بازدید 4592

اعلام حالت فوق العاده در دارفور سودان

به دنبال درگیری‌های قبیله‌ای در ایالت دارفور غربی که ده‌ها کشته و زخمی بجای گذاشت، دولت سودان در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 06 April 2021


به گزارش تابناک به نقل از روزنامه سودان الیوم چاپ خارطوم، نشست اضطراری شورای امنیت و دفاع سودان به ریاست عبدالفتاح برهان در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار و طی آن تحولات مربوط به درگیری‌های قبیله‌ای در ایالت دارفور غربی بررسی شد.

شرکت کنندگان در این نشست با اعلام حالت فوق العاده در ایالت دارفور غربی موافقت کردند و اختیارات گسترده‌ای به ارتش و نیروهای نظامی سودان دادند که به درگیری‌های قبیله‌ای در این ایالت پایان دهند.

درگیری‌های خونین قبیله‌ای در سودان از شنبه گذشته در شهر الجنینه مرکز ایالت دارفور غربی شروع شد که در اثر آن دست‌کم 40 کشته و 58 نفر نیز مجروح شده‌اند.

به نوشته روزنامه سودان نیوز، این درگیری بین قبیله « مسالیت » و قبایل عرب رخ داد و دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کردند.

بیشتر بخوانید
سودان|آواره شدن 123 هزار نفر در جنگ قیبله‌ای دارفور / تظاهرات درخاطوم در اعتراض به گرانی نان

به گفته شاهدان عینی، درگیری‌های قبیله‌ای در الجنینه تا صبح دیروز در بیشتر مناطق این شهر ادامه داشت و ستون‌های دود در نقاط مختلف الجنینه به چشم می‌خورد و اوضاع این شهر بحرانی است.

مشاجره لفظی یکی از اعضای قبیله مسالیت با یک عرب در بهمن ماه گذشته به درگیری خونین قبیله‌ای در الجنینه منجر شد که در اثر آن 50 تن جان خود را از دست دادند و صدها نفر مجروح و آواره شدند.

اقلیم دارفور واقع در غرب سودان ده‌ها سال است که در بی‌ثباتی و نا آرامی به سر می‌برد. به همین دلیل، تمام قبایل ساکن در این منطقه مسلح هستند و همین موضوع به یک عامل مهم در تهدید امنیت ملی سودان تبدیل شده‌است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل