باید انجام شود
اعدام، اعدام، اعدام
سلام عرض تسلیت به خانوادهای داق دار ماراهم درغم عزیزانتان شریک بدانید به امید اینکه مسعولین قانون محکمتری برای محیط بانان عزیز که بتواند بااین قاتلین طبیعت برخورد کنند
......عفو پی در پی و جریمه های ناچیز و عدم اقتدار و صلابت پلیس و محیط بان میشود اینگونه پُر شمار فجایع و جنایات مهیب ......و شور بختانه باید پرسید : تا به کجا ؟؟؟؟؟
ضمن عرض تاسف و تسلیت به خانواده های دو محیط بان شریف باید عرض کنم که شکارچی اسلحه میگیره که شکار بزنه ولی محیط بان اسلحه میگیره که شکارچی رو بزنه.این اشتباه قانون ماست.بخاطر یک شکار یا چند قطعه شکار که نباید به سمت یک انسان شلیک بشه.دوستان باور کنید اگر به محیطبانان حکم تیر بدن این قتلها و درگیریها چند برابر میشه.
حتی اگه اونا اسلحه غیر مجاز دارن وظیفه محیطبان نیست که سلاح های غیر مجاز رو جمع اوری کنی وظیفه پرسنل محترم نیروی انتظامیه.
اگه با قانون با شکارچی با ملایمت برخورد میکرد الان این اتفاق بد واسه این دوتا عزیزمون نمیوفتاد.
واقعا قلب ادم به درد میاد از اینهمه بیداد
روحشون شاد
هیچ معنایی ندارد عده ای چه تحت عنوان شکارچی قانونی و غیر قانونی اقدام به کشتار بی رحمانیه حیوانات کنند، نتیجه جواز دادن به شکارچیان همین است وقتی قانون هم هوادار جلادان است باید این شکارچیان زنده زنده سوزانده و مثله شوند. و باید تاسف خورد به حال جاهلانی که از کشتن شکارچی ها ابراز تا راحتی میکنند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی