بازدید 26722
آخرین تحولات خاورمیانه

تشکیل کارگروهی برای رفع تحریم‌های ایران/ درخواست روسیه از حزب الله برای ادامه حضور در سوریه/ بهره‌برداری تجاری از اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای امارات / بمباران شمال عراق از سوی جنگنده‌های ترکیه

تشکیل کارگروهی برای رفع تحریم‌های ایران، درخواست روسیه از حزب الله برای ادامه حضور در سوریه، بهره‌برداری تجاری از اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای امارات، بمباران شمال عراق از سوی جنگنده‌های ترکیه و ماموریت دوباره به نتانیاهو برای تشکیل کابینه اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 07 April 2021

تشکیل کارگروهی برای رفع تحریم های ایران/ درخواست روسیه از حزب الله برای ادامه حضور در سوریه/ بهره‌برداری تجاری از اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای امارات/ بمباران شمال عراق از سوی جنگنده های ترکیه

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: تشکیل کارگروهی برای رفع تحریم‌های ایران، درخواست روسیه از حزب الله برای ادامه حضور در سوریه، بهره‌برداری تجاری از اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای امارات، بمباران شمال عراق از سوی جنگنده‌های ترکیه و ماموریت دوباره به نتانیاهو برای تشکیل کابینه اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تشکیل کارگروهی برای رفع تحریم های ایران

یک مقام اتحادیه اروپا گفته کارگروه‌هایی با هدف تهیه فهرستی از تحریم‌های ضد ایرانی که ایالات متحده می‌تواند علیه ایران رفع کند و همچنین تعهدات هسته‌ای که ایران باید آنها را رعایت کند، تشکیل خواهد شد.

رویترز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشته گروه‌های کاری با هدف تهیه فهرستی از تحریم‌هایی که ایالات متحده می‌تواند رفع کند و فهرستی از تعهدات هسته‌ای که ایران باید رعایت کند، تشکیل خواهند شد.

دیپلمات‌های غربی گفته‌اند نشست وین برای حل و فصل بعضی از مسائل ساده‌تر ممکن است چند روز ادامه داشته باشد. مقام اتحادیه اروپا گفته، هدف طرف‌ها، رسیدن به نوعی توافق قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران است؛ هرچند مقام‌های ایران و آمریکا گفته‌اند عجله‌ای نیست.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا، از امروز سه‌شنبه (۱۷ فروردین) در شهر وین، پایتخت اتریش آغاز شد. این مذاکرات در دو هتل «امپریال» و «گراند هتل» پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

تشکیل کارگروهی برای رفع تحریم های ایران/ درخواست روسیه از حزب الله برای ادامه حضور در سوریه/ بهره‌برداری تجاری از اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای امارات/ بمباران شمال عراق از سوی جنگنده های ترکیه

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از برجام در راستای سیاست «فشار حداکثری» علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های متوقف‌ شده ذیل این توافق و اعمال تحریم‌های جدید به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

تئوری ترامپ این بود که این سیاست‌ها می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی جدید به جای «برجام» وادارد.

او روز ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی در حالی از قدرت کنار رفت که در تحقق این هدف شکست خورده بود. ترامپ به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش از سوی منتقدانش آماج انتقادات تند قرار گرفت.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» ضمن اعتراف به اینکه سیاست فشار حداکثری شکست خورده گفته، قصد دارد ایالات متحده را به برجام بازگرداند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می‌گوید، بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران، گام‌هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته، به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد، تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام، در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

درخواست روسیه از حزب الله برای ادامه حضور در سوریه

پس از اقدام رسانه‌های معارض در انتشار اخباری مبنی بر مخالفت روسیه با حضور حزب‌الله در خاک سوریه، روزنامه لبنانی «الاخبار»، روز سه‌شنبه، خبر داد بر خلاف ادعاهای مذکور، مسکو بر لزوم حضور رزمندگان حزب‌الله در سوریه تأکید کرده است.

«محمد رعد» عضو شورای تصمیم‌گیری جنبش حزب‌الله و رئیس فراکسیون پارلمانی این جنبش در لبنان در اواسط ماه گذشته میلادی در صدر هیأتی برای گفت‌و‌گو با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده بود.

تشکیل کارگروهی برای رفع تحریم های ایران/ درخواست روسیه از حزب الله برای ادامه حضور در سوریه/ بهره‌برداری تجاری از اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای امارات/ بمباران شمال عراق از سوی جنگنده های ترکیه

طبق گزارش روزنامه الاخبار، در مسکو، از عملکرد نظامی و حرفه‌ بودن رزمندگان حزب‌الله، انضباط، توانمندی بالا در تحقق اهداف جنگی و در عین حال، عملگرایی این جنبش تمجید می‌شود.

الاخبار می‌نویسد که نظامیان و سیاستمداران روس بر این باورند که حضور حزب‌الله در سوریه بیش از پیش ضرورت یافته است زیرا هر گونه خلأ حضور حزب‌الله و ایران در استان‌های سوریه را آمریکا‌یی‌ها پر خواهند کرد.

در ادامه آمده است که مقامات روسیه پافشاری داشتند آشکارا این پیام را به رهبری حزب‌الله برسانند که «حضور شما در سوریه ضروری است؛ چه در سیاست و در حوزه نظامی. ما در آینده بر همکاری با شما در این زمینه ادامه می‌دهیم.»

این روزنامه لبنانی همچنین گزارش داد، در دیدار با مقامات روس به طور مشخص «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و معاون او و دیگر مقامات روسیه، به اوضاع یمن، عراق، سوریه، فلسطین و... پرداختند و افزون بر بررسی موضوع ایجاد یک دفتر نمایندگی برای حزب‌الله در مسکو، بر لزوم توسعه راه‌های ارتباط و تکیه بر کانال‌های ارتباطی مستقیم تأکید کرده‌اند.

بهره‌برداری تجاری از اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای امارات

ولیعهد ابوظبی از آغاز روند بهره برداری تجاری از انرژی اتمی در نخستین راکتور نیروگاه هسته‌ای براکه خبر داد.

به گزارش شبکه الحره، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش بهره برداری تجاری از انرژی اتمی در نخستین راکتور نیروگاه هسته‌ای براکه را آغاز کرد.

وی این بهره برداری را یک دستاورد عربی ـ تاریخی خواند و از جوانان اماراتی که آینده امارات را در بخش‌های حیاتی رهبری می‌کنند، قدردانی کرد.

تشکیل کارگروهی برای رفع تحریم های ایران/ درخواست روسیه از حزب الله برای ادامه حضور در سوریه/ بهره‌برداری تجاری از اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای امارات/ بمباران شمال عراق از سوی جنگنده های ترکیه

نخستین راکتور نیروگاه هسته‌ای براکه در غربی‌ترین منطقه صحرای امارات در نزدیکی مرزهای مشترک با عربستان اواخر مرداد گذشته شروع به برق‌رسانی کرد.

نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای براکه واقع در منطقه الظفره در ابوظبی، سنگ بنای برنامه هسته‌ای "مسالمت‌آمیز" امارات محسوب می‌شود.

همچنین برنامه‌هایی برای راه اندازی چهار راکتور در براکه وجود دارند. ایستگاه دوم در آستانه تکمیل شدن قرار دارد و ایستگاه سوم و چهارم نیز به ترتیب ۹۴ و ۸۸ درصد پیشرفت داشته‌اند.

بمباران شمال عراق از سوی جنگنده های ترکیه

جنگنده‌های ترکیه مناطقی از شمال استان دهوک اقلیم کردستان عراق را هدف بمباران قرار دادند.

به گزارش میدل ایست نیوز، جنگنده‌های ترکیه امروز سه شنبه مجددا مناطقی از شهر العمادیه در استان دهوک را بمباران کردند.

شاهدان عینی به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفتند: ترکیه مواضعی از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در روستاهای سیری، هیتوت و پیرمان واقع در پشت کوهستان لینک در ناحیه دیرلوک را بمباران کرد.

آنها افزود: روستاهای بمباران شده از مدت‌ها به علت درگیری نظامی بین ترکیه و حزب کارگران کردستان در این مناطق، خالی از سکنه و متروکه است.

پیش از این و در روز گذشته نیز شاهدان عینی در استان دهوک واقع در اقلیم کردستان عراق تاکید کرده بودند که توپخانه و جنگنده‌های ترکیه مجددا برخی از مناطق استان را بمباران کردند.

تشکیل کارگروهی برای رفع تحریم های ایران/ درخواست روسیه از حزب الله برای ادامه حضور در سوریه/ بهره‌برداری تجاری از اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای امارات/ بمباران شمال عراق از سوی جنگنده های ترکیه

جنگنده‌های ترکیه همواره روستاها و نواحی مختلفی را در اقلیم کردستان عراق برای مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که آن را گروهی تروریستی می‌نامد بمباران می‌کند.

پیش از این دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود که ساکنان بیش از ۵۰۰ روستا در شهرهای مختلف اقلیم، مناطق خود را به علت حملات ترکیه ترک کرده‌اند.

حزب کارگران کردستان بیش از سی سال است، مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می‌کند.

ماموریت دوباره به نتانیاهو برای تشکیل کابینه اسرائیل

علی‌رغم نداشتن اکثریت کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» بار دیگر مأمور تشکیل کابینه شد.

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که شانس اول تلاش برای تشکیل کابینه را به نتانیاهو داده است. او ۲۸ روز فرصت دارد برای تشکیل کابینه و معرفی آن به کنست تلاش کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، ریولین با بیان اینکه گرفتن این تصمیم آسان نبود، توضیح داد هیچ یک از کاندیداها دارای اکثریت لازم برای تشکیل کابینه جدید نبودند اما نتانیاهو به دلیل داشتن رأی بیشتر، انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان جلسه مشورتی روز گذشته با احزاب سیاسی اسرائیل، ۵۲ نماینده کنست نتانیاهو را برای نخست‌وزیری پیشنهاد داده و ۴۵ تن نیز «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر اپوزیسیون در کنست را معرفی کردند، اما از نظر او نتانیاهو شانس بیشتری برای تشکیل کابینه دارد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که نتانیاهو نتواند در موعد چهار هفته‌ای مقرر کابینه را تشکیل دهد، می‌تواند درخواست دریافت ۱۴ روز مهلت بیشتر را بدهد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، ریولین در مراسم اعلام مأمور تشکیل کابینه، علاوه بر اینکه نتانیاهو را دعوت نکرده بود، گفت از ابعاد مشکل‌زای اعطای حق تشکیل کابینه به سیاستمداری که در حال محاکمه‌شدن به دلیل ارتشاست، کاملا آگاه است.

این در حالی است که وی روز گذشته بعد از دیدار و مشورت با سران احزاب سیاسی درباره تعیین مأمور تشکیل کابینه، اذعان کرده بود که بحران سیاسی در این رژیم هنوز ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۷
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و معاون او «سرگئی لاوروف» و دیگران مقامات روسیه که نامشان همه «سرگئی لاوروف» بود ....
دولت امریکا چاره ای ندارد باید سهم ایران از خاورمیانه را بدهد.
در خواست روسیه از حزب الله برای ماندن در سوریه
بهتر است بفرمایید یکی از شروط روسیه در قبال حمایت از بشار اسد ماندن حزب الله در سوریه است
اگر زودتر از اینا درصد را بالاتر می بردیم و با چین می بستیم دولت امریکا زودتر از این به جنب و جوش می افتاد و فکر بیرون آمدن از برجام را نمی کرد، ما ساده لوح بودیم که خیلی راحت اعتماد می کنیم.
اونوقت فقط شماها جنجال ایجاد کردید، تحریم را بر مردم تحمیل کردید تا آخرش یک نیروگاه اتمی با تکنولوژی قدیمی را بعد از ده ها سال راه اندازی کنید و امسال هم بخاطر نبود مواد اولیه خاموشش کنید
دست مریزاد آقایان
چطور برای تحریم کردن یه امضا کافی است ولی برای برداشتنشون انقد اذیت میکنید
امارات را کشور بی عرضه منطقه خطاب کردند امارات بیش از ۹۰ درصد جمعیت ۱۰ میلیونی اش را واکسینه کرده است امارات بدون هو و جنجال برق هسته ای اش را به راه انداخت امارات به مکانی برای جذب همه سرمایه های دنیا تبدیل شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
به مریخ هم فضا پیما فرستاد
و بالاترین رشد اقتصادی
و یکی از قوی ترین پاسپورت جهان
و با ارزش ترین پول ملی
و مردمی ثروتمند و مرفه را در دنیا دارد
وووووو و
با سلام واحترام
مردم ایران منتظر رفع تحریم ها و کاهش فشار اقتصادی هستند. هرکس دراین راه گام بردارد بداند که دعای خیر مردم پشت سر او است. رضای خدا نیز در رضای خلق او است. بقول شاعر
"عبادت به جز خدمت خلق نیست"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
و متقابلا هر کسی و هر گروهی که در رفع تحریم ها سنگ اندازی کند
قطعا از دید و نظر مردم گرفتار پنهان نخواهند ماند و در تاریخ به بدی و زشتی یاد خواهند شد
الان با گسترش و نفوذ شبکه های اجتماعی و مشکلات عدیده و سخت به اکثریت مردم ناشی از تحریمها
کلیه اخبار مذاکرات و سنگ اندازی های تند روها و جبهه پایداری ها
از طرف تمام مردم با جدیت و حساسیت بالا رصد و دنبال می گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
مردم ایران به جز شریعمتمداری کیهان و علم الهدی مشهد و ..
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
امریکا، اروپا بزور می خواهند به ما جنس بفروشند خودرو، لوازم خانگی ، ماشین الات مختلف ما نمی خریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
اروپا بعد از 6 سال تازه کارگروه رفع تحریم ها را گذاشته است.
این یعنی کشک
اصلاح طلبان با وادادگی شانس رفع تحریم را از دست داده اند.
الانم اگه اروپا کوتاه آمده به خاطر رفتار مجلس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
تحریم ها اگه دایمی نباشه فقط یه غده سرطانی بیش نیست
مواظب ترامپ بعدی باشید جمهوری خواهان مار زخمی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
مردم منتظر ثبات اقتصادی پایدار هستند ونه دنبال بازیچه دیگران شدن که هر بار تحریم کنند و سو مدیریت خودتان را پشت تحریم ها که فقط 20درصد مشکلات کشور است قایم کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
من اگر بزنم دستتو بشکنم و بعد گچ بگیرم برات دعام میکنی؟
راستی تابناک جان بیزحمت بگید برق نیروگاه بوشهر رو خاموش کنن مصرفش زیادتر از تولیدش شده
قابل توجه ایران و دوست عزیزمان روسیه که بعد از 40 سال هنوز در نیروگاه بوشهر مانده
اسد دلش خوشه رئیس جمهور سوریه است. روسیه از حزب اله می خواد در سوریه بماند.
عجب نامردی هست این روسیه.حالا که داره مشکلش با آمریکا و ناتو هر روز بیشتر میشه و مجبور به فرستادن نیرو به مناطق مختلف مرزی با اروپاست از حزب الله میخواد که در سوریه بماند.مگر نه اینکه همین روسیه دائما اجازه به دولت اسرائیل میده که نیروهای حزب الله را در سوریه مورد حمله قرار بده؟آیا شده که یک بار هواپیماهای اسرائیلی و یا موشکهای اسرائیلی توسط فرآیندهای روسی پیشرفته مستقر در منطقه سرنگون بشوند؟ما که نشنیده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
موذی تر و بدجنس تر و خطرناکتر از روسیه فقط چین است و اسرائیل و بس
اینها فقط بدنبال منافع خودشان هستند و حتی اگر باعث نابودی میلیونها انسان
و از بین رفتن چند کشور بشوند
الان هم دارند با ریا کاری در مذاکرات بازی میکنند
و از خدا می خواهند که روابط ما با امریکا به آرامش و رفع تنش و صلح بر نگردد
البته متاسفانه در داخل هم تندروها
هم در تلاش برای بی نتیجه ماندن مذاکرات وین هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
در صحنه بین المللی مرد و نامرد نداریم
هرکسی به فکر منافع خودش است .
حزب الله هم اگر منفعتش نباشد اجرا نخواهد کرد
چرا کسی به امارات گیر نمیده 4 تا نیروگاه هسته ای بزرگتر و به روز تر از بوشهر راه انداخته؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
اخه اون با رفیقش شیر فراوان دارن و ما خار فراوان برای اونا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
چون آنها ۴ نیروگاه اتمی استاندارد و پاک ساخته اند
و کما اینکه با ما هم کسی در ارتباط با ساختن حتی ده
نیروگاه اتمی کاری ندارند
و الان ما در حال ساختن دو نیروگاه اتمی جدید در بوشهر هستیم
مشکل بر سر غنی سازی بیشتر از ۳/۶ درصدی و ساختن بمب اتمی است
ناشناس
| Austria |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
مشکلشون نیروگاه نیست. مشکل غنی سازی اورانیومیه
asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
چون دکمه خاموش و روشن کردنشان را به امارات نداده اند و نخواهند داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
شیرده کدخدا باش بمب اتم هم می دهند
ولی دوران کدخدایی تمام شده و دیگر نمی توانند حرف زور بزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
چون روز شمار نابودی اسراییل و کل دنیا رو تو خیابوناش نصب نکرده
دیروز اختلاف شدید بین مسئولین آمریکایی و ایرانی به وجود آمده بابت فرودگاه مقصد شش هواپیمایی حامل ۱۵۰ میلیارد دلار پول ایران ایران در خواست کرد در فرودگاه مهرآباد محموله خالی کنن ولی آمریکایی اصرار دارن در فرودگاه امام خمینی یا سنندج پول ها تحویل مسئولین ایران بدن و قرار شد روز جمعه تصمیم نهایی بگیرن
جالبه روسیه در سرزمین سوریه از حزب الله دعوت می کند انگار خاک بابای پوتینه .
سازمان ملل سازمانی کاغذی است نه حقوق بشر مطرح است نه صلح در جهان . سازمانی نا کار امد فقط جهت تامین وتولیدثروت جهت اقلیت دادگاه لاهه محکمه حهانی بدون فریاد رسی خداوندا شر شیاطین وظالمین را از این کره خاکی کوتاه کن .شرایط بد اقتصادی مردم را از پا در اورده وزجر اور شده ویک عده در ناز ونعمت روح وروان مردم را درو میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
پس معجزه ی هزاره ی سوم،هاله ی نور دیده ،به همین دلیل تحریم ها را کاغذ پاره می دونست؟؟؟؟
روسیه و چین فقط دارند فیلم بازی میکنند و نمایش میدهند که مثلا خواستار رفع تنش بین ایران و آمریکا هستند
ولی همچون اسرائیل و عربستان و تند روها در داخل کشور
از خدا می خواهند که مذاکرات وین شکست بخورد
و دولت روحانی نتواند آرامش را به روابط خارجی با امریکا و برجام برگرداند
ولیعهد امارات سرشو انداخته پایین و همش داره سازندگی میکنه. بی سرو صدا دلیلی برای سرو صدا کردن نداره.
روسیه از یک گروهی نظامی موجود در لبنان خواسته که در سوریه همچنان حضور داشته باشند. یعنی وای برسوریه که به چنین روزی افتاده.
وقتی تدبیر باشه ظرف چهار سال چهار تا نیروگاه اتمی با کیفیت بالا راه اندازی میشه نه از تحریم خبری هست نه از قطعنامه. چون اهل شعار نیستند آرام کار خودشان را انجام می دهند
آفرین به مسئولین کشور امارات.مدیریت میهن پرستانه بدون هیاهو و جنجال برای پیشبرد اهداف و ارتقا عزت ملی مردم و کشورشان آفرین.
تحریمها باید به یکباره رفع شوند نه گام به گام!
اگر گام به گام تحریمها لغو شوند آمریکا سوء استفاده خواهد کرد!
لغو یکباره همه تحریمها امکانپذیر است و ادعای آمریکا مبنی بر عدم امکان یکباره لغو تحریمها بهانه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
فقط لغو بشود ،حالا زیاد سخت نگیر ،گام به گام هم خوب است
اماراتی ها حاکمیتش در جهت رفاه صد در صدی مردم است!
رژیم جنایتکار صهیونیستی و کودک کش نژادپرست اسرائیل جعلی، باید تاوان جنایتش در حمله کشتی های ملت ایران بدهد.
بزدلهای صهیونست نژادپرست کودک کش، بزودی ضربات مهلک سپاه گارد جاویدان وارث امپراتوری هخامنشی نوین ایران پرشیا را دریافت خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
بشین سر جات بابا
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
برو بخواب
نوش دارو پس از مرگ سهراب
اروپایی ها برایشان تفاوتی ندارد که ایران تحریم باشد و یا نباشد و چه بسا از تحریم های ایران هم خوشحال باشند
آنها دنبال حفظ منافع خودشان هستند که یکطرف آن آمریکا است و مبادلات اقتصادی خود با آمریکا را رها نمی کنند تا به طرف ما بیایند حداقل این چند سال این موضوع را به ما فهماند و آنها کسانی هستند که نسبت به تجاوزات در یمن و سوریه ذره ای رحم نداشتند که حداقل در سازمان ملل پیگیر تجاوزات بیرحمانه بر سر این ملت های مظلوم باشند
اگر آنها اهل برداشتن تحریم ها بودند هزار و یک راه وجود داشت که تحریم های آمریکا را خنثی کنند از راه های سنتی و قدیمی بگیرید تا راه های دیجیتالی و مدرن
بهترین روش در مقابله با تحریم که در اصل یک و دو کشور بیشتر نیست و بقیه ناچاراً تابع و مقهور قدرت این دو کشور هستند. نظم و برنامه ریزی است دقیق بودن در کارها و تسهیل در فرایندها است نوشتن قوانین ساده و کارآمد با قابلیت اجرا است نظارت واقعی و بدون استثنا است و عزم و همت عمومی در سایه تصمیمات هوشمندانه و عاقلانه و کارشناسی شده است و در نهایت دورزدن تحریم با با استفاده از هوش و ابتکار است و ایمان به خدایی است که بهترین مکر کنندگان در مقابل مکاران عالم است
درخواست روسیه → از حزب الله لبنان ← برای ادامه حضور در سوریه ↓ عجب دنیایی شده
غالبا افرادی که اهل کار باشند و بخواهند برای مردم کار کنند بدون سر و صدا و بدون بوق و کرنا کار می کنند و نیازی هم ندارند که شعار بدهند و وعده و وعید بدهند چون مردم باهوش هستند و از اوضاع و احوال کشور متوجه می شوند چه کسی کار می کند و چه کسی کار نمی کند
اما کسی که اهل کار نیست دائم هر کار کوچک را در بوق و کرنا می کند و از کوخ کاخ می سازد و پشت سر هم دروغ می گوید و دائم دنبال این است که دروغ های گذشته خودش را توجیه کند. اما متوجه نیست که مردم باهوش هستند و همه چیز را می فهمند و می دانند که همه چیز بلوف است و از عمل خبری نیست
شما اگر در کشورهای پیشرفته بروید خبری از افتتاح و بوق و کرنا کردن پروژه ها نیست ولی کارها و پروژه ها مثل ساعت بطور اتوماتیک پیش می رود و هیچ کس نیست که کارها را به نام خود تمام کند و مردم با پوست و گوشت خود توسعه و پیشرفت را احساس می کنند
سازمان انرژی اتمی میبایست در مورد تعلل در ایجاد نیروگاههای اتمی توضیح دهد آیا در این خصوص کاری بذای تولید برق در کشور انجام شده است و یا به نیروگاه بوشهر اکتفاء شده است .نیروی برق کوچک چه شد آیا فقط این مطلب برای درج در رسانه ها بوده است.آیا انرژی هسته ای حق مسلم ماست میبایست در حد شعار باقی بماند پس عمل به آن را چه کسی میبایست پیگیری نماید.لطفاٌاین سازمان در این خصوص توضیح دهدچرا پشتیبانی مردم را از تولید انرژی پاک بی جواب گذاشته است که کشور دچار کمبود برق گردد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر